Виховна година
ЦІННЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ
студентки 2 ж групи
Дині Ірини
Тема: «Чарівний світ природи»
Мета: розширювати знання учнів про різноманітність природи; розвивати смислову та образну пам’ять, вмiння узагальнювати; розвивати кмiтливiсть, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи, рослин і тварин; бажання берегти все живе, щоб у майбутньому не з’являлися нові записи у Червоній книзі.
Хід виховної години
І. Органiзацiйна частина
Сьогодні у нас цікавий урок.
В природу ми з вами зробимо крок
Із нею ми зустрічались не раз
І знову вона завітала до нас.
II. Бесіда про природу
Усе, що нас оточує, серед чого ми живемо,— це природа. Вона дарує все необхідне для життя людей, тварин і рослин. Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть, викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя. Шепiт води, зелених дiбров, спiв пташок, запах квiтiв — усе це природа рiдного краю. Недарма природу називають ненькою. Всi ми — дiти природи, та не всi однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Любіть, бережіть, охороняйте її багатства!
Сьогодні ми з вами перенесемося у чарівний світ природи, де будемо гарно працювати, розминатися, гратися, відгадувати загадки і пам’ятати правила поведінки на природі. А давайте зараз попрацюємо, відповідаємо на запитання.
1. Комаха, яка збирає квiтковий нектар i перетворює його на мед. (Бджола)
2. Низький та колючий, солодкий, не пахучий.
Ягiдку зірвеш - руку обдереш. (Аґрус)
З. Птахiв змушує летiти у вирiй голод чи холод? (Голод)
4. Сам маленький, а шубка дерев’яна. (Горiх)
5. Комаха, яку бояться птахи. (Сонечко)
6. Влiтку — в шубi, а взимку — голе. (Дерево)
7. Сам чорний, та не ворон, є роги, та не бик, шiсть нiг без копит. (Жук)
8. Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)
9. Очi — на ногах, а будиночок — на спинi. (Равлик)
10.У водi купалася, та все ж сухою залишилася. (Качка)
11. Б’ється, стука молоток, поправляє нам садок. (Дятел)
12. Хто любить перестрибувати з гiлки на гілку? (Бiлка)
13. Хто ранiше всiх встає? (Пiвень)
14.Уночi гуляє, вдень спочиває, має круглi очi, бачить серед ночi. (Сова)
Вправа «Впiзнайте мене»
1. Цей гарний i цiнний птах заслуговує на увагу людей i охорону. В однiй iз вiдомих дитячих казок його назвали «гидким каченям». (Лебiдь)
2. Пташеня цього птаха малесеньке — 3 г, але воно хоч і слiпе, несе на спинi iнше пташеня. Що ж воно робить? Викидає всiх iз гнiзда. Але мине 4 днi, i цей iнстинкт зникне. Цi птахи не висиджують i не виховують своїх дiтей, а пiдкидаютъ їх рiзним птахам. (Зозуля)
3. Великий птах iз довгими ногами й прямим дзьобом, полює в мiсцях, багатих на воду. Про нього в народi кажуть: «Птах, що приносить дiтей, щастя». (Лелека)
4. Цi птахи можугь передбачити погоду. Ще їх називаютъ маленькими барометрами. Про них в народi кажуть: «Низько лiтають над землею — на дощ». (Ластiвка)
5. Ми з’являємося найпершими, коли ще лежить сніг. Нас вважають сміливими і сильними. Але тільки – но ми зацвітаємо, нас зривають. Нам сумно. Через це ми потрапили до Червоної книги України. (Підсніжник)
6. Ця квітка пов’язана з ім’ям людини. Означає кохання і бажання зустрічі. Лікарська рослина, в ній купають немовлят. (Ромашка)
7. Назва якої квітки починається і закінчується на голосний звук? (Айстра)
Хвилинка цікавинка
Гра «Продовжи прислів’я»
Без води брат і сестра.
Ліс і вода водою.
Весна багата не туди і не сюди.
Не плюй у криницю греблю рве.
Вода бо доведеться води напиться.
Вправа «Так чи Ні?»
-Я буду говорити речення,які стосуються природи.Якщо дії людини шкодять природі- ви хлопаєте в долоні, а якщо ні сидите тихенько.
1.Людина садить біля будинку дерево.
2.Людина кинула сміття посеред вулиці.
3.Водій миє машину на березі річки.
4.Людина вішає на дерево годівницю.
5.Людина розбиває скляні пляшки.
Фізхвилинка
Сильний вітер до землі,
Гне дерева молоді,
А вони ростуть,міцніють,
Вгору тягнуться,радіють.
Вітер віє нам в лице,
Захиталось деревце.
Вітерець все тихше,тихше,
Деревце все вище,вище.
Вправа «Поміркуй»
Зараз пропоную нам поміркувати над тим, як можна захистити природу. Послухайте оповідання про ваших ровесників які відпочивали у лісі.
За тиждень тільки й було розмов у класі про майбутню подорож до лісу. В останній момент захворіла вчителька. Але учні вирішили все ж таки піти до лісу самі. Дорогу ми вже знаємо, взяли продукти, компас, не забули й про магнітофон. Веселою музикою повідомили ліс про наше прибуття. Дні стояли теплі, сухі. Знайома стежка привела нас до березового гаю. Привал. Швидко наламали гілок з дерев і розпалили вогнище, зробили чай, поїли і пішли далі. Перед тим як іти, Петрик повикидав склянки й поліетиленові пакети і сказав «Мікроби все одно їх зруйнують!». Палаюче вогнище ніби прощалося з нами. У кущах ми знайшли гніздо якогось птаха. Потримали в руках теплі яєчка й поклали на місце. Ставало все тепліше. На лісовій галявині ми знайшли маленького їжачка. Вирішили, що мати його покинула, взяли із собою – у школі стане у пригоді. Побачивши мурашник, вирішили розворушити його. Поступово почали набігати хмари, стемніло, загуркотіло. Пішов дощ, заблискала блискавка. Але нам не було страшно – ми встигли сховатися під самотнім деревом. Веселі ми йшли додому. І раптом побачили змію. Це «гадюка» - закричав Петрик і вдарив її палицею. З великим букетом квітів ми прийшли до школи. Гарно пройшов день.
Гра «Мікрофон». Хочу почути вашу думку про відпочинок у лісі.
Яких правил треба дотримуватися у природі, щоб не завдавати їй шкоди? Правила поведінки у природі
Поради друзям, які йдуть відпочивати в ліс!
1.Не ловіть лісових мешканців. Вони приносять користь. Мурашки очищають ліс.
2.Не збивайте ногами незнайомі або навіть отруйні гриби. Багато з них ліки для лісових мешканців.
3.Не галасуйте і не шуміть у лісі, не рвіть квіти, не лякайте, не ображайте лісових мешканців. І тоді ліс відчинить вам усі свої тайни – дива! Пригостить вас рум’яною суничкою, спілою малиною. Тільки не забудьте потім сказати доброму лісові за всі його подарунки: «Дякуємо»!
ІІІ. Підсумоу уроку
Можна багато говорити про те, як оберігати довкілля, як нести добро у світ природи. Але від нас із вами залежить дуже і дуже багато. Наше з вами ставлення до природи – це зелені ліси, чисті річки й водойми, живі тварини і комахи, чисте повітря, спів пташок. Любі діти, любіть і оберігайте природу. Шануйте і бережіть все, що вас оточує: тваринку і кущик, деревце і квіточку, пташку і кожну тваринку, водойми і всю землю, на якій ви живете! Не ходіть по землі навмання. А звертайте увагу на кожну стеблинку, робіть для себе відкриття, і ви інакше зрозумієте життя, відчуєте себе в чарівному світі природи. Без усього цього збідніє наше життя. Нехай добром будуть сповнені ваші серця. Творіть добрі справи щодня і завжди!
Любий друже! Я благаю –
Природу вмій любити,
Не смій ніколи і нізащо
Їй шкоду спричинити!