Виховна година "Дружба.Яка вона."

Про матеріал
Матеріал виховної години стане у нагоді класним керівникам для роботи з дітьми. Підібрані вправи сприяють осмисленню учнями поняття "дружба" та допомагають з'ясувати значення дружби у їхньому житті. Групова робота допоможе узагальнити та систематизувати знання учнів.
Перегляд файлу

 

Тема: «Дружба. Яка вона?»

Мета:

• Формування комунікативних навичок;

• Розвиток уміння працювати разом над поставленою проблемою.

завдання:

• Розвиток розумових здібностей.

• Розвиток дрібної моторики і координації рухів.

• Активування сил дитини на подолання комунікативних труднощів.

• Створення емоційно-позитивного настрою в ході заняття.

• Тренування уваги, пам'яті, мислення.

 

Обладнання: клубок ниток, картки для індивідуальної роботи, ватман, мультфільм, цеглинки LEGO.

                                                       ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Вступна частина

Вправа «Клубочок»

Учні стоять у колі. Вчитель дає дітям ниточку і пропонує їм передавати її своєму однокласнику, і при цьому кожен вітається зі своїм співрозмовником і каже йому якісь побажання. Коли ниточку бере останній учень, виходить складна павутина.

- Потягніть тихенько за ниточки, розслабте і знову потягніть. Ось такими невидимими нитками пов'язаний наш клас.

- Ми про них часто і не підозрюємо, ці нитки дуже тоненькі.

- Як ви думаєте, чим  ми з вами всі пов’язані ? (Дружбою) . Важливо, щоб ці нитки не переривалися.

ІІ. Основна частина

- Що таке дружба, кого слід вважати другом та як треба дружити ­– все це ми зясуємо на нашій годині спілкування.

Вправа «Криголам».

- Щоб розпочати нашу роботу я пропоную кожному з вас взяти по одній картці.

- А тепер об’єднайтеся у групи за кольором.

Повторення правил роботи в групі

      Перед початком роботи повторимо правила роботи в групах.

        Обрати спікера.

        Працювати так, щоб не заважати іншим.

        Вислуховувати думки кожного члена групи.

  • Сигналізувати про свою готовність взявшись за руки та піднявши їх догори.

 

 - У кожної групи на партах є смужки зі словами. Завдання групам: скласти зі слів  прислів'я.

1. Дружній череді вовк не страшний. (Про силу дружби та взаємодопомогу.)

2. Куди голка, туди й нитка. (Так говорять про двох друзів, про подружжя, про двох людей, які скрізь разом.)

3.  3 добрим дружись, а лихих стережись. (Ці слова застерігають від спілкування з нехорошими людьми.)

Один учасник з групи зачитує прислів'я і пояснює його значення.

_____________________

- Що спільного у цих прислів’ях? (в них мова йде про дружбу)

 

«Асоціативний кущ»

- Діти, а що ж таке «дружба»? Давайте розберемося в цьому понятті склавши асоціативний кущ. (на фліпчарті)

«Дружба» - це такі відносини між людьми, коли вони поважають один одного.

Дружба – це правда і чесність кожного.

- Які якості повинен мати справжній друг? Спробуємо визначити оплесками.

«Яким повинен бути друг?» ГРА

(так-аплодують, ні-тупотять)

*добрим                    *правдивим

*злим                        *справедливим

*багатим                   *душевним

*хорошим                 *наглим

*ледачим                  *щирим

*заздрісним             *відкритим

 

- Добре, коли наш друг саме такий, але ми можемо легко помилитися у виборі друзів.  Зрозуміти хто справжній друг, а хто ні нам допоможуть поради мудрої тітоньки Сови. (перегляд мультфільму)  https://www.youtube.com/watch?v=bMXgERqnu7c

 - Діти, кого з героїв мультфільму можна назвати справжнім другом? (зайчика)

- Якими якостями володіє справжній друг?

- Кого з героїв мультфільму можемо назвати несправжнім  другом? (сороку)

- Чим відрізняється несправжній друг від справжнього?

Вправа «Самотній»

А тепер трішки розважимося. Кожному з вас на парту я поклала цеглинку певного кольору. Об’єднайтеся в групи за кольором:червоні  з одного боку, оранжеві – з іншого. Отже, хто швидше створить команду? Приготувалися: раз, два, три!

(Діти об’єдналися в дві групи, лише один учень не ввійшов до жодної групи – у нього цеглинка жовтого кольору.)

Ведучий (запитує у «самотнього білого»).

 А чому ти залишився один?

Що ти відчував, коли зрозумів, що ти такий один і тобі немає пари?

Чи потрапляв ти в подібну ситуацію в житті?

Чи схожі почуття ти переживав в цій ситуації?

Запитання до учасників, які знайшли схожих на себе:

-Як ви знайшли одне одного?

Що ви відчували стосовно самотнього учасника?

-Чи хотіли б ви опинитися на його місці? Чому?

Який висновок ми можемо зробити із цієї вправи?

Висновок учнів: Важко бути самотньому. Треба обовязково мати друга.

 

  • Ми вже з вами зясували що таке дружба, кого можна назвати другом та яким він повинен бути. А тепер я вам пропоную колективно створити плакат «Дружба». Кожна група отримає завдання, виконає його. Потім спікер презентує роботу та приклеїть аркуш на плакат.

 

Завдання першої групи:

  • Вибрати із запропонованих якостей ті, які ,на вашу думку, повинен мати справжній друг та наклеїти їх на аркуш.

 

Завдання другої групи:

     -    Вибрати на наклеїти на аркуш правила дружби.

         

          Завдання третьої групи:

     -    Скласти прислів’я про дружбу та приклеїти їх на аркуш паперу.

На це завдання у вас 3 хвилини. Час пішов. (Учні виконують завдання, презентують та приклеюють свої роботи на плакат.)

 

 ІІІ. Заключна частина

- І на закінчення нашої години спілкування виконаємо таку вправу:

 

Плещуть в долоньки ті, хто має друзів

Плещуть в долоньки тільки хлопчики, які дружать з дівчатками

Плещуть в долоньки дівчатка, які мають друга хлопчика

Плещуть в долоньки ті, хто ображає свого друга

Плещуть в долоньки ті, хто допомагає своєму другу

Плещуть в долоньки ті, хто має друга серед учнів  нашого класу.

 

- Бережіть своїх друзів, будьте самі хорошими друзями, та пам’ятайте правила дружби.  

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку