Гра-подорож
«Мандруємо Україною»
Тема: Гра-подорож «Мандрівка Україною»
Мета: поглибити знання учнів про Україну; продовжити ознайомлення з національними символами; формувати національну свідомість; розвивати пізнавальний iнтерес, мовлення учнів; сприяти вихованню почуття любові до рідного краю, виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу; виховувати любов та бережне ставлення до українських традицій.
Форма проведення: година спілкування для учнів, гра-подорож.
Хід години спілкування
I. Органiзацiя групи.
Привiтання.
Повторення правил для учнiв.
II. Створення ситуації успiху.
Прочитайте вiрш.
У всiх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рiднiша їм своя пустиня,
Анiж земний в чужинi рай.
Їм красить все їх рiдний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батькiвщини.
М. Чернявський
— Про яку святиню говориться у вiршi? (Про Україну)
— Як iнакше можна назвати цей вiрш? (Акровірш)
— Чим цiкавi для нас акровiршi? (Коли скласти першi букви кожного рядка, утворюється слово)
— Яке слово утворилося? (Україна)
— Тож, напевно, ви здогадалися, про що йтиметься на нашій виховній годині? (Про нашу Батькiвщину)
III. Повiдомлення теми i мети уроку.
— Тема нашого уроку: «Гра-подорож «Мандрівка Україною».
IV. Актуалiзація знань учнiв.
— Кожна людина найбiльше любить той край, де народилася i живе. Кожен пишається своєю рiдною землею. Завжди хоче сказати про неї найкраще. Подивiться уважно на карту України. Що ви знаєте про Україну?
Цікаве про УКРАЇНУ:
Сьогоднi у нас незвичайний урок — урок-подорож. Ми будемо рухатись від зупинки до зупинки, але щоб мандрувати, треба виконати певнi завдання. Тож до роботи!
Правильність відповідей будемо фіксувати.
1 зупинка. «Державнi символи України».
Кожна країна свiту обов’язково повинна мати свої три символи. Що ж означає слово символ? (Символ — це умовне позначення якогось предмета, поняття чи явища).
Україна також має свої символи. (Робота в командах)
1. Хто автор слiв Гiмну України? (Чубинський)
2. Край, де ви народились, живете i зростаєте. (Батькiвщина)
3. Знак, що символiзує мiць держави. (Герб)
4. Людина, яка належить до певної держави, пiдпорядковується законам, перебуває пiд її захистом. (Громадянин)
5. Один iз державних символiв. (Прапор)
6. Найголовнiша пiсня країни. (Гiмн)
7. Столиця України. (Київ)
Команди відповідають по черзі(кожна правильна відповідь-1бал).
2 зупинка. «Народна скарбничка».
Майже в усiх народiв, окрiм державних символів, є ще й народнi.
Якi народнi символи українцiв ви знаєте?
Щоб зясувати це, нам треба з’єднати частинки народних прислiв’їв.
Батькiвщина — мати, ... (умій за неї постояти).
Людина без Вiтчизни, ... (як соловей без пiснi).
Всюди добре, ... (а вдома найкраще).
Кожному мила ... (рідна сторона).
За рiдний край ... (життя вiддай)!
3 зупинка. «Знання — майбутнє нації».
Треба дати вiдповiдi на запитання для ерудитiв.
• Якi гори є на територiї України? (Кримські, Карпати)
• Назвiть найвищу гору Карпат? (Говерла, 2 061 м)
• Які моря є на територiї України? (Чорне, Азовське)
• Яка найбiльша рiчка? (Дніпро)
• Основний закон України. (Конституцiя)
• Державна мова України. (українська)
• Найголовнiший майдан нашої країни. (Майдан Незалежності)
• Кого називають Кобзарем України? (Т.Г.Шевченка)
• Що святкують українцi 28 червня? (День Конституції)
4 зупинка. «Відео про України».
Учнi переглядають відео з краєвидами.
Поки проходять підсумки балів, пропоную загадки:
1. Жінка, яка досягла старості (баба).
2. Батько матері чи батька (дід).
3. Як називається вишита сорочка (вишиванка).
4. Старовинний верхній чоловічий одяг, оздоблений хутром (жупан).
5. Глиняний посуд, в якому варять їжу (горщик).
6. Велика глиняна посудина у вигляді глибокої миски для розтирання маку, для вареників та іншої їжі (макітра).
7. Дерев’яний нашийник для великої рогатої худоби (ярмо).
8. Вид дорожнього мішка, що його носить, звичайно за плечима (торба).
9. Переносна лава для сидіння (ослін).
10. Дерев’яне ліжко для відпочинку (лежак).
11. Група людей, що складається з чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом (родина).
12. Нерідна мати стосовно дітей свого чоловіка (мачуха).
Усі загадки стосувались українського побуту, зокрема родини. Сім’я—найцінніший скарб України.
VII. Рефлексiя.
Закiнчити нашу зустріч я хочу такими словами:
Любiть Україну, як сонце любiть,
Як вiтер, i трави, i води.
В годину щасливу i в радостi мить,
Любiть у годину негоди.
Любiть Україну у снi й наяву,
Вишневу свою Україну.
Красу її, вiчно живу i нову,
І мову її солов’їну.
Володимира Сосюри