Виготовлення підставки під гарячий посуд

Про матеріал
Виготовлення підставки під гарячий посуд Анотація Зміни, які відбувалися у нашому суспільстві, у виробничих відносинах, свідомості людей, впливають на ставлення до трудової підготовки підростаючого покоління до праці та життя. Вони вимагають, щоб трудове навчання відповідало технічним, екологічним та соціальним потребам суспільства, було гнучким, допомогло випускникам шкіл у професійному самовизначенні і ставленні, сприяло формуванню працелюбності та розвитку творчих здібностей. Тому сучасному вчителю для досягнення високого професіоналізму необхідне досконале знання педагогічних технологій. У сучасній загальноосвітній школі застосовуються різноманітні методики, технології, форми організації навчальної діяльності: традиційні та інноваційні, пасивні, активні та інтерактивні.
Перегляд файлу

Опорний заклад

 «Монастирищенський заклад загальної середньої освіти  І-ІІІ ступенів №2»

Монастирищенської районної ради Черкаської області

 

Виготовлення підставки під гарячий посуд

5 клас

 

Шевчук Олександр Миколайович

Вчитель трудового навчання та технологій

 

photo_2019-02-07_14-39-39.jpg

 

 

 

 

 

Монастирище-2020 рік.

Анотація

Зміни, які відбувалися у нашому суспільстві, у виробничих відносинах, свідомості людей, впливають на  ставлення до трудової підготовки підростаючого покоління до праці та життя. Вони вимагають, щоб трудове навчання відповідало технічним, екологічним та соціальним потребам суспільства, було  гнучким, допомогло випускникам шкіл у професійному самовизначенні і ставленні, сприяло формуванню працелюбності та розвитку творчих здібностей.

Тому сучасному вчителю для досягнення високого професіоналізму необхідне досконале знання педагогічних технологій.

У сучасній загальноосвітній школі застосовуються різноманітні методики, технології, форми організації навчальної діяльності: традиційні та інноваційні, пасивні, активні та інтерактивні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичний план

 

Етап

Тема заняття

Кількість годин

І. Організаційно-підготовчий

1. Розробка технічного завдання.

2. Вимоги до конструкції виробу.

3. Вимоги до матеріалів.

4. Розробка технічної  пропозиції.

1 год.(частково домашнє завдання).

ІІ.Конструкторський

5. Ескізне проектування.

6. Розробка технічного проекту.

7. Розрахунок собівартості і договірної ціни виробу.

8. Екологічна оцінка проекту.

3 год.

ІІІ.Технологічний

9. Виготовлення підставки.

10. Оцінка якості.

3 год.

IV.Заключний етап

11. Випробування.

12. Захист проекту.

1 год.

 

І.Організаційно - підготовчий етап

 

1. Розробка технічного завдання

            1.1 Призначення проектованого виробу

Достовірних цікавих фактів про історію виникнення підставки для
гарячого посуду виявити було досить складно. У результаті тривалих
досліджень було виявлено два основних напрямки.
За одними припущеннями стверджують, що підставка з’явилася разом
із винайденням самовару. У 30-ті роки XVIII століття при Петру І
розпочалися масові чаювання. У сім’ї було прийнято, що жінки пили чай з
металевої або фарфорової посуди. Чоловіку, як голові сім’ї, треба було пити
за етикетом чай із скляних стаканів, але поставали певні проблеми: стакан
був гарячим, якщо чай пити відразу, а якщо зачекати, доки склянка стане
холодною,чай буде не чай. У результаті люди винайшли підстаканник.
Пізніше підстаканник удосконалили і створили підставку під гаряче, хоча
підстаканник можна вважати підставкою під гарячий посуд.
Археологи доводять, що першими тарілками були... шматочки коржів,
на які людина клала м'ясо та іншу їжу. Потім з'явились дерев'яні дощечки з
заглибленням посередині; ще пізніше — шматки розплесканої глини. За
іншим припущенням одночасно з відкриттям кам'яного вугілля та нафти,
винайденням паперу, пороху та грошей, в далекому Китаї, за високими
стінами, які вдень і вночі охороняла сторожа, вперше почали виготовляти
фарфоровий (порцеляновий) посуд. Уже в IV столітті китайці користувались
тарілками. В Європі тарілки з'явилися пізніше для прикраси столів в
королівських палацах. Вельможі дарували тарілки з порцеляни своїм
підданим; ними нагороджували за особливі заслуги, прикрашали свої оселі.
Лише в XVIII столітті, так і не дізнавшись секрету китайців, європейці
винайшли свій фарфор. Це зміг зробити німецький вчений Іоганн Фридрих

1.2. Вимоги до конструкції виробу

Більшість інтернет-магазинів пропонує широкий вибір підставок під
гарячий посуд. Вони виготовлені із різноманітних матеріалів: дерева, металу,
порцеляни та різних комбінацій конструкційних матеріалів. Вони різняться
за своєю формою, дизайном.

  • Практичність
  • Естетична привабливість
  • Зручність у використанні
  • Невисока ціна виготовлення
  • Виготовлення виробу займає не багато часу

1.3. Вимоги до матеріалів

Для виконання роботи необхідно:

з матеріалів:

  • фанера (20х40см.)

для обробки матеріалів:

  • гумка
  • випалювач
  • олівець
  • лобзик
  • шліфувальну шкірку;
  • Копіювальний папір (копірка)
  • Напилок

1.4 Аналіз зразків аналогів

 

podstavki-pod-garyachee-2.2.jpg

Критерії аналізу

№1

№2

№3

№4

1. Особливості композиційної будови орнаментів

+

+

+

+

2. Естетичність

+

+

+

+

3. Оригінальність

+

+

+

+

4. Поєднання техніки виконання

+

+

+

+

5. Практичність

+

+

+

+

Всі розглянуті зразки відповідають призначенню та вимогам композиційної будови виробу.

 Для проектування обираємо зразок № 2. (але із змінами).

 Виріб приймається виразно, вся композиція легка і яскрава, може використовуватися як подарунок.

ІІ. Конструкторський етап

Ескізне проектування

  1.        Опис зовнішнього вигляду

Підставки під гарячий посуд призначені для повсякденного використання в побуті. Вони широко використовуються в домашньому господарстві, так як без їхнього використання можна пошкодити поверхні столів, тумбочок.

Креслення виробу в масштабі

Для початку, потрібно роздрукувати шаблон підставки; також можна намалювати його від руки, якщо ваші вміння дозволяють це.

11.jpg

2.2. Витрати на електроенергію

 Вартість витрат на електроенергію під час виготовлення виробу:

1кВт/год • 0.97 грн. • 20 хв. = 19.40грн.

2.3. Екологічне обґрунтування проекту 

  • Забруднення навколишнього середовища — мінімальне
  •  Шкідливість складу виробу – відсутня
  •  Шкідливість виробництва матеріалів – низька

ІІІ. Технологічний етап

Далі потрібно покласти копіювальний папір на фанеру, і зверху покласти роздрукований шаблон виробу. Потім обвести його по контуру, в тому числі жилкування на листку клена.

Після цього треба вирізати виріб.

Після вирізання виріб треба відшліфувати за допомогою наждачного паперу та напилку і випалити жилкування на листі за допомогою випалювача.

photo_2019-02-07_15-43-24.jpg

При роботі з випалювачем не забувайте дотримуватися техніки безпеки!!!

Далі потрібно зайву деревину поза контуром обпиляти за допомогою  напилку, і відшліфував сторони та грані підставки до гладкості шліфувальною шкіркою. За допомогою випалювача наводим контур жилкування листка, аби надати йому кращого вигляду.

photo_2019-02-07_14-39-39.jpg

 

ІV. Заключний етап

Критерії оцінки проекту

Розрахунок витрат  матеріалу

Назва матеріалів

Ціна одиниці вимірювання

Витрати матеріалу

Вартість витрат в гривнях

Фанера ( 5мм.)

150 грн/м2

0.06м2

3грн

Електроенергія

1кВт/год • 0.97грн

10 хв

19.40грн.

Шліфувальний папір

4грн/м

25см.

1грн.

Полотна для лобзика

9.82грн/10шт.

2шт.

1.84грн.

Всього

 

 

25.24 грн.

 

Висновок
Підставку для гарячого посуду виготовлено. Тепер рідні
будуть мати корисний виріб на кухні, куди будемо ставити гарячий посуд підчас приготування різних смачних страв. Крім того буде служити
прикрасою для домашньої кухні.
Можна було б подумати над зміною форми конструкції, використати
інші матеріали. Виріб виготовлено та вдалося досягти мети.
Підводячи підсумок, можна назвати переваги виробу:

Виготовлений з недорогих матеріалів;
Можливість використання вторинних матеріалів;
Оригінальність;
Естетична привабливість.

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Державний стандарт базової і повної середньої освіти. Освітня галузь «Технологія» // Управління школою. – 2004. - №4. Лютий. – С. 26-28.
  2. Коберник О. Розробка творчих проектів на уроках праці // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2003. – №1. – С. 41-45.
  3. Проектно – технологічна діяльність учнів на уроках трудового навчання : теорія і методика . За заг. ред. О.М. Коберника. – К.:  Наук. світ,  2003. -  172 с.
  4. Сидоренко В. Проектно-технологічний підхід як основа оновлення змісту трудового навчання школярів // Трудова підготовка в закладах освіти . – 2004. − №4. – С. 2-4.  
  5. Шиян Н. І. Профільне навчання у загальноосвітній школі сільської місцевості. — Полтава: АСМІ, 2003. — 356 с.
  6. Ящук С. М. Виконання основних етапів проектування на уроках трудового навчання // Трудова підготовка в закладах освіти. - 2003. -2, -С. 13-16.
  7. semideluxi.com/ зразки малюнків для порівняння

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богданова Лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
12880
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку