Сценарій виховної години
"Доброта врятує світ. Поспішай творити добро!"
Мета: допомогти учням осягнути, що означає бути добрим, що лежить в основі доброти, доброго вчинку, славлячи добро в людині, її справах і ставленні до інших. Розвивати в учнів бажання робити добро, формувати в підростаючого покоління моральні чесноти, шляхетність, почуття милосердя, виховувати морально-етичні норми життя.
Обладнання. Картки для гри, музичні записи, мультимедійний проектор.
Форма проведення. година спілкування
Перебіг заходу
Учень
Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові.
Із батьківської хати і двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.
Людина починається з добра,
З уміння співчувати, захистити,
Це зрозуміти всім давно пора,
Бо ми прийшли у світ добро творити
Вчитель
Діти, сьогодні ми поговоримо про найважливішу цінність людської душі - про доброту. Кажуть, що весь світ стоїть добром людського серця. Злі та недобрі почуття - пригнічують та нівечать наші душі. А доброта творить, відроджує, лікує…
Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай!
Лиш в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра.
Асоціативний кущ "Добре серце"
Скласти серце з пазлів, а потім вибрати слова притаманні доброму серцю і прикріпити на серце.
Гра "Відкрий своє серце"
Розфарбуй і запиши, які риси характеру живуть у твоєму серці...( звучить пісня "Людина починається з добра") прикріплюємо заповнені серця на дошку.
Вчитель
Що ж таке доброта? Доброта - це уміння співчувати іншій людині, відгукуватися на її горе, яке може спідкати кожного з нас, це милосердя по відношенню до того, хто потребує допомоги, це добре ставлення до всіх людей. Все своє життя, починаючи з дитинства, людина пізнає, що таке «добре», а що таке «погано».
Перегляд відео "Шляхом доброти"
Дидактична гра "В якому вчинку живе добро"
Діти визначають вчинок і піднімають картку з хмаринкою або сердечком. Поганий вчинок- хмаринка, добрий - сердечко.
1. Допомагати другові в біді.
2. Когось образити.
3. Захистити слабкого.
4. Когось обдурити.
5. Ділитись тим, що маєш.
6. Не слухатися старших.
7. Вихвалятися перед кимось.
8. Радіти з чужої біди.
9. Співчувати, якщо з кимось сталося нещастя.
10. Дражнитись.
11. Ображатися через дрібниці
12. Пробачати і просити пробачення, якщо когось образив.
13. Поважати інших.
Дидактична гра "Скринька добрих справ"
На картинках зображені різні справи. Потрібно погані справи викинути в кошик, а добрі покласти в скриньку.
Вчитель. Доброта людини - у її погляді, лагідних очах, щирій посмішці. А ще в доброму привітному слові. Часом, нам так не вистачає його. Кажуть, що словом можна і ранити боляче, якщо воно зле і безсердечне, і вилікувати, оживити, якщо воно чуйне та сповнене безмежної турботи. Бути добрими та чуйними, ставитися до людей з теплом вчить нас українська мудрість-прислів’я та приказки.
Гра "Розумники. Знайди кінцівку"
Робота в парах чи групах. знайти закінчення прислів’я чи приказки.
Все добре переймай, а зла....... |
уникай |
До доброї криниці стежка...... |
утоптана |
Добре діло роби....... |
сміло |
Добре ім'я найкраще...... |
багатство |
Добре роби, добре й..... |
буде |
Добрий чоловік - надійніше кам'яного ..... |
мосту |
Доброму скрізь....... |
добре |
За добро добром..... |
платять |
Від доброго слова й лід..... |
розмерзає |
Добре слово краще за....... |
мед |
Сценка «Допоміг».
- Іванку, агов!
- Агов.
- Тебе я знайшов?
- Знайшов.
- Ти погріб копав?
- Копав.
- У яму упав?
- Упав.
- Давно ти упав?
- Давно.
- Куди ти упав?
- На дно.
- А що там на дні?
- Струмок.
- А що в глибині?
- Пісок.
- Каміння нема?
- Нема.
- А холод пройма?
- Пройма.
- Нагору спішиш?
- Спішу.
- Лежиш чи сидиш?
- Сиджу.
- І нудно сидіть?
- Ага.
- Що в тебе болить?
- Нога.
- Драбину чекав?
- Чекав.
- На поміч гукав?
- Гукав.
- То, кажеш, сидиш?
- Сиджу.
- Посидь…Я гулять біжу!
Вчитель.
Не випадково люди провели чітку межу між людиною доброю і добренькою. Добра справа - це справа клопітка. І тут гарними фразами не обійдешся. Потрібно діяти - в будь-який момент прийти на допомогу, вміти поступитися своїм заради чужого. Добро - завжди дієве, воно не буває пасивним, а пасивне добро - це вже не добро.
Вчитель.
Поруч із добром по життю йдуть його друзі, щоб познайомитись з ними нам потрібно виконати завдання(із букв скласти слово).
Гра «Збери слово».
Чуйність - турботливе, уважне ставлення до людей.
Щирість - відкритість душі, чесне ставлення людей.
Доброзичливість - побажання людям добра, радості, готовність прийти на допомогу.
Гуманізм - чуйне, добре ставлення до людей.
Вправа з яблуками: (2 однакових яблука)
Запитати в учнів чим відрізняються ці яблука? Взяла одне з яблук, подивилася на нього і сказала " Ти мені не подобаєшся! Ти противне яблуко! кинути фрукт об землю. Потім дати яблуко учням "Знайдіть в ньому щось, що вам не подобається і теж киньтк об землю". Коли яблоко повернули на стіл, запитати чи бачать діти суттєву різницю між яблуками. Розрізати обидва яблука. Одне гарне, інше ні. Запитати чи діти б захотіли його з'їсти?.
"Діти, але це ж ми зробили його таким! Це наша вина!" "Точно так само відбувається із людьми, коли ми їх ображаємо або обзиваємо. Ззовні на них це практично не позначпється, але ми наносим їм величезну кількість внутрішніх ран!
Вчитель.
Ставитися до інших відкрито, по-товариськи, дружньо, з прихильністю може лише добра людина. Давайте дізнаємось на скільки товариськими є кожен з вас. Проведемо такий тест. При відповіді «так» зараховується один бал.
Тест
1. Чи звертаєш увагу, який настрій у однокласників, коли заходиш до класу?
2. Чи приємно тобі називати однокласників по імені?
3. Під час сварки ти намагаєшся образити однокласника?
4. Якщо кого-небудь із дітей звинуватив без причини вчитель, ти будеш його захищати?
5. Якщо однокласник попросив у чомусь допомогти йому, ти погодишся?
Ключ до тесту:
4-5 балів - ти хороший товариш.
3 бали - ще трішки придивись до себе, в тебе все вийде.
1-2 бали - все залежить тільки від тебе, хочеш бути краще - зміни себе сам
Вчитель.
Як каже нам Біблія: «Тож усе чого тільки бажаєте, щоб чинили вам люди, самі чиніть їм і ви…»
Перегляд казки "Те що повертається"
Вчитель.
Діти, про що була казочка?
Казочка про добро дівчаток і силу взаємності. Все, що робиться в нашому житті вернеться нам бумерангом, отож їхня доброта до маленького песика вернулася їм тим, що вони змогли врятувати бабусю.
-"За добро зроблене добром відплатять!"
Учениця.
Добро творити на Землі
Людині лиш дано
І навіть діточки малі
Всі знають це давно.
Краса і море доброти
Оточує нас всіх.
Подібним буль до сонця ти,
Щоб зазвучав твій сміх
Щоб ти освітлював всім шлях,
Як сонце з висоти.
Хай сяє усмішка в очах.
Будь завжди добрим ти!
Учениця.
Будь чистою і світлою, дитино.
Добро твори у світі кожен час.
Добро і є та категорія єдина,
Яка веде до світла кожного із нас.
Добром на доброту відповідай щоднини
На зло також добром відповідай.
Покликання найбільше для людни -
Добро творити! Це запам'ятай.
Вчитель.
Добігає кінця наша зустріч. Спасибі вам за доброту! І на згадку про нашу голину спілкування — ось ці буклети. Там ви прочитаєте дуже гарну казочку про добро і зможете виконати деякі завдання. Намагайтеся щодня робити все так, як личить справжній людині. Щоб люди вас поважали і приязно ставились до вас, ніколи не забувайте золотого правила вихованості: ставитися до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставилися до вас.