Виготовлення моделі гелікоптера

Про матеріал
Майстер-клас розроблено з метою - поглибити знання з основ наук; - формувати технічне, творче мислення; - розширити знання вихованців про літаючі апарати; - ознайомити з одним із видів літальних апаратів, історією його розвитку та застосування; - допомогти засвоїти технологію виготовлення простої моделі гелікоптера. виховна: - виховувати у дітей любов та інтерес до науки; - виховувати свідому дисципліну, почуття колективізму та товариської взаємодопомоги. розвиваюча: - розвивати інтерес до конструювання, абстрактного мислення та просторової уяви; - розвивати творчу активність, естетичний смак.
Перегляд файлу

Департамент з гуманітарнихпитаньКам’янськоїміськоїради

Комунальний заклад «Будиноктворчостідітей та юнацтва»

Кам’янськоїміської ради

 

Описание: Описание: Описание: Описание: D:\skopirovano s diska c\Мои документы\НАШ ЗАКЛАД\Нова емблема\эмблема для печати-01.png

 

МЕТОДИЧНА  РОЗРОБКА

 

 

 

«Виготовлення моделі гелікоптера»

 

 

                                                                Автор:

                                                                                       ТРЕТЬЯКОВА

                                                                                       Лариса Петрівна,

                                                                                     керівник гуртка «Початкове художнє конструювання»

 

 

 

м. Кам’янське

2023

ТЕМА: ВИГОТОВЛЕННЯ МОДЕЛІ ГЕЛІКОПТЕРА

 

Мета:

навчальна:

-         поглибити знання з основ наук;

-         формувати технічне, творче мислення;

-         розширити знання вихованців про літаючі апарати;

-         ознайомити з одним із видів літальних апаратів, історією його розвитку та застосування;

-         допомогти засвоїти технологію виготовлення простої моделі гелікоптера.

виховна:

-         виховувати у дітей любов та інтерес до науки;

-         виховувати свідому дисципліну, почуття колективізму та товариської взаємодопомоги.

розвиваюча:

-         розвивати інтерес до конструювання, абстрактного мислення та просторової уяви;

-         розвивати творчу активність, естетичний смак.

 

Матеріали та інструменти: корок пластиковий або з коркового дерева, сірники, пластикова тарілка, пластилін, олівець, шило, канцелярський ніж, ножиці.

Тип заняття: комбіноване.

Девіз заняття: «Видумуй, пробуй, твори!

                             Розум, фантазію прояви!»

 

План заняття:

1. Організація групи. Емоційний настрій.

2. Актуалізація опорних знань гуртківців.

3. Повідомлення теми заняття та мотивація навчальної діяльності гуртківців.

4. Розповідь-бесіда про історію та розвиток гелікоптерів.

5. Визначення завдань для гуртківців.

6. Практична робота:

     - демонстрація моделі;

     - матеріали, інструменти, які використовуються в роботі;

     - правила ТБ при роботі з інструментами;

     - технологія виготовлення моделі;

     - самостійна робота;

     - консультації та рекомендації керівника гуртка;

     - самоконтроль гуртківців.

7. Підсумок роботи.

8. Рефлексія (усвідомлення учнями власної діяльності).

Хід заняття:

  1. Організація групи.

Привітання, перевірка наявності гуртківців, готовності робочого місця до заняття.

     Керівник гуртка: -Добрий день Вам, любі учні! Я рада всіх вас бачити.

  1. Актуалізація опорних знань гуртківців.

- Сьогодні у нас відбудеться цікаве та корисне заняття. Вам випаде нагода згадати основні властивості пластику, разом пригадаємо правила безпечної роботи на занятті.

     Діти, я хочу у вас запитати:

-         Згадайте, які властивості має пластик? (здатність приймати колір та форму, нетоксичність, міцність, еластичність, волого-, масло- і кислотостійкість, широта діапазону температури експлуатації

від -40 до +90 град., стійкість до миючих засобів і лугів).

-         Де застосовують пластик? (з пластику виробляють меблі, двері, вікна, вироби сантехніки, вимикачі, музичні інструменти, канцелярські товари, деталі автомобілів, посуд та інш.).

-         Які недоліки має пластик? (крихкий, має тривалий час розкладання в землі, віддає свій запах, якщо зроблений з неякісного матеріалу).

Правила техніки безпеки при роботі на занятті:

  1. Прибирати до початку роботи все зайве.
  2. Дотримуватись порядку та чистоти на робочому місці.
  3. Не класти на робоче місце непотрібні інструменти й матеріали.
  4. Перевіряти стан робочого місця, наявність та справність інструментів.
  5. Обережно і дбайливо поводитись з інструментами та матеріалами, використовувати їх за тільки за призначенням.
  6. Сидіти потрібно прямо, на всій поверхні стільця на відстані 10-15 см від краю стола. Неправильна робоча поза порушує поставу, спричиняє швидку втомлюваність і шкодить роботі органів травлення.
  7. Креслення, малюнки узорів, зошити та інші допоміжні інструменти та матеріали знаходяться на столі з правого боку.
  8. Виконувати роботу тільки справними інструментами.
  9. Не розмовляти під час роботи, не заважати працювати іншим.
  10. Не залишати робоче місце без дозволу.
  11. По закінченню роботи прибирати свої робочі місця.
  12. Під час перерви обов’язково виходити з кабінету.
  1. Повідомлення теми заняття та мотивація навчальної діяльності гуртківців.

Керівник гуртка: - Зараз я хочу запропонувати вам відгадати загадку:

Він літає наче птиця,         Без разгона ввысь взлетаю,

     він дзижчить наче оса.                  Стрекозу напоминаю.

     І в повітрі  він повисне,     Отправляюсь я в полёт,

     як велика бджола.  (вертоліт)Кто же это? (вертолёт)

Так, це – вертоліт. А можна казати вертоліт, гвинтокрил, але правильно гелікоптер. Діти, повторіть правильно останнє слово. (Діти повторюють)

Діти, якщо літак має потужний двигун, то гелікоптер ще має потужний гвинт, який допомагає йому злітати відразу з місця.

     Скажіть мені, будь ласка, як можна одним словом назвати літаки, гелікоптери? ( повітрянийтранспорт)

     Сьогодні ми з вами будемо виготовляти модель гелікоптера. Це і є тема нашого заняття. воно буде корисним та цікавим.

(Керівник гуртка формує позитивне ставлення дітей до навчальної діяльності).

 

4.Розповідь-бесіда про історію та розвиток гелікоптерів.

     Керівник гуртка: - Зараз я хочу вам розповісти про історію та розвиток гелікоптерів.

     Гелікоптер – літальний апарат, важчий за повітря, з вертикальним зльотом і посадкою, підйомна сила в якому створюється одним або декількома (частіше двома) несучими гвинтами.

     Близько 1500 років Леонардо да Вінчі зобразив проект гелікоптера з ротором, що приводиться до руху вручну. Багато вчених різних країн проектували літальні машини – апарати. На цю роботу потрібно було багато часу – вивчали політ птахів, об’єднували політ птахів та повітряних зміїв. Пізніше розробили літаючі моделі з двигунами. Перші гелікоптери, що представляли практичний інтерес, з’явились тільки в 30-ті роки ХХ сторіччя.

     Гелікоптер злітає вгору без розгону і здійснює вертикальну посадку без пробігу, нерухомо висить над одним місцем, допускаючи поворот навколо вертикальної вісі в будь-яку сторону, проводить політ в будь-якому напрямі з швидкостями від нуля до максимальної. При вимушеній зупинці двигунів у польоті вертоліт може зробити плануючий спуск і посадку, використовуючи самооберти (авторотацію) несучих гвинтів. Щоб уникнути зриву потоку з лопатей і для збільшення швидкості польоту, деякі вертольоти мають невелике крило, що розвантажує несучі гвинти.

     Залежно від способу урівноваження реактивного моменту несучого гвинта розрізняють гелікоптери одногвинтові, двогвинтові і багатогвинтові.

Гелікоптери будь-якої схеми складаються з планера, аналогічного літаковому

(фюзеляж, шасі, пульт керування, електро-, радіо- і навігаційне устаткування і т.д.), гвинтової несучої системи (несучих гвинтів), рухової установки, трансмісії (приводу). Одногвинтові гелікоптери з механічним приводом, крім того, мають хвостовий гвинт і систему управління ним. Швидкість  польоту гелікоптерів 350-600 км/год. в залежності від моделі та її призначення.

     Я  хочу знову загадати вам загадки:

Машина в воздухе висит –Кто к высоким небесам

Стоит на месте. Не летит.                                Поднимает пузо сам?

Она спасает душиВ животе сидят войска

На море и на суше                                            Для внезапного броска.

 

Так, мова знову йде про гелікоптери. Ці загадки допомагають нам зрозуміти призначення цього виду транспорту.

     У мене до вас запитання:

-         Для чого використовують гелікоптери?

-         Чим відрізняється гелікоптер від літака?

-         Чи бачили ви гелікоптер? Де?

(Діти відповідають)

     5. Визначення завдань для гуртківців.

     Керівник гуртка: - Сьогодні на занятті ми будемо виготовляти просту модель гелікоптера і перед вами стоять наступні завдання:

     -    засвоїти основні прийоми виготовлення моделі;

     -    навчитися виготовляти модель гелікоптера з різних матеріалів.

 

    - Перед тим, як приступити до виконання практичного завдання, пропоную вам трохи порухатись. Підніміться і станьте біля своїх стільчиків.

 

Фізкультхвилинка «Літак»:

Я залізні крила маю                           діти рухаються, витягнувши руки в боки,

В небі високо літаю                         діти підіймають руки догори,

І мотор у мене є  роблять колові рухи перед груддю

Що життя мені дає.                          руками зі стиснутими кулаками.

 

6. Практична робота.

Керівник гуртка: - Я хочу продемонструвати вам модель гелікоптера, яку ми з вами будемо виготовляти.

(Керівник гуртка показує дітям модель).

     Уважно подивіться і скажіть мені:

-         Які матеріали ми будемо використовувати? (корок пластиковий або з коркового дерева, сірники, пластикова тарілка, пластилін)

-         А які нам потрібні інструменти? (олівець, шило, канцелярський ніж, ножиці)

     Нагадую вам: завжди пам’ятайте про правила безпечної роботи з інструментами.

     При виготовленні будь-якої поробки чи моделі необхідно дотримуватись певної послідовності:

  • За трафаретом виготовляємо з пластикової тарілки гвинти: малий та великий (по 3 шт.).
  • Вибираємо розмір сірничків: для маленького гвинта – на всю довжину сірника (1 заготовка); для маленького гвинта і шасі – перерізаємо сірники  навпіл ( 4 заготовки).
  • У корку робимо шилом чотирі отвори: три знизу – для шасі, та один – зверху – для гвинта (мал. 1, 2).
  • Для виготовлення хвоста ножем загострюємо великий сірник. Пластилінову кульку закріпляємо на кінці сірника (вона триматиме лопаті) і через попередньо зроблені отвори насаджуємо лопаті маленького гвинта.
  • Складання: вставляємо сірник-хвіст у корпус-корок. Зверху в отвір корка вставляємо великий гвинт, знизу – шасі-сірники. Вставляти сірники в отвори корпуса-корка слід обережно та акуратно, з різним кутом нахилу (мал. 3, 4).
  • Самостійне виконання завдань практичної роботи.
  • З метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях гуртківців керівник гуртка індивідуально консультує учнів, надає практичну допомогу, слідкує за дотриманням правил техніки безпеки.
  • Самоконтроль гуртківців під час виконання практичної роботи.

H:\Облсемінар 2015\CIMG0657.JPG

Третьякова Л.П. показує майстер-класпо виготовленню моделі гелікоптера

для учасників обласного семінару з ПТМ

 

  1. Підведення підсумків практичної роботи.

Керівник гуртка: - Ви самостійно виготовили просту модельгелікоптера. Пропоную вам продемонструвати свою роботу і випробувати готові моделі.

(Керівник гуртка аналізує результати роботи та пропонує шляхи усунення недоліків).

Надалі проводиться оцінювання результатів практичної роботи.

  1. Рефлексія (усвідомлення учнями власної діяльності).

     Після  виконання практичної роботи вихованці відповідають на питання керівника гуртка:

  1. Що нового дізнались на занятті?
  2. Чому навчились? Яку роботу виконали?
  3. Порівняйте реальні результати із визначеним завданням.
  4. Чому отримали саме такий результат?
  5. Що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати роботи?
  6. Де можна використати набуті знання та вміння?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Майстер-класи
Інкл
Додано
21 вересня 2023
Переглядів
654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку