Виховна бесіда на тему “Безкорислива дружба”
1 клас
Мета. Розкрити поняття безкорисливості у справжній дружбі, вміння приходити на допомогу, поступаючись власними інтересами і часом; виховувати у дітей такі риси характеру як вірність, відданість, терпимість, щедрість, щирість,чесність, доброзичливість, співчуття
Обладнання. 1. Музичний супровід. Доброта. Сл: Надія Красоткіна, муз. Микола Ведмедеря; 2. Картки з прислів’ями. 3. Оповідання В. Сухомлинського «У кого радість, у кого горе»
Хід заняття
I. Організація класу
1. "Вітання". Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, „ввічливі слова”.
Учитель:
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука, два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Посміхнулась, привіталась.
2. Налаштування на засвоєння теми
Звучить спокійна музика.
- Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним із своїми друзями, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. Почнімо наш урок. Девіз нашого уроку (хором): Справжні друзі пізнаються в скруті»(написаний на дошці)
II. Актуалізація опорних знань.
1.Мотивація навчальної діяльності
- Я трохи хвилююся. Хочу обговорити з вами дуже важливі питання, відповісти на які, здавалося б, легко, але насправді – складно. Ми з вами вже кілька місяців разом. Кожного ранку чекаємо зустрічі один з одним. Ми вже подружилися, так? Дуже хочу, аби наше заняття нас ще більше здружило. Заплющіть очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі й мені успіхів.
2. Повідомлення теми та мети уроку
- Як ви розумієте значення вислову «Справжні друзі пізнаються в скруті»? Що означає слово «справжній»?
- Здогадалися, про що ми будемо вести сьогодні мову?(відповіді учнів)
Так, сьогодні ми говоритимемо про дружбу, про справжню дружбу.
III. Робота над запланованим матеріалом.
1. Читання вчителем оповідання О. Буценя «У новій школі»
У новій школі
Переїхала Нюра на нову квартиру в інший район міста. Шкода їй було розлучатися із старою школою, особливо з подружкою Валею.У новій школі Нюра нікого не знала. Тому на уроках ні з ким не розмовляла, все придивлялась до учнів, до вчительки, до класу.Якось на великій перерві підійшла до неї однокласниця Галя і питає:— Ти ще ні з ким не дружиш?
— Ні,— відповіла Нюра.
— І я ні з ким не дружу,— зітхнула Галя.— Погані у нас в класі дівчиська: Ленка — задавака, Вірка — хитруля, Надька — брехуха, Ірка — задирака… Майже всіх дівчат класу перебрала Галя — всі погані виявились. Лише про себе нічого не сказала.
— Просто не знаю, з ким ти зможеш у нас подружити.
— Не турбуйся,— відповіла їй Нюра.— 3 ким я дружитиму, я ще не знаю. Зате знаю, з ким мені не треба дружити.
Так чи не так?
3. Обговорення прочитаного
- Куди переїхала Нюра?
- Чи раділа вона переїзду?
- За ким Нюра сумувала?
- Як вона поводилася в новій школі?
- Хто підійшов до Нюри на великій перерві?
- Що розповіла Галя Нюрі про однокласників?
4. Слово вчителя
Дружба – це, насамперед, вірність і відданість. Справжній друг ніколи не зрадить товариша, він завжди йому вірний. І всі добрі справи робить безкорисливо.
- А якими словами ми можемо охарактеризувати друга? ( вірний, відданий, терпимий, щедрий, щирий, чесний, доброзичливий, співчутливий; допомагаю учням у процесі бесіди зрозуміти значення цих слів)
5. Фізкультхвилинка "Дружба" (https://www.youtube.com/watch?v=dlhy-lm7gNI)
6. Продовження роботи над запланованими завданнями.
а) робота з прислів’ями (записані на дошці, діти читають та пояснюють зміст)
Дружба — велика сила.
Вірного друга народ прославить, бо він товариша в біді не оставить.
Добрий друг підніме людину, а поганий погубить.
Нових друзів май, а старих не забувай.
Матимеш щирого друга, то матимеш ще одну голову.
Справжнього друга за гроші не купиш.
Друг не той, хто медом маже, а хто правду каже.
Дерево міцне корінням, а людина — друзями.
Дружний табун і вовків не боїться.
Сила птаха в крилах, а людини — в дружбі.
Людина без друзів, мов дерево без коріння.
Без вірного друга — велика туга.
Справжній друг пізнається в біді.
б) робота з картками (роздаю дітям картки, в яких прислів’я розділені на дві колонки. Учні повинні правильно сполучити обидві частини прислів’я)
IV. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота над оповіданням В. Сухомлинського » У кого радість, у кого горе»
Бесіда за прочитаним твором, визначення головної думки (коли в тебе радість, у другої людини може бути горе)
2. Гра "Якщо ти добра людина, то повинен ..."
Умова гри . Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.
Бачу, що ви знаєте, що має робити добра людина.
V. Підсумок заняття.
1. Рефлексія
-Я дізнався...
-Я зрозумів, що...
-Я ціную...
2. Виконання вчителя разом з учнями пісні «Доброта». Сл: Надія Красоткіна, муз. Микола Ведмедеря
3. Заключне слово вчителя
Дружба багато на що здатна, вона може творити справжні дива. І якщо більше людей матимуть добрих друзів, то світ стане набагато кращим і яскравішим, на всій планеті запанують мир та злагода. Дружба — найпрекрасніше, що може тільки бути в житті будь-якої людини.