« Добре тому жити-хто вміє дружити»
Мета: створити у класі дружнє середовище-простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей; сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті.
Обладнання: музика, квітка добра, шаблони квітів, стікери, кольорові олівці
Хід уроку
-
Організаційна частина
( Учитель вітає з початком навчального року, висловлює побажання, успіхів у навчанні, гарного настрою)
-
Хвилинка психологічного настрою
Вчитель: -Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане « колом добрих друзів»
-
А друзі , зустрічаючи один одного , з радістю вітаються і називають ім’я тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання.
-
( діти по колу передають квіточку добра. Всі звертаються один до одного на ім’я , що допомагає створити атмосферу дружби.
-
Ігровий тренінг « Я обираю настрій…»
-
А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той смайлик, який відповідає вашому настрою і який який ви б хотіли зберегти на цілий день( чіпляють стікери до смайла)
-
Актуалізація опорних знань
Гра « Інтерв’ю»
- Пограймо в гру « Інтерв’ю » і дізнаймося чи добре ви відпочили
- Чи добре ти відпочив улітку?
- Як ти допомагав своїм близьким?
- Як спілкувався з однокласниками протягом літа?
- Хто із задоволенням йшов до школи?
- Хто скучив за товаришами?
- Про що думав по дорозі до школи?
III. Мотивація і оголошення теми уроку
-
Вправа подарунок сусіду по парті
Діти розмальовують квіточку і дарують сусіду по парті
-
Слухання пісні про дружбу
-
Я помітила, що всі посміхнулись, усім стало приємно і тепло на душі.
-
Прослухавши пісню, як ви гадаєте, про що мі будемо з вами говорити?
-
Сьогодні ми будемо вчитися цінувати тих, хто поруч, налагоджувати дружні стосунки.
-
Дружба, товариство, друг і товариш…. Здавалося б поняття прості, але потрібно розібратися , чим вони різняться. Як?
-
Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати…(знайомий)
-
Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, ви скажете…(приятель)
-
Про однокласника, з яким за багато років навчання ви сиділи за партою, скажете …(товариш)
-
Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можете розділити радощі і печалі, скажете…(друг)
-
Гра « Це мій друг і я»
-
Якщо відповідь про вас, промовляйте хором враз « Це мій кращий друг і я», якщо ні , то мовчимо і тихенько сидимо
-
Рано вранці хто піднявся?
-
А хто сонечку всміхнувся?
-
Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?
-
Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?
-
Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?
-
Хто уміє берегти ручки, зошити й книжки?
-
А хто, граючи в футболу, у вікно заб’є нам гол?
-
Хто веселу вдачу має і усім допомагає?
-
Фізхвилинка
-
Групове заняття. Вправа « Сіамські близнюки»
На партах лежать :газета, пляшка з кришкою. Діти об’єднуються в пари. Пара «близнюків» обіймає одне одного міцно за талію, так, щоб у кожного була вільна одна рука: в одного- ліва, у другого-права. Пари підходять до столу з предметами й за командою вчителя вільними руками виконують команди:
-
Помніть газету, а тепер розрівняйте;
-
Відкрутити кришку на пляшці, а тепер щільно закрутіть;
-
Чи легко було виконувати вправу?
-
Що вам допомогло?
-
Як ви розумієте вислів « Нерозлийвода»?
-
Слухання і обговорення казки « Єнот і Єхидна»
Жив-був маленький Єнот. Він був дуже допитливим, але боявся ходити до лісу сам. Якось Єнот зустрів незнайомого звіра і трохи злякався.
-
Хто, ти? Як тебе звати?- запитав Єнот.
-
Єхидна,-відповів звір. У нього були довгі, як у їжака , голки і довгий ніс.
-
Хіба ти не їжак?
-
Ні! Ходімо, я покажу, де живу, суниць назбираємо!
-
Я боюся ходити до лісу, - відповів Єнот.
-
Не бійся, я буду поруч і тобі не буде страшно,- відповіла Єхидна.
Єнот погодився. Пішли до лісу. Нарвали повні кошики суниць. Маму, тата пригостили. Відтоді Єнот і Єхидна друзі.
-
Яку важливу пораду дала Єхидна Єноту?
-
Чого навчила вас ця казка?
-
Складання правил дружби
-
Радіти успіхам друга
-
Частіше посміхатися
-
Називати друга на ім’я
-
Допомагати другові
-
Захищати друга
-
Ділитися з другом
-
Вправа « Букет»
-
Діти, візьміть у руки квіточку. Кожну квітку легко зламати і викинути, так само і дружбу. Я пропоную зібрати букет дружби, щоб у кожного з вас вона завжди була міцна. Напишіть на квіточці ім*я свого найкращого друга. Ми зберемо з вами ці квіти у букет і це буде букет нашої єдності і дружнього колективу
IV. Підсумок уроку
-Уміти дружити – це справжнє мистецтво, якому ми вчимося протягом життя. І дуже важливо не тільки мати хорошого, вірного друга, але й самому бути справжнім другом. А бути справжнім другом- це значить навчитися поступатися чимось своїм ради когось, вміти радіти чужим успіхам.
- Я впевнена, ви зрозуміли, що таке дружба і тепер зможете правильно дружити самі і навчите інших.