Виховна година "Будьмо толерантними!"

Про матеріал
Мета: вчити «творити» добро через добрі справи, оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги; розвивати уявлення про такі поняття моралі, як доброта, чуйність, уважність, доброзичливість, співчуття; виховувати в учнів толерантне ставлення до людей-інвалідів, доброзичливе відношення, вміння співчувати людині, бажання прийти на допомогу та робити (хоч ненадовго) їх щасливими.
Перегляд файлу

Виховна година

«Будьмо толерантними!»

 Мета: вчити «творити» добро через добрі справи, оволодівати  мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги; розвивати уявлення про такі поняття моралі, як доброта, чуйність, уважність, доброзичливість, співчуття; виховувати в учнів толерантне ставлення до людей-інвалідів, доброзичливе відношення, вміння співчувати людині, бажання прийти на допомогу та  робити (хоч ненадовго)  їх щасливими.

Обладнання: добірка влучних висловів про толерантність, короткі анімаційні мультики про дітей з інвалідністю.

Хід роботи

  І. Організаційна частина.

   1. Привітання.

 — Встали, дітки, всі рівненько,

     Посміхнулися гарненько,

     Настрій на урок взяли

     Й працювати почали.

 — Доброго дня, діточки!

ІІ. Основна частина.

 1. Повідомлення теми і мети виховного заняття.

  — А що таке толерантність?

Толерантність – стійкість, терпимість готовність прийняти інших такими, якими вони є, делікатність, прихильність до іншого, милостивість, взаємодія з іншими на засадах згоди й порозуміння

2. Еврестична бесіда.

 —Діти, а чи знаєте ви що означає слово «інвалідність»?

Інвалідність – міра втрати здоров’я та обмеження життєдіяльності, що перешкоджає або позбавляє конкретну особу здатності чи можливості здійснювати діяльність у спосіб, що вважається для особи нормальним.

-  Коли відзначають Міжнародний день інвалідів?

3 грудня в нашій державі відзначається Міжнародний день інвалідів. Зазвичай таких людей називають людьми із особливими потребами. Однак попри свої недуги - прив'язаність до візка, відсутність слуху чи зору - вони демонструють світові свої надможливості і стають для абсолютно здорових громадян прикладом мужності та рішучості зайняти активну життєву позицію.

Захищаючи гідності інвалідів ми захищаємо своє людське обличчя. Інвалідність – це не вирок. Практика показує, що інваліди можуть бути і стають повноцінними і високо ефективними членами суспільства, відмінними фахівцями і навіть політиками, економістами, соціально-активними і життєствердними людьми, які надихають багатьох, в тому числі і абсолютно здорових членів нашого суспільства.

- Інвалідність може бути різною. Буває явна – коли її видно. Наприклад, якщо в дитини дитячий церебральний параліч. Або неявна – коли інвалідність  не видно одразу. Наприклад, це аутизм. Діти з аутизмом виглядають так само, як і діти без. Але вони мають свою  особливу поведінку. Можуть сильно засмутитись і голосно це проявляти. Або їх дратує, коли навколо багато шуму. Це не означає, що вони невиховані. Просто їм буває важче себе контролювати.

-Чому виникає інвалідність? Психологи радять не заглиблюватись в пояснення причин інвалідності. Часто вона виникає як випадок, який неможливо передбачити. Тому найкраща відповідь буде простою: «Тому що так є». 

- В які ігри грають діти з інвалідністю, як гадаєте? 

 Чи потрібні дітям з інвалідністю спеціальні іграшки?

- А насправді ні. Діти з інвалідністю граються в ті ж самі ігри, що й діти без інвалідності. Так само люблять Лего, ляльки, футбол або ігри на планшеті. Через інвалідність їм може бути складно робити деякі речі. Або це може займати більше часу. Але їм не потрібні спеціальні ігри та спеціальні іграшки.

Бачити перш за все дитину, а не інвалідність – це не означає, що ми маємо ігнорувати її особливості. Мами таких дітей кажуть, що засмучує як надмірна увага до особливостей дитини, так і намагання зробити вигляд, що особливості не помічають (якщо вони дуже явні).

Читання притчі про цвяхи. 

Жив собі хлопчик із жахливим характером. Якось батько дав йому мішок цвяхів і звелів по одному забивати їх у паркан щоразу, коли хлопчик втрачає терпець і з кимось свариться. У перший день він забив 37 цвяхів. Згодом навчився контролювати себе, і кількість цвяхів щодня зменшувалася. Хлопчик зрозумів, що легше опановувати свої емоції, ніж забивати цвяхи. Нарешті настав день, коли він не забив жодного цвяха. Син підійшов до батька і сказав про це. Тоді батько звелів синові витягати з паркана по одному цвяху в ті дні, коли він не втратить самоконтролю і ні з ким не посвариться.

Минав час, і згодом син зміг похвалитися батькові, що у паркані не залишилося жодного цвяха Батько відповів: «Ти добре поводишся, але подивися, скільки дірок залишилося. Паркан уже ніколи не буде таким, як колись».

Якщо ви з кимось сваритеся й говорите щось неприємне, то залишаєте після себе такі ж рани, як ці дірки від цвяхів і рани залишаються, попри те, скільки разів ви потім перепросите. Словесні рани завдають такого ж болю, як і фізичні. Не залишайте на своєму шляху дірок!

3. Перегляд мультиків

 «Маленька кастрюлька Анатоля».

Анатоль постійно носить з собою каструльку. Ніхто не знає, чому вона з’явилась. Вона була з ним завжди. Це виглядає дивно, і тому діти не прагнуть гратися з Анатолем. Анатоль був би щасливий позбутися каструльки, але не може. Йому сумно. Але одного разу він знайомиться з дівчиною, яка навчає його жити з каструлькою. Виявляється,  що хоча й каструлька створює певні незручності, Анатоль може гратися та радіти, як будь-хто інший.

Каструлька Анатоля завжди на видноті й часом створює йому незручності.

Діти одразу звертають увагу на те, що хтось відрізняється від інших. Це нормально. Вони помітять рожеве волосся, інший колір шкіри, незвичне вбрання. Але при цьому діти налаштовані не негативно, а зацікавлено.

«Поза зором»

 Мультфільм, створений в стилі аніме, показує, що відчувають сліпі люди. У короткометражці навмисно посилений звук з метою продемонструвати той факт, що сліпі люди чують набагато чіткіше, ніж зрячі. А ще діти дізнаються про помічників особливих людей – чарівну паличку і собаку-поводиря.

«Скарлет»

У центрі сюжету дівчинка на ім’я Скарлетт, якій діагностували саркому Юінга (рак кісток). Щоб врятувати їй життя, лікарям довелося ампутувати гомілку, і тепер Скарлетт змушена носити протез. Через це вона відчуває себе непотрібною і самотньою, а ще вона не може танцювати. Але одного разу мама, яка вірить у свою дочку, знову одягає на Скарлетт бальне плаття і малятко перевтілюється. Вона стає тією веселою дівчиною, з якою цікаво дружити й грати.

«Тамара»

Ця зворушлива історія про глухоніму дівчинку на ім’я Тамара. Вона обожнює танцювати й мріє стати балериною. Попри глухоту, у неї чудова пластика і почуття ритму. Можливо, одного разу мрія Тамари здійсниться, адже її дуже підтримує мама. Переглянувши короткометражку, вам буде простіше пояснити дітям, наскільки особливим людям важлива ваша підтримка.

«Вальсовий дует»

У цій стрічці чудово все – і ідея, і сценарій, і 3D-анімація, і музика. Короткометражка розповідає про сестер-сіамських близнюків – Емілі і Елізабет. Вони цураються людей, не виходять на вулицю і ні з ким не спілкуються. Єдина радість – це гра на піаніно. Але одного разу молодий скрипаль, що проходив повз їхній будинок, чує приголомшливу мелодію. Сестри, боячись осуду, намагаються прогнати його, але хлопець не йде. Навпаки, починає підігрувати на скрипці. Мультик демонструє, як важливо приділяти увагу особливим людям, спілкуватися з ними і дружити.

 

 

«Струни»

Цей 11-хвилинний фільм іспанського мультиплікатора Педро Соліса в 2016 році удостоївся премії Гойя. Соліс присвятив його своїм дітям – дочці Алехандрі і синові Ніколасу. Ви побачите, наскільки сильно і на краще змінилося життя дівчинки Марії, коли вона познайомилася з особливим хлопчиком, у якого діагностували ДЦП. З українськими субтитрами.

«Подарунок»

Зворушлива історія про дружбу, об’єднану спільним болем. За 4 хвилини ви зміните своє ставлення не лише до свого життя, а й навчитеся розуміти чужу, особливу історію. Короткометражка «Подарунок» (The Present) зібрала близько 50 нагород і була показана на більш ніж 180 фестивалях, після чого її творець, німецький мультиплікатор Якоб Фрей, виклав фільм у відкритий доступ.

4. Аналіз відео.

- Про що ви дізналися переглянувши мультфільми?

-Які емоції викликало це відео?

ІІІ. Заключна частина.

1. Гра «Я бажаю собі і всім вам…»

 — Наш урок добігає кінця, я пропоную вам виконати вправу «Побажай добра собі і всім»

Запам’ятайте такі слова: ”Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. І щоб не сталося в житті у кожного з вас, завжди пам’ятайте, що ви живете на планеті Земля і носите ім’я Людина. А людина починається з добра. І творити добро – значить бути щасливим». Отже напишіть на долоньках  одним словом, що ви бажаєте собі і всім оточуючим, і по черзі побажайте вголос, починаючи словами: « Я бажаю собі і всім вам…..» , долоньки, прикріпіть до дерева ваших сподівань, і нехай воно зігріє вас своїм теплом.

Отже «Я бажаю собі і вам добра».

 2. Підсумок заняття.

Гра «Мікрофон»

 — Хто скаже, про що ми сьогодні з вами говорили?

Підсумок:

Не забивайте цвяхів ворожнечі, нерозуміння, жорстокості в душі людей!

Будьмо толерантними!

 

 

 

 

 

 

 

Додатки.

Добірка влучних висловів видатних діячів культури  

1. Той, хто хоче обвинувачувати, не повинен поспішати. Мольєр, французький драматург

2. Наші вороги дають нам прекрасну нагоду практикувати терпіння, стійкість і співчуття. Далай-лама XIV.

3. Ображаючи іншого, ти не турбуєшся про самого себе. Леонардо да Вінчі, італійський художник епохи Відродження

4. Людина, яка робить інших щасливими, не може бути сама нещасною. Гельвецій, французький філософ

5. Дійсна ознака, за якою можна впізнати справжнього мудреця, – терпимість. Генрік Ібсен, норвезький драматург)

6. Привчи свій розум до сумніву, а серце до терпимості! Георг Ліхтенберг, німецький учений і публіцист

7. Нехай справи твої будуть такими, якими ти хотів би їх згадувати на схилі віку. Марк Аврелій, римський імператор

8. Ваша думка мені глибоко ворожа, але за ваше право її висловити я готовий пожертвувати своїм життям. Вольтер, французький філософ

9. Любов виникає з любові: коли хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю. Григорій Сковорода, український поет і педагог

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку