Виховна година "Цінуйте кожну мить життя"

Про матеріал

Розробка містить матеріали до виховної години у 8 класі на тему "Цінуйте кожну мить життя"

Перегляд файлу

Тема: Цінуйте кожну мить життя.

  • Мета: : глибше ознайомити учнів з поняттям « життя»,» цінність»; допомогти з’ясувати такі питання: для чого людина живе на Землі? Що зробити для того, щоб життя було гарним?; виявити причини життєвих негараздів та шляхи їх усунення; розглянути чинники, які подовжують і скорочують життя;
  • формувати в учнів усвідомлення необхідності  раціонально використовувати час;
  • поглиблювати знання про цінність кожної миті життя;
  • вчити планувати і організовувати свій день.
  • вчити вихованців аналізувати свої вчинки, вчинки оточуючих;формувати високу мовну культуру, встановлювати тісні стосунки з рідними, однолітками. Виховувати чесність, довіру, відвертість, людяність, етичні норми поведінки. 

             Хід виховної години

 

(Грає мелодія з пісні «Два кольори»)

 

1.Слово вчителя:

 

Людське життя... Неповторне та звичне, радісне й сумне, сповнене глибоких переживань, солодке, як мед, і гірке, як полин.

Люди, їх мільйони... усі вони зовсім різні й чимось неповторні. Вони, мов ті зорі на небі, що горять своєрідним світлом.

Так, життя кожної людини - це стежина, устелена жовто-гарячими чорнобривцями, духмяними вишеньками, стежина з червоними та чорними тонами.

Бо й справді, кожне життя дається нам якоюсь дивовижною квіткою, яка вранці вмивається росою, зустрічаючи новий день, ніжно простягає руки-пелюстки до сонця, щоб захистило її від усього злого й недоброго, а ввечері тихо й сумовито складає свою голівку до матері-землі, сподіваючись наступного дня побачити цей світ кращим.

 Стежина життя... Це по ній кожен має пройти гідно. Але якою вона буде? І хочеться гукнути: «Життя! Ну зупинись хоч трішки! Почекай хоч одну мить! Візьми мене на свої крилечка й понеси ген-ген за небокрай, де люди у вічності живуть».

 

ВЧИТЕЛЬ    Прекрасні слова, правда? І як хотілося б кожному з нас, щоб і життя наше було таким же прекрасним. Але як цього досягти?

 

 Щоб у нас вийшла цікава розмова, мені потрібна буде ваша допомога, ваша активність, щирість, відвертість.

 

    Уявіть, що кожен з вас має банківський рахунок, на який щоранку вплачують $86 400. Але цей баланс не переноситься на наступний день. Тобто, кожного вечора банк забирає з вашого ранку все те, що вони не змогли витратити за день. Що б ви робили? Використовували б кожен цент, правда? Кожен з нас має такий банк. І це - ЧАС. Кожного ранку ви отримуєте 86 400 секунд. Кожної ночі, час, який ви не використали для певних цілей, вичеркується як втрачений. Він не переноситься на наступний день. Перевищити баланс не можна, тож кожного ранку для вас відкривається новий рахунок. А кожної ночі все невикористане згоряє. (слайд 3)

  Щоб зрозуміти цінність ОДНОГО РОКУ, уявіть себе студентом, що правалив курс.

Щоб зрозуміти цінність ОДНОГО МІСЯЦЯ, уявіть себе матір'ю, що передчасно народила дитину.

Щоб зрозуміти цінність ОДНОГО ТИЖНЯ, уявіть себе редактором щотижневика.
Щоб зрозуміти цінність ОДНІЄЇ ГОДИНИ, уявіть себе закоханими, що чекають на зустріч.

Щоб зрозуміти цінність ОДНІЄЇ ХВИЛИНИ, уявіть себе людиною, що запізнилася на потяг.

Щоб зрозуміти цінність ОДНІЄЇ СЕКУНДИ, уявіть себе особою, яка щойно уникнула нещасного випадку.

Щоб зрозуміти цінність ОДНІЄЇ МІЛІСЕКУНДИ, уявіть себе спортсменом, що виграв золоту медаль на Олімпіаді.

 

                           2. ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО 1

Найцінніше, що є у людини – це її життя. Воно дається їй тільки раз і кожній своє. Довге чи коротке, воно триває лише від народження і до смерті, його не можна прожити двічі.

 Так, життя – це безцінний дар, який людина одержує при народженні. Проте як вона зуміє розпорядитись цим даром залежить від неї самої. Життя можна витратити на різні задоволення, на те, щоб отримати якомога більше приємних вражень, насолод. Але таке життя – порожнє.

Життя має величезну цінність вже само по собі, не варто розтринькувати його на щось менш цінне, в тому числі лише на самі задоволення.

Людина повинна дорожити своїм життям навіть тоді, коли воно у неї чомусь не складається, коли у ньому більше незгод ніж радощів.

 

Підлітковій вік - особлива пора людського життя. Як часто ми - дорослі, ваші вчителі, батьки, не розуміємо вас, не розуміємо, які емоції охоплюють чисте поле ваших уявних подвигів, як тривожно б'ється серце в кожного з вас у передчутті нового (майже дорослого) світосприйняття.

І тому інколи дивимось на легкий вибух непокори, суперечок, неслухняності як на загрозу власного розуміння добропорядності й чеснот, котрі, на нашу думку, повинні збігатися з нашими критеріями «позитивної поведінки в суспільстві».

Вдумаймось у слова Леонардо да Вінчі: «Пам'ятай! Життя є дар, великий дар, і той, хто його не цінує, цього дарунка не заслуговує».

 

Щодня перед кожним із вас постають запитання: хто я? Навіщо я прийшов у цей світ? Куди йде моє життя? Що залишу після себе? Чи хтось колись про мене згадає? Здається, це прості запитання, але дати відповідь на них стає все важче й важче.

 

Життя - це ваша таємниця, проте ви повинні реалізувати себе, свої можливості, свою суть . людина повинна пройти молодість, зрілість, залишити спадщину, тобто посадити дерево, збудувати дім, виростити дитину.

Як ви думаєте, чи може кожна людина жити так, як вона хоче, і що для цього потрібно?

(Людина може запланувати своє життя, визначивши мету існування, вибрати шлях її реалізації. Усе залежить від характеру людини, вольових зусиль. Для того щоб жити так, як хочеш, треба вміти долати перешкоди, труднощі. Мало одного тільки бажання хотіти, потрібна ще й праця, боротьба, щоб чогось досягти...)

Який слід повинна залишити людина на землі?

3.Слухання притчи.

Прослухайте притчу.

Старий Майстер звів кам'яний будинок. Став осторонь і милується. «Завтра в ньому оселяться люди», - думає з гордістю.

А в цей час біля будинку грався Хлопчик. Він стрибнув на сходинку й залишив слід своєї маленької ніжки на цементі, який ще не затвердів.

- Для чого ти псуєш мою роботу? - сказав з докором Майстер.

Хлопчик подивився на відбиток ноги, засміявся й побіг собі.

Минуло багато років. Хлопчик став дорослим Чоловіком.

Життя його склалось так, що він часто переїздив з міста до міста, ніде довго не затримувався, ні до чого не прихилявся - ні руками, ні душею.

Прийшла старість. Пригадав старий Чоловік своє рідне село на березі Дніпра. Захотілося йому побувати там. Приїхав на батьківщину, зустрічається з людьми, називає своє прізвище, але всі знизують плечима - ніхто не пам'ятає такого.

- Що ж ти лишив після себе? - питає у старого Чоловіка один дід. - Є в тебе син чи дочка?

- Немає в мене ні сина, ні дочки.

- Може, ти дуба посадив?

- Ні, не посадив я дуба...

- Може, ти поле випестував?

- Ні, не випестував я поля...

- То, мабуть, ти пісню склав?

- Ні, й пісні я не склав.

- То хто ж ти такий? Що ж ти робив усе своє життя? - здивувався дід.

Нічого не міг відповісти старий Чоловік. Пригадалася йому та мить, коли він залишив слід на сходинці. Пішов до будинку. Стоїть той, наче вчора збудований, а на найнижчій сходинці - закам'янілий, відбиток хлопчикової ніжки.

- Ось і все, що залишиться після мене на землі, - з болем подумав старий Чоловік. - Але цього ж малою, дуже мало...Не так треба жити...

Діти, ви як думаєте, як потрібно жити?

Що для цього треба зробити?

4.Народна мудрість про цінність людського життя.

Слово  вчителя   Діти вам дано було завдання пригадати, або знайти прислівʾя чи приказки про цінність людського життя. Прошу, хто хоче зачитати і пояснити, про що саме говориться, чому вчить, або від чого застерігає нас народ.

Життя прожити — не поле перейти.

Літа пливуть, як вода.

Вік звікувати — не в гостях побувати.

День довгий, а вік короткий.

З віком розум приходить.

Як жили наші діди та прадіди, так нам веліли.

Як родивсь, то без пам'яті був, як ріс, то розуму не мав, а як уже до розуму дійшов, тоді б то й лічить, та багато літ уплило.

Виходиш з дому — кланяйся життю молодому.

Де є життя, там є й надія.

Життя любить того, хто за нього бореться, а нищить того, хто йому піддається.

Життя закоротке для щастя, а задовге для терпіння.

Ніхто не знає, що його в житті чекає.

Чоловік змінюється у житті, а по правді життя змінює чоловіка.

Який порядок у себе заведеш, таке й життя поведеш.

Які люди, таке і життя буде

 Я хочу, аби ви прослухали твір-притчу. «Життя людини - це найвища цінність»

5. Твір-притча. «Життя людини - це найвища цінність»

В одного батька було двоє синів. І ось настав час, коли кожен з них мав піти власною дорогою. Покликав їх батько до себе і каже: «Віддаю я вам усе своє багатство. Кожному даю коштовності, землі та все, що є на цих землях. Розпоряджайтеся ними, примножуйте та пам'ятайте мою настанову: найвища цінність - це життя людини. Обіцяйте мені, що будете берегти життя, як найдорожчий скарб». Сини пообіцяли та й розійшлися своїми дорогами.

Старший син, прийшовши у свої землі, одразу найняв собі найкращу охорону та велику кількість прислуги. Звелів побудувати найміцніший палац і не зводити з нього очей ні вдень, ні вночі, щоб його дорогоцінному життю нічого не загрожувало. Слуги приносили йому найкращу їжу та напої, виконували всі його забаганки. Відокремився він від усього світу, щоб ніяка хвороба чи тривожна звістка не турбували його життя - батькові ж обіцяв.

Молодший син часом обходив свої землі. Однак невдовзі побачив велике скупчення людей, що збиралися воювати між собою. Він запитав у них: «Навіщо ви вирішуєте свої проблеми насиллям? Ви ж маєте змогу все обговорити та домовитись». «А ми про це ніколи не думали. Бійкою все вирішували наші батьки, діди і прадіди, тому й ми так робимо. А й справді, чому не домовитись». Війна скінчилась, навіть не розпочавшись, а вдячні матері та жінки кинулись до ніг молодшого сина, дякуючи за збережене життя їхніх синів і чоловіків.

Попрямував він далі. Незабаром його очам відкрилася жахлива картинка. Змарнілі, обідрані люди жебракували на дорозі, ведучи за собою малих, немічних, голодних дітей. «Що змусило вас так жити?», - запитав їх. І люди розповіли, як жили вони колись у прекрасному місті, поряд з яким була повновода ріка, зеленів чудовий ліс, повний різноманітної живності. Та сталось так, що для своїх потреб люди вирубали всі дерева. Кудись зникла вся живність, мисливці вже нічого не приносили з полювання. Згодом пересохла й річка, що витікала десь із лісу. На місто весь час обрушувався буревій, родючі землі перетворились на пустирі. Не стало ні їжі, ні води. Прекрасне місто почало перетворюватись на пустелю, вякій люди не змогли б жити. «Спробуймо всі разом відродити ліс і річку, та і все місто!» - вигукнув молодший син. За його прикладом люди почали насаджувати дерева, пізніше туди повернулися тварини і птахи. Десь у глибині лісу задзюрчав струмок, поступово перетворюючись у річку, переповнену рибою. Ожила природа навколо міста, щедро обдаровуючи всіх своїми плодами. Повернулось до людей життя, не боялись вони вже за майбутнє своїх дітей.

З того часу в цих землях усі живуть у мирі, любові, достатку, бо молодший син й інших навчив батьківської мудрості.

Докотилася звістка про долю синів до самого батька. «Лише один з моїх синочків правильно зрозумів мою настанову», - із жалем промовив він.

А люди й досі в тих землях пам'ятають про життя одного із синів, ще й своїм дітям переказують, а про життя іншого й згадки не лишилося.

                          Бесіда:

Про кого йшлось у притчі? (Про двох синів та їхнього батька.)

Кого ж із синів люди й досі пам'ятають, а про кого і згадки не лишилось? Чому? (Пам'ятають молодшого, бо він присвятив своє життя іншим людям.)

Як ви вважаєте, чиє життя можна назвати найціннішим скарбом?

А яку цінність має життя старшого сина? Чому?

На кого ви б хотіли бути схожими?

Що для цього необхідно?

Наведіть приклади життя таких людей - наших сучасників.

Продовжіть речення: «Життя людини найцінніший скарб, якщо...»

 

 6. Які звички, вчинки скорочують життя?

  • Викурена сигарета скорочує життя на 15 хвилин
  • випита пляшка горілки – на 3 години
  • Злість скорочує життя
  • Година, проведена біля телевізора, скорочує життя на 22 хвилини
  • Сидячий спосіб життя вкорочує життя людини
  • Виявляється, стан самотності значно більше, ніж цигарки, алкоголь і турботи щодо зайвої ваги, вкорочує життя. Під час дослідження вчені спостерігали за змістом життя 10 тисяч дорослих осіб у Великобританії протягом десяти років. З’ясувалося, що самотність однаково негативно впливає на тривалість життя і чоловіків, і жінок.

Людство почало винаходити «еліксир життя» одночасно з винаходом колеса. Важливо знати закономірності людського життя, що впливають на його тривалість.

Пропоную вам невеликий тест, що містить відомі з публікацій в пресі

 

              7.  ТЕСТ «Вірю-невірю»

Отже, чи вірно, що (відповідайте «так чи ні»)

  1. Тривалість життя в першу чергу залежить від досягнень медицини, а не від способу життя конкретної людини.
  2. Жінки живуть довше за чоловіків – закономірність, характерна для всього світу.
  3. Заміжні жінки живуть довше незаміжніх.
  4. Бездітні жінки живуть довше  тих, хто народжував дітей.
  5. Від старості не вмирають. Причина смерті – якесь захворювання.
  6. Люди, які мають братів і сестер, живуть довше.
  7. Високі живуть довше за людей з низьким зростом.
  8. Медичні сестри живуть довше за черниць.
  9. Домашні тварини – кішки, собаки та інші – допомагають людям збільшити тривалість життя.
  10.                    Продовженню життя сприяє фізична праця, на відміну від інтелектуальної, яка його скорочує.
  11.                    Коли лікарі бастують, смертність у відповідному районі збільшується.

(слайд 5) Відповіді:

  1. Ні. Тривалість життя залежить від втручання медицини тільки на 10%, а ось на спосіб життя припадає до 50%.
  2. Ні. У Індії чоловіки живуть довше за жінок.
  3. Ні. За опублікованими даними, в країнах колишнього Союзу, тривалість життя заміжніх жінок менша, ніж незаміжніх. Для чоловічого населення – з точністю до навпаки: одружені живуть довше неодружених.
  4. Ні. Жінки, що мають дітей, в середньому живуть довше.
  5. Ні. Відомі дані дослідження Американських учених: з двох сотень чоловіків, померлих у віці старшому 85 років, приблизно у 60 не виявлено ніяких причин смерті, окрім старості. В Україні, на відміну від розвинутіших країн, не узаконено поняття фізіологічної смерті, або смерті від старіння організму. Тому діагноз якогось захворювання як причина смерті виставляється обов’язково.
  6. Так. Лише 7% людей, що виросли в багатодітних сім’ях, страждають від хвороб або депресії. Що ж до єдиних дітей, то понад 60% з них складають число хворих і передчасно померлих. «Одна дитина – не дитина»?
  7. Ні. Невисокі люди живуть довше за високих. Різниця досягає 10%.
  8. Ні. Черниці живуть довше за медичних сестер.
  9. Так. Згідно з дослідженнями, люди, які страждаюють на гіпертонічний або серцевий криз, живуть довше, якщо мають домашніх тварин.
  10.                    Ні. Результати останніх досліджень в геронтології свідчать про те, що інтелектуальні навантаження є ефективним засобом продовження молодості і життя.
  11.                    Так. Насправді смертність знижується, коли лікарі страйкують. В цей час не роблять невдалих хірургічних операцій, не здійснюють лікарських помилок, і ніхто не помирає через хвороби, підхоплені в самій лікарні.

(слайд 6)Це тривалість усього життя. Але, маючи довге життя, ми однаково нераціонально використовуємо час.: «Той хто безглуздо витрачає свій час, найчастіше жаліється на його недостачу»

(слайд 7) Як часто тобі не вистачає часу на щось важливе, те що ти вже давно хотів зробити? Куди ж тікає такий цінний час? Спеціалісти радять почати з аналізу так званих «Пожирачів часу»

(слайд 8) В списку нижче наведений перелік найбільш поширених причин через які ми часто нічого не встигаємо.

  1. Нечітка постановка мети.
  2. Відсутність пріоритетів у справах.
  3. Спроби надто багато зробити за один раз.
  4. Відсутність уяви про роботу, яка повинна бути виконана.
  5. Погане планування дня.
  6. Завалений письмовий стіл.
  7. Надмірне читання ( будь-якої літератури, яка не відноситься до справи).
  8. Недостатня мотивація.
  9. Не змога сказати «Ні».
  10.                    Відсутність самодисципліни.
  11.                    Не вміння довести справу до кінця.
  12.                    Відволікання на зовнішні фактори (часте перевіряння поштової скриньки чи посиденьки у соціальних мережах і т.д).
  13.                    Синдром відкладання.

Тепер виділи два пункти, які ти вважаєш для себе найважливішими. З ними можна починати ціленаправлено боротися прямо зараз. Послідовно переходь до інших. Головне, щоб боротьба з «пожирачами часу» не стала 14 –м пунктому в цьому списку.

8. Що продовжує людське життя

(слайд 8) Фахівці кажуть, що існують аксіоми довголіття.

Їх аж три.

  • Перша – активно трудитись. Причому це стосується як праці фізичної, так і праці розумової.
  • Друга – потрібно бути аскетом в розумних межах. Комфортно-сите життя «деморалізуватиме» організм.
  • І третя: всі довгожителі – оптимісти. Крім того, вони – люди доброзичливі і не егоїстичні. Звичайно, досягти зараз такого стану дуже  важко. Але хто намагається – довше живе.(слайд 9)
  •  Фахівці підрахували, що амбіційність, організованість, сумлінність, які, як правило, є у працелюбів, подовжують їм життя мінімум на 4 роки. Зокрема, самодисципліна захищає людину від наявності шкідливих звичок, робить людей (особливо жінок) більш стійкими до стресів. Такі люди більш розсудливі та скрупульозні (слайд 10)
  • Бажання допомагати ближнім подовжує життя!
  • Щирий сміх подовжує життя

       15 хвилин зарядки щодня подовжують життя на три роки

  • З'ясувалося, що наявність хороших друзів знижує ризик смерті в період з 70 до 80 років на 22%, в порівнянні з тими, хто мав близькі контакти тільки з дітьми або іншими родичами.

Вчені: щастя продовжує життя

 

  • Щасливі і позитивно налаштовані люди живуть довше.

Раціональне використання часу дає можливість робити набагато більше та довше відпочивати.

                   9.  ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО 2

  • Так, діти, наші батьки, діди та прадіди, прожили довгий вік, багато чого бачили, переживали, бували у складних ситуаціях, пережили війну, голод. Але вижили, бо хотіли жити, боролися за життя. І тому ми повинні прислухатися до їхніх порад, просити в них допомоги. Бо вони краще за вас знають, як правильніше і краще зробити чи вчинити, аби все було гаразд

 

10.  Робота з Конституцією України

 

А в Конституції - Основному Законі нашої держави - ось що говориться про життя.

  • Розділ І, стаття 3: «Людина, її життя і здоров'я, честь, гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю»...
  • Розділ ІІ, стаття 27: «Кожна людина має невід'ємне право на життя.
  • Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов'язок держави - захищати життя людини.
  • Кожен має право захищати своє життя і здоров'я, життя і здоров'я інших людей від протиправних посягань».

                            11.   ПЕРЕГЛЯД ВіДЕО 3

 

Учениця.

Я народилась в Україні

  • І почала життя своє
  • Тут небеса високі й сині,
  • На що не глянеш – все моє!
  • Трава для мене зеленіє,
  • Для мене світлі, ясні дні
  • І сонце пестить та леліє,
  • Летять до середенька пісні.
  • Тут кожна квіточка співає
  • Струмочок ніжно жебонить
  • У краю кращого немає
  • Де б я могла так вільно жить!
  • Твоя це мати – Батьківщина,
  • Твій дім з малих, дитячих літ
  • Звідсіль дороги і стежини
  • Тобі лежать в широкий світ                                
  •    (Л.Компанієць).

Учитель.

 А що складніше й важливіше - будувати життя чи пристосовуватись до нього? (Звичайно, складніше й важливіше будувати життя, а пристосуватись - легше та простіше, але це нецікаво...)

                      12. Технологія «Захист ідеї».

Робота проводиться в малих групах  ( по 3-4 учні)

 Роздаються картки із висловленнями про значення, мету життя. 2-3 хвилини йде обговорення, потім учні зачитують висловлення, пояснюють, як їх розуміють.

Завдання

1. Світ належить оптимістам, песимісти — тільки глядачі. (Ф. Гізо)

2. Жити — це не означає дихати, це означає — діяти. (Ж.-Ж. Руссо).

3. Наше життя — це те, що ми думаємо про нього. (Марк Аврелій)

4. Ключ до життя — служіння людям. (Д. Джексон)

5. Найвища із книг — книга життя, яку не можна ні закрити, ні знову відкрити за своїм бажанням. (А. Ламартін)

6. ЖИТИ — означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, головне — розуміти свою людську необхідність. (Жуль Берн)

7. Людське життя — це найвища цінність, щастя можливе, але воно залежить від людини.

Праця — на користь інших людей, країни.

Боротьба — повинна мати гуманну мету.

Любов — не повинна бути егоїстичною.

Дружба — повинна бути чесною.

8. Людина повинна зрозуміти свою життєву мету, намітити шляхи її досягнення і йти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руїни, тобто «за будь-яку ціну».

    13.ВПРАВА «ПОЛОРОЖ У МАЙБУТНЄ»

 

 Далі дитина підростає, починає замислюватись над змістом свого життя: ким вона стане, яку професію обере, що дорого зробить для інших, який буде вести спосіб життя, чи недаремно проживе свій вік.

 

                14. Робота з картками ( скласти шкалу цінностей             життя).

 Обговорення основних пріоритетів життя підлітків

Побудуйте шкалу цінностей життя за такими даними:

наркотики,          

алкоголь,

здоров'я,

праця,

родина,                   

 щастя,

друзі,

хобі,

лінь

15.Гра-роздум “Що б я хотів”.

 Уявіть собі надзвичайно широку ріку, в якій, один біля одного, пливуть багато човнів, кожен з яких уособлює людську долю. Вільна течія річки –це ніби плин часу.

  • Більшість човнів несе течія життя. Мало є таких людей, які з самого початку плавання знають, або в ході його усвідомлюють куди їм треба доплисти, і скеровують свій човен у цьому напрямку – до певної мети. Цілком ймовірно. Що вони до неї допливуть.
  • З інших плавців багато хто здивується, куди це їх винесла вода і чому вони засіли на мілині. Саме до них і належать люди, які ніколи не аналізували своїх бажань, свої мети, ніколи не замислювались яким чином можна їх здійснити. Принаймні, їх завжди обійдуть ті, хто відзначається цілеспрямованістю.
  • - Що уособлює у собі течія річки?
  • - Чому більшість човнів пливе за течією, не задумуючись куди?
  • - Що станеться з цими людьми?
  • - Що станеться з людьми, які знають куди пливуть?

 

  • Зараз кожен візьме човник, який є біля кожного з вас, і напише на ньому гасло, з яким думає йти по житті. А потім пустить по “Течії життя”.
  • (Кожен учень прикріплює свій човник на макет річки, що є на дошці).
  • Гасла (надруковані на листку біля кожного учня)
  • 1. Важке – не значить непереборне (Демокріт)
  • 2. Незважаючи ні на які перешкоди, я буду йти до своєї мети (Монов)
  • 3. Щоб досягти великого, треб починати з малого. (Чехов)
  • 4. Перші кроки завжди найважчі. (Пагор)
  • 5. Коли руйнується план, немає кращої розради як на його місці побудувати новий. (Поль)
  • 6. Якщо знайдеш у житті легку дорогу, знай: вона не веде нікуди. (Кларк)
  • 7. Людина зростає тоді, коли тягнеться вгору. (Горький)
  • 8. Хто не йде вперед, йде назад: стану нерухомості не існує. (Лукрецій)
  • 9. Найсильніший той, хто має вдалу на собою. (Павлов)
  • 10. Бережіть час – це тканина з якої виткане життя. (Річардсон)
  • 11. Людина народжена для діяльності. (Вольтер)
  • 12. Краще зноситися, ніж заржавіти. (Дідро)
  • 13. Праця – найкращий шлях до того, щоб любити життя. (Ренан).
  • 14. Тиждень роботящої людини – 7 днів, тиждень ледаря – 7 “завтра” (нім. прислів’я)
  • 15. Не має вищого покликання. Як бути потрібним і корисним багатьом людям (Монтекск’є).
  • 16. Людина – сама причина усіх своїх страждань. (Піфагор)
  • 17. Мистецтво жити - це жити з перспективою. (Гладков)
  • 18. Будьте самоуками, а не ждіть, поки вас навчить життя. (Бальзак)
  • 19. Без працьовитості нема ні талантів, ні геніїв. (Менделєєв)
  • 20. Якщо я знаю, що знаю мало, доб’юся того, щоб знати більше. (Ларошфуко)

16.Гра “Сонячні промінчики життя” 

 

(Що треба людині, щоб життя стало найвищою цінністю) кожен ставить промінець до сонечка з написом)

  • (щастя, здоров’я розум, терпіння, професія, самовдосконалення, доброзичливість, впевненість наполегливість, цікавість, справедливість, принциповість, цілеспрямованість, дбайливість, товариськість, щирість, рішучість, захопленість).

 

17.Заключне слово вчителя: - Як ви думаєте, чому я саме так назвала тему нашої сьогоднішньої зустрічі: «Життя ~ це мить, зумій його прожити»?

  •  Так, людське життя коротке і дається воно тільки раз. А кожному
    потрібно старатися прожити його так, щоб не було соромно за марно прожиті роки. Ви - молоді громадяни України. І саме від вас залежа­тиме майбутнє, від вашої освіченості, активної життєвої позиції. І як не буде вас, розумних, досвідчених, добрих, людяних, то не буде майбут­нього у нашої держави. А якщо вам буде важко, якщо на серці не­спокій, якщо нема чим зайнятися, якщо те, до чого прагнете, не вдаєть­ся, то, можливо, потрібно шукати допомогу.

 

 Духовний заповіт видатної діячки – Матері Терези

  • Життя – це шанс. Скористайся ним.
  • Життя – це краса. Милуйся нею.
  • Життя – це мрія. Здійсни її.
  • Життя – це виклик. Прийми його.
  • Життя – це обов’язок. Виконай його.
  • Життя – це гра. Стань гравцем.
  • Життя – це цінність. Цінуй його!
  • Життя – це скарб. Бережи його.
  • Життя – це любов. Насолоджуйся нею.
  • Життя – це таїна. Пізнай її.
  • Життя – це випробування. Перебори все.
  • Життя -  це пісня. Доспівай її.
  • Життя – це боротьба. Почни її.
  • Життя – безодня невідомого – вступи в неї. Не бійся.
  • Життя – це удача. Шукай цю мить!
  • Життя  таке чудове – не втрать його!
  • Це твоє життя. Борони його.

                                    (Леонардо да Вінчі) І

  • Обговорюйте свої проблеми, не вважайте ганебним просити допомоги, женіть геть важкі думки, пам'ятайте про свою неповторність на Землі.
  • Не забувай ні на хвилину свого призначення, Людино!
  • Бо якщо станеш забувати, то будеш ти, нічим ставати.
  • Бо як забудеш - всохнуть ріки, на світ народяться каліки,
  • А опромінені тополі підуть собі степами голі.
  • Бо якщо станеш забувати, тоді себе не врятувати,
  • Бо віра вмре, надія згасне, своє ім'я забудеш власне.
  • Забудеш ім'я свого роду, і ім'я батька і народу,
  • Забудеш знати, і уміти, і рідну мову розуміти.
  • ЖИТТЯ - ЦЕ МИТЬ, ЗУМІЙ ЙОГО ПРОЖИТИ

ПЕРЕГЛЯД ВіДЕО 4

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Гавриленко Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гавриленко Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Андрійчук Тетяна Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
10732
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку