Виховна година "Толерантність"

Про матеріал
Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям . Практична робота. Обговорення літературних джерел про толерантність.
Перегляд файлу

Урок № 3

Тема: Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоровям . Практична робота. Обговорення літературних джерел про толерантність.

Мета .

 Навчальна : дати учням уявлення про толерантність, сприяти розумінню толерантності як цінності сучасної людини, формувати повагу і визнання до себе та інших людей, до їхньої культури;

Розвивальна : розвивати вміння аналізувати, приймати рішення, розвивати навички терпимого ставлення до інших людей, націй, культур;

Виховна : виховувати чуйність, терпимість і небайдужість у взаєминах в групі, суспільстві.

Обладнання :  ілюстрації,малюнок автобуса, назва станцій, дерево, листочки з дерева.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Урок - подорож

Структура уроку:

І. Організаційний  етап.

До уроку  всі готові?

 Є бажання до розмови?

 Тож не будемо зволікати ,

час урок наш починати.

 

ІІ. Етап  підготовки учнів до активного засвоєння знань.

Вчитель . Діти, чи любите ви подорожувати? Сьогодні ми з вами будемо подорожувати у незвичайне місто, місто – Толерантність. В подорож відправимось з вами автобусом. Так як ми з вами виховані діти , то придбаємо білети. На кожному білеті є до вас питання . Послухайте їх і дайте відповідь.

1.З яких членів складається сім’я?

2.Як ми називаємо тата вашого тата?

3.Як звати маму нашої мами?

4.Назвіть одне прислів’я про сімю.

Ми  відповіли на питання і вирушаємо в подорож. Що означає назва нашого міста?

ІІІ. Етап засвоєння нових знань.

ТОЛЕРАНТНІСТЬ – означає  уміння поважати  і приймати різноманіття культур, здатність сприймати думки, поведінку і спосіб життя інших людей.

Толерантність – це терпимість і повага до інших людей.

Вчитель. Перша станція – зупинка Привітань .  Ми  об’єднаємось у 3 групи.

Група 1 – ви вітаєтесь, як японці( вклоняються) 

Група2- ви вітаєтесь , як європейці( потискують руки)

Група 3- ви вітаєтесь , як ескімоси( труться носами)

Вчитель. У такій незвичайній формі привітання ми висловили повагу одне до одного, що є складовою толерантності. Бути толерантним означає бутитерпимим, любити і поважати людей, не кривдити , не чинити зла, не ображати інших, творити добро. Послухаємо « Притчу про аксакала»

Помирає в одному поселенні старий аксакал. Прийшли  до нього люди попрощатися, та й говорять: « Скажи нам, мудрий старий, як вдалося тобі створити такий порядок у сімї,що усі сини та невістки , дочки й зяті жили разом у мирі і злагоді?» Не може вже говорити старий – подають йому папір , олівець, і він довго пише . Коли випав із рук вмираючого аркуш, дуже здивувалися усі – там 100 разів було написане одне слово.

Здогадайтеся , яке?На аркуші 100 разів було написане слово терпимість.

 

Поняття  « толерантність» є синонімом слова « терпимість».

Толерантність людей є найважливішою умовою у сім’ї,, колективі, суспільстві

Вчитель. Наступна наша станція –  зупинка Ввічлива.

Кожна людина хоче, щоб до неї добре ставилися, привітно розмовляли, любили і поважали, говорили теплі слова.  Перевіримо, чи знаєте ви їх!

(на картках записані слова ввічливої людини, але літери в них переставлені місцями)

  •                 Добрий день – йдбрионьед;
  •                 Дякую – куюся;
  •                 Будь ласка –дубьсакал
  •                 Пробачте – ропчебат

Вчитель. Як можна назвати всі ці слова? ( Ввічливі)

Молодці! Гарно всі попрацювали,

               Слова ввічливі назвали.

Вчитель . Подорожуємо далі.  Наступна наша зупинка – зупинка Відпочинку.

Вправа «Компліменти»( діти  придумують компліменти своїм  товаришам)

Вчитель . Ми вирушаємо далі подорожувати  шляхами міста « Толерантність»

Наступна наша станція – станція Вправ.

Жителі  цього міста запропонували нам  вправу « Толерантні ( позитивні) та інтолерантні ( негативні) якості людини. Учням слід розкласти якості людини на дві групи.

Доброта, злість, повага, хитрість, терпіння , ненависть, увічливість, егоїзм, довіра, нетерпимість, розуміння, непорозуміння, чуйність, байдужість, доброзичливість.

Якості                                                                                  Якості

толерантної людини                                              інтолерантної людини

Вправа « Розбите серце» Вчитель читає казку( Див. додаток)

Вчитель . Ми  вже  близенько біля нашого міста. Ось зупинка – Милосердя.       Вчитель .

 Ви , напевно, зустрічали на вулиці , у магазині, у поліклініці, у транспорті людей, які мають проблеми зі здоров’ям , - сліпих, глухих, німих, інвалідів на

візках. Не глузуйте з них, не ображайте і застерігайте від цього своїх друзів, надавайте таким людям посильну допомогу.

16 листопада – Міжнародний день толерантності.

( обговорення літературних джерел про толерантність)

« Горбатенька дівчинка» В. Сухомлинський.

Вчитель. Прочитаємо оповідання , вдумаємось, чому воно має такий заголовок?

  • Який іспит витримали діти? Що ви можете зробити для таких людей? Чим незнайомка відрізнялась від дітей?

V.   Етап  інформації учнів про домашнє завдання  й інструктаж з його виконання.

Вчитель . Залишилась  у нас ще остання зупинка – Підсумкова.

Сьогодні ми з вами говорили  про ознаки толерантності .  Вам потрібно  на листочках  записати ознаки толерантності і прикріпити  їх     на дереві толерантності.

 Врятує світ краса – завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта ,

 Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла – людина вже не та.

Тож , діти, на Землі,

Спішіть добро творити,

щоб нам не згинути у морі зла,

 Щоб кожен міг  серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

docx
Пов’язані теми
Етика, 4 клас, Виховна робота
Додано
13 вересня 2019
Переглядів
5805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку