Виховна година «Пожежна безпека»
(для 3-4 класів)
Мета: Ознайомитись із основними правилами пожежної безпеки. Детально розглянути визначення поняття «пожежа» та умови горіння різних матеріалів, провести кілька дослідів та ознайомитись із статистикою пожеж в Україні. Ознайомитися з основними технічними засобами пожежогасіння, розглянувши їх призначення, будову та принципи дії.
Обладнання: комп’ютер, зображення легкозаймистих предметів, плакат, магнітики.
Хід роботи
І. Організаційна частина.
1. Привітання з учнями.
ІІ. Основна частина.
Вчитель: Щоб вберегти своє життя і життя своїх близьких, ми маємо дотримуватися багатьох правил, у тому числі – пожежної безпеки. Адже ризик виникнення пожежі є однією із найпоширеніших небезпек. Вогонь може бути дуже підступним і принести чимало негараздів і проблем. Але, на жаль, не всі пам’ятають правила пожежної безпеки, а головне – не завжди дотримуються їх у повсякденному житті.
Вогонь може бути дуже підступним ворогом. І навіть давно знайомі речі, без яких ми не уявляємо повсякденного життя, можуть приховувати небезпеку виникнення пожежі. Школярі мають знати всі можливі ризики та бути готовими протистояти їм. Тож розгляньте зображення речей, які можуть спричинити пожежу. (вчитель показує зображення чайника та електропраски)
Запропонуйте дітям розповісти, які ризики, на їхню думку, приховують ці предмети. Також варто обговорити можливі способи пожежогасіння,
продемонструвати кілька найпростіших засобів й обговорити їх призначення. (вчитель показує зображення з предметами гасіння пожежі)
Учні: Розповідають як можна погасити вогонь за допомогою цих предметів. Називають всі можливі варіанти.
Вчитель: Показує дітям невеликий анімований ролик із правилами поведінки під час пожежі в лісі (перегляд відео). Після перегляду відео вчитель задає питання дітям:
Учні дають розгорнуту відповідь.
Загадки про пожежу
Вчитель: Скільки не годуй цього червоного ненажеру – ситим ніколи не стане (вогонь).
***
Без ніг, без рук та й без драбини, а вгору лізе (дим).
***
Всі ми гралися із ним,
Ліпили будинки.
А як трапилась пожежа –
Згасять все його піщинки (пісок).
***
Що це за машина:
Кричить, волає – під час пожежі допомагає? (пожежна машина).
*****
У коробці спочивають
Хлопці – ніби близнюки.
В них коричневі голівки
І зовуть їх – (сірники).
Молодці, дітки! Ви правильно відгадали усі загадки. А тепер давайте розглянемо з вами правила безпеки під час пожежі та закріпимо їх на стіні у класі, щоб ви змогли їх вивчати кожного дня. ( Вчитель обговорює з дітьми правила безпеки під час пожежі, після чого закріпляють їх на стіні у класній кімнаті).
Узагальнення
Вчитель: Дорогі учні, сьогодні ми поговорили з вами на таку серйозну тему як «Пожежа та як з нею боротися». Надіюся, що ви почерпнули щось корисне з цієї виховної години. Дякую за увагу.