Майстер виробничого навчання відіграє ключову роль у формуванні та вихованні учнів професійно-технічних навчальних закладів. Він не лише передає професійні знання, а й закладає основи моралі, трудової етики та культури поведінки молоді.
Виховна діяльність майстра виробничого навчання Майстер виробничого навчання відіграє ключову роль у формуванні та вихованні учнів професійно-технічних навчальних закладів. Він не лише передає професійні знання, а й закладає основи моралі, трудової етики та культури поведінки молоді.Ірина Августова,майстер виробничого навчання. Лозівський центр професійної освіти Харківської області
Номер слайду 2
Завдання виховної роботи майстра виробничого навчання. Виховні завдання майстра виробничого навчання доцільно визначити, виходячи з “Положення про майстра виробничого навчання” та Закону “Про професійну технічну освіту”. Метою освіти, як зазначено в законі є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток талантів, розумових та фізичних здібностей виховання високих моральних якостей. Майстер виробничого навчання як інші педагогічні працівники Центру повинні враховувати, що виховний процес базується на принципах учнівського самоврядування, передбачає відносини взаємної довіри і поваги викладача, майстра та учнів.
Номер слайду 3
Майстер виробничого навчання використовує різноманітні методи виховання, серед яких: Навчально-методичний: формування у учнів знань, умінь та навичок через практичні заняття та теоретичні уроки. Прикладний: демонстрація професійних навичок та поведінки, що слугує прикладом для учнів.Інтерактивний: залучення учнів до активної участі в навчальному процесі через дискусії, групові проекти та рольові ігри. Підтримка і наставництво: індивідуальна робота з учнями, допомога в розвитку їх потенціалу та вирішення особистісних проблем. Проблемно-орієнтований: використання різноманітних ситуацій, що ставлять перед учнями завдання, які необхідно вирішити з використанням отриманих знань. Соціально-виховний: розвиток у учнів підвищеної соціальної активності, відповідальності та комунікативних навичок через участь у громадських і професійних проектах. Творчий: стимулювання креативності та ініціативи учнів через проведення конкурсів, виставок, проектів.
Номер слайду 4
Основні завдання майстра виробничого навчання включають: Навчання та підготовка учнів: Забезпечення якісної підготовки учнів у відповідних професійних сферах, навчання основним технічним і практичним навичкам. Виховання професійних цінностей: Формування у учнів професійної етики, відповідальності, дисципліни, прагнення до самовдосконалення та професійного росту. Організація процесу навчання: Розробка та впровадження навчальних планів, програм, методичних матеріалів, що відповідають сучасним вимогам.Індивідуальний підхід: Врахування індивідуальних особливостей учнів, їхніх потреб і можливостей для забезпечення ефективного навчання. Моніторинг і оцінка знань: Проведення регулярного контролю знань та вмінь учнів, оцінювання їх прогресу та надання зворотного зв'язку. Стимулювання самостійності: Заохочення учнів до самостійної роботи, творчого підходу в навчанні та впровадження інноваційних ідей у практику. Співпраця з виробництвом: Налагодження взаємодії з підприємствами та організаціями для забезпечення практичного навчання та стажувань. Підготовка до майбутньої професійної діяльності: Допомога учням у формуванні уявлень про їхню майбутню професію, її вимоги та можливості.
Номер слайду 5
Наші досягнення:* Національно-патріотичне виховання:
Номер слайду 6
.
Номер слайду 7
Волонтерська діяльність:
Номер слайду 8
У світі бракує на всіх доброти, бо є безпритульні собаки й коти
Номер слайду 9
Профорієнтація випускників, трудове виховання:.
Номер слайду 10
Морально-правове виховання:
Номер слайду 11
Здоровий спосіб життя:
Номер слайду 12
Перспективи вдосконалення виховної роботи майстраІндивідуальний підхід. Глибше вивчення особистості кожного учня та врахування його психологічних особливостей.Інноваційні методи. Впровадження сучасних інтерактивних, цифрових та проєктних технологій навчання. Партнерство. Розширення співпраці з батьками, роботодавцями та громадськими організаціями. Професійний розвиток. Постійне підвищення кваліфікації, вивчення передового педагогічного досвіду.