Виховна бесіда на тему «Мої мрії та бажання»
Мета: сформувати у дітей поняття « мрія » , проговорити дитячі мрії та шляхи їх втіленн ,розвивати прагнення досягати своєї мети,здійснювати свої мрії,виховувати людяність, доброту.
Спонукати дітей до осмислення впливу мрій на сьогодення та майбутнє кожної людини; формувати ціннісне ставлення до своїх мрій та інтерес до пізнання ефективних шляхів досягнення омріяного; розвивати віру в себе, в свою здатність реалізувати свої мрії.
Обладнання. Плакати, відеозаписи, аудіо казка , маркери, клейка стрічка, кольорові кульки.
Хід заняття:
Вступне слово.
- Діти, доброго дня, сьогодні у нас з вами незвичайний урок . а саме тому дуже важливо з яким настроєм ви до нього готові, який у вас зараз настрій?(відповіді дітей.) Пропоную з таким настроєм провести цей шкільний день і отримати задоволення від власних успіхів.
-Діти,зараз в нас виховна бесіда , але назву теми ви спробуєте відгадати самі.
Послухайте будь ласка аудіо казку , та спробуйте відгадати тему нашого сьогоднішнього заняття.
(Перегляд аудіоказки казки «Мрії збуваються»).
(Після перегляду діти намагаються відгадати тему заняття.)
-Так,молодці, відгадали.Сьогодні ми з вами відправимося у країну наших мрій . Думаю багато хто з нас ставить собі запитання , як досягти своєї мрії ? Що таке мрія? Як треба мріяти, щоб бажання здійснилися? Сьогодні ми поговоримо про свої мрії, дізнаємося про те , чим цікавляться наші однокласники , ким вони хочуть стати в майбутньому. Адже кожна людина має якісь уподобання, про щось мріє, прагне до чогось незвичайного, хоче проявити себе в чомусь. І дуже добре, якщо захоплення і мрії збігаються.
А ви колись замислювались: що таке мрія саме для вас? Як ставити цілі і добиватись їх? Саме про це ми зараз і поговоримо.
-Починаючи нашу роботу, я пропоную на першу літеру свого імені назвати рису характеру, яка на вашу думку, допоможе досягти вашої мрії ,наприклад, я,
Світлана - сміливість (кожен учень називає рису свого характеру )
ІІ. Основна частина
Ми фантазуємо, що колись будемо космонавтами, акторами Голлівуду, пілотами реактивного літака, будемо власниками міжнародного бізнесу, будемо мати будинок на березі океану. На стінах у нас картини про наше майбутнє: яхти, літаки, найновіші автомобілі, будинки, пляжі з кристально-синьою водою.
Але хтось є реалістом, розуміє реальність і усвідомлює, що просто так нічого не дається, що потрібно дуже багато працювати, щоб мрія збулася , а хтось живе у цих мріях.
-Як можна назвати таких людей?
Є три типи людей:
- ті, хто живе у світі фантазій,
- ті, хто звернений обличчям до реальності,
- і ті, хто перетворює один світ в інший.
- Ви згодні?
В далекій спекотній Африці живе звичайний хлопець. Він одягнутий у джинси й футболку. Але запал в очах робить його надзвичайним. А ще в нього на подвір’ї розміщується щось подібне на літак, навіть складно назвати це літаком, хіба що якимось недолугим кукурузником. Має мотор і крила, але насправді не літає. Проте хлопець переконаний, що настане час і він зможе підняти у повітря свою мрію. В будинку купа креслень і малюнків. Наш новий знайомий мріє, що колись його літак полетить, він зможе заробити достатньо грошей, щоб навчитись авіаційному ремеслу, а тоді точно потрапить до інженерного центру NASA, він хотів би відкрити власну авіамайстерню у себе на Батьківщині, щоб ремонтувати літаки і пропонувати авіаперевезення.
-До якого типу належить цей хлопчик?
-В нього є можливість все це здійснити?
-Що для цього йому потрібно?
-Як ви думаєте, корисно мріяти?
А зараз ми з вами пограємо у гру «Хто про що мріє». Давайте згадаємо про що мріяли герої наших улюблених мультфільмів
(Учням треба з’єднати героя мультфільма з його мрією)
-Так , ви бачите,що навіть у мультфільмах всі про щось мріють і роблять все,щоб ці мрії здійснювались.
Фізкультхвилика ( виконуємо руханку « Рухайся – замри»)
Людина не може жити без мрії. Всі про щось мріють. І ці мрії дуже різні.. Хтось мріє відпочити на морі,хтось мріє про нову ляльку,хтось мріє навчитися малювати,а деякі навіть мріють навчитися літати,як птахи.
Але це мрії тимчасові,а є мрії які впливають на все подальше життя. Це мрії про майбутню професію, про сім’ю,про досягнення будь-яких успіхів. В одній школі провели опитування серед ваших ровесників. Опитування було на тему , про що Вони мріють? І діти відповідали наступне:
- Мрію про iPhone 11
- Мрію написати добре написати контрольну роботу
- Хочу щоб у мене був мільйон доларів
- Хочу створити успішну компанію , продавати яхти
- Хочу стати президентом
- Хочу дорогий автомобіль
- Всі ці відповіді учнів дійсно мрії?
-Ми можемо назвати це бажаннями, фантазіями? Чому?
Одна відома людина сказала: «Не плутайте бажання та мрії. Бажанням може бути купити телефон. А ось телефон вже може допоможе втілити дитячу мрію - стати блогером». Осьо до прикладу наші хлопці , скажуть , що мріють про крутезний футбольний м’яч , а на справді це не мрія , а просто бажання, а ось м’яч і постійні тренування допоможуть йому стати футболістом – це вже і є мрія. Наші дівчатка зараз мріють про красиве плаття, таке щоб лише у мене однієї було і більше ні в кого , але це теж свого роду бажання , а ось бути моделлю у такому платті це вже мрія , до якої потрібно довго і наполегливо йти і працювати над собою.
А зараз учні я хочу ,щоб ви уявили , що всі зараз збираєтесь у велику подорож у Країну здійснення мрій. Ось , що ми зараз маємо з вами зробити :
Я кожному з вас роздаю по чотири білі аркуші , розкладіть аркуші перед собою і запишіть на них свої чотири мрії . Ви готові до подорожі і починаєте пакувати валізи. На жаль, на все місця не вистачає. Кожен з вас має залишити одну зі своїх мрій. Подумайте, будь ласка, яку саме, і приберіть один із аркушів.
Ми сідаємо в авто й починаємо подорож. Проте через певний час авто виходить з ладу й нам доведеться продовжувати подорож пішки . Утім наш багаж дуже важкий, і ми мусимо залишити ще одну мрію. Подумайте,будь ласка, яку саме, і заберіть ще один із аркушів. Ми дісталися кордону Країни здійснення мрій, але на кордоні встановлені обмеження на багаж, а наші валізи дуже важкі. Ми повинні залишити ще одну мрію. Подумайте, будь ласка, яку саме, і приберіть ще один із аркушів.
Отже, до Країни здійснення мрій ми дісталися лише з однією мрією.
Запитання для обговорення:
• Яку мрію ви зберегли? Чому?
• Яку мрію залишити було найважче?
Наші з вами мрії дуже різні, але всі вони яскраві, різнокольорові, легкі, як ось ці повітряні кульки (кожному з учнів даю повітряну кульку, учні надувають кульку і пишуть на ній ту мрії . яка залишилась у них під час подорожі, так ,як ця мрія на їхню думку для кожного з них є особливою)
Кульки як і мрії, можуть злетіти в небо і здійснитися, а можуть і лопнути, якщо бути необережним у своїх побажаннях або навіть, можуть і не надутися, якщо не докласти потрібних зусиль.
ПІДСУМОК
Пропонную зараз вашій увазі коротенький відеоролик ,який мені допомогли створити ваші матусі, погляньте будь ласка на ваші мрії декілька років назад. Чи здійснилися вони? Чи пам’ятаєте ви про них?
- Як ви думаєте, що потрібно зробити, щоб здійснилася мрія кожного?
Величезну роль у виконанні ваших мрій зіграє школа. Вона дає вам необхідну освіту. Освіта - це шлях до успіху. Щоб досягти великих успіхів в житті, потрібно намагатися якомога краще вчитися в школі. Ваше майбутнє, діти, залежить від вас самих. Не зупиняйтеся,йдіть до своєї мрії! І пам’ятайте завжди,мрії здійснюються!!