Тема. Хто корисні продукти харчування вживає, той міцне здоров'я має
Мета. Сприяти формуванню здоров'язберігаючої компетенції, вчити учнів вживати корисні продукти харчування. Розвивати мовлення, мислення, увагу, пам'ять. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.
Обладнання: малюнки овочів, фруктів, корисних продуктів, картки для роботи в групах, яблука.
Хід години спілкування
Вчитель. Дорогі діти! Ми зібралися сьогодні, щоб відповісти на питання : «Які продукти харчування потрібно вживати, щоб здоров'я своє не псувати?»
Давайте проведем бліц-опитування: «Навіщо людині потрібно їсти?» (Відповіді дітей)
Вчитель. Прочитайте народну мудрість. Поясніть її.
ми Ми
те що
їмо.
Вчитель. Відгадайте загадку. Народжується з квітки, його всі люблять дітки, заліза в нім багато, рум'яне і хрустке. А ну скажіть швиденько, то що воно таке? (яблуко)
Вчитель. Яблуко – справжній цілющий чемпіон, комора багатьох вітамінів. Воно дуже добре виводить з організму радіоактивні речовини, вимітає з організму холестерин, чистить зашлаковані судини. Яблуко лікує багато хвороб. Але виявляється, серед їжі, яку ми вживаємо, є «чемпіони навпаки».
1 Учень. Серед продуктів харчування
Є «чемпіони навпаки»,
І ці шкідливі чемпіони
Всі запаковані в пачки.
Спричинить ракові недуги
Речовина «акриламід»,
Якщо вживатимете їх.
На першім місці будуть – чіпси,
На другім – палички смачні,
На третім пластівці з усіх, скажіть, чи варто їсти їх?
Вчитель. Ознайомтеся з інформаційним вісником про шкідливі хімічні речовини – пестициди.
2 Учень. Пестициди – не тварини, а хімічні речовини.
Вони непомітно до нас в організм потрапляють,
А коли їх стає багато, хвороби страшні викликають.
Де вони живуть? У заморських овочах та фруктах
Та у виготовлених з них харчових продуктах.
Як їх позбавитися?
Замочіть у холодній воді перед вживанням
На одну годину
Яблука, банани, апельсини, мандарини.
Шкірку з них обчистіть, і одразу з'їжте.
На деревах – фрукти, овочі – на грядках,
Вирощуйте, вживайте – і будете в порядку!
Вчитель. Діти, відгадайте загадки про овочі.
Хто ховає під кущі каші, супи та борщі? (Картопля)
Червоний Макар по полю скакав, та й у борщ попав. (Буряк)
Що без болю, без печалі доведе тебе до сліз? (Цибуля)
На городі молода пишні коси розпліта, у зеленії хустинки золоті хова зернинки. (Кукурудза)
Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках. (Капуста)
Вчитель. До багатьох продуктів харчування додають харчові добавки. Але не всі вони корисні для нашого організму. Наші кореспонденти разом із журналом «Барвінок» в Німеччині побували і цікавий репортаж підготували.
Кореспондент 1. У місті Гамбурзі, в Німеччині,
Музей харчових добавок відкрився,
«Барвінок» наш там побував, не забарився.
Там зібрані природні та синтетичні речовини,
Які додають до різних продуктів,
Щоб довше зберігалися і були смачними.
Виявляється, деякі види полуничних йогуртів
Смак полуниці мають,
Бо в них дрібну тирсу з деревини кедра добавляють.
Вчитель. Послухайте також повідомлення з Японії.
Кореспондент 2. В Японії діє музей незвичайний,
Усі його експонати можна скуштувати…
Ось стоїть Пізанська вежа – макарони «ряд до ряду».
А картина «Мона Ліза» - з карамельок і шоколаду.
Є скульптури у музеї, зроблені із масла.
Скуштувати таке диво – то є справжнє щастя.
Вчитель. Гра «Вінегрет». Правильно розташуйте букви і прочинайте назви українських страв.
Ощрб, усп, акша, нирекива, кипамшуп.
Вчитель. Тепер, діточки, будь ласка, подивіться гарну казку.
Називається вона «Чому Андрійко захворів».
Казка
Ведучий 1. Тільки та вважається здоровою дитинка,
У якої не болять нирки, шлунок та печінка…
У звичайній школі, у звичайнім класі
Хлопчик-школярик Андрійко навчався.
Не любив цей хлопчик бор і суп,
Відмовлявся їсти овочі та фрукти,
А вживав лише одні шкідливі продукти.
Андрійко. Що смачного є в борщі? Що є смачного в супі?
Відмовляйтеся від них, друзі мої любі.
Снеки, палички, сухарики, мівіна та чіпси –
Ось продукти – вищий клас! Їх і треба їсти.
Газовані напої наповнюють вас газом,
Як вип'єш їх – літаєш над партою, над класом…
Ведучий 2. Частенько наш хлопчик на перервах
Бігав до магазину,
Купував собі сухарики, снеки,
Газовані напої, чіпси та мівіну…
Став Андрійко хворіти, почав у нього живіт боліти,
Нирки, шлунок та печінка…
Зробився хлопчик худий, як билинка…
Одного разу він себе так погано відчув,
Що ліг у ліжечку та й заснув…
І приснився йому незвичайний сон…
Прийшли до нього в гості шкідливі продукти…
Сухарики. Ми – сухарики із пачки,
Вам несем самі болячки.
Палички. А ми – палички солодкі,
Ти з'їси нас всіх за мить,
Та від нас живіт болить.
Чіпси. Ой, не їжте чіпси, діти,
Від нас можна захворіти.
Снеки. Снеки смак приємний мають,
Та здоров'я забирають.
Мівіна. Я – мівіна, я – красуня, Дуже-дуже вже смачнюня.
Коли в шлунок потрапляю, В ньому страшно розбухаю,
Знаю я свою роботу: Викликаю біль, нудоту.
(З'являються: Печінка, Нирки та Шлунок.)
Печінка. Я – тітонька Печінка,
Біда мені, біда, Така брудна я стала –
Не змиє і вода. Як таку велику кількість
Шкідливих речовин переробити? Я, мабуть, загину… Я не можу так жити…
Нирки. Андрійко нас не береже, він до нас байдужий,
Уживає казна-що, тому і став недужий.
Відмовляюсь працювати в цьому організмі,
Прошу мене не звинувачувати в антигуманізмі.
Шлунок. Перетворився я, Андрійків шлунок,
На речовин шкідливих клунок. Те, що хлопчик їсть і п'є,
Мені шкоду спричиняє, мої стінки роз'їдає.
Скоро буду весь в дірках. Я не хочу жити так!
(Печінка, Нирки, Шлунок разом)
Андрійко – нерозумний. Він нас не пожалів,
Тому і захворів. Лежить тепер, страждає. Він всіх нас зневажає!
Андрійко (прокинувся)
Ну і сон мені наснився! Таких жахів надивився!
Організм мій забруднився! Я у цьому винен сам.
Обіцянку собі дам: відмовляюсь
Все шкідливе в магазині купувати,
Але що ж тоді смачненьке можна скуштувати?
Учениця.
Краще з'їсти пряники, ніж з пачки сухарики.
Печиво на палички не міняйте. Із задоволенням вживайте.
Булочки − пухкі, рум'яні, додають здоров'я нам,
Милим, добрим дітлахам.
Бублики на снеки схожі, та для здоров'я вони гожі.
Їжте пиріжечки, діти. І не будете хворіти!
Пийте чай, сік, молоко, компотик, і не болітиме животик.
Учень. Молоко дає нам сир,
Вершки, масло і кефір. Йогурт, ряжанку й сметану.
Добавляють в кашу манну. До вподоби воно всім –
Здоровішаємо з ним! Молоко вживайте зранку
Кращого нема сніданку!
Учень.
Ніжні з борошна галушки у макітрі на столі.
З часником смачні пампушки і великі, і малі!
А картопелька варена у прикуску із сальцем –
Це козацька їжа денна з чорним печеним хлібцем!
Вчитель. Гра «Вибиралочка». Робота в групах. Із запропонованих продуктів вибрати корисні для здоров'я.
Борщ, мівіна, котлети, чіпси, суп, чай, молоко, вареники, сухарики, сік, гречана каша, салат, газовані напої, хліб, пиріжки, яблука.
Пісня «Щедрий урожай»
1. Сонечко з неба світило Землю-матусю зігріло.
І від такого тепла гарно вродила вона.
(Приспів)
Червоні бурячки, зелені кабачки,
капусточка біленька, морквинка золотенька.
2. Дощики з неба летіли Щедро земельку поїли.
І від такого добра гарно вродила вона. (Приспів )
3. Сонечко з наба світило Землю-матусю зігріло.
І від такого тепла гарно вродила вона. (Приспів)
Вчитель. Дякую вам за роботу. А тепер пригощайтеся яблуками.
1