Виховна година "Дружба"

Про матеріал
Цікавий навчально - виховний матеріал для учнів , вчителів та класного керівника на актуальну тему "Дружба".
Перегляд файлу

Тема: Умійте цінувати дружбу

Мета: Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу,  навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати  любов, повагу та бережне ставлення до друзів.

Обладнання: : __________________________________________________________________________________________________________________________

Епіграф уроку: Дерево міцне корінням,  а людина — друзями.

Хід виховної години:

  1. Організація класу. Робочий настрій учнів.

      Учитель оголошує тему уроку, план та епіграф. Наголошує, що наприкінці заняття учні повинні пояснити епіграф — розв'язати проблемне завдання.

Вступне слово вчителя Доброго дня, діти!! Сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу. Про неї написано тисячі сторінок, сотні віршів, поем, романів. Говорять, що дружба потрібна людині тільки трішечки менше, ніж їжа та повітря. Ми поговоримо про дружбу як одну із загальнолюдських чеснот, спробуємо усвідомити значущість слова «друг», з’ясувати, яке значення дружби у житті кожного з вас. Розмова про дружбу – цікава і багатогранна. Ми спробуємо розглянути її зусібіч.

 (виконання пісні «Усмішка», обговорення значення посмішки для кожної людини). (відеоролик)

- Чому ми кажемо, що дружба «починається з усмішки»? Що ви відчуваєте , коли вам хтось усміхається?

             Учитель. Справді, знайти і мати друга – це щастя. А як знати, що ця людина – саме той друг, якого ти хочеш мати, що ця людина – допоможе, зрозуміє, підтримає. Відповідь на ці запитання можна знайти, розмовляючи із психологом, із людиною, якій ти довіряєш, читаючи відповідну літературу

Зараз усі ви – школярі. Основна ваш праця – навчання. Воно вимагає вміння жити в колективі, довіряючи одне одному, організованості, дисципліни, відповідальності за свої слова та вчинки. Саме в школі ви вчитеся підпорядковувати свої інтереси інтересам класу, шанувати старших, довіряти й поважати товаришів.

       В епоху середньовіччя дружба вважалась утіленням благородства і вірності.  Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вище кохання і сімейних стосунків.

       Для людей епохи романтизму дружба – це живе почуття, безпосереднє життєве переживання, вони називають його святою.

         Сучасні тлумачні словники пояснюють значення слова «дружба» так:

Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями

 

Під час підготовки виховної години знайшла вірш, прочитала і подумала: «Це слова про 5 клас». Ось послухайте 

Хіба це клас?

Нема ні миру, ні любові –

Розтанули і звезли вмить.

Розбив Віталик носа Вові,

І той заплаканий стоїть.

Замазали весь зошит Каті,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Соню за косичку,

Вона ображена мовчить,

З книжками скинули поличку…

Ну як в такому класі жить?

Де хлопці і дівчата б’ються

І прозиваються весь час,

Де над бідою всі сміються…

Скажіть мені, хіба це клас? 

Вчитель: Напередодні  вам було запропоновано декілька висловів про дружбу. Давайте подивимось які з них  більш  пристосовані до  вашого  уявлення.

„ Друг – це людина, з якою можна кудись піти”.(товариш)

„Друг –  це людина, з якою можна поговорити відверто, розповісти свої таємниці”.

(випадки – коли незнайомій людині можна розповісти більше)

„Друг –  це людина, яка заради тебе кине все та прийде на допомогу, як завжди зрозуміє тебе, завжди розділе з тобою останнє, скаже про тебе добре слово”.

(споживацьке відношення до дружби)

„Друг –  це людина,  заради якої я все  кину  та прийду на допомогу, яку я  завжди зрозумію, завжди розділю з нею останнє, скажу про неї добре слово”.

„ Друг – це людина, яка  тебе  добре знає, але незважаючи на це любить  

Яким повинен бути друг?

У вас на партах лежать долоні, напишіть на них 2 риси характеру, які повинен мати справжній друг. Давайте згадаємо які риси характеру ви знаєте?(прикріплюють на дошку)                                                                                             

Робимо підсумок «Хто такий друг»

(відеопрезентація)

Давайте помалюємо! (фізкультхвилинка)

А зараз давайте трохи помалюємо. У вас на парті лежить листок. Ваше завдання –  намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один олівець.

Скажіть, вам легко було виконувати це завдання? Вдалося відтворити задумане? 

Ось так і між справжніми друзями можуть виникнути непорозуміння, головне вміти достойно вийти із неприємних ситуацій. 

Давайте деякі з них розглянемо

 

Вирішення ситуацій.

У кожного з нас у житті виникають різні ситуації, і кожен по-своєму виходить із них. Давайте тепер разом спробуємо це зробити. Як би ви вчинили в таких ситуаціях? 

Ситуація № 1

Справжні подруги 
П'ятикласниця Людмила 
вранці мамі заявила: 
— Все! До школи я — не йду!

Я не стерплю цю біду. 
Щастя скінчено моє: 
Адже в Рити джинси є! 
І тепер зі мною Рита 
відмовляється дружити… 
Здивувалась мама дуже 
— Ви ж були найкращі друзі!? 
— Так. Але сказала Рита 
поки буду я ходити 
не у джинсах, а в спідниці, — 
їй не хочеться й дивиться, 
бо вона вважає: жінці 
для краси потрібні джинси... 
Мамо! 
Дружбу виручай. 
Джинси і мені придбай! 
Мама спершу подивилась 
на похнюплену Людмилу, 
а потім мовила: 
— Діла-а... 
Ви — спра-а-вжні 
подруги!.. -Й пішла... 
А ви, що скажете мені. 
Це — справжні подруги, чи ні?

 У гості завітала Попелюшка.

Розмова з нею

-Діти, цікаво, а хто це до нас завітав?

Так, я вам принесла трішечки доброти та дружби.Подивіться,пригадайте, коли я хотіла поїхати на бал,мої друзі-пташки,комахи, звірі допомогли мені….

- Шановна Попелюшко, я бачу,що ви добра.А як вам вдалося зберегти скільки друзів?

- Прислухайтесь моїх порад, і ви будете мати багато друзів

( слайд ) Давайте розглянемо правила дружби, яких ви повинні дотримуватись протягом всього життя.

(презентація)

1. Дружба — це правда і чесність кожного.

2. Поважай тих, з ким дружиш

3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.

6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу

7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!

8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.

 

Вчитель: Ми обов язково прислухаємося порад Попелюшки

 

. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі. Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».

 Гра «Кошик».

Завдання учням — підібрати синоніми до слова «дружба».

(Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, бра­терство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбо­та, повага, ввічливість, чуйність, допомога, та ін.)

 

Психологічний тренінг

Чи хочете ві перевірити, які ж ви друзі?( тест)

. Тест «Чи гарний ви друг»:

1. Ви знаєте багато цікавих історій про одного зі своїх приятелів. Що ви зробите:

а) розповісте їх іншим людям;

б) розповісте, не назвавши імен;

в) залишите історії при собі?

2. Ваш друг часто бере щось у вас, але ніколи не повертає взяту річ. Зараз він хотів би взяти коштовну відеокамеру. Що ви будете робити:

а) скажете, що зараз камери у вас немає;

б) дасте її;

в) відмовите, пояснивши причину?

3. Друг випадково розбив ваш годинник. Ваші дії:

а) відмовитесь від нового годинника, але влаштуєте маленький скандал.

б) вимагатимете гроші;

в) скажете, що і без того збиралися купити новий;

4. Ваш друг підтримує відносини з людиною, яку ви не любите. У такому випадку:

а) скажете другові, що він повинен вибрати між вами й іншим.

б) припините стосунки з другом; :

в) нічого не скажете і будете продовжувати дружні відносини;

5. Почуваєте, що у вашого друга незабаром будуть великі неприємності. Тоді ви:

а) порвете стосунки з ним, щоб не постраждати самому;

б) продовжите дружбу.

в) відверто поговорите з ним;

6. Вважаєте, що дійсний друг повинен:

а) ділитися з вами всім;

б) залишати свої думки і проблеми при собі.

в) говорити тільки те, що хоче;

7. Вам відомо, що другові потрібні гроші, і у вас їх досить, щоб, йому їх дати. Ви говорите:

а) «переб'єшся! Мені вони й самому стануть у нагоді».

б) «візьми їх, доставиш мені задоволення»;

в) «згадай, скільки разів ти мені допомагав. Моя послуга ніщо в порівнянні з цим»;

8. Що ви зробите, якщо вам потрібно позичити гроші в друга:

а) натякнете здалеку;

б) попросите в борг;

в) нічого йому не скажете.

9. Ваш друг купив одяг, що, як вам здається, йому не пасує, тоді ви:

а) скажете, що він виглядає смішно;

б) скажете, що ця річ не для нього, і поясните, чому;

в) нічого не скажете.

10. Ви вважаєте, що ваш друг:

а) менш розумний, ніж ви;

б) більш розумний, ніж ви;

в) ви обидва на одному інтелектуальному рівні.

Підрахунок балів

а б в

1 2 3

Результати

21—З0 балів: ви справжній друг, ви будете робити так само.

15—20 балів: у вас є друзі, але, як більшість з нас, ви іноді не виказуєте в стосунках належного розуміння. Коли не знаєте, як реагувати, спробуйте поставити себе на місце іншої людини.

10—14 балів: ви схильні більше звертати увагу на себе, ніж на інших. Ця ваша риса — бар'єр перед справжньою дружбою. Щоб стати гарним другом, потрібно виявляти більше інтересу до інших людей.

 

Вчитель: Нарешті ми з вами повернулися до епіграфу уроку -

прислів'я — «Дерево міцне корінням, а людина – друзями».

А зараз я хочу, щоб ви повернулися один до одного,
посміхнулися і…. не сварилися. Щоб закріпити дружні стосунки зберіть хутенькопазл, який приготував Кіт Леопольд.  (малюнки розрізані з мультфільму «Кіт Леопольд».)

Підібрати по три прислів'я та приказки про друж­бу, друзів.

Дружба та братство – дорожче багатства.

Друзі пізнаються в біді.

Дружний табун і вовків не боїться.

Дружба – найбільший скарб.

При горі та в лиху годину пізнаєш вірну людину.

Не той друг, хто лащиться, а той, що печалиться.

Життя без друзів неповноцінне.

Людина без друзів, що дерево без коріння.

Без друзів погано жити, іноді – неможливо.

Підсумок.

Учитель.Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного.

Який цікавий світ навколо,

Ти, друже, тільки придивись!

На небі сонця жовте коло,

А поруч здомом – сад і школа,

Живи, дорослішай і вчись!

Дивись на квіти, на дерева,

Вивчай птахів, комах, тварин,

Ти станеш кращим і, напевно,

В життя підеш сміливо й певно,

Та пам’ятай, ти не один!

З тобою вся твоя родина:

Батьки, бабусі та діди,

З тобою друзі, Батьківщина,

Тож, уперед, мій друже, йди

А ще пам’ятайте , діти! Є така книга в Україні «Декларація прав дитини». У ній написано : «Ніхто не має право ображати іншу людину, принижувати її і жартувати з нею. Всі народжуються вільними і рівними».

Отже, мир і злагода перш за все починається в колективі.

«Давайте жити дружно!»

Висновок 
Ми завжди, у будь-якій ситуації, повинні пам'ятати про те, що відповідальність за наші вчинки буде лежати на нас. Тому задумайтеся над тим, як зробити в житті правильний вибір.

Мені дуже приємно, що у нашому класі є справжні друзі, я підготувала для вас невеликий подарунок. Увага не екран. Відео (фото класу)У вас на партах лежать серця, я хочу, щоб ви зараз написали побажання і подарували її своєму другові.Я вам бажаю бути добрими, відвертими, веселими, щирими. Нехай біля вас завжди будуть люди, які можуть розділити  з вами радості і печалі, допомогти у складній ситуації, завжди вислухати. Бажаю щоб у кожного з вас був справжній друг!Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння.

 

docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Виховна робота
Інкл
Додано
3 жовтня 2022
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку