Тема: Діти об`єднують Україну
Мета: закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «патріот»; розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, ознайомити дітей із класним кабінетом, активізувати знання, навики та життєвий досвід дітей; розвивати пізнавальні інтереси; виховувати любов до батьків, до рідної школи, шкільної сім'ї, бажання постійно здобувати знання.
Обладнання: кольорові олівці, LEGO, квіти, метелики, карта України, державні символи, розмальовки українки і українця.
Форма уроку: урок-подорож з елементами STEM
Тема: Діти об`єднують Україну
Мета: закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «патріот»; розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, ознайомити дітей із класним кабінетом, активізувати знання, навики та життєвий досвід дітей; розвивати пізнавальні інтереси; виховувати любов до батьків, до рідної школи, шкільної сім'ї, бажання постійно здобувати знання.
Обладнання: кольорові олівці, LEGO, квіти, метелики, карта України, державні символи, розмальовки українки і українця.
Форма уроку: урок-подорож з елементами STEM
Хід уроку
І. Привітання
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
ІІ. Основна частина
Дорогі діти! Сьогодні ви стали учнями, розпочалося ваше шкільне життя. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворилися на учнів, школярів. Подивіться, шановні батьки, які в нас гарні діти: чепурні, веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі! А батьки? Я впевнена: кращих батьків просто не існує. Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі.
Сьогоднішній урок у нас незвичайний. Сьогодні у нас урок-подорож. Хто мені скаже, що ж таке подорож?
Сьогодні ми разом із вами та вашими батьками вирушимо у Країну Знань, де на нас чекає багато цікавих пригод.
Але мандрувати ми будемо на ракеті, яку ми зараз з вами побудуємо за допомогою конструктора LEGO.
Діти за зразком будують ракету
Щоб вирушити у політ, нам потрібно знати девіз космонавтім.
Домовляймось не шуміти..
Всі рівнесенько сидіти..
Руки гарно піднімати
Чітко враз відповідати.
Отож вирушаймо.
Заплющили оченята, Пристебнули паски безпеки, взялись за кермо. І на рахунок 3 вирущаємо. Отож, всі хором, 1,.2.3……жуххх
І перша наша зупинка – «Знайомство». У вас на партах є квіточки, знайдіть кожен свою. Напишіть своє ім’я. І представте себе.
Оформлення галявини квітів.
Подорожуємо далі наступна наша зупинка «Коло дружби»
Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об‘єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Це коло буде символізувати міцну дружбу нашого класу.
А тепер усі встаньте і візьміться за руки, щоб утворилося коло. (Діти стають у коло і беруться за руки. Говорять слова за вчителем.)
Навчаємось сумлінно,
Зростаємо щодня.
Ми дружнії школярики,
Ми є одна сім’я
Зупинка «Побажань»
Батьки пишуть побажання дітям в новому навчальному році і прикріплюють їх до квітів на галявині.
Зупинка «Ігри»
Гра «Я – не я».
А щоб грати-треба вам відповідати Я – не я.
Коли правда – кажіть «Я» , а неправда – то «Не я».
Рано-вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Хто одягатись не хотів?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався хто?
А ще й досі не вмивався хто?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Ви довели, що ви справжні школярі.
І ми з вами летимо далі за пригодами.
Зупинка «Моя країна – Україна»
(Учитель вивішує на дошку карту України та державні символи.) - Ось погляньте на карту України – це карта нашої Батьківщини. У кожному куточку України – живуть родини (батьки і діти, бабусі і дідусі) у місті чи в селі, але всі ми живемо в одній державі – в Україні, яка є для всіх нас єдиною. Україна – це наш рідний батьківський край, і ми несемо в собі його культуру, звичаї, традиції, його пісні і вірші, вбираємо у свою душу рідні серцю краєвиди (Презентація «Краєвиди мого краю»). Хіба може душа бути байдужою до цієї краси? Звичайно, ні. Ми повинні берегти і примножувати красу нашого краю.
Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи.
Про них послухайте казку.
Дуже давно жила одна жінка. І було в неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.
Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.
Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам‘ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім‘я – Тризуб.
Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім‘я – Прапор.
А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов‘я. І дали йому ім‘я – Гімн.
З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.
– То як називається наша країна? А люди, які в ній живуть?
– Діти, погляньте на край вашої парти і ви побачите фігурки українця (хлопчики) та україночки (дівчатка), візьміть кольорові олівці і розфарбуйте їх.
Рухаємось далі. Зупинка «Рідна школа»
Відгадування загадок
Виводить букви і слова оця цікава штучка,
В руці виблискує здаля нова, гарненька … (ручка).
Всяк школяр його шанує, бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно,… (олівець).
Хто скликає на урок? То гучний шкільний…(дзвінок)
Для письма, сказати прошу, Що потрібно взяти? (зошит)
В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде? (школяр)
ІІІ. Підсумок уроку
– Ось і добіг до кінця наш перший урок.
– Що вам сподобалося на уроці? Що запам‘яталося?
– В якій державі ми живемо?
– Вітаю всіх із початком першого навчального року, дорогі мої діти.
– Я буду щасливою щоранку бачити ваші радісні оченята і привітну усмішку. Бажаю, щоб доріжка знань, на яку ми сьогодні із вами ступили, була рівною, цікавою, радісною, чистою, ясною. Хай вам щастить! Бажаю всього найкращого вашим родинам!
1