Виховна година " Безпека дорожнього руху"

Про матеріал
Гра - квест " Безпека дорожнього руху"Мета заходу перевірити наскільки учні знають правила дорожнього руху. Квест має 5 станцій. Діти об’єдналися в дві команди за рахунком словосполучення « Знаю правила». Кожній команді виданий маршрутний лист, в якому вказано порядок та місце знаходження станцій квесту. На кожній станції гравців чекатиме координатор з різноманітними завданнями. Виграє та команда, яка набере найбільше балів на станціях.
Перегляд файлу

Тема:   «Безпека дорожнього руху»

Мета:

  • закріпити та поглибити знання учнів з правил дорожнього руху, щоб уникнути травм і нещасних випадків;
  • розвивати пізнавальні інтереси дітей;
  • виховувати навички дисциплінованої поведінки на вулиці.

Форма проведення: гра - квест

Учасники: учні 8 класу

Обладнання: маршрутні листи, картки з завданнями, QRкоди.

Хід проведення

І . Організаційний момент

Діти збираються на загальну лінійку.

Любі учні, дітвора,

Нам у подорож пора.

Та щоб в неї вирушати,

Правила дорожнього руху

Потрібно знати!!!

ІІ. Вступна бесіда вчителя

Вчитель: Доброго дня учасники квесту. Сьогодні ми з вами не просто повторимо правила дорожнього руху, а й закріпимо знання.

Мабуть, кожен із нас хоча б раз у житті спостерігав порушення правил дорожнього руху. Або, тільки чесно, й сам хоч раз таке вчинив. Здавалося б, що страшного трапиться, якщо водій проскочить перехрестя на жовтий сигнал світлофора чи пішохід перебіжить дорогу там, де немає переходу?

Як повідомляють інформаційні ресурси, за перші 6 місяців 2018 року в Україні сталося приблизно 68 776 дорожньо-транспортних пригод, у яких травмувалися 12 847 осіб, з яких загинули 1237,з яких 64 дитини, а ще 1694 неповнолітні були травмовані.

Безумовно, причиною порушення ПДР є недостатня дисциплінованість учасників дорожнього руху і нехтування ними правилами безпеки на дорозі.

Доречі, перша в історії світу дорожньо-транспортна пригода за участю пішохода,яка призвела до смертельного результату,зафіксована більше ста років тому,а точніше 17 серпня 1896 року.

Прикро визнавати,але за рівнем смертності від дорожньо-транспортних пригод Україна посідає 5 місце в Європі.

ІІІ . Повідомлення теми та мети заходу.

Мета нашого заходу перевірити наскільки ви знаєте правила дорожнього руху. Для цього ми проведемо гру – квест «Безпека дорожнього руху».

Наш квест матиме 5 станцій.Ви обєднаєтесь в дві команди за рахунком словосполучення « Знаю правила». Кожній команді буде виданий маршрутний лист, в якому вказано порядок та місце знаходження станцій квесту. На кожній станції вас чекатиме координатор з різноманітними завданнями.Виграє та команда, яка набере найбільше балів на станціях.

ІV. Основна частина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу маршрутний лист на квест 

Маршрутний лист

Розшифруйте назви кабінетів та зупинок, в яких ви будете виконувати завдання квесту.

Будьте уважними! Удачі Вам!

1.Цей вірш, пішоходи та велосипедисти, вам підкаже дорогу до

 потрібної вам  станції. Читайте та будьте УВАЖНИМИ!

Браття, єдина вам подруга – воля,

І честь козаку – то є рідна сестра.

Буде, козаче, буде щасливою доля,

Ланцюг розірвати настала пора.

І сонце засяє промінням яскравим.

Одна лише кличе в дорогу мета:

То - воля, якій ми співаємо славу,

Енергію нам подарує віра свята!

Козаче, у тебе  країна єдина,

А зветься вона  свята  Україна!!!

2.Місце проведення наступного етапу ви дізнаєтесь, почитавши

   наступні рядки.

   Каша, чай, компот і булка –

   Стіл накрили на обід.

   Та йдемо ми не обідать

Нас веде туди гри слід.( Їдальня)

3.Для того, щоб дізнатися наступну станцію,  розгадайте загадку.

Там не пишем, не читаєм,

Не розв’язуєм задач.

Мязи там собі тренуєм,

Щоб позбутись всі невдач.( Тренажерний зал)

4.Щоб потрапити до пункту виконання наступного завдання,

розшифруйте імя, по батькові  та прізвище вчителя який найчастіше

буває в даному приміщенні.

ИНАЛАГ ВИАЇКМАОЛН АРУД ( Галина Миколаївна Руда)

5. У цьому шкільному приміщенні відбувається багато загадкових подій:

 звучать голоси різних героїв та персонажів, відомі світові музичні

хіти переспівувалися і не один раз неповторними голосистими учнями

нашої школи, тут проходять безкінечні репетиції,  один раз на рік сюди

 можуть завітати Дід Мороз та Снігуронька. Знайдіть це місце в

 нашій школі.( Актова зала)

Станція № 1

« Розшифруй QR – коди»

Вказати вимоги до велосипедистів,які зашифровані в QR – кодах

6. Вимоги до велосипедистів

6.1Рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли 14-річного віку.

6.2Велосипедист має право керувати велосипедом, який обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду — білого кольору, по боках — оранжевого, позаду — червоного.

Для руху в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на велосипеді повинен бути встановлений та увімкнений ліхтар (фара).

6.3Велосипедисти, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам дорожнього руху.

Колона велосипедистів, що рухається по проїзній частині, повинна бути розділена на групи (до 10 велосипедистів у групі) з дистанцією руху між групами 80–100 м.

6.4Велосипедист може перевозити лише такі вантажі, які не заважають керувати велосипедом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху.

6.5Якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, велосипедисти зобов’язані дати дорогу іншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі.

6.6Велосипедисту забороняється:

a

а)керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості — з вимкненим ліхтарем (фарою) чи без світлоповертачів;

б

б)рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів, а також по проїзній частині, коли поряд облаштовано велосипедну доріжку;

в

в)рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);

г

г)під час руху триматися за інший транспортний засіб;

ґ

д)їздити, не тримаючись за руль, та знімати ноги з педалей (підніжок);

д

е)перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років, які перевозяться на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками);

е

є)буксирувати велосипеди;

є

ж)буксирувати причеп, не передбачений для експлуатації з велосипедом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.7Велосипедисти повинні виконувати вимоги цих Правил, що стосуються водіїв або пішоходів і не суперечать вимогам цього розділу.

 

Станція № 2

«Підпиши дорожні знаки»

 

Завдання

https://auto.24tv.ua/resources/photos/news/582_DIR/201808/6425__ae401fac-ce36-4ad2-a0bf-a5d08eacf69a.jpg?1534367100000

 

_________________________________________________

 

Картинки по запросу знаки пддКартинки по запросу знаки пддКартинки по запросу знаки пдд

_______________________________________________________

 

https://auto.24tv.ua/resources/photos/news/582_DIR/201808/6425__018c7fc3-8967-47e0-8ca7-9c6ae6326657.jpg?1534367100000

_____________________________________________________

https://auto.24tv.ua/resources/photos/news/582_DIR/201808/6425__57b65c50-4662-4caf-9ee7-48e6c9d2ae28.jpg?1534367100000

_______________________________________________________

Станція № 3

«Вказати основні види ДТП. Дії свідка ДТП.»

Основні види дорожньо-транспортних пригод:

  •    зіткнення;
  •    перекидання;
  •    падіння у воду;
  •    пожежа в автомобілі;
  •    наїзд на пішохода.

Дії пасажирів автомобіля під час дорожньо-транспортних пригод.

Якщо зіткнення неминуче:

  •    не залишати машину до її зупинки. Дослідження показали, що шансів вижити, перебуваючи всередині автомобіля, у 10 разів біль­ше, ніж при катапультуванні;
  •    керувати автомобілем до останньої можливості, зберігаючи само­владання;
  •    ужити всіх заходів, щоб уникнути зустрічного удару: кювет, паркан, кущі, дерево — кращі від автомобіля, що мчить на вас;
  •    якщо немає іншої можливості, перевести зустрічний удар у ковзний, бічний;
  •    якщо зіткнення неминуче, головне — перешкодити своєму пере­міщенню вперед і захистити голову. Упертися ногами в підлогу, нахилити голову вперед і, напружуючи всі м'язи тіла, впертися ру­ками в кермове колесо;
  •    пасажир повинен закрити голову руками й завалитися набік;
  •    якщо поруч із вами дитина, її потрібно міцно притиснути, накрити собою і також упасти набік;
  •    після того, як удар стався, необхідно зорієнтуватися, де, у якому місці автомобіля ви перебуваєте й в якому положенні, чи не підтікає пальне та чи не горить автомобіль;
  •    залежно від ситуації, намагайтеся вибратися через двері або вікно. Якщо двері не відчиняються, значить, їх заклинило, тому потрібно не намагатися їх відкрити, а евакуюватися з автомобіля через вік­но.

Дії свідка ДТП.

Існує декілька правил для тих,  хто виявився свідком або учасником ДТП:

  •    за будь-яких обставин не залишати постраждалого без до­помоги;
  •    негайно сповістити про пригоду в ДАІ (це не обов'язково у разі відсутності жертв, а в учасників — претензій одне до одного);
  •    намагатися максимально зберегти всі сліди пригоди;
  •    свідкам наїзду або аварії, після якої водій покинув місце пригоди, слід запам'ятати та записати номер, марку, колір і будь-які прикмети машини та водія, викликати «швидку до­помогу», сповістити дорослих та працівників ДАІ.

Станція № 4

« Вказати елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху»

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Секретар\Pictures\2019-04-18\001.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція №5

Дати відповіді на питання вікторини « Безпека дорожнього руху».

  1.                      Має три різних ока, та ще дивиться звисока. Ними він весь час моргає.
  2.                      По ньому краще переходити багато смугову дорогу.
  3.                      Що не можна переходити перед поїздом, який наближається?
  4.                      Дорога, яка має більше, ніж дві смуги.
  5.                      Небезпека на залізничних коліях – електричний…
  6.                      Транспортний засіб, улюбленець дітей.
  7.                      Є в будь – якому населеному пункті, де їздять автобуси, тролейбуси, трамваї.
  8.                      Складова частина потяга.
  9.                      За містом завжди біля проїжджої частини.
  10.                 Перехід буває…
  11.                 Острівець на дуже широких дорогах.
  12.                 Пристрій, що регулює перехід через залізничний переїзд.
  13.                 Безпечне місце для пішохода.
  14.                 Деталь велосипеда, що крутять ногами під час руху.
  15.                 Елемент дороги, поздовжня лінія, яка розділяє суміжні проїжджі частини.
  16.                 Пристрій для звукового сигналу велосипеда.
  17.                 Потік, коли автомобілі їдуть один за одним по смугах.
  18.                 Конструктивна деталь велосипеда, що допомагає ним керувати.
  19.                 Вона буває і довга, і коротка, і далека, і близька.

 

Відповіді на питання вікторини

  1.                   Світлофор
  2.                   Перехід
  3.                   Колію
  4.                   Багато смугова
  5.                   Струм
  6.                   Велосипед
  7.                   Зупинка
  8.                   Вагон
  9.                   Узбіччя
  10.                    Підземний, надземний
  11.                    Безпеки
  12.                    Шлагбаум
  13.                    Тротуар
  14.                    Педаль
  15.                    Смуга
  16.                    Дзвінок
  17.                    Транспортний
  18.                    Кермо
  19.                    Дорога

V. Підсумок заходу

Журі гри підраховує кількість балів кожної команди.

Визначення переможців та нагородження їх грамотами.

Заключне слово вчителя.

За підсумками гри я переконалася в тому,що ви дуже добре знаєте правила дорожнього. Сьогоднішній захід допоміг вам дізнатися багато чого нового і цікавого. Ми впевнені, що дотримання правил дорожнього руху є дуже важливими обов’язком у нашому житті. Їх повинні знати і дорослі і діти.

Список використаної літератури

  1. Дубівка О. М. Будь пильним на дорозі /О.М. Дубівка// Позакласний час. – 2011. - №7. – с.96-98.
  2. Орлов Ю.Б. Правила дорожнього руху. Навч. посібник для 5 – 7 кл. серед. шк. – К.:Рад.шк.,1991.
  3. Бех І. Д. Основи здоров’я. Навч. посібник 7 кл.- Київ, «Алатон», 2015. с. 43- 47.
  4. Інтернет ресурси: https://vodiy.ua/pdr/6/

 

 

 

Мринська ЗОШ І – ІІІ ступенів Мринської сільської ради

Носівського району Чернігівської області

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Класний керівник 8 класу

 Довгопола Інна Олексіївна

С. Мрин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мрин, 2019 рік

Довгопола Інна Олексіївна

Вчитель інформатики

Класний керівник 8 класу

тел: (097) 638-02-45

Мринська ЗОШ І – ІІІ ступенів Мринської сільської ради

Носівського району Чернігівської області

дом. адреса: 17113; вул. Шевченка буд. № 53; с. Мрин; Носівський район; Чернігівська область.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гупало Тетяна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. полковникова лилия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 листопада 2019
Переглядів
9339
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку