Урок "Попереднє сервірування столів до комплексного обіду"

Про матеріал
Розробка плану уроку з теми: "Попереднє сервірування столів до комплексного обіду". Професія "Офіціант ІІІ розряду".
Перегляд файлу

План уроку

Професія «Офіціант»

Тема програми ОФ 3.1:Підготовка торгівельних залів до обслуговування відвідувачів відповідно до типу і класу закладів ресторанного господарства

Тема уроку.  Попередня сервіровка столу до комплексного обіду.

Мета уроку: 

  •       на основі отриманих знань сформувати у здобувачів освіти вміння з попередньої сервіровки столу до комплексного обіду;
  •       розвивати: вміння аналізувати, критично мислення, розв’язувати виробничі ситуації, а також - естетичний смак,  пізнавальний інтерес до професії;
  •       виховувати: сумлінність, ініціативу, культуру спілкування, відповідальність.

Тип уроку: урок формування нових вмінь.

Вид уроку:змішаний

Методи навчання: поєднання словесних методів, практичних, репродуктивних, проблемно-розвиваючих, інтерактивнихта прийомів критичного мислення і  кооперативного навчання

Форми організації навчальної діяльності: індивідуальна робота

Дидактичне забезпечення: інструкційні та технологічні карти, наочні посібники, мультимедійна презентація.

Список основної та додаткової літератури: В.В. Архіпов «Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства».

 

Хід уроку

І.Організаційна частина:

- перевірка наявності учнів та їх готовності до уроку.

ІІ.Мотивація.

  1. Повідомлення теми програми і мети уроку.

Не має людини, яка хоч раз у своєму житті не запрошувала близьких або знайомих в гості. Накриваючи на стіл, кожна господиня задається питанням: "Як зробити святковий стіл незабутнім"? і це не тільки приготовлені страви, а й уміння накрити й оформити стіл. Тому що сервірування - це не просто правильна послідовність виставлення посуду та його розміщення. Сервірування столу - це показник смаку та індивідуальності.

Важливо, щоб кожен раз, запрошуючи на гостини, ви відчували задоволення, а для цього потрібно трохи попрацювати та знайти для себе ідеальний варіант, постійно вдосконалюючись!

  1. Актуалізація опорних знань здобувачів освіти:
  •              Інтерактивна вправа «Фото в пазлах» з використанням програми Learningapps (здобувачі мають згрупувати назви страв у відповідну до них категорію) (https://learningapps.org/display?v=pkz2cq96220).
  •               Інтерактивна вправа «Знайди пару» з використанням програми Learningapps.(завдання передбачає до вказаної назви знайти відповідний малюнок) (https://learningapps.org/display?v=py1gm0qb320).
  •              Інтерактивне тестове опитування (різнорівневі завдання) «Перший мільйон» з використанням програми Learningapps (https://learningapps.org/display?v=prfdxzifj20).
  1. Психологічне налаштування на урок.

Хочете здивувати гостей креативно накритим столом або зачарувати домочадців красивим його убранством, досить дотримуватися декількох простих правил.

Так, в будь-якому сервіруванні повинен бути принцип однаковості. Вибравши еклектичність в подачі, дотримуйтесь її у всьому: різні тарілки, прилади, декор, раннер. Можна забажати стилі приладів, але не кольори і матеріали. Колірна гамма повинна бути однорідною: блакитний з білим, червоний з білим, чорний з червоним і т. д.

Не використовуйте багато різних кольорів і відтінків – це створить хаос. В якості базового ідеальний білий: наприклад, білі тарілки для основного блюда або білий раннер і серветки під тарілки. Намагайтеся підбирати поєднувані матеріали: кераміка хороша зі склом, а метал – з пластиком.

ІІІ. Викладання нового матеріалу.

Попереднім називають сервірування, яке проводиться при підготовці стола ресторану до обслуговування до приходу гостей та надає урочистості залу. Попереднє сервірування столу охоплює мінімальну кількість предметів, які мають бути використані при виконанні замовлення.

Попереднє сервірування столу здійснюється послідовно:

- накриття столів скатертинами;

- сервірування тарілками;

- сервірування приборами;

- сервірування кришталевим або скляним посудом;

- розкладання серветок.

Сервірування столу до обіду з 12.00 до 17.00 включає закусочну та пиріжкову тарілки, закусочні та столові прибори, фужери, лляні та паперові серветки, квіти, спеції.

Якщо в ресторані прийнято робити більш повне сервірування, то чарки та бокали ставлять правіше від фужеру зліва направо, в міру нарощування міцності напоїв. В деяких ресторанах замість закусочної тарілки ставлять мілку столову або європейського зразка.

Для попереднього сервірування столу використовують також прибори для спецій, вази з квітами.

Офіціант повинен:

- отримати скатертини та серветки у сервізній;

- винести на підсобний стіл підготовлені тарілки у стопках, відполіровані прибори та фужери, скатертини та серветки;

- підготувати прибори зі спеціями;

- розгорнути на столі скатертину;

- у першу чергу винести пиріжкові тарілки на правій руці:

а) підійти до столу з лівої сторони; б) лівою рукою взяти тарілку з купки великим вказівним пальцем; в) поставити на стіл з лівої сторони (5 см від торця столу, 2 см від переднього краю столу); г) рухаючись уздовж столу проти годинникової стрілки, розташувати всі пиріжкові тарілки;

- винести на лівій руці купку закусочних тарілок:

а) підійти до столу з правої сторони, стати правим боком до столу під кутом 45*;

б) взяти з купки правою рукою закусочну тарілку і поставити на стіл навпроти спинки стільця за 2 см від краю стола ( центри тарілок мають знаходитися на одній лінії);

- рухаючись уздовж стола за годинниковою стрілкою розташувати всі закусочні тарілки;

- взяти з підсобного столика піднос з підготовленими приборами;

- нести прибори на лівій руці, піднявши до рівня грудей на долоні;

- підійти до столу з правого боку;

- взяти столовий ніж за середину ручки правою рукою та розташувати на столі поряд з закусочною тарілкою ( 2 см від краю стола), лезом до тарілки;

- ложку взяти за ручку правою рукою та покласти поруч з ножем ( між ними відстань - 0,5 см);

- взятиї закусочний ніж і покласти з правого боку;

- рухаючись уздовж столу стати з лівого боку під кутом 45*;

- піднос з приборами перекласти в праву руку;

- розташувати виделки лівою рукою з лівого боку у такій же послідовності, як і ножі ( столова виделка, потім закусочна);

- винести скляні келихи, повісивши на долоню лівої руки;

- підійти з правої сторони до столу;

- зняти келих за ніжку правою рукою;

- поставити на стіл з правої сторони на лінії перехрестя столового ножа та верхнього краю закусочної тарілки;

- перший келих виставити для шампанського чи мінеральної води;

- поставити чарку для вина тим же способом і розташувати праворуч від першої під кутом 45* до краю стола;

- поставити чарку для горілки після винної;

- винести на підносі ошатно складені серветки і з правого боку розташувати їх на закусочній тарілці;

- винести прибори зі спеціями і поставити в центрі стола;

- закінчити сервіровку вазами з квітами.

Наявність зайвих або нестача деяких предметів сервірування знижує якість обслуговування відвідувачів.

ІV. Закріплення нового матеріалу.

  •     Прийом «Розв’яжи проблему» (здобувачі розв’язують проблемні виробничі ситуації).

1. Знайти помилку та усунути її під час застилання столу скатертиною.

2.Знайти помилку та усунути її під час сервірування столу пиріжковою тарілкою.

3. Знайти помилку та усунути її під час сервірування столу столовими приборами.

4. Знайти помилку та усунути її під час сервірування столу скляним посудом.

  • Виконання онлайн - тестування на платформі «На урок».

 

V. Рефлексія (з використанням прийому «Мікрофон»)

  • Виконання яких завдань вам сподобалось найбільше?
  • Як ви використаєте отримані знання на уроках в майбутньому?
  • Що нового ви дізналися сьогодні?
  • Що не сподобалось на уроці?

 

VІ. Підведення підсумку уроку.

  • роз’яснення незрозумілих питань;
  • оголошення оцінок

Уявіть, що у лівій долоні ви тримаєте те, що знали і уміли раніше, а в правій те, чого навчилися сьогодні. Давайте з’єднаємо наші долоні, нехай ця сукупність знань допоможе вам у майбутньому.

Дякую всім за урок.

Домашнє завдання: опрацювати матеріал в підручнику В.В. Архіпов «Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства», стор. 89-91.

 

 

 

  1. https://www.thinglink.com/scene/1461412131156000771  

посилання на мій  інтерактивний плакат ( Інтерактивний плакат в ThingLink)

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
29 жовтня 2022
Переглядів
1274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку