Заняття з елементами тренінгу "Ми проти насильства!"

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу для профілактика негативних настроїв у дітей, закріплення і поглиблення знання дітей про насильство і його видах, формувати навички правомірної поведінки, уміння самостійно приймати рішення, відстоювати власну думку, виховувати толерантність у ставленні до людей.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

«Ми проти насильства!»

Мета: профілактика негативних настроїв у дітей, закріплення і поглиблення знання дітей про насильство і його видах, формувати навички правомірної поведінки, уміння самостійно приймати рішення, відстоювати власну думку,виховувати толерантність у ставленні до людей.

Матеріали: ватман, білі аркуші, олівці, фломастери.

Хiд заняття:

  1.                   Знайомство:

Кожен учасник називає своє ім’я, та колір з яким асоціюється це ім’я.  (5хв)

  1.                   Прийняття правил. (2 хв)
  2.                   Очікування.

 Кожен учасник пише свої очікування на стікері та вішає їх на ватман. (3 хв)

  1.                   Розминка: (Гра «Поміняйтесь місцями») (10хв)

Вправа на розігрів групи, активізацію.

«Ми зараз будемо мінятися місцями не домовляючись»

-має руде волосся,

-любить морозиво

- хорошо навчається

- у кого сережки у вухах

-у кого взимку день народження

-має друзів у школі

- любить своїх рідних

Діти, намагаючись зайняти місце, частіше за все не звертають уваги на інших, тому можливі зіткнення на шляху до вільного стільця, штовхання. Слід обговорити почуття обох сторін умовної сутички, наголосити, що, піддаючись прагненню досягти бажаної мети, не потрібно забувати про своїх друзів.

  1.                   Налаштування на роботу: (2хв)

-Підніміте руку ті, у кого зараз гарний настрій.

- Підніміть руку ті, хто прийшов з поганим настроєм.

- Підніміть руку ті, хто знає, що ми зараз будемо робити.

- Підніміть руку ті, у кого в групі є друзі.

  1.                   Інформаційна справка. «Насильство та його види»(8хв)

Мета: згадати визначення понять «насильство», «агресор», «жертва», а також - інформацію про види насильства.

Найбільш розповсюдженою є класифікація видів насильства, що заснована на характері насильницьких дій. Вона включає: фізичне, сексуальне, емоційне та економічне насильство.

Фізичне насильство це будь-яка фізична травма, причиною якої може бути побиття, удари, укуси, опіки або будь-яка інша фізична шкода, завдана дитині. Травма може бути навмисною і ненавмисною, а також наслідком надмірних дисциплінарних вимог чи покарання.

Емоційне насильствовербальне або психологічне насилля, інтелектуальна травма. Емоційне насилля можна визначити як дії або недбале ставлення батьків/опікунів, піклувальників, які спричинили чи могли спричинити серйозні емоційні чи інтелектуальні порушення. Його причиною може також стати надмірне покарання або його незвичні види. Діти, що стали жертвами сексуального чи фізичного насилля, переважно зазнали й емоційного насильства.

Емоційне насильство – дія, вчинена щодо дитини, яка спрямована на погіршення психологічного благополуччя жертви і викликає у жертви емоційну напругу, зниження самооцінки.

Види емоційного насильства: глузування, прозивання, нескінченні зауваження та необ'єктивні оцінки, висміювання, приниження; відторгнення, ізоляція, відмова від спілкування з жертвою (з дитиною відмовляються грати, займатися, спілкуватися і т. інш.).

Зазвичай фізичне та емоційне насильство супроводжують одне одне. Глузування і знущання можуть продовжуватися тривалий час, викликаючи у жертви глибокі травмуючі переживання.

Здійснення насильницьких стосовно дітей напряму пов’язане з їх власним психологічним неблагополуччям, як правило, в основі жорстокого поводження дітей та підлітків полягає власний травматичний досвід. Як правило, ті, що знущаються, походять з домівок, де агресія використовується як спосіб розв’язання конфліктів, проте це питання потребує подальшого вивчення. Міфом є думка про те, що ті, хто знущаються, є невпевненими в собі по суті, а тільки прикриваються зовнішньою бравадою. Дослідження свідчать про те, що їхня самооцінка здебільшого є середньою чи вищою від середньої.

Сексуальне насильство це пестощі та інші дотики до геніталій дитини, інцест, зґвалтування, експлуатація дитини в проституції та порнографії, ексгібіционізм, содомія. Сексуальне насилля є найменш відкритим видом насилля, тому що дорослі, як правило, через сором, що може відчувати дитина, спонукають її до таємності і мовчання.

Занедбання, Ігнорування, Психологічне насильство -  буває педагогічне, емоційне, медичне. Найбільш доцільно зупинитися на фізичному занедбанні. Ознаки фізичної занедбаності: брудний та пошкоджений одяг, невідповідний до сезону; безсоння; недотримання гігієнічних норм; медичні проблеми, які не піддаються лікуванню; ховання або крадіжка їжі; відсутність або низький рівень соціальних навичок; бездоглядність; нездатність до навчання, невідповідність розумових здібностей віковим нормам.

Які види насилля ми можемо зустріти сьогодні в школі? Усі вище перераховані, на жаль: насміхання,  прізвиська, зауваження й необ'єктивні оцінки, приниження в присутності інших дітей, відторгнення, ізоляцію, відмову від спілкування з жертвою побиття, нанесення удару, ляпасу, запотиличника, відняття речей.

Жертвою шкільного життя може опинитися будь-яка дитина, але зазвичай для цього обирають того, хто слабший або якимось чином відрізняється від інших.

Основні характеристики жертв шкільного насилля запропонувал Зінов‘єва Н.О. та Михайлова Н.Ф.

1.Наявність фізичних недоліків (зір, слух, інші хвороби).Такі діти не можуть захистити себе і дати адекватну відповідь.

2.Особливості поведінки. Мішенню для агресії і глузування стають замкнуті діти (інтроверти, флегматики) або діти з імпульсивною поведінкою (гіперактивні), хоча такі можуть бути і агресорами, або і тими й іншими.

3.Особливості зовнішності  (все що виділяє дитину із загальної маси).

4.Погані соціальні навички. Це діти, у яких не вироблений психологічний захист від вербального і фізичного насилля у зв’язку з недостатнім досвідом спілкування і самовираження. Вони самі приймають роль жертви.

5.Страх перед школою. Це діти, які ідуть до школи з негативними соціальними очікуваннями по відношенню до неї. Індукують страх їхні батьки, у яких були проблеми в шкільному віці.

6.Відсутність досвіду життя у колективі (домашні діти). У таких дітей відсутні навички спілкування і міжособистісної взаємодії.

7.Хвороби. (Епілепсія, тіки, гіперкінези, заїкання, енурез, енкопрез, дислалія, дислексія, дискалькулія та інш.).

8.Низький інтелект і труднощі в навчанні. Низькі здібності детермінують і низьку успішність в навчанні, а це спричинює низьку самооцінку, що сприяє формуванню ролі жертви, або в окремих випадках і насильницькій поведінці як варіанту компенсації.

 

Питання для обговорення:

 

Як ви вважаєте хто може здійснювати насилля?

Над ким можуть здійснювати насилля?

 

  1.                   Вправа мозковий штурм «Як вберегтися від насилля» (5хв)

 

  1.                   Вправа «Рука добрих вчинків»(10хв)

На ватмані кожна дитина обмальовує свою руку і пише в ній добрі вчинки які вона робила або може зробити по відношенню до будь-кого.

 

  1.                   Зворотній зв'язок.

 Що нового для себе дав цей тренінг?

Які висновки зробив?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
16 січня 2019
Переглядів
2052
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку