Виховання ціннісного ставлення особистості молодших школярів до людей та до себе у позаурочний час

Про матеріал
У роботі розкриваються шляхи реалізації проблеми виховання ціннісного ставлення молодших школярів до себе та людей у позаурочний час, орієнтири виховання на загальнолюдські цінності; висвітлюються форми здійснення морального виховання та розвитку морально-етичної свідомості учнів під час позакласної роботи. Матеріал містить розробки виховних занять та виховних заходів
Перегляд файлу

Спеціалізована школа І ступеня № 327 м. Києва

 поглибленим вивченням іноземних мов

 

 

 

 

Методична розробка на тему:

«Виховання ціннісного ставлення молодших школярів до себе та людей у позаурочний час»

(з досвіду роботи вихователя ГПД Грикун А.М.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ – 2022

 

Анотація

 

 

У роботі розкриваються шляхи реалізації проблеми виховання ціннісного ставлення молодших школярів до себе та людей у позаурочний час, орієнтири виховання на загальнолюдські цінності; висвітлюються форми здійснення морального виховання та розвитку морально-етичної свідомості учнів під час позакласної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З М І С Т

 

Анотація ………………………………………………………………………. 2

Зміст ……………………………………………………………………………3

Вступ  ………………………………………………………………………….. 4

Виховання ціннісного ставлення особистості до людини та  до себе....…... 5

Гідність …………………………………………………………………………7

Рівність …………………………………………………………………………8

Турбота і відповідальність……………………………………………………. 8

Повага до себе та інших ……………………………………………………... 10

Висновки ……………………………………………………………………….11

Додатки ……………………………………………………………………...…12

Використані джерела ……………………………………………………….....38

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

 

«Виховуйте дітей, не роблячи їм зауважень. Охороняйте дитинство від зауважень і докорів. Виховання без зауважень – краще, що ви можете дати своїм дітям».

Симон Львович Соловейчик

Виховуючи дітей, ми виховуємо майбутню історію нашої країни, а значить – і історію світу. Наші діти - це наша старість. Правильне виховання - це наша щаслива старість, погане виховання - це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми.

Новий час диктує і нові вимоги до проблем виховання. Виховання по-старому не зможе вписатися в оновлений освітній простір для дітей нового покоління. Воно не гармонізуватиме з інтегрованими уроками та проєктною діяльністю. Варто заново з’ясувати, як це – виховувати? З’являються сучасні виклики виховання та його головні засади, базові моральні цінності сучасного виховання, з обов’язковим урахуванням вікових особливостей учнів.

Програма НУШ визначає чіткі пріоритети у вихованні особистості дитини із сформованими компетентностями, які допоможуть учнівській молоді відбутися у житті як порядній, високоморальній, професійно успішній, здоровій і щасливій Людині; сприяє створенню інноваційної виховної системи в закладах загальної середньої освіти.

Прищеплювати цінності гуманізму найкраще через конкретні дії. Саме цього вимагає наразі НУШ: менше слів – більше дії. Допомога конкретній людині важитиме для дитини значно більше, ніж слова. Тож шкільне виховання повинно бути не «каральним». Замість «не можна вчиняти інакше» має стати «так було б ефективно». Завдання школи – вказувати та аналізувати орієнтири, підказувати, як вчинки та цінності людини впливають на інших та на її життя, а також створювати психологічно комфортну атмосферу. І тоді новим освітнім простором називатимемо не лише дизайн класів та сучасне обладнання, а й середовище, яке виховує успішну й щасливу людину.

 

Виховання ціннісного ставлення особистості до людини

та  до себе

 

«Не треба вказувати молоді, що робити, вона розбереться сама. Важним є виховати в ній правильні цінності і дати правильні орієнтири».

Любомир Гузар

Виховання ціннісного ставлення особистості стає найактуальнішим питанням сучасного українського суспільства та освіти України зокрема. Тому ідея Нової української школи передбачає серед засадничих стовпів освіти майбутнього, а, значить, і України майбутнього, саме виховання, що ґрунтується на цінностях. Адже саме цінності є фундаментом освіти та умовою формування людини та суспільства, які у своїй діяльності зважують морально-етичний та публічний інтереси. А оскільки освітній процес відрізняється своєю тривалістю, безперервністю, відповідальністю, витонченістю та  не обмежується урочним часом – це дозволяє більше уваги приділити вихованню молодших школярів на заняттях групи продовженого дня.

У молодшому шкільному віці дитина оволодіває елементарним умінням та навичками підтримки та збереження міжособистісної злагоди, запобігання та мирного розв'язування конфліктів; здатністю брати до уваги думку товаришів та опонентів; орієнтацією на дорослого як носія суспільних еталонів та морального авторитета. Таким чином, у дитини формується ціннісне ставлення до людей, яке проявляється у моральній актив­ності особистості, прояві чуйності, чесності, правдивості, працелюб­ності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, совісті, терпимості до іншого, миролюбності, доброзичливості, готовності допомогти іншим, обов'язковості, добросовісності, ввічливості, делікатності, тактовності; вмінні працювати з іншими; здатності про­щати і просити пробачення, протистояти виявам несправедливості, жорстокості. Окрім цього, ціннісне ставлення особистості до людей є основою вітчизняного і міжнародного законодавства.

Не менш важливим є і виховання ціннісного ставлення особистості до себе. Ціннісне ставлення до себе передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції та поділяється на три частини:

1. Ціннісне ставлення до свого фізичного «Я» - це вміння особистості оцінювати свою зовнішність, тілобудову, поставу, розвиток рухових здібностей, фізичну витривалість, високу працездатність, функціональну спроможність, здатність відновлювати силу після фізичного навантаження, вольові риси, статеву належність, гігієнічні навички, корисні звички, стан свого здоров’я та турбуватися про безпеку власної життєдіяльності, здоровий спосіб життя, активний відпочинок.

2. Ціннісне ставлення до свого психічного «Я» передбачає вихованість у дітей та учнівської молоді культури пізнання власного внутрішнього світу -думок, переживань, станів, намірів, прагнень, цілей, життєвих перспектив, ідеалів, цінностей, ставлень. Важливо навчити зростаючу особистість сприймати себе такою, якою вона є, знати свої позитивні і негативні якості, сприяти формуванню з неї реалістичної Я-концепції, готовності та здатності до самовдосконалення, конструктивної самокритичності.

3. Ціннісне ставлення, до свого соціального «Я»  виявляється у здатності орієнтуватися та пристосовуватися до нових умов життя, конструктивно на них впливати; визначенні свого статусу в соціальній групі, налагодженні спільної праці з дорослими та однолітками; вмінні запобігати конфліктам, справедливому і шляхетному ставленні до інших людей.

Мета виховання ціннісного ставлення до людей та до себе: розвиток моральних почуттів, міцних переконань і потреби поводити себе згідно з моральними нормами, прийнятими у суспільстві; виховання патріотизму, свідомої дисципліни і організованості, громадянської та соціальної відповідальності, непримиренності до аморальних вчинків людей. забезпечення теоретичної і практичної реалізації заходів превентивного характеру, спрямованих на попередження подолання відхилень у поведінці школярів і запобігання розвитку різних форм їхньої асоціальної і аморальної поведінки; всебічний розвиток дитини, підготовка її до життя в існуючих соціальних умовах, реалізація її творчого потенціалу.

Показник моральної вихованості особистості – це єдність моральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла, наявність активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції.

Завданням морально-етичного виховання є сприяння усвідомлення учнями загальнолюдської і народної моралі, готовності жити й діяти за принципами гуманізму.

Виховання ціннісного ставлення особистості до людей та себе проводимо за напрямками: гідність та рівність, справедливість, толерантність, турбота та відповідальність, довіра, чесність, верховенство права, свобода, повага до себе та інших людей.

 

Гідність

 

«Виховуй у собі гідність і повагу до інших людей – ніколи не знаєш, хто буде у складі суду присяжних».

 Американське прислів’я

Гідність – це базовий елемент самосвідомості людини, усвідомлення своєї неповторності, необхідності цінувати себе, а також аналізувати себе з боку. Гідність не може бути успадкованою чи вродженою рисою характеру, вона є цінністю, яка напрацьовується та формується, зокрема й через певні суперечливі ситуації, коли зачіпаються моральні підвалини особистості.

Надзвичайно важливим є утвердження з мотивів неповторності кожної людини поваги до її особистості через взаємодію та спілкування.

Ключова ідея розуміння гідності полягає у тому, що людина самим фактом свого народження заслуговує на те, аби суспільство визнавало її індивідуальність та її переконання, що, натомість, зобов’язує її з повагою ставитися до законних інтересів інших та суспільства загалом.

 

Рівність

 

«Всі люди народжуються рівними і до самої смерті проти цього борються».

 Лешек Кумор

Всі люди мають однакові, зокрема й гарантовані державою право на освіту, вихідні можливості для реалізації себе. Якщо ж можливості не є рівними, то це створює умови для загального незадоволення і провокує втрату іншої цінності – суспільної довіри. Спостерігаючи різні підходи щодо реалізації певних можливостей в житті та освіті, учням важче бути сформувати для себе у дорослому віці потребу в забезпеченні рівності для інших, що від них можуть юридично або фактично залежати. Рівність покликана виховати у молодого покоління неухильну практику поважати права та можливості, які гарантовані не лише їм. Для виховання у молодших школярів почуттів гідності та рівності проводимо низку вихованих занять, наприклад: «У чому неповторність людини?» (додаток 1).

 

Турбота та відповідальність

 

«І що цікаво – серце у колібрі майже втричі більше, ніж шлунок. От якби так у людей. Занадто багато людей залишаються на самоті тому, що бояться образ. Ми боїмося проявляти турботу про інших, тому що боїмося, що інші не подбають про нас».

Ліна Костенко

«Ми відповідальні не тільки за те, що робимо, а й за те, що не робимо».

 Жан Батист Мольєр

Для того, щоб укорінити в собі певні якості характеру, людина має їх практикувати. Важливо, щоби учні відчували, що вони виступають не лише об’єктом опіки, але й суб’єктом, тобто – піклуватися теж про когось.

Турбота як умова виживання передбачає потребу людини розвивати у собі щире бажання допомогти іншому, попіклуватись про нього з прагненням одного дня побудувати турботливе суспільство. Вона має бути діяльнісною, передбачає уміння не лише співчувати, але й співпереживати людині, тобто активними діями або принаймні активним слуханням включатися у життя людини. Учасники освітнього процесу, які практикують цінність турботи, хоча й очікують взаємності, проте допомагають іншим не з цієї причини.

Але неможливо турбуватися тільки тоді, коли в тебе гарний настрій. Якщо хтось чекає на твою допомогу та турботу – треба надати її незалежно від свого самопочуття, настрою та зайнятості. Тому турбота нерозривно пов’язана з почуттям відповідальності.  Відчуття відповідальності – це межі поваги до себе. Це і громадянська позиція людини, її усвідомленість та зрілість робити вибір з готовністю брати відповідальність за своє життя та власні вчинки без подальшого нарікання на життєві обставини.

Для виховання почуттів турботи та відповідальності проводимо виховний захід до Дня Святого Миколая (додаток 2), благодійні акції на допомогу дітям-сиротам, особам похилого віку, військовим.

Також важливим чинником виховання є відповідальне ставлення і до власного життя. Існує гостра соціальна потреба на людей відповідальних, з активною життєвою позицією, які ведуть здоровий спосіб життя. В нагоді стане виховне заняття «Від чого залежить твоє здоров’я?» (додаток 3), виступ агіт-бригади «Ми обираємо здоров’я!» (додаток 4).

 

Повага до себе та інших людей

Повага до тих, хто нас оточує - важлива якість характеру, яку потрібно розвивати в дитині з ранніх років. Одні з найбільших труднощів, з якими зіштовхуються сучасні освітяни – це виховання поваги в дітей. Ви не зможете вирішити цю проблему, просто сказавши дитині: «Поважай інших людей, це важливо». Щоб розвинути повагу в дитини, одних слів недостатньо. Коли ми поважаємо когось, це означає, що ми цінуємо його й добрі до нього. Коли ми цінуємо своїх друзів, ми люб'язні з ними. Коли ми цінуємо своїх сусідів, ми не розкидаємо сміття у дворі. Хоча іноді буває важко чітко визначити, що таке повага, потрібно навчити дітей поважати себе й тих, хто їх оточує.

Діти найкраще вчаться, наслідуючи інших, тому демонструйте повагу до них.

Говоріть з дитиною про повагу, поясніть їй, що означає поважати інших. Навіть у дошкільному віці дитина може це зрозуміти. Ви можете почати з найпростіших речей, наприклад, з того, що повага означає не брати без дозволу чужих іграшок і ділитися своїми. Згодом можна пояснити дитині, чому потрібно бути ввічливим і добрим у ставленні до інших.

Коли ви розмовляєте з дитиною про повагу, а не просто говорите їй, щоб вона шанобливо ставилася до людей, вона почувається більш комфортно, адже так вона має можливість ставити вам запитання й дізнаватися, що ж насправді означає повага до тих, хто оточує.

Переконайтеся, що ви показуєте дитині достатньо прикладів шанобливого ставлення до людей. 

Запитайте, чи знають ваші учні, як виявляти повагу. Якщо ні, обговорюйте з ними приклади з життя. Вам не потрібно нічого вигадувати - просто розкажіть їм про випадки поваги й неповаги, з якими ви зіштовхнулися протягом дня. Так діти швидше навчаться шанобливої поведінки.

Хоча виховувати дитину іноді буває важко, важливо не уникати проблем, а поступово вирішувати їх. Повага до людей - одне з таких складних питань, тому переконайтеся, що ви виховуєте в дитині повагу до інших з перших днів спілкування з нею. Це принесе учням велику користь у майбутньому. Надзвичайно важливими заходами, що виховують шанобливе ставлення до людей є святкування Дня Матері, театралізоване привітання дівчаток «Міс Весна» (додаток 5),  родинні свята тощо.

 

Висновки

 

Отже, виховання в молодших школярів ціннісного ставлення до людей та до себе здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності як провідної шляхом внесення ціннісних складових у зміст виховних заходів, відведення належного місця "спільно-взаємодіючій діяльності" в позаурочний час; гуманізації взаємин у системах "учитель-учень", "учень-учень"; використання вчителем демократичного стилю спілкування з учнями; створення умов для творчої самореалізації кожної особистості.

Також пропонується вводити більше таких ефективних форм роботи, як виховні проєкти «Я і моя родина», «Моя шкільна родина», «Рідний край, де ми живемо» і т. ін.

Для  ефективності морально-етичної вихованості молодших школярів слід створювати ситуації емоційного переживання учнями педагогічних установок на оволодіння загальнолюдськими цінностями, орієнтувати дитину на позитивні результати діяльності щодо засвоєння певних моральних цінностей.

Оскільки у молодшому шкільному віці у дітей домінує образне мислення, то найбільш ефективними є наступні форми роботи: ситуаційно-рольова гра, сюжетно-рольова гра, гра-драматизація, гра-інсценування, колективне творче панно, ведення літопису школи та класу  і т. ін.

Додатки

Додаток 1

Заняття на групі продовженого дня

 «У чому неповторність людини?»

Клас: 3

Мета та завдання заняття:  формувати уявлення  про  унікальність (неповторність) кожної людини, фізичний та розумовий розвиток людини; вчити досліджувати зміни, що відбуваються з тілом людини, і своїм тілом; формувати уміння вимірювати  свої зріст та масу, характеризувати  свій ріст і розвиток; сприяти розвитку дослідницьких умінь; сприяти формуванню в учнів переконань про те,  що життя кожної людини становить велику цінність.

План заняття

  1. Населення Землі.
  2. Спільні ознаки у всіх людей.
  3. Відмінності між людьми.
  4. Унікальність кожної людини.

 

                                     Орієнтовний зміст роботи

І. На етапі  актуалізації чуттєвого досвіду учнів можна провести фронтальну бесіду.

- Пригадайте, що допомагає людям розуміти одне одного.

- Прочитайте уривок з вірша Василя Симоненка.

Ти знаєш, що ти — людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина…

Очі твої — одні…

  • Поміркуйте і розкажіть, у чому полягає неповторність кожної людини.

 

ІІ. На етапі повідомлення теми, мети й мотивації навчальної діяльності учнів пропонується робота з афоризмом Г. Сковороди.

-Дуже слушними й нині є слова відомого українського мислителя Григорія Сковороди: «Пізнай себе, свій рід, свій народ, свою землю — і ти побачиш шлях у життя. Шлях, на якому найповніше розкриються твої здібності. Ти даси йому продовження, вторувавши стежину, із тієї стежини вже рушили у життя твої нащадки. І також будеш ти».

ІІІ. На етапі засвоєння нових знань, умінь і навичок учнів (сприймання, усвідомлення, осмислення знань) пропонується робота за таким планом:

1. Проведення гри «Який /яка я?»

 Вчитель пропонує підвестися по черзі ті, кого стосується запитання.

  • Хто народився взимку?
  • Хто народився в понеділок?
  • Хто любить фізичну культуру та спорт?
  • Хто любить котів?
  • Хто любить цукерки?
  • Кому було 8 років?
  • У кого гарний настрій?

2.Робота з віршем Надії Красоткіної «А люди різні».

- Прослухайте вірш та визначте, якими словами авторка характеризує людей. Чим цінна кожна людина?

А люди різні

А люди є, як сонечко привітні,
Навколо випромінюють тепло.
Вони душею щирі і тендітні,
Вони, як в спеку, чисте джерело.

Є люди життєрадісні, гарячі,
Кипить у них енергія в душі.
Вони таку веселу мають вдачу,
А ти їх осудити не спіши.

Є люди добрі, вміють співчувати
І допоможуть, виручать з біди.
Але при цьому будуть ще й мовчати,
З людьми такими в світ за очі йди.

Є люди гарні, дуже симпатичні,
Всього в них в міру: доброти й тепла.
Вони веселі і реалістичні,
Ніколи не тримають в серці зла.

Близькі є люди і по духу рідні.
Без них, здається, й сонце б не зійшло.
Вони, як те повітря, нам потрібні.
Не уявляю, як без них було б?

З якими легко всім — це люди світлі.
Вони в житті, мов рятівні вогні.
І пелюсткові душі в них розквітлі.
Близькі ці люди й дорогі мені.

Дотепні є, що не шукають слова,
Воно у них завжди на язиці.
На всі питання відповідь готова.
Я їх люблю — дотепні люди ці!

Ще є розумні, ще — талановиті,
Красиві, щедрі, сильні люди є.
Ласкаві є і дуже працьовиті.
У цьому світі кожному своє.

Є люди різні. Я їх зустрічала.
Нема однакових, та в тім нема біди.
А серед тих, що я ось тут назвала,
Подумай трішки і себе знайди.

Бо є ще й інші, я про них не буду.
На тих не хочу витрачать слова.
То ж не згубися серед того люду
І не розтрать себе на них, бува.

                                   Надія Красоткіна

3. Робота в групах

Завдання кожній групі — стати за зростом, потім — за кольором волосся (наприклад, від темніших до світліших), за кольором очей (від темніших до світліших).

— Чи є в класі два абсолютно однакові учня або учениці?

— А кожна людина — це неповторна особистість. На цілій планеті немає двох однакових людей; навіть близнята, котрі зовні дуже схожі, насправді — різні, бо у кожного є свої здібності, відчуття, уподобання, власне життя.

— Чим ви схожі? (Ми всі навчаємося в одному класі; живемо неподалік від школи; нас навчають одні й ті самі вчителі; ми всі живемо в сім’ях; країна, у якій ми живемо,— це Україна.)

— А в чому полягають ваші відмінності? (Є хлопчики, є дівчатка; у нас різна зовнішність; ми по-різному навчаємося; нам подобаються різні уроки; любимо різні ігри; маємо різний стан здоров’я; різні за характером; кожен має свою улюблену страву.)

І за такої неймовірної чисельності не знайти на Землі бодай двох однакових особистостей! Навіть близнюки не схожі між собою. Що дорослішими вони стають, то більше відмінностей набувають.

Кожна людина відрізняється від інших зовнішністю, спадковими ознаками, віком, поведінкою. Життя людини становить велику цінність!

4.Словникова робота.

Унікальний — незвичайний, рідкісний, винятковий, неповторний.

Коли ми вперше бачимо людину, спочатку звертаємо увагу саме на її зовнішність. Неповторна кожна зовнішність. Вже потім, познайомившись ближче, можемо побачити, яка у неї душа (її характер, розум, емоції та почуття, воля). І душа кожна неповторна, тому й зазначає народне прислів'я: „Всякий молодець на свій образець”.

5.Проведення гри «Хто це».

-Доведіть неповторність кожної особистості у вашому класі за допомогою гри «Хто це?». Учень або учениця характеризує когось з однокласників чи однокласниць, не називаючи його/її імені. Хто відгадає, той продовжує гру.

6.Проведення конкурсу детективів.

Робота з ілюстраціями підручника на с. 6

     -Порівняйте відбитки пальців. Скільком людям вони належать?

Дослідіть відбитки своїх пальців. Для цього торкніться пальцем до подрібненої крейди або графіту, а потім — до липкого боку скотчу. Порівняйте відбитки пальців у своїх однокласників та однокласниць.

Цікаво, що в усіх людей відбитки пальців не однакові. Тому їх вносять у документи для розпізнавання особи. А от у мавп, на відміну від людей, відбитки пальців майже однакові.

7.Проведення гри «Так чи ні?»

Вчитель читає різні твердження. Коли твердження істинне, то учні показують зелену картку, коли ні – червону картку.

• У різних людей однакові відбитки пальців. Так чи ні?

• Деякі люди є особливими і неповторними. Так чи ні?

• Неповторність полягає лише у зовнішності. Так чи ні?

• Ми відрізняємося одне від одного бажаннями, діями, творчістю, мріями. Так чи ні?

• Кожна людина не має нічого спільного з іншими людьми. Так чи ні?

• На цілій планеті немає двох однакових людей. Так чи ні?

• Кожна людина у світі неповторна. Так чи ні?

ІV. На етапі закріплення знань, умінь і навичок пропонується робота з пам’яткою.

                                          Пам’ятка

  •  Не оглядайся на інших, не бійся того, що про тебе подумають.
  •  Критично стався до різних «зірок», не створюй собі ідолів або кумирів.
  •  Не заздри іншим, не наслідуй їх в одязі і поведінці.
  • Умій радіти тому, що ти маєш.
  •  Вмій зрозуміти іншу людину, не поспішай засуджувати.
  •  Допомагай іншим безкорисливо, не чекаючи подяки.

Пам’ятайте про свою унікальність! Цінуйте кожну мить, кожну людину! Адже кожен з вас НЕПОВТОРИЙ /НЕПОВТОРНА!

V. Підсумки. Чому потрібно цінувати й берегти своє життя? Як ви розумієте вислів: «Кожна людина — унікальна особистість»? За якими ознаками люди відрізняються одне від одного? Де використовують дані про відбитки пальців?

 

Наші відкриття. 

1.Кожна людина відрізняється від інших зовнішністю, спадковими ознаками, віком, поведінкою.

2. На Землі немає навіть двох однакових людей.

3. Життя кожної людини становить велику цінність.

 

Додаток 2

А що там у скрині?

Миколай (відчиняє скриню, з неї розливається світло)

Ключем чарівним скриню відчиняю,

А в ній є скарб – любов до свого краю!

Найбільше даром цим будуть володіти

Чудові, чемні, щирі українські діти.

Бо дар цей дасть їм превелику силу –

Любити завжди й скрізь країну милу!

Будьте, дітки, завжди добрими, поважайте інших, гарно вчіться! А чортенятам серед вас – немає місця!

Чортенята Павленко

Ну нічого, ми в наступному році ще прийдемо!

 

Пісня «Робіть добро»

 

Додаток 3

Виховне заняття

«Від чого залежить твоє здоров’я?»

 

Клас: 3

Мета та завдання заняття:  формувати уявлення  про чинники здоров'я, здоровий спосіб життя, вплив основних природних та соціальних чинників на здоров’я людини; вчити правил здорового способу життя; формувати уміння  спостерігати за показниками свого здоров’я та розвитку; виховувати бажання дотримуватися  правил здорового способу життя.

Орієнтовне оснащення заняття:  фото або малюнки людей з різним способом життя (здоровим та шкідливими звичками).

                                           Орієнтовний зміст роботи

І. На етапі  актуалізації чуттєвого досвіду учнів пропонується фронтальна бесіда.

- Пригадайте, що таке здоров’я? Які ознаки має здорова людина? Які ознак стану хвороби? Які бувають хвороби? (інфекційні та неінфекційні).

 

ІІ. На етапі повідомлення теми, мети й мотивації навчальної діяльності учнів можна запропонувати такі проблемні запитання:

-Що впливає на твоє здоров’я? Чи ти усвідомлюєш важливість піклування про його стан?  Чому люди хочуть мати добре здоров’я?

-Прочитай або прослухайте те вірш.  Які переваги мають здорові люди?

 

Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається,
Радість б'ється в нім щоднини
Це ж чудово для людини!
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
Хто здоровий — не сумує,
Над загадками мудрує,
Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде.
Бо здоров'я — це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини!

                Олена Ващук

 

ІІІ. На етапі засвоєння нових знань, умінь і навичок учнів (сприймання, усвідомлення, осмислення знань) пропонується робота за таким планом:

1.Робота з коловою діаграмою «Чинники здоров’я».

-Розгляньте колову діаграму, щоб довідатися, які чинники впливають на ваше здоров’я. Які з них залежать від вас, а які — ні?

2. Розповідь вчителя з елементами бесіди про чинники здоров’я людини.

-Встановлено, що здоров'я людини залежить від стану довкілля. (Це п’ята частина колової діаграми «Чинники здоров’я»).

Здоров’я людини залежить від її способу життя, стану навколишнього середовища, спадковості та якості медичної допомоги.

- Як ви розумієте поняття «чинники здоров’я»? Як ви розумієте природні та соціальні умови? Як стан довкілля в місцевості, де ми живемо?

Стан довкілля визначається рядом характеристик місця проживання людини (наприклад, сільська чи міська місцевість, ступінь озеленення, розташування поблизу промислового підприємства чи віддалік нього). Це означає, що у людей, котрі проживають в хороших природних умовах, наприклад в сільській місцевості, здоров'я може бути кращим, ніж у людей, які живуть в забрудненій місцевості.

Наприклад, мешканці сіл  дихають чистішим повітрям порівняно з міськими жителями, котрі вимушені дихати повітрям, забрудненим вихлопними газами машин і шкідливими відходами підприємств.

Відходи промислових підприємств потрапляють до навколишнього середовища, забруднюючи повітря, воду, ґрунт, на якому ростуть плодові культури, трав'янисті рослини, що є їжею не тільки для людини, але й для тварин, у тому числі й домашніх. Через це  людина споживає  забруднені продукти, що негативно позначається на стані її здоров'я.

-Наступним важливим чинником здоров’я є спадковість. (Це також п’ята частина колової діаграми «Чинники здоров’я»).

 

  Кожен з нас ще до моменту народження отримує від батьків певні спадкові ознаки — статуру, колір очей, волосcя тощо. У кожної людини своя спадковість.

Відомо, що у батьків, які ведуть здоровий спосіб життя, є всі передумови для народження здорових дітей. Також доведено, що передумови негативної спадковості можна частково чи повністю усунути, дотримуючись здорового способу життя.

Наприклад, учні, котрі мають несприятливу спадковість із короткозорості та ще й готують уроки при слабкому освітленні, близько розташовують книгу під час читання, довго дивляться телепередачі, створюють сприятливі умови для прогресування короткозорості.

Але школярі, котрі мають несприятливу спадковість із короткозорості, яка ще не виявилась, можуть запобігти погіршенню зору, якщо будуть дотримуватись правил гігієни зору, режиму дня, достатньо приділяти увагу фізичним вправам та раціональному харчуванню.

-Як допомагає нам медицина або медичне обслуговування боротися з хворобами?

Хоча питаннями збереження та зміцнення здоров'я займається система охорони здоров'я, учені-спеціалісти стверджують, що здоров'я людини залежить від неї лише на 10% (десята частина нашої колової діаграми). До функцій системи охорони здоров'я відносять профілактику хвороб (щеплення та вакцинацію), виявлення або  діагностику захворювань, лікування хворих. Пригадайте, від яких хвороб вам робили щеплення?

-Від чого найбільше залежить наше здоров’я? Чи в усіх людей спосіб життя і звички — однакові?

Половина нашого здоров’я залежить від нашого способу  життя.  Спосіб життя визначається, наприклад, тим, як людина харчується, чи має шкідливі звички, чи займається фізичними вправами і спортом, чи вдосталь часу перебуває на свіжому повітрі, як проводить вихідні дні, чи дотримується режиму роботи та відпочинку.

Отож, зважаючи на всі ці чинники, навчись берегти та зміцнювати своє здоров’я, стався до цього відповідально.

3.Робота з віршем.

- Прослухайте вірш. Які чинники здоров’я в ньому згадуються?

   Про здоров'я

Здоров’я — основа усього на світі,
Здоровими бути бажають всі діти,
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і тепло вдягатись.
Себе гартувати водою і сонцем.
І солодко спати з відкритим віконцем.
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо страви нам росту і сил додають.
                          Людмила Лисенко

4.Робота з прислів’ями.

-Прочитайте прислів’я та поясніть їхній зміст на прикладах із власного життя.

• Той здоров’я не цінить, хто хворим не був.

 • Лікар лікує, а природа зцілює.

 • Гарний настрій — половина здоров’я.

5.Обговорення ситуацій.

 — Які поради ви б дали дітям у таких ситуаціях?

1) Михайлик дуже любить грати в комп’ютерні ігри. Він витрачає на це три години на день.

 2) Віталіна прийшла на день народження до своєї подруги. Вона так зраділа солодощам. Весь час дівчинка їла солодощі та пила солодкі газовані напої, не могла зупинитися... — Що важливого ви порадите своїм одноліткам?

ІV. На етапі закріплення знань, умінь і навичок пропонується провести дидактичну гру «Так чи ні».

Збереженню здоров’я сприяє... (Діти встають і говорять «так» чи «ні».)

1) погані емоції;

2) взаєморозуміння у сім’ї;

3)  праця на свіжому повітрі;

4) активний відпочинок;

 5) ранкова зарядка;

6) ледачість;

7) паління;

8) чистота тіла;

9) раціональне харчування;

 10) шкідливі звички;

11) спадкові хвороби.

V. Підсумки. Як спосіб життя може вплинути на здоров’я? Чому важливіше запобігати виникненню хвороби, ніж потім лікувати її?

Наші відкриття.

  1. Здоров’я людини залежить від її способу життя, стану навколишнього середовища, спадковості та якості медичної допомоги.
  2. Найбільший вплив на стан здоров’я людини має її спосіб життя.

 

Додаток 4

Виступ агіт-бригади

„Ми обираємо здоров’я”

 

Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини!

 

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

 

Хто здоровий – не сумує,

Над загадками мудрує,

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде.

 

Бо здоров’я – це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини

Всі дороги і стежини!

 

Виходить Чистота

 

Чистота

Любих друзів я вітаю,

Всім здоров’ячка бажаю.

Щоб зі мною всі дружили

І ніколи не хворіли.

Я здоров’я вам приношу,

Піклуватись про всіх мушу.

Щоб багато років жили

В щасті, злагоді і мирі.

Бруднота

Ой-ой-ой, про людей вони дбають,

Розпатякалися тут!

Хвороба

Тільки клопоту від вас та й годі!

Бруднота

Вранці руки мий,

Преш ніж сісти їсти – мий,

Ввечері, перед сном, - мий.

Одна морока! Від цього скоро мозолі будуть та дірки протруться!

Чистота

Ану цить! Ніхто з вами дружити не буде! Діти цінують і бережуть своє здоров’я!

Бруднота

Ой, цінують! Я – найголовніша! Без мене навіть хвороба не впорається! У мене є маленькі помічники – мікробчики. Їх з кожною хвилиною стає все більше і більше!

1 мікроб

Звідки взялися хвороби?

Їх створили злі мікроби!

2 мікроб

Ми маленькі злодіяки,

Хулігани й розбишаки.

1 мікроб

Ми живемо всюди,

Де є повно бруду.

2 мікроб

У болоті, у грязюці,

У смітті та у пилюці.

1 мікроб

Під брудними нігтями,

Пазурами й кігтями.

2 мікроб

Той, хто руки не помиє,

Нас ковтне і захворіє!

1 мікроб

Дуже швидко ми ростем

Та пануєм в світі!

2 мікроб

Ми піклуємось про вас,

Наші любі діти!

Чистота

Наші діти знають, які ви шкідливі, і не стануть з вами дружити!

А ще вони знають правила, яких треба дотримуватись, щоб бути здоровими!

Хвороба

Не віримо!

Чистота

Діти, повторіть, будь ласка, правила, тоді мікроби і хвороба з бруднотою  зникнуть!

Діти:

Щоб міцне здоров’я мати,

Треба добре-добре знати

Дітям правила прості,

А за змістом – золоті.

 

Щоб здоровим прокидатись,

Треба якісно харчуватись!

Ну а чіпси й кока-кола

Нам не друзі, так і знай!

Не вживай ти їх ніколи,

Краще овочі вживай!

Фрукти свіжі слід вживати,

Тільки гарно промивати,

Бо мікроби щохвилини

Так і липнуть до людини!

 

Щоб нічого не боліло,

Полюбити треба мило!

Часто й чисто руки мити

Та охайному ходити!

 

Тріться губкою й мочалкою,

Потерпіть – це не біда!

І чорнило, і варення

Змиють мило і вода.

 

Умивайтесь, обтирайтесь,

І водою обливайтесь.

І гартуйтесь, і міцнійте,

Щоб росли здорові діти.

 

Не носи в кишені жуйки,

Крейду, яблука і булки,

Кнопки, цвяхи, сірники,

А носи носовички.

 

В школі, класі не брудни,

Сміття бачиш – підбери.

Будь охайним завжди сам,

Уникай дірок і плям.

Так роби, щоб люди звикли:

Ти завжди в усьому приклад!

 

Ще слід всім запам’ятати:

За зубами слідкувати

І про них щоденно дбати:

Чистить, ротик полоскати,

Тверді яблучка кусати!

До лікаря ходити вчасно –

І почуватиметеся прекрасно!

 

Про здоров’я піклуватись –

Це, перш за все, не лінуватись,

І здружитися зі спортом,

Рідко ласувати тортом,

Воду крижану не пити

І ніколи не палити.

Гарних звичок слід набути,

А погані – геть забути!

Кожен день по розпорядку

Треба всім робить зарядку.

Для здоров’я вона – плюс! –

Намотай собі на вус.

 

Знаю, є рецепт на світі,

Що усім підходить дітям:

Коли спорт полюбиш –

Сильним, спритним будеш!

 

З фізкультурою ми дружим,

Різні вправи любим дуже.

 

Всюди друзів ми знаходим,

З ними – як одна сім’я.

Але нам без друга – спорту –

Не прожити ані дня!

 

Ми можем впевнено сказати:

У спорті задніх не пасем.

І коли треба позмагатись,

То школу ми не підведем.

 

У спорті стати хочем перші,

Щоб нас ніхто не доганяв.

І щоб на честь досягнень наших

Державний гімн не раз звучав.

 

Спорт. номер

 

Безцінний скарб, що ми здоров’ям звемо,

Із юних літ нам треба берегти,

Адже нічого більше нам не треба,

Щоб тільки всі були здорові ми!

 

Яке то щастя – прокинутись зрання

І знати, що здоровий тілом і душею.

Радіє сонце, усміхається Земля,

І небо мріє вдалині над нею.

 

Нема нічого кращого на світі,

Ніж дивне щастя жити на землі,

В здоров’ї кожній квіточці радіти

І усміхатись навіть уві сні!

 

Ваше здоров’я – у ваших руках,

Любіть себе та інших поважайте,

Своє життя й здоров’я бережіть,

І правильну дорогу обирайте,

Якщо до старості бажаєте прожить!

 

Всі разом:

Ми обираємо здоров’я!

А ви?

 

Додаток 5

„МІС ВЕСНА”

Конкурсно-розважальна програма для  учнів 2 класу

 

От і прийшла весна прекрасна

Многоцвітна, тепла, ясна,

Наче дівчина в вінку.

 

Зацвіли луги, діброви,

Повно гомону, розмови

І пісень в чагарнику.

 

Заспівали дзвінко так струмочки,

Проліски  найперші розцвіли,

І в цей чудовий день всі наші хлопчики

Для вас вітання щирі принесли.

 

Ти не цвіт, не зоря, не сніжинка –

Це вічного Бога витвори.

Ти сильна й слабка, ти – Жінка,

Саме так – з великої літери!

 

Свята і грішна,

Ніжна і жагуча,

Цнотлива й пристрасна,

І сильна, і слабка,

Ти – жінка, неповторна і чарівна,

Ти – жінка, вічно мудра й молода.

 

М’яка і владна.

Віддана і вільна,

Близька й далека,

Світла й потайна,

Ти – жінка, жінка – мати і дружина,

Безмежне море доброти й тепла.

 

П’янка і чуйна,

Ліки і отрута,

Чужа і рідна,

Горда і проста,

Ти – жінка, королева, берегиня,

Мінлива, невпізнанна, дорога!

Сьогодні свято незвичайне –

Зустрілись всі ми на честь дам.

І справжніх лицарів вітання

Присвячуються саме вам!

 

Сьогодні найкращі слова, наші милі, - для вас!

І щирі зізнання – сьогодні для вас!

Дарунки усі найцінніші – для вас!

І наші вітання – для вас!

Разом:

Лиш для вас!

 

Дівчата, шановні,

Розумні,

Милі,

Веселі,

Кохані,

Вродливі,

Загадкові,

Кмітливі,

Ласкаві,

Жартівливі,

Ніжні,

Привабливі,

Разом:

Найкращі!

 

Запрошуємо вас до цієї зали!

 

Під музику заходять дівчата

 

Доброго дня, друзі!

Ми щиро вітаємо найпрекраснішу половину нашої шкільної спільноти зі святом весни. Любі дівчата, весна — то ваша пора. Вона схожа на вас, бо така ж гарна, юна, весела і ніжна.

 

Ми, хлопці класу, вирішили зробити вам подарунок — присвятити сьогоднішню конкурсну програму весні і вам.

 

Кажуть, в Парижі найкращі жінки,

Але, мабуть, усе навпаки.

Найкращі жінки живуть в Україні,

Наші дівчата – справжні перлини.

 

 

Отже, пора їх в скульптурі створити,

В Луврі з Венерою в ряд помістити.

Усіх затьмарять красою сьогодні.

Ви, сподіваюсь, зі мною всі згодні?

 

Тож ми сьогодні всіх привітаєм,

Щиро сьогодні всім побажаєм:

Щоб сонце світило мирно і ясно,

А наші дівчата були всі прекрасні!

 

Оголошуємо перший тур нашого конкурсу – „Презентуй себе”

 

Отже, запрошуємо наших учасниць!

 

Усі учасниці конкурсу по черзі виходять наперед і розповідають глядачам про себе

 

Пісня

 

Сьогодні дівчата здійснять невеличку приємну прогулянку і відвідають кілька салонів.

 

Перший легкий променад наші красуні здійснять до „Музичного салону”.

 

Звучить музика. Виходять Музиканти

 

О музико! Велична і прекрасна!

Душі людської втіха, злет, істома.

Ти світиш нам, неначе зірка ясна,

Така незвідана, чарівна й невідома.

 

Життя без тебе – темне й нецікаве,

Немає сенсу у житті такому.

А ти звучиш то весело, то жваво,

Й заводиш в хороводі колдовському.

 

О музико! Для мене ти – єдина!

Хіба без тебе можна в світі жити?

Вона і в радості, і в горі для людини

Дає розраду і підтримку, діти!

 

О музико! Найбільший скарб у світі.

Адже без неї ми людьми не будем,

Бо без душі ніхто не зможе жити

І дарувати щирість добрим  людям.

 

Якщо ж  чуттєві у життя підете

І зможете прекрасне помічати,

В серцях у вас  Божа іскра запалає

І вічно буде музика звучати!

 

Ми раді вітати вас у нашому Музичному салоні.

 

Просимо конкурсанток на сцену.

 

Виходять дівчата

 

Ваше завдання: виконати будь-який музичний твір, а потім відповісти на наші запитання.

Просимо!

 

Для мене пісня, наче поклик долі,

Моє натхнення, дум стрімких політ.

Я йду із нею по життєвім полі

Й не зраджу їй до склону своїх літ.

 

Як почую пісню – серце стрепенеться,

Збентежить душу тисячі жалів,

А чи весняно й дзвінко відгукнеться

Над полем жайворонка переспів.

 

Ну що ж, а тепер запитання для вас.

 

  • Як називається найменший музичний ансамбль?
  • Як називається вищий музичний заклад?
  • Як називається найменша складова будь-якого музичного твору?
  • Як в музиці називають найнижчий чоловічий голос?

 

Дякуємо нашим конкурсанткам, а на вас чекає наступний салон.

 

Звучить музика. Виходять Художники

 

Увага, увага! Вас вітає „Художній салон”!

 

Запрошуємо його відвідати нашим конкурсанткам!

 

Виходять дівчата

Не танцюєм, не готуєм,

Не співаєм ми пісень.

Кожен день ми щось малюєм,

Щось малюєм кожен день!

Дуже любим малювати

Різні ми малюнки,

Тому зробили вам на свято

Гарні подарунки.

 

Не лінуйтесь, не баріться,

Ви на стіну  подивіться.

Там малюночки для вас

Підготував вже наш клас.

 

Дорогі дівчата, у нас для вас є завдання.

 

За декілька хвилин вам слід намалювати портрети хлопчиків і відповісти на запитання  нашої вікторини.

 

Будь ласка, приступайте до роботи!

 

Хвилинка привітань для матусь

 

Що найдорожче за все на землі?

Мамині руки і мамина ласка,

Мамині очі, як зорі ясні,

Мамина пісня і мамина казка.

 

Сповнене мудрості, віри, добра,

Мамине серце. Як сонце, гаряче,

Лагідне, ніби весняна пора,

Все зрозуміє і все нам пробачить.

 

Моя люба, мила нене, моя берегине!

Моє серденько маленьке

Лиш до тебе лине.

Чи поріжу пальчик,

Чи вдарюся трішки –

Все бігом несуть до тебе

Мене мої ніжки.

Приголубиш, поцілуєш –

І біль пропадає...

Що за дивну силу

Ти, матусю, маєш?

 

Зіронька моя небесна,

Мамонько чудесна,

Своїм теплом ти зігріваєш

Усіх-усіх, хто тебе знає.

Я вдячна Богові за те,

Що дав мені в житті тебе.

Ти для мене – сенс життя,

Я ж кровиночка твоя!

 

Мамо! Матусю рідненька!

Ти мій промінчик ясненький!

Я тебе щиро люблю,

Зіроньку милу мою!

Ти  - моя радість, надія, любов!

Я це повторюю знову і знов.

 

Матінко-голубочко!

Люба моя квіточко!

Руки твої лагідні,

Тепленькі, як літечко!

 

Матінко-голубонько,

Калинонька пишная!

Добре в тебе серденько –

Скільки в ньому ніжності!

 

Матінко-голубонько!

Зіронько ясненька!

Ти моя красунечка!

Ти моя рідненька!

 

Матінко, матусю!

Я тобі вклонюся

За добро, за ласку,

За дитинства казку.

 

За твою турботу,

За твоє терпіння,

За твою науку

І за розуміння!

 

Ти мене в колисці колисала,

І за це тобі вклонюся я.

Ти мені життя подарувала,

Матінко ріднесенька моя!

 

 

Все, що є прекрасного навколо:

Сонце, небо, зірочки ясні,

Дощ весняний і траву шовкову –

Все це, мамо, ти дала мені!

 

Виросту – на тебе буду схожа,

Я ж твоя частинка, рідна кров!

І тобі віддам усе, що зможу –

І турботу, й ласку, і любов!

 

Пісня

 

Художники:

Ну що ж, запрошуємо наших художниць на сцену.

 

Виходять дівчата з портретами, показують глядачам

 

Чудово! Неперевершено! А тепер – запитання для вас.

 

  • Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте?

(Натюрморт, пейзаж, портрет.)

  • Як називається дощечка для змішування фарб? (Палітра.)
  • Які фарби потрібно змішати, щоб отримати зелений колір?

(Синю та жовту.)

  • Що таке натюрморт і з чого він може складатися?

(Натюрморт - композиція з продуктів харчування або будь-яких інших предметів.)

  • Як називається жанр образотворчого мистецтва, що відтворює краєвиди? (Пейзаж.)
  • Який колір можна отримати, змішавши червону та синю фарби? (Фіолетовий.)

 

Виходять Танцюристи:

П`янливі запахи конвалій
У танець сонячний вплелись...
Ми в актовій кружляєм залі,
Душею прагнучи у вись.
 

Які то чари – дивний танок!..
Немов цвіте вишневий сад,
Вечірні пахощі фіалок,
Ранковий подих палісад.
 

Що ж, поки що наші дівчатка гарно справляються з завданнями.

 

Вони виявляють не лише ерудицію, але й дивовижні винахідливість, фантазію та чудові грацію й смак.

А ми раді вітати вас у Світському салоні.

 

Всім відомо, що на світських вечірках та раутах дуже важливо вміти гарно рухатись. Отже, зараз ми перевіримо, чи готові наші дівчата до світського життя.

 

Просимо конкурсанток на сцену!

 

Виходять дівчата, танцюють по черзі

 

А тепер запитання для вас!

  • Тебе знайомлять з хлопчиком. Хто має подати руку першим – ти чи він?
  • Ти знайомиш свого друга із сестричкою. Кого маєш представити першим – хлопчика чи дівчинку.
  • Уяви, що ти потрапила в казку і знайшла лампу Аладіна. Яке б бажання ти загадала?

 

Я навіть не здогадувався, що наші дівчатонька такі талановиті та освічені. Ну, що ж, час настав перейти до наступного туру.

Виходять шеф-кухарі:

Добрий день! Ми раді вітати вас у нашому салоні-ресторані!

 

Всім відомо, що шлях до серця чоловіків лежить через шлунок.

 

А чи готові наші дівчата прокласти цей шлях? Чи гарні вони господині?

Відповісти на це запитання допоможе наступний конкурс

Він буде досить непростим: за декілька хвилин, на наших очах створити кулінарне диво, дати йому назву і прорекламувати вашу страву.

 

Отже, до роботи!

 

Хвилинка привітання для бабусь

 

В бабусі свято – кожен день,

Коли кипить робота плідна,

Коли вона серед людей,

Яким, як світло, необхідна.

 

Коли розквітнуть у саду

Посаджені бабусей квіти,

Коли з онуками ідуть

До неї в гості рідні діти.

 

А скільки в бабусеньки з нами турбот!

Варить бабуся нам добрий компот,

Треба і шапочки теплі зв’язати,

Казку веселу нам всім розказати...

Скільки в турботах тих різних умінь!

Рідна бабусенько, сядь, відпочинь!

 

Руки бабусі цілую –

Скільки з них випито сили!

Шили вони, готували,

Прали і тісто місили.

Руки ласкаві, красиві...

Скільки з них випито сили!

 

Я часто ночами пригадую знов

Дитинства сполохану казку...

Спасибі, бабусю, за вірну любов

І щедру, незміряну ласку.

 

Схилялось над ліжком привітне чоло,

Дрімали натомлені очі...

Спасибі, бабусю, за ваше тепло

І довгі недоспані ночі.

 

Ховали тривогу в собі й гіркоту,

До мене всміхалися радо...

Спасибі, бабусі, за всю доброту

І пісню, залишену в спадок!

 

Рідні наші бабусеньки!

За все найкраще у житті,

За ваші руки золоті,

За ваші лагідні серця –

Ми всі вам вдячні без кінця!

 

Бажаєм вам сто років жити

Без горя, сліз і без журби.

Жай з вами буде щастя в світі

На довгі роки, назавжди!

 

Пісня

 

Ну що ж, запрошуємо до слова наших господинь!

 

Дівчата по черзі презентують свої страви

 

 

Модельєри:

А ми продовжуємо променад. Наступна прогулянка - до Модельного  салону.

 

Просимо конкурсанток відвідати наш салон.

 

Виходять дівчата

 

Шановні дівчата, всім відомо, що кожна жінка повинна бути справжньою моделлю.

 

 

Тому зараз за допомогою допоміжного матеріалу вам слід створити вбрання сезону весна 2010 і продемонструвати його.

 

Отже, творіть!

 

Хвилинка привітання для вчителів

 

О рідна вчителька моя,

Вас привітати хочу я

З весняним цим чудовим святом!

Бажаю вам в житті багато

Здоров’я, радощів і сміху,

Й веселощів собі на втіху.

 

Багато сонця і краси,

І молодості, і наснаги,

Поваги від жінок усіх

І від чоловіків уваги.

 

Живіть у мирі сотню літ,

Високо голову тримайте,

І весь безмежний білий світ

Своєю статтю прикрашайте!

 

Квітуйте довіку в жіночій красі,

Хай ваші бажання збуваються всі.

Хай дім буде завжди на радість багатий

І мрії живуть в вашім серці крилаті.

 

Пісня

 

Дівчата, ми вже готові оцінити ваші наряди!

 

Будь ласка, просимо!

Дівчата демонструють вбрання

А тепер дайте відповіді на запитання:

  • У якій країні до національного чоловічого костюму входить спідниця? (Шотландія.)
  • Назвіть три класичні довжини спідниці? (Міні, міді та максі.)
  • Назвати якомога більше відомих кутюр'є.

(Валентино, Карден, Зайцев, Юдашкін, Гуччі, Версаче та ін.)

 

Номер самодіяльності

 

Любі дівчатка, вам довелось трішки похвилюватись, зібратись та пофантазувати, щоб виявити свою винахідливість. А тепер на вас очікує останнє випробування.

 

Усім відомо, що справжні жінки  неперевершені у питаннях краси. Тож зараз вам і доведеться довести це на ділі.

 

Разом:

„Салон краси” – запрошує!

 

Виходять дівчата

 

 

За допомогою косметичних наборів вам за декілька хвилин слід зробити святкову зачіску та макіяж.

 

А потім розказати нам, як називається їх зачіска, та для якої події вона призначена.

 

Хвилинка привітання для дівчат

Дівчаток з класу від душі  вітаємо,

Бо вони майбутні чарівні жінки.

Можете нам вірити: толк ми в цьому знаємо –

Ми хоч і маленькі, а все ж чоловіки!

 

Ми про дівчат сказати хочем слово

І привітати хочем від душі,

Подаруєм пісню їм чудову,

Присвятимо найкращі їм вірші.

 

Без дівчаток сумно нам –

Це ми добре знаєм.

Як вони всміхнуться нам –

Зразу оживаєм.

 

Без дівчаток все не те,

І не так цікаво.

Ніби влітку сніг мете,

Ну, а взимку тане.

У цікаву гру пограть,

Вивчити уроки,

Хлопців весело штовхать

І нам’яти боки.

 

Все гарненько це робить

Подруги уміють.

З ними веселіше жить,

Серце аж німіє!

 

Пісня

 

Дівчата, будь ласка,  презентуйте свої роботи!

 

Дівчата показали нам справжній майстер-клас. Вони добре знаються на красі та моді.

 

О жінко! Загадка одвічна,

Водночас сильна і тендітна.

Тобі присвячували вірші

І почуття свої найкращі.

 

Ти – берегиня свого роду,

За тебе йшли в вогонь і в воду,

Стрілялись на дуелі мужньо,

До тебе прихиляються, коли сутужно.

 

Нехай для вас єдиних сонце сяє,

Птахи співають радісні пісні!

Здорові будьте і щасливі,

Красиві, наче квіти навесні!

 

І врода ваша нехай не згасає!

І серце вічним полум’ям горить!

І посмішки ніколи не зникають

З облич  ваших ні на мить!

 

Хай буде доля щедрою до вас!

Сюрпризи чарівні щодня дарує!

І вдача хай не обминає вас,

І поруч з вами щастя хай крокує!

 

Фінальна пісня

 

А тепер – слово журі!

 

Номінації:

  1. Чарівність
  2. Шляхетність
  3. Загадковість
  4. Дружелюбність
  5. Лагідність
  6. Привітність
  7. Оригінальність
  8. Усмішка
  9. Толерантність

10. Охайність

11. Привабливість

12. Веселість

13. Щедрість

14. Мудрість

15. Гостинність

16. Акуратність

17. Витонченість

18. Скромність

19. Доброзичливість

20. Відвертість

21. Старанність

22. Тендітність

23. Глядацьх симпатій

24. Душевність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані Інтернет-джерела

 

1.                 https://childdevelop.com.ua/articles/upbring/5426/

 

2.                 https://osvitoria.media/experience/p-yat-pryntsypiv-vyhovannya-po-novomu/

 

  1.               https://imzo.gov.ua/2022/05/30/pidsumky-eksperymental-noho-vprovadzhennia-prohramy-nova-ukrains-ka-shkola-u-postupi-do-tsinnostey-obhovoryly-na-zasidanni-vchenoi-rady-imzo/

 

4.                 https://mon.gov.ua/storage/app/media/Serpneva%20conferentcia/2019/Presentasia-Roman-Stesichin.pdf


5. https://ukrajinets-olga-ivanivna.webnode.com.ua/osnovni-orijentiri-vikhovannya/tsinnisne-stavlennya-osobistosti-do-lyudej/

 

5.                 http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/28006/Filonenko_%20Furdui_.pdf;jsessionid=271C13B243D0EEE1B388386701834B52?sequence=1

 

6.                 https://ipv.org.ua/prohrama-nova-ukrainska-shkola/

 

  1.               http://svitlovodsk-school5.kr.sch.in.ua/batjkam/grupa_prodovzhenogo_dnya/

 


 8. https://ukrajinets-olga-ivanivna.webnode.com.ua/osnovni-orijentiri-vikhovannya/tsinnisne-stavlennya-osobistosti-do-suspilstva-i-derzhavi/

 

9.https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=572#:~:text=%D0%A6%D1%96%D0%BD%D0%BD%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B5%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%B4%D0%BE%20%D1%81%D1%83%D1%81%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0,%D0%B7%D0%B0%20%D0%B9%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D1%83%D0%BB%D0%B5%20%D1%96%20%D1%81%D1%8C%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F.

1

 

docx
Додав(-ла)
Грикун Алла
Додано
13 грудня 2022
Переглядів
1960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку