ВІДРОДЖЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО РУХУ НАПРИКІНЦІ 50-Х — НА ПОЧАТКУ 60-Х РОКІВ ХІХ СТ.

Про матеріал
даний матеріал ознайомлює з особливостями відродження українського національного руху на землях Наддніпрянської України в50-60-х роках 19 ст., етапами формування української політичної думки від хлопоманів до перших громад; реакцією на ці події російської влади та персоналіями до теми
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВІДРОДЖЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО РУХУНАПРИКІНЦІ 50-Х — НА ПОЧАТКУ 60-Х РОКІВ ХІХ СТ. ПОЧАТОК ГРОМАДІВСЬКОГО РУХУ. ХЛОПОМАНИРеформи середини XIX ст. сприяли лібералізації1 суспільно-політичного життя і зростанню чисельності інтелігенції, яка, прагнучи модернізувати Російську імперію, неминуче ставала в опозицію до влади. Свою роль частина української інтелігенції вбачала у виборюванні Україною власної автономії, досягнення якої пов’язувалося насамперед із просуванням національної ідеї та просвітою народу.І. Нечуй-Левицький (у центрі) з членами «Старої громади»1859 р.- виникнення першої української громади в ПетербурзіМеті: популяризація національної ідеї через видання книжок, журналів, проведення вечорів. Започаткували 1861 р. український часопис «Основа» друкував твори художньої літератури, історичні праці, документи, спогади, публіцистику тощо. Тут уперше опубліковано низку поезій Т. Шевченка.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Одним із проявів громадівства став рух хлопоманів— відгалуження українського культурно-національного руху Правобережної України кінця 50-х — початку 60-х років ХІХ ст. Представники цього руху походили переважно з польських і спольщених українських шляхетських родин. Однак, прагнучи демократизації суспільних відносин та служіння народові, серед якого жили, хлопомани відмовлялись від польської культури й переходили на бік українства. Вони доводили свою українськість тим, що вдягалися в народний одяг, спілкувалися й писали українською мовою, дотримувалися народних звичаїв, брали участь у селянських святах. Цей рух під впливом соціально-революційних ідей Заходу народився спочатку серед студентів Київського університету, які походили зі спольщених шляхетських родин. Усвідомивши собі, що належить служити «тому народові, серед якого живеш», вони покинули польські студентські організації і заснували українську громаду. Студент-хлопоман Володимир Антонович у селянському вбранні. Світлина 1860 р. ХЛОПОМАНИ – 1859 – 1861 РР. Пішки мандрували Україною, аби краще «пізнати її людність». Студенти вивчали селянський побут, розповідали слухачам про славне минуле України, злиденне становище селян та можливості його покращення. хлопомани влаштовували зібрання, випускали рукописний журнал та заснували 1859 р. школу, де зібрали 15 бідних юнаків, котрих «вчили в національному напрямі».

Номер слайду 4

ДІЯЛЬНІСТЬ КИЇВСЬКОЇ ГРОМАДИ 1861- 1863 Громàдівський рух —створення та діяльність громад — організацій культурницького й суспільно-політичного спрямування молодої національно свідомої української інтелігенції.налічувала близько 200 членів. Діяльність її булалегальною й культурницькою. Громадівці створювали недільні школи для навчання дорослих, які підтримала демократично налаштована українська інтелігенція. Мережа недільних шкіл покликана була протистояти не тільки русифікації, а й польсько-шляхетському впливу на шкільництво Правобережної України. Уже в 1861 р. колишні діячі гуртка хлопоманів, разом з викладачами та студентами Київського університету(серед них були етнограф й автор тексту Державного Гімну України Павло Чубинський, філолог Павло Житецький, Іван Касьяненко, Михайло Драгоманов та ін.), Володимир Антонович утворили нову українську Київську громаду.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

ПОЛЬСЬКЕ ПОВСТАННЯ 1863–1864-Х РР. ТА ЙОГО НАСЛІДКИ ДЛЯ УКРАЇНИ

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

pptx
До підручника
Історія України 9 клас (Пометун О.І., Гупан Н.М., Смагін І.І.)
Додано
26 вересня 2021
Переглядів
2884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку