Тема: Хай буде мир на землі!
Мета: довести учням необхідність збереження миру в усьому світі; розкрити взаємозв’язок участі у відстоюванні миру й готовності до захисту рідної землі; розвивати вміння аналізувати події, факти, історичні явища; формувати в учнів відчуття приналежності до України – мирної нації, усвідомлення вартості людського життя; виховувати почуття патріотизму, ціннісного ставлення до всіх держав, особистої відповідальності за мир у всьому світі.
Обладнання: паперові фігурки голубів, ватман, олівці, вирізані з паперу зірочки, відео та аудіофайли, «Галявина миру», квітки з паперу, кольоровий папір, ножиці, клей
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми, мети уроку.
Сьогодні наша зустріч буде присвячена одній з основних тем, це тема миру та дружби. Але перед цим я пропоную вам налаштуватися на наше спілкування.
ІІІ. Психогімнастика «Я – зірка».
(Звучить тихо легка музика).
Сядьте зручніше й заплющіть очі. Зробіть два глибоких вдихи й видихи. Уявіть, що над вами висить золота зірка. Це – ваша зірка. Вона піклується, щоб ви були щасливими. Відчуйте її тепло. Уявіть, що ви теж випускаєте промінці ясного світла й це світло йде до всіх дітей у класі. Тепер надішліть своє світло людям, яких немає в цій кімнаті: батькам, знайомим, друзям. Попрощайтеся з зіркою та розплющіть очі.
ІV. Основний зміст роботи.
А зараз пропоную вам переглянути презентацію» Миру – мир».
Аби розібратися в проблемах миру та війни, визначим, з чим асоціюється у вас слово «мир»
Створення асоціативного куща «Галявина миру»
Діти записують слова, які асоціюються з словом мир на вирізаних квітках і прикріплюють їх на ватман, на якому зображена галявина миру
Війна – це страшне зло на Землі. Одного слова достатньо, щоб вона почалася й забрала мільйони життів із собою. Багато залежить від влади, від її витримки, терпіння й мудрості. Багато залежить і від нас. Наприклад, ви провчилися 7 років в одному класі, ви навчилися спілкуватися й дружити один з одним, навчилися приймати однокласників такими, які вони є. Давайте й цього року ми будемо жити мирно, за законами добра й справедливості. Це буде наш невеличкий внесок у справу підтримання миру.
Гра «Мій внесок у справу миру» (Музика)
У вас на партах є кольорові листочки. Вам потрібно обвести і вирізати свою долоньку.
А тепер напишіть на них що б ви хотіли зробити заради миру на землі.
(Долоньки прикріплюються у вигляді променів до усміхненого сонечка на «Галявину миру»
Для чого людина народжується на світ? Для життя і щастя. А значить, для миру. Адже саме мирне існування дає можливість нам і жити, і бути щасливими.
Мир на всій землі – вічна мрія людства. Вона виникає в кожного нового покоління. Однак війни на планеті не вщухають майже ніколи. То в одному кінці землі, то в іншому спалахує страшне полум'я, і тоді знову гинуть люди, ллється кров, плачуть матері й діти. На жаль, людське бажання вирішувати соціальні, політичні, національні суперечки лише з позиції сили лежить в основі багатьох проблем світу. Війна – смертельно небезпечна хвороба, якою заражені всі покоління.
Велике щастя, що ви не бачите страхіть війни, не чуєте пострілів гармат, спокійно можете пересуватися вулицями, ходити до щколи, зустрічатися з друзями, чого не можна сказати про дітей Донбасу. На жаль, на сході нашої країни гинуть невинні люди. (сл.10,11,12), тому саме на вас лежить велика відповідальність: зберегти мир! І тому найважливіше – виховати в собі терпимість та повагу до іншого. З маленького миру – в собі самому, у класі, родині, державі – починається й великий і благодатний мир на нашій планеті.
відеокліп «Хай буде мир на Україні»
- Чи знаєте ви, коли святкують День Миру? (21 вересня)
V. Підсумки уроку.
Рефлексія. «Незакінчені речення».
- Сьогодні я дізнався (дізналася)…
- Я б хотів (хотіла)…
- Мені варто подумати…
Ви молоді жителі нашої планети. І від вас залежить майбутнє. Нехай усі ми навчимося розуміти й поважати одне одного, нехай почнеться на Землі нова історія – історія Людства, яке не знає війни. Ми прагнемо миру!