виховне заняття " Різдвяний настрій"

Про матеріал
ГПД- виховна година . Трошки перед новорічного настрою і мрій діткам не завадить , щоб краще їм потім думалось про написння Д\З
Перегляд файлу

ПЛАН КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ГПД

 

І. ЗБІР УЧНІВ У ГРУПІ
1. Організація дітей (відмітка в журналі про відсутніх учнів).
2. Робота вихователя з учнями

ІІ. ВИХОВНА ГОДИНА НА ТЕМУ «РІЗДВЯНИЙ НАСТРІЙ (ДЕНЬ СВЯТОГО МИКОЛАЯ)»

Тема. Різдвяний настрій (день Святого Миколая)

Мета: ознайомити учнів із традиціями святкування дня святого Миколая в Україні; збагачувати словниковий запас учнів; розширити кругозір дітей про святого Миколая; розвивати пам'ять, увагу, творче мислення, вміння робити висновок; залучати дітей до духовних надбань нашого народу; виховувати повагу до всіх хто творить добро.             

Обладнання: ілюстрації відповідно теми (Святий Миколай), сувій з загадками, мультфільм, малюнок-розмальовка галявини з деревом.

Форма проведення: бесіда з елементами гри

Хід роботи

І. Вступна частина

1. Привітання

2. Перевірка готовності до роботи 

- Діти, погляньте уважно на свої парти! Чи є на них щось зайве? Якщо ні, то почнемо.

3. «Спіймай свій настрій» 

- У вас сьогодні гарний настрій?
- Посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте»  посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.

4. Вступне слово вчителя

- Діти, які ви знаєте пори року?(Зима, весна, літо, осінь)
- Яка зараз пора року? (Зима)
- Які зимові свята ви знаєте? (Новий Рік, Різдво Христове, день Святого Миколая, день Збройних Сил України, день Святого Валентина, Стрітення, Сави, Варвари, Андрія.)

- Кожне з цих свят по-своєму цікаве та веселе. Взимку немає роботи на полі, городі. Отже, і посвяткувати та пожартувати можна довгими зимовими вечорами. Про кожне свято можна говорити багато цікавого. Але сьогодні ми зупинимося лише на одному із них. А от на якому саме, ви дізнаєтеся, коли прослухаєте вірша.

Щедрий Миколай
Через поля, через гай
Поспішає Миколай
У червонім кожушку
На санчатах по сніжку.
В торбі іграшки везе,
пряники медові.
В кожні хату увійде,
Сповнений любові.
Зранку встане дітвора,
Зблиснуть оченята –
Подаруночків гора,
Радості багато.

- Про кого йдеться  у вірші?
- Тож, яке свято вже у нас пройшло і ви отримали подарунки від нього?
- Правильно, день святого Миколая.
- Отже, сьогодні на виховній годині, ми з вами будемо говорити про Святого Миколая-Чудотворця.

ІІ. Основна частина

1. Розповідь з елементами бесіди

- Що ви знаєте про це свято?
- Чому його чекають діти?
- Кому з вас Святий Миколай залишав подарунки під подушкою?

В Україні день святого Миколая здавна був значним і веселим святом. (Демонстрування ілюстрації на дошці.) Вважалося, що цей святий є захисником усіх бідних і знедолених. Та найбільше його вшановують діти, для яких він був охоронцем. Цей день був особливо урочистим. Для дітлахів пеклося особливе печиво – миколайчики. (Демонстрування ілюстрації.) А темної зимової ночі з 18 на 19 грудня святий Миколай сходить до українських малюків з небес, звідки все бачить і знає, як поводяться діти цілий рік. До хати заходить дверима, але буває і невидимий. Подарунки підкладає завжди під подушку. Часто святого супроводжують світлокрилі янголята, а недалечко купляться й чортики, котрі переконують його, що діти були геть нечемні.

- А чи знаєте ви, діти, що у святого Миколая є родичі?
- Так, у американців – це Санта Клаус, у Чехії до дітей приходить святий Мікулаш, фінський дітей приходить святий Мікулаш, фінський святий називається Йоулупуккі, Пер Ноель – француз, у Нідерландах – це Сінтер Клаас.     

2. Перегляд мультфільму про Миколая

- А зараз ми переглянемо мультфільм про хлопчика та дівчинку. Сядьте рівненько і уважно подивіться його. Тому що по його закінченню я даватиму вам запитання.
- Діти,  які герої були у мультфільмі? (Хлопчик, дівчинка, Миколай.)
- Хто з них слухняний, хороший, а хто ні? (Дівчинка чемна, слухняна, допомагає мамі, мила, розумна. Хлопчик навпаки вередливий та непослушний.)
- Що поганого зробив хлопчик?(Нечемним був у школі, не слухав тата і мами,)
- Що хорошого зробила дівчинка?(Дівчинка попросила у Миколая подарунок не лише для себе, а й для усіх дітей.)
- То якими потрібно бути, щоб до вас прийшов Миколай?
- А до кого Святий Миколай не приходить?
- Діти, а ви слухняні?
- Потрібно бути чемними та слухняними, бо слухняні діти обов'язково знайдуть під подушкою подарунок, а неслухняні – прутик. Ця різочка є своєрідним попередженням дитині, що час задуматися над своєю поведінкою і виправитися.

3. Гра «Добрі справи»

- Ви робили багато добрих справ у цьому році?
- Тож давайте зіграємо в гру. У мене є сніжинка. Кому її дам, той повинен розповісти про свою добру справу.

Зараз ми зіграєм в гру,
але гру цю не просту.
Ми сніжинку тут ось маєм,
про добру справу розповідаєм.

(На парту кладу сніжинку, учень називає свої добрі справи.)

-  Дякую, вам за гру. А зараз давайте послухаємо легенду про Святого Миколая.

4. Легенда про Святого Миколая

- Св. Миколай - Чудотворець на небі не сидить, а тут, на землі, людям допомагає. Не те, що Касян – за панича вбрався і до Бога пішов на людей жалітися: «Вони,- каже,- Миколая шанують, почитають. На його ім’я церкви будують, а мене й не згадують!»

Бог вислухав Касяна та й каже до янголів: « Покличте мені Св. Миколая. Скажіть, щоб зараз прийшов!»

- Нема його на небі!- кажуть янголи.
- А де ж він ?
- Пішов на Чорне море людей рятувати! «Почекай,- каже Бог до Касяна,- прийде Св. Миколай, тоді поговоримо».

За якийсь час Бог знову посилає янголів за Св. Миколаєм.

- Нема його, - кажуть янголи, - на землі людей від пожежі рятує!

Втретє посилає Бог янголів за Св. Миколаєм.

- Нема його,- кажуть янголи,- він кайдани розбиває, козаків з турецької неволі визволяє!

Аж за четвертим разом з’явився Св. Миколай перед Богом: в старій свиті, мотузком підперезаний, чоботи і руки в болотній грязі.

- Де ти був ?- запитав Бог. А Св. Миколай йому й відповідає:
- Помагав мужикам воза з багнюки витягувати!
- Ось бач, - каже Бог до Касьяна,- за що його люди шанують?! Він на небі не сидить, на землі діло робить, а ти паном одягнувся і тут, на небі, кутки обтираєш. Іди геть від мене!.. Будуть тебе люди боятися, але не будуть шанувати.

(Касьян – це також святий, але він негативний. Томущо він не любив допомагати бідним людям, лінився, заздрив всім.)

дерево на галявині- Хто допомагає людям, які опинилися в біді?
- А що вам найбільше запам’яталося з легенди, яку я розповіла?

5. Гра-конкурс «Галявина доброти та милосердя»

(кладу на парту кожного ряду по одному листу-заготовці (галявина, дерево та гілочки)

Завдання дітям:

- Всі ви говорили, що робили добрі справи. Тому я поклала на 1-у парту кожного ряду малюнок дерева на галявині. Але це дерево не просте. Подивіться, чого йому бракує? (листя)

- Так. Якщо ви зробили хорошу справу, то намалюйте на дереві листочок або зафарбуйте на галявині травичку, а якщо проявили милосердя, то намалюйте квіточку.
- Давайте подивимося на наші галявини з деревцями. Ось як воно розквітло.
- Ви ще зробите безліч хороших справ і наше деревце заквітне ще пишніше.

6. Гра «Збираємо зірки!»

- А зараз давайте пограємо в гру. Я  виберу 3- х учнів.
- Упродовж однієї хвилини збираємо зірочки, розсипані на підлозі. Але, не всі, а тільки ті, на звороті яких написано про доброту чи правила поведінки, які повинні дотримуватися ви.
- Ось, наприклад: милосердя – нам потрібно забрати цю зірочку?
- А, неохайність?
- Виграє той, то зібрав найбільше зірочок.

7. Робота з загадками

- Діти, йдучи до вас на виховну годину, я зустріла Миколая. Та він був не таким як завжди, на обличчі не було усмішки, а в очах була тривога. Я й запитала його, що ж сталося?  А він мені сказав, що сьогодні зранку йдучи через ліс, на нього напала неслухняна Баба-Яга, яка  забрала декілька подарунків з його торбини й утекла.  Ми намагались її знайти, щоб повернути подарунки для слухняних дітей та наших зусиль було замало.
- І тоді він сказав, що подарунки ці не прості, а зачакловані і повернути їх до торбини можна лише відгадавши загадку. Миколай дав мені ось таку торбину та завдання й попросив, щоб діти з 1-А класу йому допомогли.
- Діти, то ми допоможемо Миколаю?
- Отже, діти сядьте рівненько, не шуміть та уважно слухайте загадки, щоб усі подарунки повернути на своє місце.

1. Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі.
Поля причепурила -
Пухнастим снігом вкрила.
Вгадайте – хто вона
Бабуся чепурна?
(Зима)

2. Цей добрий чоловік
У грудні, раз у рік
До хати завітає,

Чемних дітей вітає,
Дарунки залишає.  
(Миколай)

3. Має повно колючок,
Мов зелений їжачок,
А в зимові  гарні свята
Має ще й прикрас багато.
(Ялинка)

4. Стоїть баба снігова -
Здоровенна голова.
Поглядає баба скоса:
«Хто украв у неї носа?»
Всі ви знаєте, мабуть
Як того злодюжку звуть.
(Зайчик)

5. Хто на місці не сидить,
А несеться і летить,
Жваво у танку кружляє,
Наших діток звеселяє?
Звісно це такі пушинки -
Білі зимові …
(Сніжинки)

6. Що то за гість, що тепло їсть?
(Мороз)

7. Я падаю на ваші хати.
Я білий-білий, волохатий.
Я прилипаю вам до ніг
І називаюсь просто…
(Сніг)

8.Росте вона додолу головою,
Росте вона холодною зимою,
А тільки сонечко засяє,
Вона заплаче й помирає.
(Бурульки)

9. Він малює на вікні
Гарні квіти крижані,
На дитячих щічках – маки,
З ним узимку дружить всякий.
(Мороз)

- Молодці. Ви гарно впорались із завданням та допомогли Миколаю. Я йдучи додому обов’язково передам Миколаю його торбину з подарунками.

ІІІ. Заключна частина

1. Підсумкова бесіда
- Коли святкують День святого Миколая?
- Як діти повинні поводити себе, аби їм Миколай приніс подарунки?
- Молодці! Дітки, ви були дуже чемними, вихованими, розумними та активними. Мені сподобалось з вами працювати. Будьте такими і надалі і Миколай до вас обов’язково прийде.
- На цьому наша виховна година завершена. Дякую вам за гарні відповіді!

ІІІ. ПРОГУЛЯНКА НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ АБО ЕКСКУРСІЯ (СПОРТИВНІ ЗАНЯТТЯ НА МАЙДАНЧИКУ, РУХЛИВІ ІГРИ)

Гра «Крокодил»
Гра «Їстівне-неїстівне»
Гра «Гарячий м’яч»
Гра «Козаки та розбійники»

ВИГОТОВЛЕННЯ ДЕРЕВА ДОБРИ ТА МИЛОСЕРДЯ

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
30 жовтня 2022
Переглядів
764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку