Виховна година "День зустрічі птахів"

Про матеріал
Документ містить цікаві факти про життя птахів, поради, як допомагати та турбуватися про пернатих взимку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

 «День зустрічі птахів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів Шепетівської СЗОШ №2 І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням основ економіки і правознавства

Скиба І.В.

2019

Тема: «День зустрічі птахів»

Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; громадянської – знати роль і місце птахів у природі; виробляти потребу бережливого ставлення до пернатих; предметних компетентностей – розширити і закріпити знання учнів про птахів, про їхню поведінку і спосіб життя, роль і місце у природі, значення у житті людин; формувати в учнів початкові навички дослідницької роботи, уточнювати знання учнів про різноманіття перелітних птахів, розвивати вміння знаходити взаємозв’язки у природі, допитливість, спостережливість, інтерес до пташиного світу; учити замислюватись над наслідками своїх дій, навчити правил поведінки у природі;виховувати чуйне ставлення до природи, птахів, культуру спілкування, взаємоповагу під час змагання.

  1. Вступна частина

– Доброго дня, дорогі діти!  Рада вас вітати на святі «День зустрічі птахів». Подивіться один на одного, посміхніться.                                                      Візьміться за руки та передайте свій гарний настрій один  одному, імпульс добра, радості, щастя, успіху.

  • Уявімо собі, що ми в зимовому лісі(слайд зимовий ліс)
  • Які правила поведінки в лісі ви знаєте? Чому?
  1. Основна частина

- Почалася весна.(слайд весна) Сніг вже зникає на очах, у повітрі гостро запахне вогкою землею. Поле, ліс, пробудяться від зимового сну, але по-справжньому вони оживуть лише тоді, коли з півдня до нас повернуться крилаті мандрівники.

   До всього треба дотику душі,

          Коріння в землю, крилами у небо,

 Красі природи ще нема межі

В її гармонії життя потреба.

  • Усе, що нас оточує, це -природа. Її краса, неперевершеність заслуговують тільки захоплення. Спів пташок милує слух, а все це в поєднанні милує людську душу.

Сьогодні з вами ми будемо віддавати шану нашим пернатим друзям – птахам, дізнаємось багато цікавого про них.

Птахи є не тільки прикрасою нашого життя, але й першими помічниками в боротьбі за високий врожай, лісів, полів, садів.

Давайте запитаємо у них, що ж корисного вони роблять для людей.

Виходять діти:

  1. Снігур

Я    - Снігур. Я тут найстарший, тому почну розповідь. Моя батьківщина – північ, на зиму ми всі прилітаємо з півночі до вас. Тут смачними плодами пригощає нас калина,  горобина, глід, бузина. Коли ми прилітаємо, це означає, що наближається зима, а коли відлітаємо - незабаром почнеться весна.

  1. Грак

Я – Грак. Граки, як тільки похолоднішає, відлітають на південь.

Вони добре кочують, у полі нищать озиму совку, дротяників. Ми, граки, лічити не вміємо, а от агрономи підраховують, що кожен грак за день може знищити 400 шкідників.

  1. Ластівка

Я – Ластівка. Я за літній період з’їдаю до мільйона комарів, цим і приношу користь людям.

  1. Синичка

Я – Синичка. За день я з’їдаю і приношу своїм пташенятам стільки, скільки важу сама.

  1. Дятел
  2. Я – Дятел. Мене називають майстром-будівельником пташиних квартир. Я для себе щороку будую нову квартиру. А старі віддаю синичкам, повзикам, горихвісткам.
  3. Зозуля

Я – Зозуля . Я теж корисний птах. Можу з’їсти за годину до 100 волохатих гусениць, яких не поїдають інші птахи .

  1. Сова 

Я  - сова, зберегла багато зерна, бо знищую різних гризунів. Не менше тисячі щороку.

  • Дякуємо вам, дорогі птахи!
  • Діти, на наш сайт початкової школи надійшли повідомлення від пернатих друзів. Хто хоче зачитати? (слайди)

Повідомлення 1

Всім друзям птахів. Оглянули шпаківні, виготовлені вами. Залишилися задоволені. Дякуємо за турботу. Влітку віддячимо – знищимо всіх шкідників саду.

З привітанням, Шпак.

Повідомлення 2

Учасникам свята «У світі птахів». Вилітаємо з Африки. Терміново повідомте, чи є вже у вас комахи. Якщо немає, ми затримаємось в дорозі.

Ластівки.

Повідомлення 3

Усім школярам СЗОШ № 2. Дуже вдячні за турботу про нас у важкий зимовий час. Ми вилітаємо до себе з доброю згадкою про вас. На повітряних шляхах розповімо про вас птахам, які летять  сюди. Дамо їм вашу адресу.

Снігурі.

  • Діти, про яку турботу і допомогу повідомляють птахи?
  • Чому потрібно допомагати їм взимку?
  • Чим треба годувати пташок?
  1. Крихтами білого хліба, бо чорний для них шкідливий.
  2. Не смажене насіння соняшника ледь-ледь розчавити качалкою.
  3. Сире несолоне сало.
  4. Ягоди горобини та бузини, просо, пшоно, відварена вівсяна крупа, заправлена яким-небудь тваринним жиром.
  • А чим не можна годувати?

Смаженим насінням, солоними продуктами та чорним хлібом.

  • Ви знаєте, що температура тіла птахів - 21°. Це допомагає їм бути активними взимку.  Але, якщо пташка голодна – вона гине. Ось чому дуже важливо турбуватися про птахів взимку.
  • Діти, а куди це літають птахи, що шлють повідомлення? Які бувають птахи?  Зараз дізнаєтесь (слайди).

Осілі – незалежно від змін пір року залишаються на одному й тому ж місці.(Горобець, голуб, сорока, дятел,сойка, тетерук, куріпка, сова, синиця.)

Перелітні – щорічно відлітають зі своїх гнізд на зимівлю і знову до них повертаються. (Лелеки, лебеді, дрізд, жайворонок, качка, солов’ї, шпаки, грачі, зозуля.)

Зимуючі гості – прилітають до нас зимувати. (снігурі, зимородки, рибалочки.)

  • А тепер ми з вами проведемо гру, яка визначить орнітологів – знавців птахів. До участі запрошуються по 3 чоловіка з кожного ряду. А підводити підсумки буде шановне журі. Кожен конкурс оцінюватиметься в 5 балів.
  1. Оголошується І конкурс (слайд) «розминка» - на краще читання вірша про птахів.
  2. Оголошується ІІ конкурс « голоси птахів» - уважно слухайте і відгадайте, який це птах              .

Сова

Дятел

Горобець

Голуб

Ворона

Сорока

 

  1. Оголошується  ІІІ конкурс  «Екологічне літо» - Учасники команд по черзі витягають 2 запитання   і дають відповідь. Дається 1 хв на обдумування.

– Зозуленя викидає з гнізда яйця або пташенят названих батьків та саме поїдає корм,який вони приносять. Але потім приносить користь. Яку? (Поїдає волохатих гусениць, яких не їдять інші птахи)

- Які птахи прилітають до нас першими?( Шпаки).

-У якого птаха такий міцний хвіст, що підтримує птаха на дереві? (Дятел).

- Коли шпаки прилітають навесні, вони беруться за чищення місць гніздування. Старанно викидають із них сміття та будують нові гнізда. У нове гніздо вони приносять духмяний полин, м’яту та інші рослини,що сильно пахнуть. Навіщо шпаки приносять у гніздо ці рослини? (Щоб відлякувати паразитів).

- Які пташки влаштовують по кілька гнізд на одному дереві? (Граки)

-У назві якого птаха є 40 літер? (Сорока)

  • А ми з вами тим часом відгадаємо загадки про птахів(для глядачів).
  1. Оголошується IV конкурс «Склади прислів’я»  - Кожній команді дається 6 прислів’їв,частини яких потрібно з’єднати між собою. (2 хв )

              Прислів’я (розділити на 2 частини):

- Всяка пташка своє гніздо знає.

- Щастя-вільний птах: де  захотів, там і сів.

- Ластівка весну починає, а соловей закінчує.

- Ластівка під дахом-на щастя!

- Слово-не горобець, вилетить-не піймаєш!

- Як багато птиць, не буде гусениць.

А в цей час для глядачів:

Суперфакт   (повідомлення учнів)

- Птахи походять від динозаврів, які піднялися вгору понад 150 млн. років тому.

- Лебеді – найбільші серед водоплавних птахів. Вибирають собі пару на все життя, звідси і походить вислів – лебедина вірність.

- Новонароджене пташеня вважає мамою перший об’єкт, що бачить перед собою,тому й пливе за ним . Учений - етнолог Конрад Лоренц назвав це явище імпринтингом.

Перевірка прислів’їв. Команди зачитують по 2 прислів’я.

  1. Оголошується V конкурс. «Впізнай та розмалюй птаха»

Учасники  команд повинні  за 1 хв  упізнати та розмалювати  птаха(сова, голуб, лебідь) та сказати,які з цих птахів перелітні, а які осілі.

В цей час (слайд) «Це цікаво знати» для глядачів  розповідь вчителя:

  • Найбільший птах у світі-страус. Його висота досягає до 2  м заввишки. Має дуже сильні ноги  і короткі крила, тому не літає.
  • Найменший птах  на Землі – колібрі, завдовжки 5 см, важить декілька грамів. Вміє зависати в повітрі та літати задом.

Слайд  « пінгвіни»

  • А це хто?Тварини, чи може риби, птахи?Пінгвіни-це птахи,які не літають. Вони живляться рибою. Живуть великими колоніями, а коли батьки йдуть на лови, то своє маля залишають з іншими. Ці групи називають дитячими яслами.
  • Давайте  подивимося, які птахи вийшли. Які ж з них перелітні?(лебеді) . Осілі? (сови,голуби)
  • Діти, а ви знаєте, що  птахи-не тільки наші помічники, а й чудові синоптики. Люди здавна придивлялися до поведінки   птахів і склали народні прикмети (слайд).

ІІІ. Заключна частина

  • Незабаром 1 квітня ми будемо святкувати  міжнародний день птахів (слайд).
  • Сподіваюся,що й надалі ви будете берегти нашу рідну природу  та пернатих друзів. Пам’ятайте,як би ви не хотіли мати собі вдома пташку,найдорожче для неї-це воля.  Отож, милуйтеся та захоплюйтесь ними.
  • Підведення підсумків,вручення грамот.
  • Що нового дізналися?
  • Що сподобалось?
  • Дякуємо усім за участь !До нових зустрічей!
docx
Додано
10 березня 2019
Переглядів
2107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку