Виховна година "Цікавий світ психології"

Про матеріал
З допомогою різних ігрових вправ, психолог знайомить учнів початкової ланки навчання з предметом психології та завданнями психолога в школі; допомагає зрозуміти важливість психології в житті кожної людини; підняття настрою учнів початкових класів.
Перегляд файлу

Черноштан Олена Яківна

Практичний психолог

Клишківського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ

Село Клишки, Шосткинський район, Сумська область

Виховна година «цікавий світ психології»

Мета : ознайомити учнів з предметом психології та завданнями психолога в школі; навчити контролювати свої емоції; виховувати прагнення до самовдосконалення.

Завдання: ознайомити учнів з предметом психології та завданнями психолога в школі; познайомити учнів з психологами інших шкіл та системою їхньої роботи; розуміння учнями важливості психології в житті кожної людини; підняття настрою учнів початкових класів.

Обладнання: ручки, олівці, картки з завданнями, мультимедійний супровід.

 (Звучить пісня і показ презентації)

  • Доброго дня діти! Сьогодні ми з вами поговоримо про один цікавий предмет, який, на жаль, викладається н е у всіх школах, а в основному у міських, і лише у старших класах. Але це дуже цікавий і потрібний предмет і для учнів початкових класів. Який же це предмет? І чому він такий цікавий? Запитаєте ви, а я вам і відповім. Це ПСИХОЛОГІЯ.
  • Сьогодні ми з вами вирушимо у казкову подорож, на чарівний острів ПСИХОЛОГІЯ. А для того, щоб краще пізнати цей загадковий острів нам потрібно виконати ряд завдань, які підготували нам його жителі.Давайте зараз зіграємо в гру . «Пригадай мелодію.» Зараз ви будете чути різні мелодії і відгадувати з якого ж це мультфільму. Домовились ?

(звучить музика з мультфільмів, остання Даша -слідопит).

Так , діти це справді мультфільм «Даша - слідопит», а зараз давайте згадаємо - кого кличе Даша коли збирається в подорож. Давайте і ми зараз покличемо КАРТУ.

(Учні кричать і гукають карту)

ДАША приносить карту.

А що ж це за карта така цікава?зараз ми її розмістимо на видному місці. Це чиста і незвідана карта, як і сама особистість. Адже психологія вивчає людину, її особливості. Психолог у школі вивчає кожного з вас, ваш внутрішній світ(що ви думаєте, про що переживаєте, які у вас відносини з друзями, однокласниками, батьками, вчителями). Завдання психології – відкрити цю завісу, причому не просто зазирнути у внутрішній світ, довідатися, як він влаштований і як співвідноситься із зовнішнім світом, як стати на шлях самовдосконалення та саморозвитку.

Тож, розпочнемо нашу подорож. І розпочнемо її з країни Хочу все знати. Шлях нею тернистий і нелегкий. Є в ній гора Мотивів із піком Важко. Ви самі знаєте, що якщо щось робиш важливе і потрібне, то дійсно буває важко. От так і на нашу гору Мотивів важко підійматися і зараз ми згадаємо як же важко нам буває навчитися їздити на велосипеді, навчитися плавати. Дійсно здається, що нічого вже не вийде, часом навіть хотілося все кинути, а надто - на піках Нудно і Невдало. Щоб успішно перебороти цю гору, психологія вчить нас шукати стежки Хочу, Можу та Буду. І тоді , підіймаючись цими стежинами у нас виходить подолати ці Гори та ці Піки.

Далі Психологія пропонує нам відвідати великі міста. І розпочнемо ми з одного міста, яке запрошує до себе трьох добровольців, які нічого не бояться.

(звучить музика, коли учні підіймаються на сцену)

Учні виконують завдання. У мішечки розкладені різні предмети, діти кладуть руку до мішечка і відгадують, що там знаходиться. 

1) Ключ, викрутка, копійка, вата;

2) Гречка, цукор, горох, манка;

3) З зав’язаними очима називає по нюху: банан, апельсин, парфум.

Так, учасники справилися з завданням , а як ви думаєте жителі якого міста підготували вам такі завдання. Жителі міста Відчуття, а також жителі міста Уява, адже ви уявляли собі ті предмети , які знаходилися у мішечках.

А зараз ми ще подивимося уривок з фільму Ералаш і дізнаємося, як ще учні можуть використовувати свою Уяву.

Ералаш «Школа моєї мрії»

А зараз жителі ще одного міста підготували для вас цікаві завдання.

Завдання з картками

  1. Дітям пропонується знайти усіх метеликів та обвести їх

.

  1. Вправа «Знайди відмінності»

  1. Вправа «Хто в якому будиночку живе?»

  1. Дидактична вправа «Запам’ятай та намалюй»

Дітям пропонується уважно розглянути малюнок і запам'ятати пари. Закрити малюнок і згадати пару для кожного предмета. Разом із дорослими домалювати пари.

http://do.gendocs.ru/pars_docs/tw_refs/22/21886/21886_html_5d7a7442.jpg                    http://do.gendocs.ru/pars_docs/tw_refs/22/21886/21886_html_m691492de.jpg

Діти ці завдання для вас підготували жителі міст Пам'ять та Увага.

Тож і на уроках ви повинні бути уважними і гарно запам’ятовувати все , що говорить учитель. А якщо ви вважаєте, що у вас погана пам'ять чи ви не уважні, то відкрию вам таємницю. Саме Психологія і вчить нас ,Як краще запам’ятовувати та як бути уважним. Існує дуже багато вправ і психолог може вам допомогти.

А Зараз ми подивимося ще одне відео, яке нам приготували жителі ще одного міста, і ви відгадаєте якого.

Ералаш «Сила воли»

Це жителі міста Воля. А зараз ми з вами дамо обітницю. Слухайте і повторюйте за мною.

Я, (кожен говорить своє ім’я ), урочисто, в присутності моїх друзів та однокласників, вчителів та учнів інших класів, ОБІЦЯЮ : гарно вчитися, допомагати друзям та батькам, бути ввічливим, добрим та чесним, нікого не ображати і завжди мати гарний настрій.

Отже ми дали обіцянку, і будемо мати надію, що наша сила волі не така, як у хлопчика з фільму.

Подорожуємо далі. Психологія не може оминути лісовий масив Характер, адже тут росте так багато несхожих дерев. Під деякими з них тріскається земля – такі вони важкі. Трапляються характери повністю від коренів до верхівки вкриті голками, і тому колючі.

Так не схожі ці Дерева-Характери , бо росли вони на різних ґрунтах, неоднаково зігрівало їх сонечко, по різному обдував їх вітерець, нерівномірно зрошував дощ. І кожне з цих Дерев психологія вчить нас цінити, розуміти і любити,приймати таким, яке воно є. 

А ми продовжуємо подорожувати далі.

Психологія не може оминути і село Темпераментів. Із садибою Холерика, будиночками Сангвініка й Флегматика, хатинкою Меланхоліка. Треба пам’ятати, що немає поганого чи хорошого типу, просто всі вони різні .

А ще психологія вчить нас, як нам врятувати жителів замку Сором’язливості. Адже за його стінами ці дітки ніколи не зможуть показати все багатство й красу свого «Я».

Тож якщо на тебе кажуть, що ти сором’язливий, то ти повинен знати, що тебе просто зачаклували в цьому замку, і щоб вибратися з нього тобі можна звернутися до психолога, він порадить тоді деякі вправи і ти перестанеш соромитися.

Діти, а ось погляньте на карту нашого острова. Ось він… той хто трясе мир і спокій нашого Я – вулкан Агресивності. Адже буває так, нам важко впоратися зі своїми почуттями, вони аж занадто захоплюють нас.

Ералаш «А битва»

Щоб не бути агресивними треба пройтися джунглями самоконтролю із дзюркотливими струмочками релаксаційної музики, яка налаштовує наші емоції на позитив. На щастя.

А чи відомо вам, що щастя і радість залежать від гормонів щастя – ендорфінів. Чим більше їх у нашому організмі, тим щасливішими ми стаємо. А підняти рівень цих гормонів можна за допомогою тих справ, які вам подобаються, та за допомогою таких продуктів: морозиво, банани та шоколад. І жителі міста Емоцій і пригощають вас солодкими цукерками. А працювати з вашими емоціями у школі і повинен психолог.

(дітям роздають цукерки)

От і обійшли ми наш острівець. А омиває наш острів Океан Взаємин. Є тут затока Любові і острів Дружби. Але плавання по океану може бути небезпечним, тому є тут скеля Конфліктів, і рифи Непорозуміння. Вибрати правильний курс і допомагає вам психологія

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ  ТА РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Барташнікова І., Барташніков О. Розвиток сенсорних здібностей і пам’яті. – Тернопіль: Богдан, 1998. – 70с.

2. Бутрім В. Грамоти навчатися – все одно що гратися. – К.: Ред. Загально-пед. газ., 2004. – 112с.-(Б-ка « Шк.Світу»)

3. Веретенко Т.Г. Загальна психологія. Навчальний посібник. - К.: ВД «Професіонал», 2004. - 128 с.,

4. Власова О.І. Загальна психологія: Навч. посібник. -К.: Либідь, 2005. - 400 с.

5. Заброцький М.М. Основи вікової психології: Навч. посібник. - Тернопіль: Богдан, 2001. - с.57-71;

6. Єніна Л. Гімнастика розуму.//Палітра педагога. – 2002. - №4. – С.24-25

7. Коробко С. Особливості розвитку пам’яті учнів.//Початкова школа. – 1999. - №2. – С.12-15

8. Макарова Л.Л., Синельникове В.М. Загальна психологія: Навч. посібник для студентів ВНЗ. – Київ: Центр. навч. літ-ри, 2005.- 130с.

9. Омельчук Л.П., Ткаченко О.О. Як розвинути пам'ять вашої дитини. – Х.: Вид-во « Ранок», 2009.- 128с.

10. Потапова Т. Ігри-криптограми.//Палітра педагога. – 2002. - №3. – С.20-21

11. Практикум по общей, экспериментальной и прикладной психологии. Под общей ред. А.А. Крылова, С.А. Маничева.- СПб.: Питер, 2006.- С.89-92.

12. Практикум. Основы психологии / Л.Д.Столяренко.- Ростов на Дону: Феникс,2003, с.-50-51.

13. Програми для середніх загальноосвітніх шкіл. 1-4 класи. К.: Початкова школа. – 2006.

14. Психологічний журнал. Київ, 2005, № 22 (244), с.23-27.

15. Психологія молодшого школяра, Київ, 2002, с.12-15.

16. Сучасний тлумачний психологічний словник / Сост. Шапар В.Б.- Х.: Прапор, 2005.- 640 с.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
15 січня 2019
Переглядів
3047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку