Виховна година для учнів 5 класу. Тема "Вчимося слухати один одного"

Про матеріал

Виховна година для учнів 5 класу.

Тема "Вчимося слухати один одного"

Мета: вчити дітей взаєморозуміння;

формувати у них норми поведінки під час спілкування;

дати можливість дітям перевірити власний рівень уміння слухати.

Перегляд файлу

Виховна година для учнів 5 класу

 Тема.  «Вчимося слухати один одного».

Мета: вчити дітей взаєморозуміння;

 формувати у них норми поведінки під час спілкування;

дати можливість дітям перевірити власний рівень уміння слухати.

Хід бесіди

Слово вчителя. Діти, кожна людина має власне особисте і тільки одне життя. Але людина живе з людьми, між людьми, серед людей. Людина має розум і велику цінність – мову. Тобто може спілкуватися з іншими людьми.

 Сьогодні наша бесіда називається «Вчимося слухати один одного». У мене до вас запитання. Чому треба вміти слухати? Це ж так просто слухати.

(Думки дітей)

 Уявіть ситуацію. У класі всі говорять одночасно. Що з цього вийде? А чи почує хоч одна людина іншу? А якщо до однієї людини одночасно звертаються багато людей7 Що робити? Як встановити порядок?

(Думки дітей)

Висновок: існують правила, яких треба дотримуватися під час спілкування. На жаль не всі люди вміють вести діалог та бесіду. Тому й виникають сварки, непорозуміння. Однією з головних проблем. Яка виникає під час спілкування. є те що багато людей не вміють слухати свого співрозмовника.

Розглянемо з вами кілька ситуацій, які виникають щодня у вашому шкільному житті чи в родині. Обговоримо, як треба поводитися, або правильно спілкуватися.

Ситуація перша.

 Ваш товариш. Однокласник відпочивав тривалий час, і не відвідував школи, о коли прийшов перший раз до школи, його радісно зустріли однокласники і наперебій почали розповідати всі новини. Чи почув ці новини ваш товариш?

(Думки дітей)

Підсумок вчителя: про головне у спілкуванні:

«взаємоповага»;

порядок під час спілкування;

спочатку надати слово тому, був хто відсутній.

Ситуація друга.

На перерві директор школи просить когось із вас покликати вашого класного керівника. Ви застали класного керівника за розмовою з іншим вчителем (учнем). Як правильно виконати прохання директора?    (Думки дітей)

Підсумок вчителя: про вміння увійти в розмову.

 Ситуація третя.

На уроці вчитель задає запитання і просить з місця відповідати. Учні мовчать. Тоді. Один учень починає відповідати. Але невпевнено, інші починають перебивати його, наперебій висловлюють власну думку. Чи правильно це?

(Думки дітей)  Підсумок вчителя: про поведінку на уроці.

Ситуація четверте.

 Розмова по телефону. Ваш товариш захворів, або ви довго не бачились. Він вам зателефонував і ви почувши знайомий голос зраділи і почали говорити першим про всі новини, які тут трапились без нього, не давши вашому співрозмовнику право висловити те, з якою метою він і зателефонував. Як правильно було б повестися в даній ситуації?

Підсумок вчителя. Відтворення алгоритму правильного спілкування по телефону.

Корисні поради.

Щодня ми спілкуємося. Але щоб нам було приємно і радісно, треба дотримуватися певних правил-порад. Послухайте:

Уміння слухати складається. На думку вчених, із трьох складових: уваги, дружелюбності й активності.

Увага.

1.Поважайте того хто говорить, цінуйте його бажання повідомити про щось нове.

2.Знайдіть із ним контакт на початку бесіди. Тим самим показуючи, що щиро готові його слухати.

3.Не ховайте очей, дивіться на співрозмовника.

4.Не переривайте. Наберіться терпіння і дайте можливість людині сказати те, що вона хоче.

5.Не поспішайте з висновками.

Дружелюбність.

1.Не пригнічуйте співрозмовника авторитетом, інформацією. Або довгою розмовою.

2.Стримуйте емоції. А якщо не можете контролювати. Уявіть себе на місці співрозмовника.

3.Не поспішайте із запереченнями. Перебивши людину, яка не все сказала, ми викликаємо в неї гнів, роздратування. А коли вона вже висловилася, то слухати вас більше не хоче.

4.Не демонструйте своїм виглядом зневагу до того, що сказав, або збирається сказати співрозмовник.

5.Робіть паузи. Дайте висловитися іншому.

3.Активність.

1.Не будьте мовчуном. Час від часу подавайте сигнали, що вирозумієте про   

    що йдеться і виявляйте своє ставлення до висловленого.

2.Стриманість – гарна риса людини. Але і тут повинна бути міра.

3.Не намагайтеся здобути славу розумника.

4.Тримайте себе спокійно, але не розслабляйтеся, бо співрозмовник втратить бажання спілкуватися з вами.

5.Якщо ви стомилися то краще вибачитися і перенести розмову на інший час.

І на кінець нашого спілкування проведемо тестування.

Тестування на перевірку вміння слухати .

(завжди – 4 бали, часто – 3 бали, інколи – 2 бали, ніколи – 1 бал).

Чи даєте ви співрозмовнику можливість висловитися?

Чи звертаєте увагу на зміст сказаного?

Чи намагаєтеся запам’ятати те, що почули?

Чи звертаєте увагу на головне?

Чи намагаєтеся зберегти в пам’яті основні факти, цифри?

Чи звертаєте увагу співрозмовника на висновки, які пролунали в його повідомленні?

Чи стримуєте власне бажання ухилитися від неприємних запитань?

Чи стримуєтеся від роздратування, коли чуєте те, що вам не подобається?

Чи намагаєтеся зосередити увагу на словах співрозмовника?

Чи охоче спілкуються з вами інші люди?

Для підрахунку результатів: 32 і більше – відмінно; 27 – 32 – добре;

 22 – 27 – помірно; менше 22 – вам необхідно тренуватися слухати співрозмовника.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кривошей Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Adelina Adelina
    Дуже інтересний матеріал! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 липня 2018
Переглядів
2490
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку