Виховна година - На сонці тепло, а біля матері добре

Про матеріал
Презентація до виховної години. Мета: розширити знання дітей про козаків, їх життя, традиції та уподобання. Розвивати в учнів допитливість, формувати бажання дізнаватися про історичне минуле своєї Батьківщини. Виховувати повагу до людей, що боролися за свободу українського народу.
Перегляд файлу

Самостійне проведення виховної години

Тема: На сонці тепло, а біля матері добре

Оцінка___________________________________________

До проведення заняття допускаю_________________________________

Мета: збагачувати знання учнів про роль та значення матері в житті людини; учити дітей цінувати материнську турботу та піклування; виховува­ти любов та чуйне й шанобливе ставлення до матері.

Обладнання: сюжетний малюнок «Мати і дитина»; прислів»я, аркуші паперу, макет сонця і 33 промінчики, плакат.

Форма проведення: бесіда з елементами гри

План заняття:

  1. Організація учнів до роботи.
  2. Основна частина. Розкриття теми заняття:

ІІ.І. Повідомлення теми та мети

ІІ.ІІ. Читання віршів

ІІ.ІІІ. Бесіда

ІІ.ІV. Творче завдання «Сонце материнської любові»

II.V. Запитання

II.VI. Гра «Допиши прислів’я!»

II.VII. Творче завдання «Турбота про рідних».

II.VIII. Цікавинка.

II.IX. Гра «Побажання мамі»

  1. Підсумок заняття.

Хід заняття:

І. Організаційний момент

 Діти! Висловлюючи свої думки, почуття, вра­ження, ми щось розповідаємо, говоримо різні речення, фрази, слова. Назвіть, будь ласка, кілька слів, які ви вважаєте найближ­чими і найдорожчими для себе.

 

II.  Основна частина. Розкриття теми заняття

 Серед названих вами слів прозвучало не раз слово «мама». Більшість дітей вимовляє це слово найпершим. Мати — найголовніша людина в житті кожного. Ця людина дала вам життя, завдяки її турботі та любові ви ростете, пізнаєте світ, дорослішаєте і навчаєтеся бачити, розуміти й цінувати прекрасне в цьому світі. Спробуйте уявити на мить, що вашу маму забрали на відпочинок аж на цілий місяць. Щоб змінилося ?

 

II.I. Повідомлення теми та мети

— «На сонці тепло, а біля матері добре» — так зву­чить тема нашого сьогоднішнього заняття. І вона не випадкова. У другу неділю останнього місяця весни, травня, все прогресивне людство ось вже багато років відзначає Всесвітній День Матері. Як же не вшанувати нам своїх матерів у день цього прекрасного, хвилюючого свята?

Сьогодні ми поговоримо про наших мам, про їхню роль у житті людини. Ми поговоримо про те, на яке ставлення заслуговує кожна мати та чому.

Учитель пропонує дітям прочитати напам’ять підготовлені вірші про матір.

 

II.II. Читання віршів

1-й учень

«Мама» — перше слово, яке вимовляє маленька дитина.

«Мамо!» — в мить страждання і горя у відчаї каже людина.

Матерів на Землі різних рас, різних націй — мільйони,

І серця материнські любов’ю і ніжністю повні.

2-й учень

Рідна матінка — сонечко ясне для тебе й для мене,

Мама поряд — і більше нічого не треба, напевне.

Мамин погляд — це промінь, це світло, це ласка безкрая,

Доброта в нім безмежна живе,— я це змалечку знаю.

3-й учень

Мати... вслухайтесь в слово наспівне це лише —

Мабуть, в світі найкраще воно, бо воно — найсвятіше.

Нас підтримує мати, нас ненька завжди розуміє,

В неї щира душа, повна віри,, сердечної ласки й надії.

4-й учень

Мати — мир у хаті, затишок в оселі,

Руки працьовиті, усмішка весела,

Наймиліша в світі і одна-єдина —

Янгол-охоронець — мати для дитини.

5-й учень

Можна вибирати друзів і дружину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину,

Можна вибирати і по духу брата,

Та не можна рідну матір вибирати.

6-й учень

Матері Господній я щодня молюся,

За здоров’я й щастя милої матусі,

Шепочу молитву трепетно і тихо,

Щоб не знала мама ніякого лиха!

 

II. III. Бесіда

 Навіть найменша дитина відчуває  коли поруч мама, стає на душі і на серці світліше й тепліше, приємніше та затишніше. Відчуваєш лагідний мамин дотик — і сам стаєш добрі­шим, згадуєш мамину науку — і стаєш розумнішим, подивишся у сповнені віри мамині очі — і набуваєш мужності, рішучості та впевненості.

Ми просто любимо свою матір, не замислюючись, чому ми маємо до неї таке почуття. А може, хтось із вас спробує пояс­нити, за що ви любите маму.  Для більшості з нас мама є еталоном, зраз­ком для наслідування — адже вона — найкраща. Розкажіть, які якості, чесноти ви б хотіли перейняти у своєї матері. Які мамині вміння особливо захоплюють вас?

Чи можете ви розповісти про те, що любить ваша мама, що подобається їй?

Мабуть, багато хто з вас помічав таку картину. Мама входить до кімнати і бачить розкидані вами книжки, іграшки, недбало кинутий одяг... І погляд мами одразу тьмяніє, в її очах з’являється стомленість та сум, якась прикрість і жаль. Як ви думаєте, чому? Хто буває винний у тому, що мама засмучується? Чи доводиться вам відчувати власну провину перед матір’ю? У яких випадках буває це?

А чи може дитина порадувати маму? Яким чином?

Мамі хочеться прийти з роботи і побачити, що ви також пра­цювали і допомогли їй позбавитися від багатьох хатніх справ: помили взуття, почистили свій одяг, самі пришили відірваного ґудзика, купили продукти, а можливо, й приготували самі невелику вечерю: салат або яєчню.

Жодного дня мама не залишає вас без своєї турботи. Але і ваша допомога та підтримка просто необхідні мамі. Чим більше ви їй будете допомагати, чим менше засмучувати, тим довше мама залишиться молодою та гарною, красивою та здоровою.

Матерів поважають у всьому світі. У нас в Україні слово «мати» вважається святим — так само як і слово «Батьківщина». Кажуть: мати — берегиня роду. І коли ми дивимося на ікону із зображенням святої Діви Марії з немовлям Ісусом на руках, ми бачимо в першу чергу просто матір, центр Всесвіту для якої, як і для будь-якої з мам, — у власній дитині.

Минає час, діти виростають, стають дорослими. Матері ста­ріють, та вони не залишають цей світ. Кохана, рідна мати продо­вжує жити в серці своєї доньки чи сина, в їхніх світлих, щасли­вих споминах про минулі дні, про минулі роки...

 

II.IV. Творче завдання «Сонце материнської любові»

 Учитель малює на дошці «Сонце материнської любові» (без промінців) і, звертаючись до кожного учня, ставить запитання: «Яка твоя мама?». Відповіді учнів учитель записує у вигляді промінчиків у «сонця».

  • Саме ці риси притаманні усім на світі матерям!
  •  

II.V.  Запитання.

            1. Якими словами ви зустрічаєте маму і тата, коли вони повертаються

                 додому?

            2. Як мама зустрічає вас після розлуки?

            3. Розкажіть про найдорожчий подарунок. Який ви отримали від мами?

            4. Розкажіть, як батьки піклуються про вас, коли ви хворієте?

            5. Як ви піклуєтесь про маму?

 

II.VI. Гра «Допиши прислів’я!»

Учитель записує на дошці народні прислів’я про матір, не завершуючи їх (пропускаючи в них останнє слово). Діти за бажан­ням підходять по черзі до дошки і дописують прислів’я.

Одна матері вірна ... (порада).

Нема того краму, щоб купити ... (маму).

Материн гнів, як весняний сніг: рясно впаде, та скоро ... (роз­тане).

Мати однією рукою б’є, а іншою ... (гладить).

На сонці тепло, а біля матері ... (добре).

Дитина плаче, а матері ... (боляче).

У дитини заболить пальчик, а в мами — ... (серце).

У процесі гри за необхідності вчитель допомагає дітям (навідні запитання, підказки альтернативних варіантів тощо).

 

II.VII. Творче завдання «Турбота про рідних». Учитель просить учнів скласти два списки обов’язків: перший – «Обов’язки батьків», другий – «Мої обов’язки». Кожен список має складатися з п’яти пунктів. Потім учитель запитує учнів, які обов’язки, на їхню думку, виконувати легко, а які – важко.

 Кожна мама над усе бажає бачити свою дитину в майбутньому здоровою та щасливою, достойною та успішною. А чого б побажали своїй мамі ви?

 

II. VIII. Цікавинка!

А зараз хвилинка цікавого про маму.

Старша сестра вчила молодшу читати. Оленка вивчила всі букви, а читати не може, не виходить. Ніяк не складаються літери разом.

У книзі написано: «АУ».

- Що тут написано, Оленька?

- Не знаю.

- Це якась буква?

- А.

- Молодець! А ця?

- У.

- А разом?

- Не знаю.

- Ну, як же не знаєш ?! Ця А, а ця У. А якщо їх скласти, що вийде?

- Не знаю.

- А ти подумай.

- Я вважаю.

- Ну і що?

- Не знаю.

- Ну ось що, - сказала старша сестра. - Уяви, що ти заблукала в лісі. Як ти тоді станеш кричати?

Оленка подумала і каже:

- Якщо я в лісі заблуджуся, я буду кричати: «Мама!»

Уявіть собі що ви заблукали в лісі…з Що будите робити? Кого на поміч звати? Як би ви вчинили?

 

ІІ. ІХ. Гра «Побажання мамі»

Діти називають слова побажання, педагог записує їх на дошці: щастя, здоров’я, успіхів, удачі, молодості, краси, бадьорості, наснаги, радості, гарного настрою, довгих років життя тощо.

 Сподіваюся, ці щирі слова-побажання стануть вам у пригоді під час оформлення привітальної листівки з Днем Матері. Не забудьте привітати маму з чудовим святом, чарівною листівкою в цю неділю 12 травня.. їй буде приємно і не очікувано… 

 

ІІІ. Підсумок заняття. Висновок: — А завершуючи розмову з вами, мені б хотілося сказати: любіть своїх мам, шануйте їх, бережіть їх, дбайте про те, щоб частіше ясна усмішка осявала їхні обличчя, щоб перед­часна сивина раптово не посріблила їхні скроні, щоб менше стом­лювалися їхні працьовиті руки, щоб мама відчувала ваше піклу­вання і турботу так само, як ви відчуваєте повсякчас материнську ласку і ніжність.

docx
Додано
13 листопада 2022
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку