Виховна година для учнів 5-6 класів «Що таке сміття? Чим воно загрожує здоров’ю людей».

Про матеріал
Тема: «Що таке сміття? Чим воно загрожує здоров’ю людей». Мета: привернути увагу до актуальної екологічної проблеми сучасності – засміченості, з’ясувати як впливає погана екологія на здоров’я людини; знайти шляхи подолання проблеми.
Перегляд файлу

Виховна година для учнів 5-6 класів

«Що таке сміття? Чим воно загрожує здоров’ю людей».

І. Організаційна частина.

1. Знайомство. Вправа «Охарактеризуй себе за літерами свого імені»

Чи легко вам було говорити про потаємні речі?

Чи дізнались ви щось нове й цікаве про своїх товаришів?

2. Оголошення теми й мети тренінгу

Тема: «Що таке сміття? Чим воно загрожує здоров’ю людей».

Мета: привернути увагу до актуальної екологічної проблеми сучасності – засміченості, з’ясувати як впливає погана екологія на здоров’я людини; знайти шляхи подолання проблеми.

3. Вступне слово.

Світ може «потонути» в смітті та відходах, які людство накопичило за свою історію. Ситуація не просто «видається» катастрофічною, вона дійсно набуває небезпечних масштабів. Проблема посилюється ще й тим, що вміст сучасних полігонів не лише небезпечний, але й здатний завдавати довкіллю шкоди протягом багатьох років.

Згідно з прогнозами науковців населення Землі може подвоїтись протягом наступних 50 років. Майже 12 млрд. людей повинні навчитись жити на земній кулі, довжина екватора всього 40 000 км, і не просто жити, а як добрі господарі дбати про землю – свій власний дім, оберігати її. «Усі ми пасажири одного корабля, що називається земля» – сказав Антуан де Сент-Екзюпері. Тому священний обов’язок усіх полягає у постійній турботі про благо нашого спільного дому, а отже, й про себе.

Дехто вважає, що нічого не трапиться, якщо я кину папірець, недопалок, викину пляшку з-під напою, залишу в лісі недоїдки, а насправді ми бачимо навколо жахливі сміттєзвалища. По тому, як людство ставиться до проблеми сміття можна судити наскільки суспільство цивілізоване.

Друзі, ви почули тему нашого тренінгу, мету і я хочу, щоб ви зараз на цих чудових хмаринках ви написали свої очікування від часу проведеного разом, від почутої інформації та нашого спілкування.

4. Повторення правил роботи в групі.

Сонечко – промінчики(правила)


– приходити вчасно

– бути доброзичливим

– бути позитивним

– говорити по одному

– лаконічність

– толерантність

– гендерна рівність

– право власної думки

– право піднятої руки

– говорити по суті

– правило «стоп»


Якщо правила виконуються, то сонечко завжди посміхається.

ІІ. Основна частина.

1. Руханка.

1.Якщо ви смітите на вулиці – почухайте собі носик.

2.Якщо ви не смітите на вулиці – підстрибніть 3 рази.

3. Якщо ви не спалюєте сміття у дворі – сплесніть 3 рази в долоні.

4.Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці.

5.Чи ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми села чи міста яке вам дуже подобається? Якщо так – підніміть 2 руки.

6. Чи болить у вас душа , коли бачите зламану гілку або молоде деревце? Якщо так – покладіть руку на серце.

7. Якщо хочете дружити , бути в злагоді з природою, то потисніть один одному руки.

2. Інформативні повідомлення.

Очевидно, що підвищення якості життя пропорційно збільшенню кількості відходів, що продукує людство. Статистика каже, що звичайна сім’я викидає щоденно в середньому 5 кг сміття. Звичайне сміття оточує нас скрізь: воно під ногами, в лісі, в кущах, в річках, морях, під вікнами багатоповерхівок. В смітті граються наші діти. Воно стало атрибутом нашого життя. Екологи називають проблему засміченості екологічною катастрофою. Скоро сміття поглине нас, нашу цивілізацію.

3. Мозковий штурм.

Побутові відходи — усі відходи сфери споживання, які утворюють­ся в житлових масивах, організаці­ях та установах, торгівельних закла­дах тощо; відходи опалювальних установок у житлових будинках, сміття з вулиць, будівництв тощо.

Сміття — тверда частина побу­тових відходів, що утворюються в житлових масивах.

Які види побутових відходів та сміття ви можете назвати?

Поліетилен, пластмаса, скло, будівельні відходи, залишки їжі, метали, деревина, дрібне побутове сміття, папір, непотрібні речі.

Загрози – хвороби дихальних шляхів, астма, алергія, отруєння, хвороби печінки.

Виділення хімічних речовин – отруєння, хвороби печінки, нирок, очей, рак.

Забруднення водойм – неможна купатися, отруєння, хвороби шкіри, мор риби, лептоспіроз.

Ігровий момент. Написання листа-памятки.

Подивіться на ці дані…Згадайте про ці цифри перш, ніж викинути своє сміття посеред вулиці чи на природі.

Скільки часу потрібно, щоб повністю розклались:


Паперовий рушник – 2-3 тижні

Бананова шкірка – 3-4 тижні

Паперовий пакет – 1 місяць

Газета – 1,5 місяці

Огризок від яблука – 2 місяці

Картон – 2 місяці

Апельсинова шкірка – 6 місяців

Фанера – 1-3 роки

Вовняна шкарпетка – 1-5 років

Коробка з-під молока – 5 років

Недопалок – 10-12 років

Шкіряні черевики – 25-40 років

Склянка з пінопласту – 50 років

Гумова покришка – 50-80 років

Пластиковий контейнер – 50-80 років

Алюмінієва банка – 200-500 років

Пластикова пляшка – 450 років

Одноразовий підгузник – 500 років

Пластиковий пакет – 200-1000 років


Висновок. Сміття, його величезна кількість навколо призводить не лише до засміченості, а й до хвороб людини.

4. Вправа «Перевтілення»

У мене на столі є кошик, в якому зібрані предмети, які перестали бути потрібними, тобто вони перетворились на сміття і їх збираються викинути. Пофантазуйте: якби я був…, я хотів би, щоб з мене зробили… .

Тренер. Кожен предмет у світі, не хоче стати сміттям непотрібним, а хоче довго бути корисним. Чи легко вам було відчути себе непотрібним? Як ви знайшли застосування предмету: самостійно чи радились?

Гра «Лист інопланетянам»

Екологічна проблема – засміченості дуже актуальна на сьогодні. Людство перестало бути господарем у своєму домі. Викинути сміття стає звичним і перетворюється на погану звичку. Страждає від цього й наша країна. За статистикою Україна посідає перше місце в Європі за кількістю відходів на душу населення… і є лідером по кількості онкохворих та хворих на алергію і серцево-судинні захворювання. Чи не бачите ви зв’язку між цими сумними лідерствами.

Стурбований таким сумним становищем і всесвіт. Наша блакитна, планета, як і її називали раніше, почала тьмяніти, покриватись брудом та сміттям. До нас звертаються інопланетні екологічні служби, стурбовані таким становищем і просять почати масштабну компанію по ліквідації сміття. Ми, підростаюче покоління, освічене, культурне, яке дбає про своє здоров`я, своє майбутнє та про майбутнє своїх дітей напишемо інопланетянам листа із своїми пропозиціями. Що робити, щоб зменшити кількість сміття.

Пишемо листи.

1. Впровадити обов’язкову систему роздільного збору й сортування сміття.

2. Створення заводів по переробці сміття.

3. Створення сучасних очисних систем для стічних вод на підприємствах.

4. Використання нової техніки.

5. Створення екологічно-чистих технологій переробки та знешкодження.

6. Штраф за викидання сміття.

7. Друге життя непотрібних речей.

8. Організація суботників.

9. Креативні ємності для сміття.

10. Агітаційна робота.

Тренер. Всі ті заходи, щодо зменшення кількості сміття,допомагають боротись з проблемою сміття, а значить і з проблемою збереження власного здоров’я. Прошу вас у групах створити агітаційні плакати «Чиста планета – здорова людина».

ІІІ. Заключна частина.

1. Очікування «Чи справдились ваші очікування»

Якщо так, то вплетіть свою квіточку в цей віночок, що символізує безкінечність, безкінечність життя на землі, позитив, здатність творити прекрасне, здатність бути господарями не дати засмітити планету, своє життя, свої думки.

2. Вправа «Коло надії»

Стати в коло, одну руку покласти на плече товариша, іншу простягти до центру і покласти на руку сусіда, щоб утворилася гора із рук. Разом тричі сказати: «Ми зможемо допомогти природі».

Давня істина говорить: Те, що ми маємо – не бережемо, коли втрачаємо – плачемо. Отже, варто вже зараз замислитися, аби не знищити назавжди те, що ми зобов’язані залишити нашим дітям і онукам, щоб і вони відчули насолоду в гармонійному житті з природою!

Невже нам треба втратити чисте повітря, чисту воду, березовий гай, рибу в ставку, щоб зрозуміти, щ це і є цінності.

3. Прощання. Дерево – символ життя, а ми його гілочки. То ж за допомогою цих стрічок прикрашаємо його і побажаємо нашій планеті, своїм товаришам міцного коріння, міцного стовбуру та розлогої крони. (Діти пов’язують стрічки на гілки)

У природі немає ніякого сміття. Усе, що створила природа, є початком чогось нового. Але ми , люди, у процесі життєдіяльності створюємо сміття, яке не знаємо куди подіти. Стає дедалі менше і менше місць, де його можна розмістити, оскільки люди не хотіли б жити поруч з сміттєзвалищами. Чим більше місто – тим більше звалище.

В Україні під цілими горами сміття вмирає земля. На якій можна було б вирощувати хліб та сади, а підземні води забруднюються настільки, що жителі сіл черпають зі своїх колодязів не воду, а рідину, часту не придатну для пиття. Люди сьогодні стурбовані тим, що небезпечні речовини зі сміттєзвалища можуть потрапляти до грунтових вод, створюючи проблеми для майбутнього. Окрім звалищ офіційних, за які відповідають певні служби, існують так звані стихійні. Неодноразово ми бачимо їх за містом і навіть у самому місті, у дворах чи лісопаркових зонах. За них часто взагалі ніхто не відповідає, і мішанина з різноманітних видів сміття розкладається (чи не розкладається) просто неба, отруюючи повітря, воду й землю. Все це змушує нас змінити наше ставлення до відходів. Так далі тривати не може. Багато людей не знають, яка частина того, що вони використовують, стає відходами.Люди повинні розумно розпоряджатися тим, що приносять в свій дім. Розумне використання ресурсів має увійти у повсякденну звичку. Це досить складно, але такий спосіб життя змусить стати нашою метою, якщо ми хочемо створити суспільство стійкого розвитку. Щоб змінити свої звички, щодо сміття, можна діяти за таким планом.

План дій

1 Сортування сміття для подальшої переробки.

2. Вторинне використання паперу.

3. Компостування.

4. Сумки для покупок.

5. Ремонт.

6. Нове життя старих речей.

7. Допомога своїй громаді.

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, 6 клас, Сценарії
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
2321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку