РОЗВИТОК КООРДИНАЦІЇ РУХІВ Щоб дитина росла здоровою, спритною і кмітливою, її здібності необхідно постійно розвивати. Сьогодні всі приділяють дуже багато уваги розвитку дрібної моторики - і це правильно! Але не варто забувати і про розвиток великої моторики, адже вже в шкільному віці дитині не обійтися без хорошої координації рухів тіла.
РОЗВИТОК КООРДИНАЦІЇ РУХІВ Розвинена координація допомагає дитині рухатися спритно і впевнено, а також сприяє правильній поставі. Зрозуміло, координація не формується за короткий термін - на це витрачається не один рік, оскільки в процесі задіяний вестибулярний і м'язовий апарат, а також органи зору.
РОЗВИТОК КООРДИНАЦІЇ РУХІВ Розвинена координація передбачає не тільки злагоджені рухи, а й узгоджена взаємодія процесів збудження і гальмування в корі головного мозку. Ця умова є обов'язковою для відточеної роботи центральної нервової системи. Саме тому у гіперактивних учнів часто виникають проблеми з координацією.
ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ:1. Розробити необхідну проектну документацію. 2. Підготувати необхідні матеріали для виконання проекту.3. Виготовити ігрові тренажери для координації рухів. 4. Презентувати свій проект іншим учням. 5. Проаналізувати: досягнення і недоліки виконаного проекту, вклад кожного учня в спільну роботу, вміння співпрацювати, вирішувати проблеми, приймати рішення, формулювати висновки, фіксувати результати, створювати звіт і висновки. 6. За підсумками акції нагородити кращих учасників проекту.7. За результатами проведення акції підготувати фотозвіт, результати розмістити на сайті школи.
ПОСЛІДОВНІСТЬ РОБОТИ : 1. Випиляти з ДВП за допомогою лобзика заготовки: - Поле (прямокутник); - Бордюри (1,5 см в ширину); 2. Зачистити заготовки; 3. Розфарбувати поле і бордюри, висушити. 4. Приклеїти бордюри по периметру ігрового поля. 5. За схемою приклеїти інші бордюри, зібравши лабіринт. 6. Покрити виріб лаком.7. При необхідності відзначаємо точками старт і фініш.
ПОСЛІДОВНІСТЬ РОБОТИ : Для більш солідних спортивних змагань та командної роботи був зібраний лабіринт «варіант XXXL», розмір якого 1,2 / 0,6 м. Цей варіант лабіринту зібраний з листа ДВП і соснових рейок. Для бордюрів - рейка 35мм. / 10мм., для ручок і для кріплення на дно - 40мм. / 25мм ., для гри використовуємо м’ячик для настільного тенісу. Послідовність виготовлення та ж, як і в попередньому варіанті. Граємо удвох, можна командами і на час.
МЕТА ГРИ “ЛАБІРИНТ”:- розвиток умінь і навичок у дітей в просторовому орієнтування на площині;- розвиток координації рухів, концентрації уваги, посидючості, зосередженості. Лабіринт з кулькою - гра-головоломка, спрямована на розвиток не тільки логічного мислення, але також і координації рухів, концентрації уваги, посидючості, зосередженості.
ВИСНОВКИ : Лабіринт завжди вважався складним випробуванням, що вимагає уважності і завзятості. Звичайно, дитячі розвиваючі ігри лабіринти не такі заплутані, як для дорослих, але дитині знадобляться певні зусилля, щоб знайти вихід. Просторове мислення – здатність людей орієнтуватися в просторі і часі, візуалізовувати і застосовувати рішення різноманітних задач. Багато професій нерозривно пов'язані з цим навиком. Розвиток просторового мислення у дітей допоможе сформувати їх загальні інтелектуальні здібності.
ПРАВИЛА ВИГОТОВЛЕННЯ : Створюючи нестандартне обладнання,необхідно дотримуватися наступних правил:- обладнання повинно відповідати гігієнічним та технічним вимогам: легке, міцне і безпечне, зручне в застосуванні, компактне, естетичне; - обладнання повинне забезпечувати в повній мірі умови для розвитку рухових умінь і навичок;- обладнання повинне виконувати розвиваючу роль, бути доступним для активності дітей, стати предметом для розминок і вправ;- обладнання повинно бути універсальним, яскравим, незвичайним, притягувати дитину;
РЕЗУЛЬТАТИ ПРОЕКТУ :1. Виготовлення та застосовування тренажерів-лабіринтів допоможе сформувати сприятливі умови для підвищення рухової активності, корекції порушень в руховій сфері, розвитку координації рухів, перенесення в повсякденне життя необхідних рухових навичок і умінь. 2. Формування стійкого інтересу до виготовлення та використання нестандартного обладнання. 3. Мотивувати дітей на рухову активність, через використання нестандартного обладнання.