Виховна етична бесіда для учнів 10 класу на тему: «Шануй батька свого і матір свою…»

Про матеріал
Мета: виховувати глибокі почуття любові до батьків, шанобливе став¬лення до батька, матері, ба¬жання берегти сім'ю як часточку великої родини; прищеплювати бажання бути гідними дітьми своїх батьків, прагнення приносити щастя в свій дім.
Перегляд файлу

Відкрита виховна година  у 10 класі:

 

«Шануй  батька  свого  і  матір  свою…»


 

 

 

 

 

 

 

 

М. І. Балан,

учитель  української 

мови та літератури 

Нижньопетровецького 

ліцею № 1

Сторожинецького  району


Мета: виховувати глибокі почуття любові до батьків, шанобливе став­лення до батька, матері, ба­жання берегти сім'ю як часточку великої родини; прищеплювати бажання бути гідними дітьми своїх батьків, прагнення приносити щастя в свій дім.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, «скринька мрій», корабель, маркери, кольорові  картки, притча, відео та аудіо фрагменти.

Заповідь: “Шануй батька свого і матір свою, щоб довгими дні твої були на землі” (Кн. Вихід, 20,12).

Форма проведення:  етична  бесіда.

ХІД   ВИХОВНОЇ ГОДИНИ

1. Слово вчителя:

- Доброго дня, всім! Дуже приємно, що ми сьогодні зібрались у такому родинному колі. Хай буде вам затишно, тепло, мов у хаті своїй, хай щира розмова і бесіда мудра розквітає у наших з вами  думках.

       І як завжди під час нашого спілкування будуть діяти правила, пропоную звернути увагу на них.

Правила:

  • думати швидко;
  • працювати творчо;
  • відповідати чітко;
  • запам’ятовувати міцно;
  • працювати дружно.

 

Класний керівник:

Серед усіх геніальних винаходів людства одне з провідних місць займає сім’я, родина.

2. Легенда «Сім’я»

     Мільйони  років  тому,  коли  Земля   ще  була  зовсім  юною , зустрілися   двоє:  чоловік  і жінка. Вони  покохали  одне  одного  й 

вирішили  жити  разом.  Це – Адам  і  Єва. 

(Звучить мелодія, під неї інсценізація легенди) 

Ніч. Тишина.

В тихім шелесті трав

Адам у Єви запитав:

 

- Кохана, люба, мила, чарівна,

Скажи мені, єдина,

Хто буде дарувать життя,

А потім доглядать дитя?

-  Я.

- Варити, прати, прибирати,

Сімейне вогнище оберігати?

- Я.

- Постійно радість дарувати,

Усіх теплом обігрівати?

- Я.

______________________________________________________________________

А ти, мій милий, неповторний,

Скажи мені, єдиний,

Хто буде рід наш берегти,

І множить покоління?

- Я.

- Хто дбатиме усе життя

Про щасливе майбуття?

- Я.

- Дітей навчати лиш добра,

І боронити від лиха й зла?

- Я.

- Кохати буде до забуття

І поруч буде все життя?

- Я.

Класний керівник:

І так сім раз

Звучало я, я, я.

Ось так створилась  сім’я.

  ПРО ЩО ГОВОРИЛОСЬ  В ЛЕГЕНДІ?

(відповіді учнів)

       Класний керівник:

      Сім’я! Яке красиве слово! Сім’я, як гріє душу! Воно нагадує ніжний голос мами, дбайливу  суворість  батька. Сім’я – це святиня людського духу, благородних почуттів: кохання, любові, вірності та піклування.

4. Мозковий штурм.     

Скажіть  діти, А  ЩО ДЛЯ ВАС  ОЗНАЧАЄ   СІМ’Я?

(відповіді   учнів)

5. Хвилина релігії

  Класний керівник:  «Шануймо наших батьків!» — так велить Біблія.  Учні, в п’ятій заповіді Божій сказано:

«Шануй батька твого і матір твою, і добре тобі буде, і довго житимеш на землі.» 
ЯКУ НАГОРОДУ  ЗАПОВІДЬ  ОБІЦЯЄ  ПРИ  ЇЇ  ВИКОНАННІ?

(відповіді   учнів)
ЯК  ВИ  РОЗУМІЄТЕ  СЛОВА    «ШАНУВАТИ  БАТЬКІВ»?

(відповіді   учнів)
Класний керівник:

 Серед наших гостей, є і отець Дмитро, який служить у нашій церкві. Я хочу щоб він розказав нам кілька слів стосовно сім’ї з релігійної точки зору. 

– Вам слово!

 

6. Метод «КОРАБЕЛЬ» (робота в групах)

     Класний керівник:

У вихованні  дітей  поруч  з сім’єю йде і школа. Сім’я та школа – це берег і море. На березі дитина робить свої перші кроки, отримає свої перші уроки життя, а потім перед нею відкривається море знань, а курс у цьому морі, прокладає школа.  Це не означає що вона повинна зовсім відірватися від берега.

     Ви бачите на дошці  корабель під назвою  «Дитина», а всі фактори що впливають на її  виховання – це вітрила. Ці основні цінності – незакінчені  речення.

(Учням роздаються кольорові  картки, на яких написані визначення:

- сім’я це….

- батьки це……

- щаслива родина це…..

- школа це…..)

7. Бесіда

    Класний керівник:

У вашому підлітковому віці часто виникають суперечки з батьками.

Як ви вважаєте  ЧОМУ?

(відповіді учнів)

МОЖЕТЕ НАДАТИ ПРИКЛАДИ КОНТРОЛЮ?

(відповіді учнів)

На вашу думку ЧОМУ ВОНИ ПОСТІЙНО ВТРУЧАЮТЬСЯ У ВАШЕ ЖИТТЯ?

(відповіді учнів)

Класний керівник:

     Я зрозуміла, що ви прагнете самостійності і не бажаєте щоб батьки втручалися у ваші справи, але послухайте притчу і потім ви зробите для себе висновки.

(під фон музики зачитується притча)

 В одній сільській сім'ї був єдиний син. Батьки тішилися ним, виконували всі його забаганки, в усьому догоджали йому. Тому він ріс не дуже доброю дитиною, а пізніше зустрічався з товаришами, які мали погану репутацію, тобто став на злочинний шлях. Залишив батьків і подався по світу. Не давав про себе ніякої звістки тільки від чужих людей батьки дізнавались щось про сина, оплакували ночами свою одиноку старість. А через декілька років, набідившись у чужій стороні, скуштувавши лихої долі, син згадав про батька й матір. Написав їм листа, в якому сповістив , що зрозумів свої помилки, просить у них прощення й хотів би повернутися. І ще написав, що розуміє, яким поганим сином був, то знає, що батьки можуть його не простити і не прийняти. Він пам'ятає, що в їхньому селі на зупинці є дерево. Якщо батьки прощають йому, то нехай почіплять на те дерево білу хустину, а син проїздом через село, дізнається як йому бути. Батьки вчинили інакше. І ось син їде автобусом. Чим блище наближався до села, тим більше тремтіло його серце, а в голові не давала спокою думка: «А що, коли… не простили, не одержали листа…». І ось зупинка. Дерево повністю обвішали білими хустинками, а біля дерева – батько й мати. Настала хвилина зустрічі. Коли син спитав, для чого вони так багато хустинок почіпили, якщо він просив тільки одну. Батьки відповіли, що боялися, що однієї хустинки син не помітить і пройде село, та більше його ніколи не побачать. Які милосердні батьки.

8. Підбиття підсумків

Класний керівник: Я пропоную подивитися, які послання передають нам батьки!

(відеоролик   Послання від батьків)

- Давайте спробуємо узагальнити все, про що говорили сьогодні на виховній годині. ЩО Ж ОЗНАЧАЄ ПО-СПРАВЖНЬОМУ ЛЮБИТИ СВОЇХ БАТЬКІВ?

(відповіді  учнів:)

9. «Скринька мрій»

    Класний керівник:

 Давайте ми з вами  укладемо угоду! Я роздаю вам ці хмаринки, на яких ви напишете якою ви бачите свою сім’ю в майбутньому, потім  кинете їх  у цю «скриньку мрій». Угода полягає в тому, що через  10 років, на зустрічі з випускниками ми її  відкриємо і ви подивитесь чи справдилися ваші надії.

(учні пишуть)

    Цей  ключик я віддаю на зберігання  в надійні руки нашому директору.

Дякую Вам, учні,  за щирі  слова,  за мудру бесіду. І хай Бог допомагає   вам   у свій час створити  міцні  сім’ї,  де буде панувати  добро, любов, мир, злагода, взаєморозуміння .

(пісня-відео   «Моя сім’я)


 

1

 

docx
Додано
15 травня 2020
Переглядів
1031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку