Виховна година «Чи ввічливий ти?»

Про матеріал
В конспекті подано розробку, метою якої є формування в учнів розуміння важливості ввічливого ставлення до оточуючих.
Перегляд файлу

Конспект заняття по темі «Чи ввічливий ти?»

Мета: формування в учнів розуміння важливості ввічливого ставлення до оточуючих.

Завдання: виробляти навички культурного поведінки;

прищеплювати етичні норми;

виховувати мовленнєвий етикет, почуття поваги до інших людей.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, проектор, м’яч, квітка-семиквітка, маски лисиці та журавля.

Тип заняття: виховна година.

Хід заняття

І. Організаційна частина

Вступне слово

Сьогодні ми з вами поговоримо про ввічливість, про те, які слова ви потрібно говорити при зустрічі, прощанні, вибаченні, спільних справах.

У ввічливості виявляється ваше ставлення до інших людей. Розбираючи ситуації, в яких ви можете опинитися, граючи в ігри на сьогоднішньому занятті, ви будете вчитися бути ввічливими, познайомитеся з правилами поведінки в конкретних ситуаціях.

ІІ. Основна частина

1. Гра «Давайте говорити один одному компліменти».

-А тепер спробуємо бути ввічливими, використовуючи компліменти.

Хлопчики і дівчатка стають на деякій відстані обличчям один до одного.

Діти вимовляють по черзі компліменти і роблять крок назустріч. компліменти не повинні повторюватися. Якщо хтось не може сказати, то він залишається на місці. Виграє пара, яка зустрінеться раніше інших.

2. Гра «Докажи слівце»

Знаєте ви «Чарівні слова»? Давайте пограємо в гру, де знання «Чарівних слів» необхідне. Я буду зачитувати початок речення, а вам необхідно його продовжити.

Наприклад:

Прийнято при зустрічі вітатися з вчителем вітатися: Добрий ранок! Добрий день!

Ситуації:

Якщо ти зустрів свого друга, то скажеш йому … (привіт).

Якщо ввечері трапилася зустріч, ми говоримо … (добрий вечір).

При прощанні говоримо … (бувай, до побачення).

Коли хтось від’їжає, то побажаєте …  (в добру путь, щасливої дороги).

Потрапив ти в дідуся м’ячем, то скажете … (вибачте).

Якщо дарують в день народження подарунок, то ви скажете …  (спасибі, дякую).

Коли потрібна допомога, то ти скажеш … (допоможіть, будь ласка).

3.Фізкультхвилинка під музичний супровід

4. Інсценування

- Добрі слова можуть зробити багато чого: підбадьорити людину в скрутну хвилину, розсіяти поганий настрій. Але не тільки слова у нас повинні бути ввічливими. Треба, щоб і вчинки наші були розумними, щоб ніколи не доводилося за них червоніти, соромитися. Треба намагатися завжди бути корисним людям. А тепер давайте обговоримо ситуацію з життя.

Інсценування

Вулицею йшли двоє перехожих. Дідусь віком 68 років, і хлопчик 7 років. У дідуся в руках були: книги, портфель і якийсь конвертик. Раптом дідусь перечепився і впустив всі свої речі. Хлопчик проходив повз і сказав:

- У вас впали речі – сказав хлопчик.

- Дякую – відповів дідусь, і почав збирати речі.

Хлопчик продовжив іти далі.

Обговорення ситуації.

- Які правила не засвоїв хлопчик? Що він повинен був зробити?

- Давайте перевіримо, чи знаєте ви правила поведінки, етикету, чи можна назвати вас ввічливими людьми. Якщо ви правильно відповісте на питання, ви не тільки доведете, що знайомі з правилами етикету, але і зможете відгадати, який рисою характеру обов'язково має ввічлива людина.

5.Шифрування

Під кожною цифрою зашифрована буква. Дітям необхідно правильно відповісти на питання і тільки після цього вони дізнаються, які букви сховалися.

1 2 3 4 5 6 7

д о б р о т а

1) Чи може хлопчик, вітаючись з дівчинкою, тримати руки в кишені? (Ні)

2) Чи можна чоловікові не прийняти руку, простягнуту для рукостискання? (Ні)

3) Якщо незнайома людина на вулиці, помилились, привітався з вами, як треба вчинити?(Відповісти привітанням.)

4) Чи можуть батьки піти в гості, в кіно, на концерт без вас або ви повинні вимагати взяти вас із собою? (Можуть.)

5) Якщо вам доводиться несподівано затриматися в школі, на прогулянці або раптово піти з дому, чи потрібно повідомляти про це батькам і як? (Треба подзвонити, написати записку, передати через когось.)

6) Чи можна давати номер телефону без дозволу власника? (Ні.)

7) Як проходять по ряду перед сидячими глядачами? (Обличчям до сидячих.)

Отже, у нас була зашифрована одна з головних рис характеру людини –Доброта.

6.Работа з прислів'ям.

Народна мудрість говорить: «Доброта, як сонце».

Як ви розумієте цей вислів? (Сонечко дарує нам тепло, турботу, радість, увагу. Добра людина теж володіє цією здатністю.)

(на дошці зображено сонечко, а на його променях слова: теплота, увага, турбота, радість, щедрість.)

7. Бесіда «Чому не можна придумувати прізвиська?».

- Грубість завжди була ознакою невихованої людини. А дуже часто люди бувають дуже жорстокими, коли дратують і ображають тих, хто має проблеми зі здоров’ям. Є діти, які не можуть без окулярів добре бачити. Це дуже серйозне захворювання. якщо окуляри не носити, можна зовсім осліпнути. Закрийте на кілька секунд очі і відкрийте, коли я вас попрошу.

(Учитель просить когось із дітей виконати завдання із закритими очима: полити квітку, взяти на столі лінійку і покласти її на першу парту)

  •                   Складно було виконувати завдання?
  •                   Що ви відчували при цьому?
  •                   Уявіть тепер, як незрячим людям. Але ж діти не хочуть носити окуляри, тому що їх дражнять, і цим погіршують свій зір.
  •                   Тому можна зробити висновок про те, що не можна насміхатися над іншими,а навпаки, пропонувати свою допомогу.

8. Вправа «Театралізація»

Зараз ми з вами переглянемо українську народну казку «Лисичка і журавель» (перегляд казки на мультимедійному екрані).

  •                   Назвіть головних героїв казки.
  •                   Скажіть, чи була гостинною лисичка, коли приймала в гостях журавля?
  •                   Чи був ввічливим журавель, коли прийшов в гості до лисиці?
  •                   Як лисичка сходила в гості до журавля?
  •                   Чи правильно вона вчинила, коли розсердилася на журавля?
  •                   Давайте з вами спробуємо «зробити» лисичку чемною. Як ми це можемо зробити? (відповіді дітей)
  •                   А тепер давайте спробуємо уявити себе в ролі лисички та журавля. Як би ви вчинили на їхньому місці?
  •                   (Діти діляться на пари, кожен з них виконує роль журавля чи лисиці. Їм необхідно запропонувати свій варіант казки, в якій і журавель і лисичка будуть володіти мовленнєвим етикетом та бути ввічливими по відношенні один до одного).

ІІІ. Заключна частина

1. Гра «Квітка-семиквітка»

- Діти чи всі знають казку «Квітку-семиквітку»?

- Про що в ній розповідається?

- Давайте уявимо, що до нас в клас потрапила така квітка. Давайте кожен з вам буде відривати по черзі по одній пелюстці і говорити іншим приємні слова.

2. Рефлексія

У мене в руках є м’яч. Зараз я по черзі вам його кидатиму, а ви повинні  продовжити речення «Сьогодні на занятті я …».

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку