Відверта розмова "Як уникнути конфліктів"

Про матеріал
Розробку можна використовувати для профілактики булінгу. Матеріали заходу "Як уникнути конфліктів" спрямовані на виховання культури спілкування, почуття власної гідності, честі, чесності, поваги до людей, доброту, любов до життя, до ближнього, співчуття, милосердя. В розробці використано різноманітні інноваційні технології, що робить його цікавим для учнів, дозволяє зробити їх активними учасниками розмови.
Перегляд файлу

Білицька загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів №10

Добропільської міської ради

Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Відверта розмова

      Як уникнути конфліктів

 

                                       C:\Users\Nootebook_\Desktop\Мой семинар зам. директоров\Картинки на семинар\Конфлікти.jpg

 

 

 

             Підготувала:

                                                            заступник директора з виховної роботи

                                                     Білицької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 10

                                         Добропільської міської ради

                                       Трокай Ольга Олексіївна

 

                                   

                                               

 

                                               2017 рік

Тема. Як уникнути конфліктів

Мета: ознайомити учнів з правилами, які допоможуть уникнути конфліктів і  мирно розв`язати їх; розвивати вміння аналізувати типові життєві ситуації;

виховувати культуру спілкування, почуття власної гідності, честі, чесності, поваги до людей, доброту, любов до життя, до ближнього, співчуття, милосердя.

 

Обладнання: мікрофон, відео уривки з мультфільмів «Кіт Леопольд», «Міст», «гарячий стілець», мультимедійне обладнання, презентація до заходу.

Форми та методи роботи: робота в малих групах та в парах, тренінг, вправи «Очікування», «Мозковий штурм», «Гарячий стілець», «Незакінчене речення», «Мікрофон», «Похвали мене».

                                 

                                                         Хід заходу

1. Організація.

                         Встаньте, діти, ви рівненько,

                         Посміхніться всі гарненько,

                         Посміхніться ви до мене,

                         Посміхніться і до себе.

                         Добрий день!

 

2. Введення до тренінгу.

 - Вітаю вас усіх. Сьогодні ми присвячуємо наш захід вирішенню конфліктів. Пропоную кожному назвати своє ім`я по черзі і назвати свою найкращу рису характеру, щоб сподобатись (наприклад: Я - Таня. Найкраща риса характеру - справедливість.)

 - Щоб наша робота була плідною, ми сьогодні повинні дотримуватись таких правил:  

  • говорити по черзі;
  • говорити коротко;
  • не перебивати товариша;
  • не боятися висловлювати свої думки;
  • брати активну участь у розмові;
  • поважати думку товариша;
  • бути доброзичливими.

 

3. Вправа «Очікування».

 - Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього заходу? (на стікерах діти пишуть свої очікування і прикріплюють до верхньої частини малюнку пісочного годинника).

 

4. Актуалізація опорних знань учнів.

Вправа «Мозковий штурм».

 - Що ж таке конфлікт? (Конфлікт - це ситуація, коли двоє або кілька осіб незадоволені вчинками одного, коли їхні думки не збігаються і коли кожен відстоює свою правоту).

 - Які асоціації у вас викликає це слово? (метод «асоціативного куща»)

 

5. Обговорення проблеми.

1) Повідомлення вчителя.

 - Щодня ми спілкуємося з людьми, які нас оточують - рідними, друзями, однокласниками, знайомими і незнайомими. Усі вони різні, з несхожими характерами: одні - спокійні, інші - спалахують, наче сірники. У деяких ситуаціях люди не можуть про щось домовитись, сперечаються, сваряться. Тоді говорять, що виник конфлікт. Причиною конфлікту в колективі можуть бути дитячі пустощі, зло, заздрість, зухвалість. Якщо вам доводилось бути свідком конфлікту дорослих, то знаєте, що це - річ неприємна. Можна виявити доброзичливість і цим зупинити конфлікт. На допомогу прийдуть слова ввічливості: «Дозвольте, будь ласка, пройти», «Дякую», «Перепрошую» і т. д. Будь-який конфлікт не потрібно підтримувати. Головний девіз - не реагувати. Я хочу вам, діти, дати кілька практичних порад «Як подолати гнів».

 - Відчувши наближення злості, заплющіть очі і полічіть до 10.

 - Відчуваючи наближення гніву, подивіться на годинник та відкладіть спалах гніву на 15 хвилин. Так можна навчитися контролювати себе.

 - Придумайте фрази, які могли б послабити ваш гнів. Наприклад: «Не треба кричати, мене і так всі добре чують» або «Йому теж боляче. Не варто підсилювати чужий біль».

 

2) Робота в групах. Правила розв`язування конфліктів.

  - Ви, діти, напевно переглядали мультфільм про кота Леопольда та двох мишенят. Вони називали Леопольда «підлим боягузом», влаштовували йому пастки, але часто потрапляли у них самі. Леопольд завжди казав мишенятам «Хлоп`ята, давайте жити дружно!»

  - Прочитайте правила кота Леопольда. Додайте свої правила, які допоможуть уладнати конфлікт.

  • Якщо ти завинив, попроси пробачення;
  • завжди дотримуйся слова;
  • доклади зусиль, щоб пом`якшити наслідки конфлікту;
  • не гнівайся, посміхнись, доброзичливо звернися до опонента ситуації, що сталася;
  • завжди пам`ятай: добрий гумор допомагає уникнути суперечки.

 

3) Вправа «Гарячий стілець»

  Уявіть, що ви сидите на гарячому стільці. Швиденько спробуйте закінчити прислів`я:

  • Краще переконувати словами, ніж...(кулаками).
  • Сварка до добра не...(доводить).
  • Згода будує, а незгода ....(руйнує).
  • Лайкою та криком хати не...(збудуєш).
  • Як гукнеться, так і...(відгукнеться).
  • Де злагода, там...(перемога).
  • Гуртом можна й...(море загатити).
  • Око за око - ....(зуб за зуб).

 

4) Перегляд та обговорення мультфільму «Міст».

  - Давайте подивимося, як вирішили свій конфлікт герої іншого мультфільму.

 

5) Робота в парах.

  Об`єднайтеся у пари і розіграйте ситуації мирного розв`язання конфліктів.

  Ситуація 1. Ти зайшов до класу, а за твоєю партою сидить інший учень.

  Ситуація 2. Ти позичив однокласнику свою річ, а він повернув її зламаною.

  Ситуація 3. Брати Мишко і Петрик посварилися за книжку. Мишко хотів її читати тоді, коли й Петрик. Як можна уникнути сварки?

 

А давайте пригадаємо з вами, як миряться найменші дітки (мирилками).

                               Дай скоріш мізинчик твій,

                               Зачепи його за мій,

                               Мізин-мізин-мізинець,

                               Помирив нас, молодець!

 

                               Мир, мир, миром, пироги із сиром,

                               Вареники з маслом, ми - подружки красні!

 

                               Мирись, мирись і більше не сварись.

                               Не будемо ми битися, не будемо сваритися!

 

 6. Підсумки. Рефлексія.

    1)  Вправа «Незакінчене речення».

  • Конфлікт - це........
  • Причиною конфліктної ситуації може бути.....
  • Конфлікт може призвести до того,що.....
  • Для того, щоб запобігти виникненню конфлікту, потрібно.....

 

    2) Вправа «Мікрофон»

  • Чи справдились ваші очікування?
  • Яку нову інформацію, нові знання ви отримали?
  • Як ви будете використовувати цю інформацію в подальшому?

 

 

3) Вправа «Похвали мене»

(учні по черзі звертаються один до одного за похвалою. Наприклад: «Антон, похвали мене за те, що я сьогодні добре працював під час розігрування ситуацій». Той, до кого звертається, хвалить, а потім сам звертається за похвалою).

 

 7. Заключне слово вчителя.

    Наша відверта розмова добігає кінця. Я дуже вдячна вам за роботу, за вашу цікавість та інтерес.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Nootebook_\Desktop\семинар фото\IMG_4318.JPG

 

 

C:\Users\Nootebook_\Desktop\семинар фото\IMG_4315.JPG

docx
Додано
5 січня 2021
Переглядів
2087
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку