Тема: Відтінки кольору. Розміщення зображення на горизонтальному або вертикальному аркуші. Малювання підсніжника
Мета: розширювати й поглиблювати знання про весняні квіти; удосконалювати навички роботи з пензликом і догляду за ним; прищеплювати бажання працювати аквареллю; розвивати зосередженість, допитливість, дрібну та загальну моторику, фонематичний слух, зв’язне мовлення; виховувати любов та бережне відношення до природи, уміння уважно слухати розповіді своїх товаришів, навички співпраці, самостійність, взаєморозуміння.
Формування ключових компетентностей:
1) вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчально-пізнавальної діяльності;
2) соціальна – підтримувати контакт з учнем (ученицею) у парі, у групі, виявляти зацікавленість у подальшій навчально-пізнавальнійдіяльності та демонструвати позитивну спрямованість особистості;
3) загальнокультурна – дотримуватись норм мовленєвої культури, зв’язно висловлюватись;
4) здоров’язбережувальна - слухати пояснення вчителя, у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування.
Міжпредметні зв’язки: читання, музичне мистецтво, «Я досліджую світ»
Обладнання:малюнки по темі, методичні малюнки, лего , фарби, пензлики.
Хід уроку
1.Організаційна частина.
2.Актуалізація опорних знань.
˗ Назвіть основні кольори.
˗ В який спосіб можна отримати похідні кольори?
˗ Які кольори ми вважаємо теплими, а які — холодними
Відгадування загадки.
Тане сніжок, зеленіє лужок,
День прибуває – коли це буває? (Навесні).
- Які ознаки весни ви знаєте? (Розтанув сніг, скресла крига на річках, дні стають довші, надворі теплішає, прилітають птахи з півдня).
Весняні загадки
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (пролісок)
3.Мотивація навчальної діяльності
Сідайте рівненько, робіть глибокий подих та видих, налаштовуйтесь на роботу та гарний результат.
4. Повідомлення теми уроку
Сьогодні на уроці ми будемо малювати фарбами, зображувати підсніжники, ці чудові весняні квіти, які на своїх пелюсточках несуть весну, красу.
Робота за темою уроку
Розповідь вчителя
До якої групи рослин ми відносимо підсніжники ?
Музична хвилинка + усне малювання картини
(Звучить музика Ф. Шопена «Вальс квітів»
- Діти, зараз ви чуєте музику Фредерика Шопена «Вальс квітів»
Фридерик Франсуа́ Шопе́н — видатний польський композитор і піаніст Які у вас виникають малюнки під час прослуховування?
У проміннях сонця ніжних,
Край веселого струмка,
Білий, росяний підсніжник
Раптом блиснув з-під листка.
Отакий малий неначе,
Ледь прокинувся од сну,
Тихий-тихий, а одначе
Він привів до нас весну!
Розгляд демонстраційного матеріалу (квітів підсніжника)
- Що це? Підсніжник. Який він? (маленький, ніжний, гарний, пахучий)
- Назвіть частини квітки (стебло, листя, пелюстки)
- Яке в неї стебло? (тоненьке, зелене)
- А яке листя? (довге, зелене, вузьке)
- Якого кольору пелюстки? (білі)
Фізкультхвилинка.
Підсніжник.
Крізь холодну ковдру сніжну (Ходьба на місці.)
Тягнеться підсніжник ніжний. (Потягнутися на носочках.)
Пелюстки розкрив тендітні, (Махи руками на всі боки.)
Погойдався трохи з вітром. (Хитання тулуба.)
Він листочки розгортає (Імітація.)
І життя нове вітає! (Оплески.)
Вправа «Асоціації»
- Які слова спадають вам на думку, коли ви чуєте слово підсніжник?
Проаналізуємо це
- З яких частин складається підсніжник?
- Скільки у квіточки пелюсток?
- На що схожий корінчик підсніжника?
Легенда про підсніжник
- Підсніжники з'явилися дуже давно, тож про їх виникнення складенно багато легенд.
Так, слов'янська легенда стверджує, що одного разу баба Зима зі своїми супутниками Морозом і Вітром вирішили не пускати на землю Весну. Але сміливий Підсніжник випростався, розправив пелюстки й попросив захисту в Сонця. Сонце помітило квіточку й відкрило дорогу Весні.
Робота в групах ( співання заклички до Сонця))
Інструктаж перед творчою роботою.
1.Правила поведінки із приладдям.
2.Тримати осанку під час роботи.
3.При необхідності утворювати нові кольори фарб
5. Практична робота
Інформаційна хвилинка
Деякі види пролісків занесені до Червоної книги України. За законом можна продавати тільки ті, які вирощені в теплиці і мають сертифікат.
6. Демонстрація дитячих робіт.
Оформлення виставки з роботами.
7.Закріплення та осмислення знань
Дискусійна шкала.(лего)
- Чи хотіли б вимати великий гарний букет весняних квітів?
Ні Так
0_1_2_3_4_5_6_7_8_9_10
- Чому?
Ситуація на зв’язок із життям.
8. Підсумок уроку
Рефлексія (лего)