Виховна для учнів 7 - 11 класів "Утвердження здорового способу життя засобами первинної профілактики"

Про матеріал
Одне з важливих завдань сучасної школи – виховати фізично, морально, соціально,духовно здорову людину. Здоров’я людини – цікаве й складне явище. Це поняття таке давнє, що на всіх мовах світу є слово «здоров’я». Здоров’я – це висока працездатність, гарний настрій, упевненість у собі. Фізичне здоров’я дає гарне самопочуття, бадьорість, силу. Тому необхідно навчити дітей усвідомлювати цінність власного життя та неохідність збереження здоров'я.
Перегляд файлу

                                                                         Мартинюк Оксана Олександрівна,

                                                  класний  керівник  ЗОШ І – ІІІ ст. с. Карпилівка

 

УТВЕРДЖЕННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

ЗАСОБАМИ ПЕРВИННОЇ ПРОФІЛАКТИКИ

   

 Одне з важливих завдань сучасної школи – виховати фізично, морально, соціально,духовно здорову людину. Здоров’я людини – цікаве й складне явище. Це поняття таке давнє, що на всіх мовах світу є слово «здоров’я». Здоров’я – це  висока працездатність, гарний настрій, упевненість у собі. Фізичне здоров’я дає гарне самопочуття, бадьорість, силу. Психічне здоров’я дарує спокій, чудовий настрій, доброту, веселість. Соціальне здоров’я  забезпечує успішність у навчанні. Але для того, щоб зберегти своє здоров’я, треба докласти неабияких зусиль.

Справедливими є слова:

«Гроші втратив – нічого не втратив, час втратив – багато втратив, здоров’я втратив – все втратив»;

«Здоров’я – це ще не все, а все інше без нього – ніщо» .

    Здоров’я – найцінніше , що ми маємо. Його не можна купити ні за які гроші. Здоров’я – це перша і найважливіша потреба людини, яка визначає його здібність до праці і забезпечує гармонійний розвиток особистості. Воно є найважливішою передумовою до пізнання оточуючого світу, до самоутвердження та щастя людини. Здоровий спосіб життя – це спосіб життя, заснований на принципах моральності, раціонально організований, активний, трудовий, що загартовує, і в той же час захищає від неблагополучних дій оточуючого середовища.

   Формування здорового способу життя є головним важелем первинної профілактики в зміцненні здоров’я населення через зміну стилю та укладу життя, його оздоровлення з використанням гігієнічних знань у боротьбі зі шкідливими звичками. Здоровий спосіб життя можна охарактеризувати як активну діяльність людей, що направлена передусім на збереження та покращення здоров'я. При цьому необхідно зазначити, що здоровий спосіб життя не складається сам по собі в залежності від обставин, а формується протягом життя цілеспрямовано та постійно.

    Освіта та здоров’я також є взаємодоповнюючими компонентами успішного повсякденного буття дітей та молоді. Підліткам потрібні не лише знання, а й життєві навички, що допомагають робити життєвий вибір, досягати цілі, коригувати поведінку, зберігати і покращувати здоров’я та якість життя.

    За роки незалежності в Україні створено певний досвід законодавчого і нормативного забезпечення виховання у молоді здорового способу життя. Статею 3 Конституції України здоров’я людини, як і її життя, особиста честь і гідність, недоторканість та безпека, визнані найвищою соціальною цінністю. Отже, освіта в галузі здоров’я має поєднувати засвоєння необхідних знань, формування певного ставлення та конкретних навичок, необхідних для позитивної поведінки, збереження та розвитку здоров’я. Життєві навички – це здатність до адаптивної та позитивної поведінки, яка дає можливість ефективно вирішувати проблеми та долати повсякденні труднощі. Життєві навички можуть бути застосовані людиною у власній поведінці або спрямовані на інших, так само як і на зміну оточення задля того, щоб зробити його позитивним та безпечним для здоров’я.

   Провідну роль у житті дітей, підлітків відіграє школа, саме вона дає потрібні знання, формує навички, які потрібні для захисту власного здоров’я.

   Протягом останніх років було видано низку наказів, законів, які були спрямовані на збереження, покращення, відновлення нації, в тому числі і дітей. Діти – майбутнє нашої нації. Саме дітям належатиме важлива роль у розбудові нашої держави. А що потрібно для цього? Ну звичайно ж, у першу чергу здоров’я!

    Доведено, що стан здоров’я на 50% залежить від умов та способу життя, на 20% - від впливу навколишнього середовища, на 20% - від спадковості і лише на 10% - від рівня розвитку медицини. Здоров’я не існує саме по собі, воно не дається на все життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи протягом усього життя. Тому треба з раннього дитинства загартовувати свій організм спортом, фізкультурою, щоб організм звикав до посильних навантажень і ставав дедалі міцнішим і здоровішим.

    Дуже часто діти хочуть стати дорослими, а дорослість свою вбачають у тому, щоб закурити цигарку, випити пива на людях, як це показують у фільмах. Такі діти із задоволенням спробують викурити цигарку із наркотичною травкою чи нанюхатись різних речовин, щоб «зловити кайф». Вони знищують не тільки своє здоров’я, а й здоров’я своїх майбутніх дітей.

   Паління затримує фізичний і психічний розвиток підлітка, до складу тютюнового диму входить близько 30 отруйних речовин. Англійський філософ Томас Пен вважав, що у людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це алкоголізм, тютюнопаління, наркоманія.

    Перед вчителем стоїть завдання формування позитивного ставлення в учнів до здоров’я, прогнозування схильностей учнів через спілкування з ними, ознайомлення з умовами життя дитини, з’ясування особливостей сімейного виховання.

    Первинна профілактика має інформаційно – роз’яснювальний характер, передбачає підвищення обізнаності представників цільової групи з певних питань, формування  цінності здоров’я та відповідних особистісних якостей, а також навичок, що допоможуть відмовитися від певних стандартів поведінки та негативних звичок.

    Отже, завданням первинної профілактики є:

-         Формування цінності здоров’я та здорового способу життя;

-         Підвищення поінформованості підлітків та молоді щодо загальних питань здорового способу життя, наслідків протиправних дій, вживання різних видів алко- , нарко- , токсичних речовин;

-         Мотивування до збереження та зміцнення здоров’я, ведення здорового способу життя;

-         Формування таких особистісних якостей, які підтримують благополуччя;

-         Формування у підлітків та молоді навичок культурного проведення довкілля;

-         Формування у підлітків та молоді життєвої перспективи та умінь щодо прогнозування власної поведінки з оцінкою її наслідків та впливу на побутові життєві стратегії.

  Тому саме первинна профілактика, її своєчасність,повнота, постійність – є найважливішим видом превентивних заходів у галузі запобігання відхилень у поведінці людини.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

1. Богданова. Г . Підготовка вчителів до формування в учнів життєвих навичок /Г. Богданова//Здоров’я та фізична культура. – 2007 .

 

2. Година спілкування. 9 клас/Упоряд. М.О. Володарська. – Х.: Ранок – НТ,2007.

 

3. Година спілкування. 8 клас/Упоряд. М.О. Володарська. – Х.: Ранок ,2009.

4.Навчальне видання «Здоров’я дітей – багатство нації» Ященко Л.В.- Х.: Вид. група «Основа», 2015.

 

5.https://familytimes.com.ua/zdorovya/formuvannya - zdorovogo - sposobu - zhyttya

1

 

doc
Додано
25 лютого
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку