Відсотки. Знаходження відсотків від числа.

Про матеріал
Розробка містить матеріали з теми "Відсотки. Знаходження відсотків від числа. Розв'язування задач з даної теми"
Перегляд файлу

Конспект уроку математики  в 5 класі з теми:

«Відсотки. Знаходження відсотків від числа»

 Мета уроку:

  • дидактична:  продовжувати формувати в учнів поняття про відсоток; вміння записувати відсотки десятковими  дробами; формувати навички розв’язування задач на знаходження відсотків від числа;
  • розвивальна: розвивати в учнів математичну мову, логічне мислення, розуміння окремих екологічних понять,  заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності, виховувати у них позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні навчальні досягнення;
  • виховна: виховувати допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання, бережливе ставлення до довкілля , свого здоров’я .

 

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання:  комп’ютер, проектор, екран, презентація, завдання на картках.

Форми і методи роботи: ігрові методи, колективні форми роботи, індивідуальна самостійна робота учнів.

Епіграф  уроку: «В будь-якому відкритті є  99% праці та  поту  і тільки  1% таланту і  здібностей».

(Л.Магницький)

Девіз уроку: Нехай думки, які ти вичитуєш з книг, будуть твоїм основним капіталом, а ті, що народяться в тобі, - його відсотками.

Очікувані результати

Учні мають навчитися:

- перетворювати відсотки у дріб,

- перетворювати дроби у відсотки,

- знаходити відсоток від числа.

Хід уроку

І. Організаційний момент

 Вступне слово вчителя

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен із вас вже постарався

До уроку приготувався

Тож гаразд, часу не гаємо

І урок розпочинаємо.

Діти, а які асоціації у вас викликає слово «урок»? Давайте розкладемо його по буквам. (діти висловлюють свої пропозиції)

У – успіх,    Р – радість,    О – обдарованість,    К – колектив.

Надіюсь, що сьогодні на уроці нас чекає і успіх, і радість. І ми, працюючи в  колективі, покажемо свою обдарованість.

 Будьте уважні під час уроку. Думайте, запитуйте, пропонуйте – так  дорогою до істини ми будемо іти разом.

ІІ. Перевірка домашнього завдання . Самоперевірка.

№ 1460

0,02 = 2% ;    0,21 = 21%;     0,37 = 37% ;   0,81 = 81%;   1,37 = 137%,  7,95 = 795%.

№ 1467

40 ∙ 0,02 = 0,8;                     32 ∙ 0,4 = 12,8;                         120 ∙ 0,65 = 78; 

 20 ∙ 0,2 = 4;                         90 ∙ 0,45 = 40,5;                        350 ∙ 0,35 = 122,5.

№ 1499

100000 – 99999 = 1.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Усні вправи та теоретичні питання.

1)Що називається відсотком? (Сота частина цілого.)

2)Як перевести відсотки в десятковий дріб? (Поділити вираз на сто.)

3)Як перевести десятковий дріб у відсотки? ( Помножити дріб на сто.)

4)Знайдіть відсоток у вигляді десяткового дробу: 3% = 0,03;  21% = 0,21;   30% = 0,3; 110% = 1,1.

5)Знайдіть десяткові дроби у вигляді відсотків: 0,05 = 5%;   0,6 = 60%;   1,3 = 130%;  0,124 = 12,4%;  0,48 = 48%.

2.Математичний диктант.

Яка величина приймається за 100%, якщо відомо,що

1)35% усіх учнів класу становлять дівчатка; (увесь клас)

2)молоко дає 25% вершків; (молоко)

3)в перший день скопали 30% городу; (город)

4)з пшениці виходить 80% борошна; (пшениця)

5)маса кошеняти складає 15% маси кішки; (маса кіщки)

6)нікелева руда містить 1,3% нікелю; (нікелева руда)

7)з чайного листа після сушіння виходить 4,2% чаю. (чайне листя)

 

ІV. Вивчення та сприймання нового матеріалу

Сьогодні наш урок пройде під девізом: «В будь-якому відкритті є  99% праці та  поту  і тільки  1% таланту і  здібностей».   (Л.Магницкий)

       В роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Арістотеля: «Розум полягає не лише у знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання».

Отже , завітаємо у «Маркет знань» і спробуємо реалізувати свої знання.

Павільйон «Зоологічний»

Задача 1.

Найбільша тварина на Землі – африканський слон. Маса слона - 12 тонн. Маса новонародженого слоненяти становить 2% від маси дорослого слона. Знайдіть масу новонародженого слоненяти.

12000 ∙ 0,02 = 240 (кг)    або  12000 : 100 ∙ 2 = 240(кг)

Задача 2 . (робота біля дошки)

Розв’язавши запропоноване рівняння, ви дізнаєтесь масу найбільшої у світі черепахи дермохеліс. Вона така велика, що діти можуть кататися сидячи на ній. Ця черепаха дуже добре плаває. Із її панцира виготовляють прикраси, а яйця і м’ясо використовують для приготування екзотичних страв.

8х – 3683 = 1117;

8х = 1117 + 3683;

8х = 4800;

х = 4800 : 8;

х = 600 (кг).

 

Павільйон «Ботанічний»

Задача 3.

Із 20 тисяч видів флори 3% занесено до Червоної  книги. Знайти кількість рослин , яким загрожує знищення.

20000 ∙ 0,03 = 600 (рослин)     або  20000 : 100 ∙ 3 = 600

Задача 4. ( робота в парах)

У лісових насадженнях відбувається саморозрідження. Скільки соснових дерев припадає на 1 га до 100 років життя лісу, якщо  спочатку було 10000 дерев на 1 га, до 40 років віку сосни залишилося 25%, а до 100 років – 0, 21 тих дерев, що залишилися до 40-річного віку?

  1. 10000 : 100 ∙ 25 = 2500 (д)
  2. 2500 ∙ 0,21 = 525 (д)

Павільйон «Географічний»

Задача 5.

Ялпуг – найбільше природне озеро в Україні, його довжина – 25 км, а шприна становить 28% довжини. Яка ширина озера Ялпуг?

25 ∙ 0,28 = 7 (км)     або  25 : 100 ∙ 28 = 7 (км)

 

Задача 6. ( робота в парах)

Найбільший у світі зал знаходиться в Карлсбадській печері (США). Його довжина дорівнює 1215 м, а ширина становить 16% довжини. Висота залу 91 м. вважючи, що зал має форму прямокутного парплелепіпеда, знайти його об’єм і площу основи.   

  1. 1215 ∙ 0,16 = 194,4 (м)
  2. 1215 ∙ 194,4 = 236196 (м2)
  3. 236196 ∙ 91 = 21493836 9 (м3)

 

Павільйон «Здоров’я»

Задача  7. (колективна робота)

   В Україні  5 000 000 людей вживають наркотики. Школярі становлять 20% цих  людей, а молоді люди  віком від 16 до 30 років 60 %  цих людей. Скільки дітей та молодих людей  вживають наркотики?    

1) 5 000 000 людей: 100 % =  50 000 людей становить 1% всіх людей

2) 50 000 ∙ 20% = 1 000 000 дітей вживають наркотики  

3) 50 000 ∙ 60 % = 3 000 000 молодих людей вживають наркотики

4) 3 000 000  + 1 000 000  = 4 000 000 молодих людей і дітей вживають    наркотики

Відповідь: 4 000 000 людей  вживають наркотики.

Багато це чи мало? Давайте порівняємо, розв’язавши задачу.

Задача 8.

   В Україні 5 000 000 молодих людей вживають наркотики. В нашому селі проживає біля   400 жителів. Скільки треба утворити таких сіл, щоб розселити цих людей?

 

Розв’язуємо задачу .  Дуже просту, але важливу.

1)  5 000 000 : 400   =  12500 сіл

Відповідь: 12 500 сіл.

 

Це, мабуть, багато!

 

V. Підсумки уроку. Рефлексія

- Порахувати кмітливики, виставити бали.

- Заповнити карту настрою  «Для мене сьогоднішній урок…».  Потім окремі учні зачитують  те, що написали   і здають вчителю.

Учням  роздається  карточка, в якій потрібно підкреслити фрази, що характеризують роботу  учня на уроці по трьом напрямкам.

Урок

Я на уроці

Підсумок

1. цікаво

1. працював

1. зрозумів  матеріал

2. нудно 

2. відпочивав

 2. узнав більше, ніж  знав                                                                                         

3.байдуже

3. допомагав іншим    

3. не зрозумів

 

Побажання 

Я вам бажаю 100 % здоров’я, радості, удачі.

Над математикою жоден з вас в житті ніколи хай не плаче.

Прибутків щиро зичу вам у друзях, у родині, в грошах.

Знання міцні ви здобувайте, бо це завжди найлегша ноша.

VI. Домашнє завдання.

Повторити §34, 16 ; № № 1472, 1477, 1491 (додатково),  1501 (повторення).

 

Використані  джерела

  1. Газета  «Математика»    -  К.:Вид. група “ Шкільний світ ”, №5, 2006р.; №5, 2017р.
  2. Н.А.Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.П. Бочко, О.М. Коломієць,            З.О. Сердюк  Математика: Підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К: Видавничий дім «Освіта», 2013.
  3. Науково – методичний журнал “ Математика  в школах  України “  – Вид. група “ Основа ”
  4. http://istmatemat.at.ua/index/matematichni_krosvordi/0-6

 

docx
Додано
2 червня 2021
Переглядів
1121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку