10 клас
Тема: Булінг у дитячому середовищі: причини, наслідки та шляхи його подолання
Мета:виховувати у дітей почуття толерантності, бути небайдужим до чужого горя; запобігати дитячому насиллю; виховувати культуру спілкування.
І Мотивація
Перегляд відеоролику «Насилля у школі»
Прокоментуйте будь ласка видео
Слово вчителя: Отож як ви зрозуміли, діти, сьогодні будемо говорити про насилля, а саме тема нашої виховної години звучить так: « Булінг у дитячому середовищі: причини наслідки та шляхи його подолання».
Доки не прозвучало визначення, Як ви вважаєте, що ж таке булінг?З яким явищем іще пов’язана така ситуація?
(Станція ситуативна) (Конфлікт)
Конфлікт виникає, коли між двома чи кількома особами існує незгода, розбіжність думок або різні погляди.
При конфлікті кожна особа вільно висловлює свої погляди і дисбалансу сил немає. Кожна особа відчуває, що може вільно заявити свою точку зору.
Конфлікт стає булінгом, лише коли він повторюється знову і знову, і існує дисбаланс сил. З часом може з’явитися схема поведінки, за якої особа, що поводиться агресивно у конфлікті загострює конфлікт. Особа, на яку спрямований агресивний конфлікт, може почуватися все менше здатною висловити свою думку і все більше безсилою. Саме тоді негативний конфлікт може перейти у булінг.
Отож дамо визначення: Що ж таке Булінг?
Учень : Булінг– це агрессивна поведінка, що зазвичай повторюється. Вона має за мету завдати шкоду, викликати страх або тривогу, або ж створити негативне середовище у школі для іншої особи. Булінг виникає у ситуації, в якій існує реальний чи уявний дисбаланс сил.
Слово вчителя: Як ви вважаєте, з яких причин учні стають жертвами знущань з боку інших школярів?
Ваше завдання написати причини, через які учні стають жертвами (Команда Жертви)А ви напишіть причини, через які учні стають булі(Булі)?Чи серед учнів нашої школи бувають випадки булінгу?(Станція життєва)
Слово вчителя: Як ви вважаєте, які можуть бути типи, форми булінгу (Станція повчальна) Фізичний – завдання ударів, штовхання, пошкодження або крадіжка власності;
Психологічний– виключення інших із групи чи розповсюдження пліток або чуток
Слово вчителя: А зараз, ваше завдання розіграти ситуацію булінгу. (Одна команда форму фізичну, а інша - словесну). Охарактеризуйте стан людини, яка є жертвою булінгу і булі на аркушах із людиною(Станція психологічна)
Слово вчителя: Уявіть, що ви створюєте прогнози майбутнього людей, спрогнозуйте образ булі і жертви через 15 років( Прикріпити аркуш А4 по середині ватмана)(Станція прогнозуюча)
Слово вчителя: Так які ж наслідки булінгу? Позитивні чи негативні? (Станція толерантна)Діти, як ви вважаєте що ми можемо зробити, щоб зупинити явища боулінгу. (Діти виходять до дошки і говорять, що можна зробити, а вчитель їм вручає
«Поради дітям, які стали жертвою боулінгу», де зі зворотнього боку наклеєні букви , і стають по порядку. Врезультаті отримуємо надпис «ЗУПИНИМО БУЛІНГ РАЗОМ»
Слово вчителя: я дуже вам вдячна за вашу роботу і сподіваюсь, що ми зупинимо булінг разом.