Виховна година. Урок- подорож. Закон. Права і обов'язки дитини.

Про матеріал
Виховна година. Урок- подорож по темі: "Закон. Права і обов'язки дитини". Виховна година зацікавить дітей надалі вивчати свої права і обов'язки, навчить працювати злагоджено і сприятиме розвитку критичного мислення.
Перегляд файлу

Урок – подорож

3 – Б клас

Вчитель: Нетецька О. І.

Тема: Закон. Права та обов’язки дитини.

Мета: познайомити учнів зі змістом основних статей Загальної Декларації прав дитини, Конституції України, допомогти запам’ятати основні поняття, розвивати пам’ять, мову, вміння класифікувати й узагальнювати, довести учням, що в основі документів про права людини мають лежати основні потреби всіх людей.

Обладнання: Ілюстративний матеріал, словник нових слів, аркуші для малюнків, фломастери.

Основні  поняття: Закон, Конституція, Декларація, Конвенція, право.

Хід уроку

І. Організація учнів

На дошці

По морях життєвих, океанах,

По безкраїх просторах Землі

Помандруємо сьогодні разом з вами,

Юні капітани і країни будівельники малі.

ІІ. Повідомлення теми уроку

Вчитель

- Сьогодні, діти, ми з вами відправимося в подорож по безкраїх просторах світового океану прав і обов’язків. Навчимося шанувати закони України, збагатимо свої знання з правової свідомості, будемо вчитися захищати себе від негативного впливу інших, поважати один одного, допомагати долати труднощі.

Ось маршрутний лист. (Додаток)

-         Увага, наш корабель потрапив у шторм. Причалюємо до острова.

Ми опинилися на острові, де ніхто не живе. Чого вам буде не вистачати над усе? (Відповіді дітей)\

-         Більшості з вас не вистачає друзів, спілкування. Це тому, що ми з вами – люди і не уявляємо життя без людського оточення.

-         Людей багато і всі вони такі різні та не схожі. Завдяки чому люди живуть і відчувають потребу в співіснуванні, спілкуванні? (Учні висловлюють свої думки)

Підсумок. Щоб жити в мирі і злагоді один з одним, існують правила, які визначають стосунки між людьми. Життя змусило людей встановити багато різних правил. І ми зустрічаємося з ними на кожному кроці. Згадаємо, де, в яких місцях встановлені правила поведінки: - (у громадських місцях, у транспорті, у школі, на природі, на воді, дорожнього руху і т.д.)

         Але є й такі правила, що обов’язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були – дорослі чи діти, вчителі чи учні, президент чи депутати. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі. Обов’язки кожного громадянина та його права. Ці правила називаються державними законами.

 

ІІІ. Щоб познайомитися з ними ближче, вирушаємо на острів Законів.

Розшифруємо напис

 

Завдання для І ряду

За               о                 в’яз            ве               всіх            ви    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gif

 

Описание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.gif

 

Описание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gif

 

Описание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.gif

 

Описание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gif

 

Описание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.gif

 

Описание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.gif

 

Описание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gif

 

Описание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.gif

 

Описание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gif

 


 

         кон            бо               ко               для             пра            ло

 

Завдання для ІІ ряду

Описание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image003.gifОписание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image003.gifОписание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image003.gifОписание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image003.gifОписание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image003.gifОписание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image003.gifОписание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image003.gifОписание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gifОписание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gifОписание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gifОписание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gifОписание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gifОписание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gifОписание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gifПри           є                 ся               за               ща              ся               жа              ю

 

         йма            ть               і                  хи               єть             дер             во

 


Головний закон нашої країни – Конституція

(Розгляд Конституції)

Висновок. На основі Конституції складаються всі інші закони, постанови, рішення. День Конституції – 28 червня. Закони захищають людину, її права.

Щоб познайомитися ближче з розділом про права людини – вирушаємо на острів Прав.

(виходять дівчатка)

-         Ми – дві різні сестри, запам’ятайте наші дивні імена: Декларація та Конвенція.(поняття про конвенцію та декларацію)

Декларація:

-         Народилися ми 1948 року. І покликані захищати кожного з вас.

Познайомтеся з основними вашими правами і запам’ятайте їх.

а)Вірші учнів

1. Конвенція – це просто

Оголошення всіх прав,

Є права й в дітей,звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

2.Знайте ж, що усі  ви – рівні,

Від народження в правах,

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синій птах…

3. Знайте ж, змалечку, всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто в усьому світі

Їх не сміє ображать!

4.Треба діткам всього світу

Не сваритись,а дружить,

І по правилах хороших,

По закону треба жить.

 

б)Ст.. 6 «Кожна дитина має невід’ємне право на життя».

Ст.. 7 «З моменту народження кожна дитина має право на ім’я і набуття громадянства».

Ст.. 9 «Кожен маленький громадянин має право вільно висловлювати думки… отримувати інформацію».

Ст.. 10 «Кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності».

Ст.. 24 «Право дитини на охорону здоров’я»

Ст.. 28 «Право дитини на освіту»

Ст.. 31 «Право на відпочинок»

Ст.. 37 «Право не піддаватися катуванням та жорстоким покаранням».

Учитель.

-         Подякуємо за інформацію.

в)Міні-сценка.

-  А я знаю що ви підготували сценки??

Сценка 1 Зайчик,Лисичка,Ведмідь.

Зайчик

Раз,два,три,чотири,п’ять

Вийшов зайчик погулять!

В мене є смачна цукерка,

Є скакалка, є люстерко(показує)

Лисиця

Йди сюди, малюк вухастий!

Мусиш все мені віддати!

Дай скакалку! Дай цукерку!

Тай на що тобі люстерко?

Це мені воно згодиться,

Я ж красунечка Лисичка!

Ведмідь

Конвенції,Лисице,

Ти звичайно не читала

Є такий закон на світі,

Це – серйозна дуже справа.

Ображать не маєш права

Слабших себе і малих!

Тож віддай все малювові,

Бо такий закон для всіх!

Ти,зайчисько, пам’ятай

Про права все добре знай,

Про дитинство, про щасливе

Думаю, що це можливо.

Сценка 2 Мальвіна

Я у школу поспішаю,

Там читать, писать навчають.

По конвенції дитячій

Маємо право на навчання

І у школі нас навчають.

І дають усякі знання.

Сценка 3 Червона Шапочка,Вовк.

Ч.Ш. А чого це вуха

Раптом більші стали,

Дивним чорним пухом

Геть по заростали?

В.Це щоб краще чути

Любу мою внучку!

Ти підходь но ближче,

Дай бабусі ручку!

Ч.Ш. Чом це руки ваші

Стали волохаті?

В. Це щоб було м’якіше

Діток обіймати.

Ч.Ш.  Чом такими злими

Стали ваші очі?

В. Щоб угледіть ними

Пустощі дівочі

Ч.Ш. А зубів страшенних

Повна-повна паща!

В. Це щоб зміг,нарешті,

З’їсти тебе краще! 

Ч.Ш. Хоч не вмієш, злий вовчисько,

Ти книжок читать

Та Конвенцію дитячу

Треба гарно знати

Там написано,що діти

Мають право жити,

Тож і я тепер себе,зможу захистити.

Сценка 4Айболит

          Добрий день малята. Ось бинти і вата

Хто поранений у нас 123,і все гаразд

А тепер я від’їжджаю вам здоров’я всім бажаю.

На здоров'я і на ліки

Мають право усі діти. 

IV. Про обов’язки

-         Крім прав діти мають і обов’язки.

Відправляємося на острів обов’язків. Що необхідно виконувати на території острову.

Завдання. Їх багато, щоб було легше, потрібно працювати по групам.

Групова робота

І група:

- Які обов’язки дітей щодо навчання в школі?

ІІ група:

-         Які обов’язки дітей щодо правил поведінки в школі?

ІІІ група:

-         Які обов’язки дітей щодо поводження на вулиці?

IV група:

-         Які обов’язки дітей щодо старших, здоров’я, природи?

(Презентація виконаної роботи групами)

Учитель.

-         Молодці! Вирушаємо у путь. Попереду острів з дивним прапором та сундуком.

V. Закріплення вивчених понять

         - Хто проживає на острові? (пірати)

Вони залишили нам сундук

Казкова вікторина

 

1. Казка Г.Х. Андерсена "Дюймовочка". Який злочин учинили проти Дюймовочки окремі персонажі цієї казки?
а) шахрайство;
б) вбивство;
г) викрадення;
д) розбій.
2. Мультфільм "Ну постривай!" Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби і кидаючись у погоню за Зайцем?
а) так;
б) ні;
в) у нього не було іншого виходу.
3. Казка Ш.Перро "Попелюшка". Чи є порушення законів у діях принца?
а) ні;
б) так;
в) частково.
4. Казка О. Толстого "Золотий ключик". Які персонажі займалися у казці шахрайством?
а) пудель Артемон і папа Карло;
б) Буратіно і Мальвіна;
в) кіт Базиліо і лисиця Аліса.
5. Чи скоював якесь правопорушення кіт у чоботях?
а) так;
б) ні;
в) залежно від того, під яким кутом зору подивитися.
6. Як називалася країна, в яку шахраї водили Буратіно?
а) Країна Бовдурів;
б) Країна Телепнів;
в) Країна Дурнів.
7. Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василиси Прекрасної?
а) канібалізм;
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) розбій;
д) хуліганство;
е) вбивство.
8. Чи порушив закон Буратіно своїм небажанням учитися?
а) ні;
б) так;
в) це його особиста справа.
9. Казка "Червона Шапочка". Допоможіть дівчинці та вовку обрати найбільш оптимальний для кожного з них і правомірний варіант.
а) для Червоної Шапочки настає заборона ходити одній по лісу;
б) вовк вивчає Кримінальний Кодекс і діє правомірно;
в) дівчинка засвоює прийоми рукопашного бою та займається легкою атлетикою;
г) вовк стає вегетаріанцем;
е) вовк перетворюється у серійного вбивцю.
10. Казка Г.Х, Андерсена "Снігова Королева". Який злочин учинила Снігова Королева?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) розбій;
г) викрадення;
д) вбивство.
11. Казка "Колобок". Чи порушували права Колобка дід та баба?
а) ні в якому разі;
б) так, порушували;
в) дорослі завжди праві.
12. Мультфільм "Ну постривай!". Хто із звірів у цьому мультфільмі виконував роль міліціонерів?
а) ведмеді;
б) носороги;
в) слони;
г) гіпопотами;
д) мамонти;
є) черепахи.
13. Хто з тварин у казці "Колобок" учинив найнебезпечніший злочин?
а) вовк;
б) лисиця;
в) ведмідь;
г) слон.
14. Що необхідно казковому персонажу Змію Гориновичу?
а) знати правила дорожнього руху, мати посвідчення водія;
б) кулінарні рецепти;
в) дотримання правил пожежної безпеки, вогнегасник;
г) знати правила польотів і мати посвідчення пілота.
15. Казка "Вовк і семеро козенят". Який злочин учинив вовк?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) вбивство з канібалізмом.

 

Гра «Права та обов’язки»

Сигналізуй відповідними картками: права, обов’язки.

-         Берегти книги;

-         дотримання правил руху;

-         старанно вчитися;

-         навчатися;

-         ігри, відпочинок, розваги;

-         піклуватися про життя, здоров’я;

-         користуватися бібліотекою, спортзалом;

-         охороняти природу;

-         дотримуватися правил поведінки.

Гра «Так чи ні»

Так – плескаємо

Ні – тупаємо

- Кожна людина має своє ім'я

-  Можна бити дитину

- не можна відвідувати лікарів

- всі діти рівні між собою

- не можна ходити до школи

- можна примушувати дитину тяжко працювати

- можна ображати  дітей

- треба жити в злагоді і мирі

- поважати своїх батьків

VI. Підсумок.

Учитель

-         Ми досягли мети, доплили до острова Щасливий.

 

Гра «Мікрофон»

-         Що таке щастя?

-         Які люди живуть на острові?

-         Уяви себе жителем острова Щасливого.

-         Яким ти бачиш себе у майбутньому?

 

doc
Додав(-ла)
Нетецька Ольга
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку