Виховна година для 3 класу по темі "Уникнення ураження різними вибухонебезпечними предметами".

Про матеріал
Виховна година для 3 класу по темі: "Уникнення різними вибухонебезпечними предметами". Мета: узагальнити і систематизувати уміння учнів правильно поводити себе з вибухонебезпечними предметами.
Перегляд файлу

Виховна година

3 – Б клас

Вчитель: Нетецька О. І.

Тема «Уникнення ураження різними вибухонебезпечними предметами»

 Мета:

виховна – виховання почуття відповідальності за своє життя та життя інших людей, формування у дітей пильності та спостережливості до предметів, що їх оточують: на вулиці, в транспорті, в приміщеннях.

пізнавальна – донесення інформації про вибухонебезпечні предмети й речовини, про їхню загрозу життю та здоров'ю.

Обладнання: знаки (легкозаймиста, вибухова та отруйна речовини), картинки вибухонебезпечних предметів.

Хід уроку

Вступна частина

 

Учитель.                     Як багато вас тут друзів:

       Білобрисих, карооких,

        Синьооких і чорнявих.

                                   Добрий день!

                                   І високих, і низеньких,

                                   І товстеньких, і тоненьких -

                                   Всіх вас рада привітати,

                                   Доброго здоров’я побажати.

 Пам 'ятай! Життя є дар, великий дар,

І той, хто його не цінує,

Цього дарунка не заслуговує.

Леонардо да Вінчі

  • Діти, сьогодні ми поговоримо про те, до чого може привести необачне ставлення з

пожежо- та вибухонебезпечними речовинами, про правила поводження в надзвичайних ситуаціях, про власне здоров’я і життя.

Учитель. Вибухонебезпечними предметами в наші дні можна вважати будь-яку речовину або предмет, які здатні вибухати й завдавати чимало біди тим, хто не вміє з ними поводитись. Вибухонебезпечні предмети становлять смертельну загрозу. До них належать: артилерійські снаряди; реактивні та інженерні міни; авіабомби; детонатори; ручні гранати; набої різних видів. Усі вони містять вибухові речовини й можуть вибухнути від незначного удару, струсу, переміщення, нагрівання їх в полум’ї.

 Сьогодні щонайпильнішу увагу приділяють піротехнічним засобам: петардам, хлопавкам, бенгальським вогням, ракетницям тощо.

Навіть аерозольні балончики, які ми бачимо щодня – так само є вибухонебезпечними.

Коли ми знаходимось на вулиці, в громадському транспорті чи приміщенні, ми повинні бути вкрай обережними з предметами, які на перший погляд здаватимуться звичними. Наприклад: сумка або пакет, що лежать поодиноко; звичайна ручка, начебто кимось забута; дитячий м’яч, який так й просить, щоб його підкинули; просто блискучі, яскраві предмети, які так і хочеться взяти в руки і розглянути зблизька – саме на це і розраховує зловмисник!

 

Основна частина.

Учитель. Велика і багата наша українська земля. Багата лісами, полями, гірськими породами, чистими лісовими озерами. Багата скарбами і таємницями, що в глибині землі, але багата часом неочікуваною небезпекою, що затаїлась десятиліттями.

Відтоді, як припинились останні вибухи Радянсько-німецької війни, минуло шістдесят дев’ять років, а земля все ще не перестає воювати. Навіть на порівняно «спокійних» територіях, де пройшло «суцільне» розмінування, щорічно рвуться снаряди і міни. Невідомі предмети завжди привертають увагу дітей. Особливо притягує їх небезпечний спадок минулих воєнних дій, військових полігонів. Хлопчаки з цікавості розшукують різні боєприпаси, намагаються їх розібрати, розпиляти, чи кидають у вогонь, наражаючи себе та оточуючих на небезпеку. А дорослі займаються пошуком металу, щоб заробити копійку, ризикують життям і здоров’ям, демонтуючи небезпечні знахідки та здають до пунктів прийому металобрухту.

Найчастіше причина трагічних наслідків криється в повній відсутності елементарних знань правил поведінки при знаходженні вибухонебезпечних пристроїв та різних підозрілих предметів.

Необхідно пам’ятати, що виявлені вибухонебезпечні предмети, які тривалий час перебували в землі чи воді, становлять ще більшу небезпеку. Від вологи при взаємодії металу та вибухівки утворюються хімічні сполуки — пікрати (ззовні вони мають вигляд білих порошкоподібних наростів), що вибухають навіть від невеликого тертя, маленької іскри, незначного удару. Не встигнеш і оком моргнути, як снаряд чи граната розлетяться на сотні осколків, здатних спричинити смерть чи каліцтво.

Зовнішній вигляд боєприпасів від тривалого перебування в ґрунті або у воді сильно змінюється: під впливом вологи вони деформуються, іржавіють і від найменшого дотику можуть вибухнути. Ця зброя може розірватися в руці. Відомо чимало випадків, коли хлопці, не підозрюючи про небезпеку, гралися знайденими предметами. Гра з вибухонебезпечними предметами загрожує втратою здоров'я не лише тому, хто вирішив погратися, але й товаришеві, який стоїть поруч.

Тому в разі виявлення незнайомих предметів або схожих на вибухонебезпечні,

СЛІД ПАМ’ЯТАТИ:

  у жодному разі не можна торкатися знахідок власноруч і дозволяти це робити іншим;

про знайдені підозрілі предмети слід негайно повідомити дорослих (МНС, у школі, міліції, найближчій установі);

не можна розпалювати багаття поблизу знахідки;

слід запам'ятати дорогу до того місця, де була виявлена знахідка, й поставити застережний знак.

КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

брати вибухонебезпечний предмет у руки, зберігати його, нагрівати та ударяти по ньому;

переносити, перекладати, перекочувати його з місця на місце;

намагатися розібрати;

  використовувати для розведення вогню, кидати, класти у вогонь;

заносити в приміщення;

закопувати в землю;

кидати в криницю або річку;

здавати на металобрухт;

  використовувати для виготовлення саморобних піротехнічних засобів - петард чи вибухових пакетів.

Невиконання цих вимог і правил може призвести до тяжких наслідків, що, на жаль, трапляються дуже часто. Також пам'ятайте, що знешкоджувати вибухонебезпечні предмети мають тільки спеціально підготовлені фахівці піротехнічних груп, які пройшли фахову підготовку та мають навички роботи з «відлунням війни».

Учитель. До небезпечних знахідок також можна віднести і звичайні предмети, які лежать, наче кимось забуті або загублені. Натрапити на незнайомі предмети можна скрізь: у громадському транспорті, на вулиці, в приміщеннях. Вони можуть бути дуже небезпечними, тому У ЖОДНОМУ РАЗІ НЕ БЕРІТЬ ЇХ У РУКИ, ЯК БИ ЦІКАВО ВАМ НЕ БУЛО.

Йдучи по вулиці, звертайте увагу на підозрілі предмети:

невідомий згорток або деталь, яка лежить у салоні машини чи прикріплена зовні;

залишки різних матеріалів, які не повинні перебувати в цьому місці (мішки, згортки, пакети, дроти);

висячі дроти або ізоляційна стрічка;

сумка, портфель, коробка;

яскраві коробочки, різні привабливі предмети у вигляді трубочок, ручок, просто блискучі предмети, які так і хочеться взяти в руки і розглянути зблизька – саме на це і розраховує зловмисник!

предмети, з яких лунають звуки (цокання годинника, ритмічні сигнали),

Одним словом – все, що привертає увагу.

 ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ:

  Негайно повідом міліцію в усній формі, зателефонуй на 101, або дорослих про знахідку!

помітивши річ без господаря, обов'язково зверніться до працівника міліції або іншої посадової особи, повідомте машиніста метро, водія автобуса (тролейбуса, трамвая);

ні в якому разі не чіпайте знахідки і відійдіть від неї якнайдалі.

  не користуйтесь мобільним телефоном або іншими засобами радіозв’язку на відстані ближче ніж 50 м. Оскільки використання радіомагнітного випромінювання здатне викликати спрацювання радіовибухівника.

Аерозольні балончики

Учитель. Як ви гадаєте, аерозольні балончики, якими ми користуємося в побуті: лак для волосся, засоби від тарганів, освіжувачі повітря – так само є вибухонебезпечними?

Що може статися, коли люди порушують правила користування ними?

Ви звертали увагу на те, що пишуть на балончиках, аби попередити біду?

Чому треба дотримуватися цих застережень? (Заслуховування відповідей учнів).

На небезпечних предметах, як правило, є такі застережні знаки.

Запам'ятайте їхній вигляд та що вони означають!

 

http://svitppt.com.ua/images/29/28723/960/img6.jpg

                   

КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

підігрівати, розкривати аерозольні балончики, тому що може виникнути пожежа.

підкидати або кидати з висоти навіть порожні балончики, оскільки, розбившись внизу, вони можуть спричинити також пожежу.

Були випадки, що балончик від лаку для волосся довгий час знаходився на сонці, коли господиня взяла в руки, щоб скористатися – він вибухнув.

 

Підбиття підсумку уроку

Правило 1. Знайшовши підозрілий предмет, не можна:

наближатися до нього;

пересувати його або брати в руки;

кидати, ударяти по ньому;

приносити предмет додому, у табір, до школи.

Від найменшого дотику до нього може статися вибух величезної сили.

Правило 2. Негайно повідом міліцію в усній формі, зателефонуй на 101, або дорослих про знахідку!

Правило 3. Не грайся аерозольними балончиками.

docx
Додав(-ла)
Нетецька Ольга
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
1290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку