План-конспект виховного уроку y 8 класі: »Те, що руйнує особистість».

Про матеріал
Підлітковий вік — вік становлення. Підліток ще погано знає навколишній світ, самого себе. Він поспішає жити, увійти у світ дорослих людей, все хоче попробувати, про все скласти власну думку. Якщо ж до цього додати чимало нових проблем, перші розчарування, драми, то можна зрозуміти, чому саме підліток такий схильний до шкідливих звичок. Результати обслідувань школярів, які мають шкідливі звички, дозволили скласти так званий рейтинг причин, що, на думку самих підлітків, відіграли найважливішу роль у прийнятті ними згубного рішення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 План-конспект виховного уроку y 8 класі:

 »Те, що руйнує особистість».

 

 

 

                                                             Підготувала 

                                                                     учитель

                                                                     школи I- III ступенів №190

                                                                     м. Києва

                                                                    Коткова Наталія Вікторівна                                              

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Проінформувати підлітків про вплив алкоголю, тютюнопаління на всі сфери життєдіяльності людини..

Обладнання: плакати з висловлюваннями про негативний вплив шкідливих звичок  »Від вина гине краса»( Горацій), «Треба підтримувати міцність тіла, щоб зберегти міцність духу» (В. Гюго), «Ніякі напасті й злочини не знищать стільки народу і народного багатства, як пияцтво.» (Ф. Бекон), «Те, що упущено сьогодні, ніколи не надолужиться завтра. Найбільша перемога – це перемога над самим собою. Умійте позбутися поганих звичок. Умій самому  собі сказати: ні.» (В.О. Сухомлинський), плакат «П’янство губить у людині…», анкети.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              Хід заходу

 

І. Початок уроку.

Вчитель. Сьогоднішня наша зустріч присвячена найактуальнішій проблемі сучасності - здоровому способу життя. Давайте поміркуємо, на яких засадах формується здоровий спосіб життя?

 «Мозковий штурм». Складові здорового способу життя. Учні називають складові здорового способу життя. Це можуть бути:

-відмова від куріння;

-відмова від алкогольних напоїв;

-відмова від наркотиків;

-заняття фізичною культурою та спортом;

-відсутність будь-яких захворювань;

-здорове харчування.

Учні можуть назвати ще і відмову від лихослів’я як складової морального здоров’я.

ІІ. Основна частина уроку.

Далі вчитель нагадує учням, що наше здоров’я залежить від таких основних чинників (показує картку на дошці):

-спадковість -20%;

-рівень медицини -10%;

-екологія -20%;

- спосіб життя -50%;

Відомо, що найбільш поширеною шкідливою звичкою серед школярів є паління.  В усьому світі розгорнулася боротьба проти паління. Адже ця шкідлива звичка щорічно приводить до смерті сотні тисяч людей, шкодить їх здоров'ю.

Учень 1. Дитя цигарку витягає,

                Бо хочеться дорослим стать.

                Та сильним, гарним він не стане!

                Бо зріст вповільнюватись став.хав.

                Та ще й  в залежність від цигарки

                Потрапив хлопець, як в капкан.

Вчитель. Діти часто беруть до рук цигарки як забавку. Наслідуючи когось, і не замислюються про тяжкі наслідки. Крім того, дітям, які вже мають таку звичку, важко навчатися в школі, адже вони не можуть зосередитись на навчальному матеріалі, мають погану пам’ять.

Паління надзвичайно шкідливе для дівчат. Порушуючи живлення органів і тканин, воно призводить до суттєвих змін в організмі. Голос стає неприємним, шкіра втрачає свіжість і елегантність.

Що призводить до початку вживання тютюну та алкогольних напоїв?

Виберіть із запропонованих відповіді: бажання дорослості, пошуки житєвих цінностей, заробляння грошей, наявність тиску у вигляді реклами, доступність наркотичних речовин, дозвіл батьків, бажання виділитися серед однолітків.

 

Проведемо невеличкий тест. Головна умова — правдивість і щирість відповідей. Підрахунками займеться обрана вами лічильна комісія з 3-х учнів. Отже, вибирайте й записуйте варіанти відповідей на запитання1.

1.    Чи пробували ви курити?

а) Ні;  б) Так.

2.    Чи сподобалось вам це?

а) Ні;  б) Так;  в) Інша відповідь.

3.    Як це вплинуло на ваше самопочуття?

а) Ніяк; б) Закашлявся; в) Стало гидко; г) Відчув нудоту, головний біль.

4.    Що спонукало вас закурити?

а) Цікавість; б) Не хотілось бути слабаком у компанії; в)Хочеться швидше стати дорослим.

5.    Чи продовжуєте ви це заняття?

а) Ні; б) Вирішив, що мені ще рано;  в) Так, продовжую; г) Іноді, в компанії курців.

6.    Чи знають ваші батьки про це?

а)  Вони не запитують, я не кажу;б) Я признався і дав слово більше не курити;

в) Я приховав це від батьків; г) Батьки не забороняють.

 Робота лічильної комісії. Члени її підраховують кількість відповідей кожного варіанту, потім оголошують. Результати передають учителю для детальнішого аналізу.

Учень.Куріння тютюну – одна з «молодих» шкідливих звичок, яка має майже 500-літню історію і початок їй було покладено відкриттям Колумбом Америкию Після захоплення тютюном, що ніби стимулює сон, знімає втому, заспокоює, людство побачило серйозні негативні наслідки, які спостерігалися внаслідок його систематичного вживання. Так, нікотин, що міститься в тютюні, впливає на настрій курця і викликає оман відчуття певного благополуччя і спокою. Але тільки на початковій стадії вживання. Доведено, що систематичне куріння у підлітковому віці дуже шкідливо впливає на розвиток організму. Зокрема гальмується процесс статевого дозрівання, уповільнюється ріст. Внаслідок куріння у багатьох молодих людей болить голова і послаблюється пам’ять, знижується концентрація уваги, порушується сон та апетит.

Анкета

Тютюн здоров’ю не товариш

1.Я вважаю, що куріння:

-це просто звичка;

-розслаблює;

-обєднує з друзями;

-розважає, коли нудно.

2.Від куріння:

- жовтіють зуби;

-шкіра стає старою, з ранніми зморшками;

-відчувається неприємний запах з рота;

-уповільнюється статевий та фізичний розвиток.

3.У курців виникають хвороби:

- рак легенів;

-хронічний бронхіт;

-інсульт;

-виразка шлунка;

-захворювання серця.

Одного разу троє друзів сперечалися: паління корисне чи все-таки шкідливе? Оскільки вони не могли знайти правильної відповіді, то вирішили звернутися до мудреця. Як ви гадаєте, що відповів мудрець?

Він сказав:»Паліть, бо ті, що палять, завжди молоді».Друзів занепокоїла відповідь. Яке справжнє значення сказаних слів?

Вікторина «Правильно!- Не правильно!»

1.З кожною викуреною сигаретою ми збільшуємо ризик захворювання на різноманітні хвороби. (Правильно!)

2.Алкоголь – це небезпечна речовина. (Не правильно!)

3.Одноразове вживання алкоголю не шкодить нашому здоров’ю. (Не правильно!)

4.Коли вагітна жінка курить, це не шкодить здоров’ю майбутньої дитини. (Не правильно!)

5.Можна сідати за кермо,  якщо ти випив лише чарку вина. (Не правильно!)

6. Перебування у приміщенні, де накурено, не шкодить здоров’ю. (Не правильно!)

7. Вживання алкоголю може супроводжуватися правопорушеннями. (Правильно!)

8. Куріння призводить до послаблення сприйняття смаку, запаху та до появи зморшок і землистого кольору обличчя. (Правильно!)

9. Пиво, ром – кола безалкогольні напої. (Не правильно!)

10. Алкоголь називають викрадачем розуму. (Правильно!)

Отже, коли вам запропонують цигарку, запитайте себе: "Що я роблю? Для чого мені отруювати свій організм?" Не бійтесь того, що, відмовившись від куріння, ви втратите повагу своїх ровесників або й старших, на яких так прагнете бути схожими. Навпаки, авторитету вам додасть сила волі, мужність протиставити себе тим, хто в полоні поганих звичок. Цим ви докажете, що ви особистість.

     Учитель. І друга погана звичка.

Учень.

Заходить часом, наче гість,

Бо в хаті свято, часом сяє.

Горілка в пляшці на столі.

Хлопчина, деколи буває,

Ще й випє чарочки малі.

Бо теж попробувати хоче,

Що то татусь біленьке п’є.

А потім й сам собі захоче

Й тихцем горілочки наллє.

А яд такий усе руйнує,

Найперш страждає голова,

Всі центри там паралізує.

Учитель. Важко переконати людину в тому, що вживання алкоголю небезпечне, на тлі його існуючих численних тверджень про його нібито тонізуючу дію. Зрозуміло, що вживання спиртних напоїв і зловживання ними ще не хвороба. Однак, це той шлях, що може призвести до хвороби. Найчастіше на нього стають люди, що легко попадають під вплив «авторитетів», ті, хто конфліктує зі своєю родиною. Іноді основним мотивом спробувати алкогольні напої стає цікавість. Дуже небезпечне бажання молодих людей пити заради підтримки компанії, створення гарного настрою, або для того, щоб бути схожим на дорослих.

Людині, яка вживає алкоголь, здається, що його невелика доза притупляє неприємні відчуття, знімає втому. Виникає уявне відчуття благополуччя і звільнення від турбот і тривог, поліпшується самопочуття. На жаль, захоплення малими дозами рано чи пізно призводить до алкоголізму, а це найпростіший шлях до деградації.

 

П’янство губить у людині… (вкажіть стрілочками правильні відповіді)

-почуття, час, здоров’я, благополуччя родини, повагу, душу, спокій, гроші, життя, незалежність, майбутнє дітей.

Учитель. Доповніть ці приказки.

1.В чарці більше тоне людей, як у… (у морі).

2.Він з горілкою здружився, … зробився (свинею).

3.Вранці пяниця клянеться – до вечора …  (нап’ється).

4.Пяному море по коліна, а калюжа … (по вуха).

5.Нині гульки, завтра гульки, а в городі … (ні цибульки).

6. Річка починається із струмка, а п’яниця із … (чарки).

7.Чарка вина не добавить … (ума).

8.Вода живить, а горілка … (губить).

9.Де хміль у голові, там розум … (мовчить).

10.Хліб на ноги ставить, а горілка з ніг …(валить).

Закінчення уроку.

Отже, підбиваємо підсумки нашого уроку. Дайте відповіді на мої запитання.

1.Халдфан Маєр, колишній директор Всесвітньої організації охорони здоров’я. Вважає, що це – найпоширеніша із причин різних захворювань, якої можна запобігти. Що це? (Паління)

2.Одна з головних складових тютюну. Дуже небезпечна отрута, від однієї краплі якої гине кінь. (Нікотин)

3.Що, відповідно до однієї народної китайської мудрості, приносить сто печалей і одну радість? (Алкогольні напої)

4.Горілка, хоч і біла, робить синім ніс. А що вона чорнить?

5.Найцінніше, що є в людини. Його тривалість у курців скорочується в середньому на 17 років? (Життя)

Сподіваюсь, що цей урок допоміг вам зорієнтуватися в складних і гострих проблемах, які торкаються кожного з нас окремо. Давайте на хвилинку повернемося в дитинство і відгадаємо загадку:

Воно завжди з тобою поруч,

Його не бачиш і не чуєш.

Та коли раптом воно зникне,

То дуже швидко це відчуєш.

          (Здоровя)

Так, це - здоровя. Тож бажаю вам перш за все здоровя, бережіть його.