Комунальний заклад освіти «Гімназія № 3»
Дніпровської міської ради
Методична розробка завдання для дистанційної роботи
з трудового навчання (дівчата)
Тема: «Виготовлення медичної маски в домашніх умовах
ручним способом»
Розробила вчитель трудового навчання
Башаріна Олена Володимирівна
м. Дніпро
Загальні відомості.
Захисна маска — це простий виріб з доступних матеріалів, який можна швидко виготовити в домашніх умовах і не бути залежним від дефіциту цих засобів. До того ж її можна використовувати повторно, але після ретельного прання і прасування гарячою праскою.
Маска, зроблена власноруч - це своєрідний оберіг. Зроблений з любов’ю і турботою дитячими руками, він нагадуватиме вашим рідним про велику силу цього захисту .
Медична маска застосовується як бар’єр для мінімізації поширення інфекцій, що передаються повітряно-крапельним шляхом.
Під час карантину слід пам’ятати, що використання тільки маски не гарантує припинення поширення інфекції. Необхідно дотримуватись гігієни рук, уникати тісного контакту, провітрювати і зволожувати приміщення.
Щоб маска ефективно захищала дихальні шляхи людини, потрібно, щоб вона повністю закривала більшу частину обличчя, а залишалися відкритими тільки очі і лоб.
Термін використання однієї маски 3-4 години.
Необхідно слідкувати за тим, щоб маска від час дихання залишалась сухою, інакше вона втрачає свою ефективність.
За загальноприйнятим стандартом, розміри маски повинні відповідати таким параметрам:
В сучасних масках зав’язки замінено еластичною тасьмою (резинкою)
Матеріали для виготовлення масок:
Маски виготовлені з марлі.
Спосіб І
Маска захисна, зручна і надійна для використання на вулиці. Виготовлена в 12 шарів марлі. Розмір в готовому вигляді для дорослого 21х14 см, для підлітків 19-20 х 12 см.
Послідовність виготовлення маски
1
Спосіб ІІ
Маска захисна для використання в приміщеннях. Виготовлена з марлі у 8 шарів, тому вона не так швидко зволожується і забезпечує вільне приємне дихання.
Послідовність виготовлення маски
Маски виготовлені з тканини.
Для виготовлення маски слід визначити вид тканини. Від цього буде залежати кількість шарів в масці і відповідно - розмір деталі крою. За волокнистим складом тканина має бути бавовняною чи лляною, а не змішаною. Якщо в тканині є хімічні волокна, маска буде парити, що ускладнює дихання. Визначення волокнистого складу досить просте.
Від тканини відрізати вузеньку смужку тканини 2мм, заправити в коробку і, тримаючи її горизонтально, підпалити смужку. Якщо тканина горить як папір – вона натуральна. У випадку, коли з’являється чорна кіптява, а край тканини після згоряння оплавляєтся – це ознаки змішаної тканини.
Бавовняні тканини більш щільні, міцні називаються бязь (їх ще застосовують для постільної білизни). Такої тканини для маски достатньо 2 шари.
Тоненькі тканини такі, як ситець слід використовувати для маски в 3 шари.
Отже складіть тканину, яка є у вас в 2 чи 3 шари і перевірте, як вам краще дихати, після цього обираємо один із способів.
Спосіб І . Маска зі щільної тканини в два шари.
Від згину маски – 3 см, а потім 1,5 см для складки.
Аналогічно зшити другий бічний зріз.
З лицьового боку маски складочка розташована посередині, з виворітного – нижче.
Спосіб ІІ . Маска зі щільної тканини в три шари.
закріпити їх косими стібками одинарною ниткою в тон тканини
Спосіб прикріплення складок і резинок в цьому випадку не досить досконалий технологічно, проте зрозумілий і простий у виконанні.
Обирайте спосіб за бажанням, піклуйтесь про своїх рідних і нехай вас не лякає дефіцит масок.
Висновок.
Дівчатам пропонується виготовлення масок одним із представлених способів або способами використаними з інших джерел. Чудовим може бути варіант, коли дівчатка виконають власний проект. Виготовлення масок має цілком практичне значення і найвищу оцінку за роботу виставлять рідні люди, котрі будуть нею користуватись. І таких масок має бути багато!
Для оцінювання роботи з трудового навчання я запропонувала після карантину принести маску, що не була у використанні - саму вдалу, саму креативну і виконану технологічно грамотно і охайно.
Це і буде тим прикладом, коли ми можемо зробити висновки про значимість свого предмету і своєї праці.
Будьте здорові!