Тема : Дружба –найцінніший скарб.
Мета: учити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнення бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності перед друзями; виховувати чесність, щирість; збагачення словникового запасу учнів.
Обладнання : плакат « Дошка оголошень», «Справжній друг. Який він?», шифрограма, малюнки казкових героїв, крісло автора.
Хід заходу:
І. Організаційний момент
Ось і продзвенів дзвінок, починаємо урок..
Сподіваюсь, ми отримаємо радість і задоволення від спілкування. А будь-яке спілкування розпочинається з посмішки.
Тож поверніться один до одного, подивіться один одному у вічі й подаруйте свої найприємніші, найщиріші посмішки.
ІІ. Оголошення та представлення теми
Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина.
Воно потрібне всім і дорослим і малим. Воно потрібне кожній людині, родині, класу, країні, всій планеті.
Відгадайте.
– Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?
Ж |
А |
Р |
Д |
Б |
У |
4 |
6 |
2 |
1 |
5 |
3 |
Відгадати загадку допоможе вам шифрограма
- То що ж таке дружба?
Дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив’язаності.
Тренінг « Моя думка»
Чи важлива дружба у житті?
Так Ні
4.Поговорити про все, що тебе цікавить.
(учням потрібно прикріпити стікер і довести свою думку)
Вправа «Бінго
- Ви сказали чому потрібен друг. Чи з усіма ви хотіли б дружити?
- Якого друга ви хотіли б взяти із собою?
- Давайте спробуємо його створити? У вас на партах є фігурка - силует людини. Напишіть на фігурках ті риси характеру, які б ви хотіли бачити у своєму другові, назвіть їх по черзі та прикріпіть на дошку біля запису «Справжній друг» (завжди зрозуміє, веселий, виручить з біди, не насміхається, добрий, щедрий і т.д.)
- Погляньте, який круг справжніх товаришів вийшов у нас. (Прочитати те що діти написали).
- А яких друзів потрібно остерігатися? (Хитрунів, брехунів, задавак, задирак, забіяк)
Пісня « справжній друг»
Вправа «Крісло автора»
Вчитель . На уроці української мови ми з вами писали твір про друга. А зараз кращі твори ви прослухаєте. Запрошую у «Крісло автора» Вознюк Вікторію прочитати свій твір.(Черевка Романа)
Вправа «Дошка оголошень»
Ви всі приблизно уявляєте, яким повинен бути справжній друг. А також напевно читали оголошення в газетах і знаєте, як вони складаються. Пропоную вам зараз написати оголошення «Шукаю друга» за таким алгоритмом:
«Я, хлопець (дівчина), …. років, учень … класу … (декілька ваших чеснот), шукаю друга.» Далі опишіть, яким він повинен бути, з якими рисами. Оголошення повинне бути максимально містким і коротким. Пишіть розбірливим почерком, без помилок. Готові оголошення приклейте скотчем на «Дошку оголошень».
Кліп про дружбу
Вчитель .Про дружбу написано багато оповідань, казок, віршів. Зараз попрацюємо в групі. Ваше завдання : серед героїв казок, мультфільмів знайти друзів.
Робота в групах.
«Хто з ким дружить?»
Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка)
Срібляста рибка та …………(жабка)
Дюймовочка та ………..(ластівка)
Котик та……..(Півник)
Карлсон та …….(Малюк)
Вінні - Пуха та ........( П'ятачок)
Вчитель . Уявимо, що ми з вами художники .Скажіть , діти, які фарбми ми брали, щоб намалювати справжнього друга. А зараз уявимо, що падає дощ. Кожна краплинка –це якості справжнього друга. Є дві парасолі : світла і темна.
Зараз пограємось. Я буду вам пропонувати якості характеру людини, а ви повинні уважно слухати: якщо пропоновані якості відповідають справжньому другові , ховаєтесь під світлу парасольку, а якщо ні - під темну.
Чесність, доброта, справедливість, грубість, зрада, співчутливість, відповідальність, войовничість. задерикуватість, щедрий. виручить з біди.
Вчитель. Кожна країна має свої закони, наша школа теж має певні закони, правила. Так само і справжня дружба має свої закони, що потрібно не тільки знати, але й дотримувати їх.
Закони дружби
1.Завжди прислухатися одне до одного.
2.Не обманювати одне одного.
3.Завжди чинити по справедливості.
4.Не залишати одне одного у біді.
5. Допомагати одне одному.
Вчитель. А закінчимо нашу годину спілкування грою « Мікрофон»
Ви маєте доповнити останнє слово в кожному реченні вірша.(Доповнює той, хто отримає мікрофон)
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися …(дружити)
А не кидатись словами,
Щоб не стати …(ворогами).
Рефлексія.
- А зараз всі станьте в коло, закрийте очі. Нехай кожен візьме за руку свого сусіда і потримає її у своїй.
- Що можна сказати про руки, які вони? (Теплі, ніжні, лагідні, добрі, гладенькі...).
Невже можна образити людину, якщо у неї такі теплі, добрі руки? Тож, якщо хочеться образити кого-небудь із товаришів, згадайте про їхні добрі руки. Нехай руки допоможуть нам потоваришувати та здружитись ще більше.
К З « Луцька загальноосвітня школа І –ІІІ ст. № 13
Луцької міської ради»
Година спілкування :
«Дружба – найцінніший скарб»
Вчитель : Романюк Л. В.