Виховна година для учнів 6-7 класів "Ким бути?"

Про матеріал

Через проектну роботу розширювати знання учнів про різні види трудової діяльності людей своєї місцевості; формувати в них уміння висовувати, аргументувати та захищати свої ідеї; розвивати творчу увагу, фантазію; вміння спостерігати, порівнювати; здійснювати професіональну оріентацію школяра.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Етапи проекту

  1. Організаційний - учасники проекту приходять у призначений кабінет, готують необхідні для проекту матеріали.
  2. Пізнавальний - вихователь та учні обмінюються інформацією.
  3. Розвідувальний - проводяться експерименти, екскурсії.
  4. Творчий - виконують одержані завдання.
  5. Підсумковий - дається оцінка проекту його учасниками, висловлюються побажання на майбутнє.

Мета: розширювати знання учнів про різні види трудової діяльності людей своєї місцевості; формувати в них уміння висовувати, аргументувати та захищати свої ідеї; розвивати творчу увагу, фантазію, вміння спостерігати, порівнювати.

Мотивація: прищеплювати дітям значимі загальнолюдські цінності, пробуджувати в них захоплення силою та майстерністю працьовитих рук; здійснювати первинну професіональну орієнтацію школяра.

Проблемне питання проекту: «3а якими правилами можна визначити найважливішу професію?»

Предметно-змістові галузі: основи здоров'я, образотворче мистецтво, математика, « Я і Україна».

Обладнання: тематична виставка книжок та фотографії, олівці, фарби, дитяча енциклопедія, музичне.

Зміст проекту.

І. Обмін інформацією.

Повідомлення теми проектного дня.

Ознайомлення з планом роботи: формування проблемного питання.

Вступне слово вихователя


На дошці прислів'я: «Праця людину годує, а лінь марнує», «Бджілка мала, а й та працює», «Що посієш, те й пожнеш».

- Діти, ви добре знаєте, що кожна людина на землі повинна працювати. Праця - основа життя на землі. ї від того, як людина працюватиме, залежатиме майбутнє не тільки сім'ї, а й держави. Зараз ви сидите за партами. Навчання - етакож велика й непроста праця, але коли ви закінчите школу, вам треба бути робити вибір: ким бути?

Кожен із вас муситиме визначитись із тим, яка професія для нього найкраща. Сьогодні ми поговоримо про вибір професії.

Учні.

Не за глибокими морями,

Не за дрімучими лісами,

А нашому рідному місті

Споконвіку українці живуть-поживають,


Працюють і горя не знають.

Фахівців серед них багато.

Усі - майстри своєї справи.

На роботу ходять, як на свято.

 Шанують люди їх талант і працю.

Батьки і діти - сім'я єдина.

 Шануватимемо рідну Україну,

 Працюватимемо завзято,

 щоб життя в нас було, як свято.

Починаємо подорож у світ професій.

Бесіда про професії людей, з якими учні зустрічаються по дорозі до школи (за два дні до цього діти отримали завдання провести таке дослідження).

 

Розмова про золоті руки.

Дискусія за змістом віршів про різні професії

( кілька учнів заздалегідь отримали завдання підібрати та вивчити такі вірші).

- Про які професії ви почули?

Поганих професій не буває. Глибоку вдячність і повагу завжди викликає той, хто чесно працює.

Хай летить, як птах крилатий. Мрія з краю в край. Час спливе, і життя скаже: «Шлях свій вибирай». Тож, шановні, не лінуйтеся: До вибору професії Уже зараз ви готуйтеся.

 Учні

Навколо стільки є роботи,

Що не перелічить.

До праці наберись охоти,

Щоб добре було в світі жити.

А той хто дбає,той і має

Свій хліб й до хліба теж.

 Бо марно він часу не гає,

 А трудиться без меж.

Без діла зразу слабне сила.

Відновить силу труд.

 Робота добрим людям мила

Про це ти не забудь.

Бджола мала, а й та працює,

І ти за труд берись.

Бо тільки дурень байдикує.

А дурнів стережись.

Не зупиняйсь на половині,

Все мусиш довести.

Потрібно знати це людині,

Щоб по життю іти.

 


Конкурс «Хто такий?»

- Діти, після занять у школі ви йдете додому, в гуртожиток, де потрібна ваша допомога. Ви ходити до крамниці по хліб, підмітаєте підлогу,розігріваєте їжу до приходу батьків. Це невеликі справи, але дуже важливі. Треба виконувати роботу і просту, і складну - будь-яку.

Клас поділяється на дві команди для участі в конкурсі. Вибирається журі.

Завдання для конкурсу.

  1. Бесіда.
  •    Хто нас обслуговує? Назвіть професії пов'язані з:

а)виготовленням одягу;

б)випіканням хліба;

в) приготуванням їжі;

г) обслуговуванням у крамниці.

  •    Хто вміє швидко прасувати?
  • Хто швидко заб'є десять цвяхів?
    1. Гра «Кращий  льотчик».

Кожний льотчик, щоб якнайкраще вести літак, повинен вміти робити правильні розрахунки. Вам необхідно визначити правильну відповідь у кількох прикладах. Кожний правильно розв'язаний приклад підійматиме ваш літак вище. Хто швидше досягне найвищого рівня, той і буде кращим льотчиком. Завдання для команд.

41+42+43=126 70+90+80-240

14x3=42 5x18=90

153+121+130=404 96+50+44=190

25x5=125 4x19-76

3. Гра «Вгадай професію».

  1.   команда.

Вам потрібні працівники?

  1.   команда.

А що ви вмієте робити?

Представники 1 команди розповідають вірші про професії, а 2 - відгадують, потім навпаки.

Звучить пісня Серьоги «Черний бумер» (сл.і муз. Серьоги), заходить Водій.

Водій.

Їздять по містах і селах,

Возять діточок до школи

І працюють на будовах.

Вантажі везуть і воду

В дощ, у спеку, у негоду.

Було б важко для людини

Без потужної машини.

Під мелодію оркестру Г.Ломбардо заходить Власниця магазинів.

Власниця магазинів.

Я відкрила магазини

В Києві, в Москві, у Римі,

У Парижі і в Варшаві.

Всіх запрошую ласкаво,

Бо у мене продавці -

Люди чемні, молодці.

І Юдашкин і з Карденом

Одягаються у мене.

А пояснюють це так:

Маю вишуканий смак.

Звучить мелодія пісні « Я люблю тебя, жизнь» (сл. К.Ваншенкіна, муз. Е. Колмановського).

Заходить Лікар і Ветеринар.

Лікар. Я працюю у лікарні. Ця лікарня - просто диво.

Як тут затишно і гарно!

Всі усміхнені, щасливі.

І дорослі і малята

Залишають нас здорові,

Забувають про хвороби.

Ветеринар. Хоча наші пацієнти

Не уміють розмовляти,

Їх потрібно доглядати, лікувати

І виписувати рецепти.

До братів найменших наших

Треба ставитись з любовю.

І тоді вони віддячать

Нам своєю добротою.

Під мелодію «Песенки о капитане» (муз. Дунаєвського) заходить Юнга.

Юнга.

Наш корабель вирушає у плавання,

Вже на місточку стоїть капітан.

Ми - ваші діти із тихої гавані

З вами виходимо в Знань океан.

Під мелодію оркестру Г. Ломбардо «Встреча» вибігає Актор.

Актор.

Що за гамір там несеться?

За мною преса вся женеться.

Я щойно Оскара здобув.

До вас приїхав з Голлівуду.

Тепер зніматися я буду

У фільмі «Щастя вчителів».

 Я такий же, як і ви,

Непомітний між людьми.

У театрі ролі граю:

 Нині - вчителя у школі,

Завтра буде інша роль:

То бідняк я, то король.

Про чужу життя розкажу

І зі сцени вам покажу,

Як по правді треба жити

І біди не наробити.

Під мелодію «Везате Миско» заходить Перукар.

Перукар.

Я - художник від природи.

Почуття краси і вроди

У душі своїй несу.

Задля цього все роблю:

І стрижу я, і фарбую,

Гарний настрій подарую.

Золоті у мене руки,

Роблю зачіски, перуки,

І красу, яку творю,

Добрим людям роздаю.

Під музику Ф. Шопенсі «Фантазія-експромт до дієз мінор» входить музикант.

Музикант.

Так я граю, аж злітає

В небеса душа моя.

Звуки дивні і чарівні

Фортепіано вимовляє.

Я на сцені у натхненні,

Мов натягнута струна.

Я - не з вами , з небесами,

До вас приїхав з Голлівуду.

Тепер зніматися я буду

У фільмі «Щастя вчителів».

Я такий же, як і ви,

Непомітний між людьми.

У театрі ролі граю:

Нині - вчителя у школі,

Завтра буде інша роль:

То бідняк я, то король.

Про чужу життя розкажу

І зі сцени вам покажу,

Як по правді треба жити

І біди не наробити.

Під мелодію «Везате Миско» заходить Перукар.

Перукар.

Я - художник від природи.

 Почуття краси і вроди

У душі своїй несу.

Задля цього все роблю:

І стрижу я, і фарбую,

Гарний настрій подарую.

Золоті у мене руки,

Роблю зачіски, перуки,

І красу, яку творю,

Добрим людям роздаю.

Під музику Ф. Шопена «Фантазія-експромт до дієз мінор» входить музикант.

Музикант.

Так я граю, аж злітає

В небеса душа моя.

Звуки дивні і чарівні

Фортепіано вимовляє.

Я на сцені у натхненні,

Мов натягнута струна.

Я - не з вами , з небесами,

А в душі бринить весна.

Журі підбиває підсумки конкурсу. 

4. «А якщо не вийти на роботу».

Моделювання ситуації з поданої теми. Підсумки про важливість кожної професії.

Вихователь. Уявимо собі таку картину: ні на виробництві, ні в школі ніхто не робить. Щоб сталося? Не працює електрик...

Учень. Немає світла, у квартирі темно, не працюють телевізори, холодильники, праски.

Вихователь. Не вийшов на роботу пекар...

Учень, Усі залишилися без хліба, булочок, пиріжків.

Вихователь. Вирішив відпочити кочегар...

Учень. Холодно в школі, вдома, в дитячому садку, в лікарні.

Вихователь. Захворів вчитель...

Учень.

Діти не отримали знання.

Підведемо підсумки про важливість кожної професії.

5.«Асоціативний кущ».

Асоціації дітей, пов 'язані з професіями вчи теля та лікаря.

 

 

 

 

 

 

 

- Ви часто відвідуєте ізолятор, лікарню. Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте назву професії «лікар»?

- А які у вас виникають асоціації, коли ви чуєте слово «вчитель»?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Інтерв’ю «Ким ти будеш у майбутньому ?»

Запитання до інтерв 'ю.

-   Ким би ви хотіли стати у майбутньому?

  •    Чим вам подобається ця професія?
  •    Кого з людей цієї професії ви знаєте?

ІІ.Пошукова робота.

Екскурсії:

- До бібліотеки( розповідь бібліотекаря про речі, які знаходяться поза полем зору відвідувача):

а) правила поведінки в бібліотеці;

б) правила поводження з книжкою.

- До пожежної частини міста:

 а) правила дорожнього руху;

б) перші дії при пожежі;

в) викликаємо допомогу за номером 101.

Творча робота в групах.

Завдання:

  1.   група – назвати всі приказки та прислів'я про книжки, які вони знають;
  2.   група підготувати виставку малюнків на тему «Професії наших батьків»;
  3.   група – скласти розповідь «Пожежник – мужня професія»

ІІІ. Презентація робіт

Розум без книжки - мов птах без крил.

Хто багато читає, той багато знає.

Книга допоможе в труді, допоможе в біді.

Світ освітляється сонцем, а людина - знаннями.

Вибирай книжку так, як вибираєш друга.

2 група

Виставка малюнків «Ми пишаємося своїми батьками»

3 група

Пожежник - Мужня професія.

- Ми вважаємо, що пожежники можуть бути тільки дуже сміливі та сильні люди. Бо вогонь - це страшна й сильна стихія, яка може принести дуже багато горя людям. Тому коли виникає пожежа, ми завжди телефонуємо за номером 101. І нам на допомогу приходять хоробрі люди, які на «відмінно» знають свою справу, - пожежники.

ІV. Підсумки дня.

Сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали. Кожен має добре знати свою справу, робити її чесно й уміло.

Обравши собі майбутню професію, пам'ятайте про головну для вас саме зараз:

Спитай у мами і у тата.

 Які професії у них.

 Професій різних є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх!

Учні.

Та є одна поміж професій

Якої вчаться всі в житті -

Вона для кожного найперша,

Якої вчитимешся й ти!

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи кресляр

 Всі називають головною

Одну професію - школяр!

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

Діти, сьогодні ви дуже гарно попрацювали. Молодці! Про вибір професії ми з вами говоритимемо ще багато разів, будемо ходити на виставки, екскурсії. Бо вибір професії - це дуже важлива справа.

Учні виконують пісню «Хай живе надія» (сл.. і муз. І.Білик).

1

 

docx
Додано
5 березня 2019
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку