Виховна година-КВК.
Знавці права
Підготувала та провела
вчитель
української мови та літератури
Антонюк Наталія Антонівна
Виховна година-КВК.
Тема: Знавці права.
Мета: повторити та закріпити знання учнів з правової сфери життя; розвивати логічне мислення, увагу, вміння використовувати свої знання на практиці; виховувати правову культуру особистості.
Обладнання: проектор, мультимедійна дошка, дидактичний матеріал, виставка книг на правову тематику, конкурс плакатів, презентація «Права дітей».
Хід заняття
Вчитель. Я запрошуємо Вас у світ права. Право – це важливе досягнення цивілізації, що виникло ще в давнину і протягом тривалого часу впливало на життя суспільства в цілому й кожної людини зокрема.
Користування житлом, купівля речей, проїзд у транспорті, заощадження у банку, відвідування школи, професійна діяльність – це різні форми участі особи у правовідносинах, що регулюються встановленими державою правилами нормами права. Загалом більшість звичних форм нашої повсякденної поведінки передбачені й регламентовані правом, хоча ми і не сприймаємо їх як такі. Знання та свідоме застосування правових норм робить життя людини ефективним, безпечним, а отже і більш щасливим. Наше завдання сьогодні щоб ви по-новому подивилися на право, щоб у грі краще засвоїли його норми. Я сподіваюся розбудити ваш інтерес до цієї необхідної науки.
Ведучий 1.
Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав би допомогти їй у вирішенні спорів. Тривалий час діяв неписаний закон «Хто сильний, той і правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для усіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захисті й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.
Ведучий 2.
З тих пір минуло чимало століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Отже, людству потрібно було щось придумати, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них. Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація ООН, яка було створена в 1945 році, а в 1948 р. держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини — документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті, можливість дотримуватись своєї релігії й багато іншого.
Ведучий 1.
Загальна декларація прав людини — важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом — і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави. Саме тому 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини».
Ведучий 2.
Конвенція — це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов'язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а значить — пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.
Ведуча 1.
Ми дуже раді бачити вас у нашому класі, адже у нас сьогодні незвичайна зустріч професіоналів-знавців права.
Ведуча 2.
Привітаємо наші команди!
Команду дівчаток _______
Команду хлопчиків ________
Ведуча 1.
Допоможе нам визначити кращих знавців права.
Наше журі:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ведуча 2.
Отож, розпочнемо змагання.
Ведуча 1.
1-ий конкурс - привітання команд. (кожна команда оголошує свою назву, девіз, демонструє герб).
Журі оцінюватиме конкурси за 5-бальною шкалою .
(Після привітання журі оцінює рівень підготовки, оригінальність і відповідність назв, девізів, гербів темі).
Надаємо слово капітану дівчат - ________________________________________,
хлопців - _______________________________________.
Ведуча 1.
Шановне журі, тож чиє представлення було кращим?
Ведуча 2.
2-ий конкурс - «Домашнє завдання». Команди мали підготувати вдома малюнки пов’язані з Конвенцією ООН про права дитини, а супротивники мають відгадати, що зображено на малюнках і прокоментувати їх.
Ведуча 1.
Надається слово команді дівчаток.
(Коментар малюнків)
Просимо до мікрофона учасників хлопчиків.
(Коментар малюнків)
Ведуча 2. Журі готується до оголошення результатів конкурсу.
Ведуча 1. Слово надається журі.
(Оголошення результатів)
Ведуча 2.
Наступний 3-ій конкурс «Віриш – не віриш»
Спираючись на свої знання, спробуйте швидко дати відповіді на запитання. Відповідати можна двома словами: «вірю» або «не вірю», якщо зможеш то аргументуй, за кожну правильну відповідь 1 бал.
Ведуча 1: Увага! Команди, розпочинаємо гру!
Для дівчаток:
Для хлопчиків:
Ведуча 2.
Просимо до слова журі!
Ведуча 1.
До вашої уваги 4-ий конкурс «Дрібні порушення в мультфільмах».
Пригадайте мультфільми, у яких є правопорушення. Ваше завдання назвати мультфільм і скоєні у ньому правопорушення . Виграє та команда, яка назве якнайбільше мультфільмів і прокоментує правопорушення в них.
Ведуча 2.
Слово надається журі:
Ведуча 1.
5-ий конкурс «Ситуація». Для команд ми підготували окремі завдання. Ви повинні обговорити їх і дати правильну відповідь. Просимо отримати свої завдання (завдання роздруковані на карточках)
Команда 1. Кожен з Вас є потенційним покупцем, отже Ваше завдання :
- Ти зайшов до магазину. Ти пильний та обережний покупець:
- Які права ти маєш?
- Яким чином ти можеш захистити свої права?
Відповідь: ( вимагати у продавця показати документ про якість товару.
- обов’язково брати чек.
- З’ясувати споживчі властивості товару (дата виготовлення, правила користування)
- Перевірити на контрольних вагах вагу придбаного товару.
Команда 2. Найпоширенішим видом злочину є квартирні крадіжки. Причому в багатьох випадках злочинця додому ми пускаємо самі ; отже запитання – як не стати жертвою злочину, що потрібно знати?
Відповідь:
- міцні двері;
- більше світла;
- ключі берегти;
- не давайте незнайомцю інформацію про себе).
- не відкривайте незнайомим двері.
Ведуча 2:
Слово надається журі!
Ведуча 1.
Наступний конкурс «Павутина». Кожна команда повинна розташувати правильно букви й визначити слова. За кожне правильно складене слово команда отримає по 1 бали.
1. ВПОАР (Право)
2. АНКОЗ (Закон)
3. ЗДИЕТНПЕР (Президент)
4. ОДАВАТК (Адвокат)
5. ОКВДІС (Свідок)
6.НТКОИСЯЦУІТ(Конституція)
Ведуча 2:
Слово надається журі!
Ведуча 1:
7-ий конкурс "Казкова правознавча лотерея" .
Команда дівчат - пригадайте та назвіть усіх українських персонажів, які скоювали правопорушення.
Команда хлопців - пригадайте та назвіть усіх українських персонажів, які завжди діяли правомірно, тобто не порушували прав дитини. За цей конкурс ви отримаєте по 1 балу за правильну відповідь.
Ведуча 2:
Слово надається журі!
Ведуча 1:
Наступний 8-ий конкурс нашої гри «Конкурс капітанів». Зараз вирішальна мить, перед нами виступають наші капітани. Ваше завдання дати вірні відповіді на поставлені запитання.
Для капітана дівчаток:
Для капітана хлопчиків:
Ведуча 2.
Журі підводе остаточні результати гри. А до вашої уваги музична пауза.
Ведуча 1 .
9-ий конкурс «Мої права та обов'язки»
Поділіть аркуш паперу навпіл. З одного боку запишіть свої обов'язки (у школі, сім'ї, перед самим собою, перед друзями), з другого — свої права. Виграє та команда, яка запише якнайбільше своїх прав та обов’язків.
Ведуча 1. Слово надаємо _____________ для оголошення остаточних результатів гри.
Ведуча 2. Привітаємо оплесками команду, яка перемогла.
Вчитель.
Отже, ми сьогодні ще раз згадали, про те, які права має кожна дитина. Існує також міжнародна організація – комісія з прав дитини. але ти можеш звернуться до соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді, до шкільного психолога, або до дорослого, якому ти довіряєш і який тебе не зрадить. В разі порушення твоїх прав не залишайся наодинці зі своїми проблемами! Головне, знай – безвихідних ситуацій немає! Певно, в Україні, так само і в інших державах, ще далеко не завжди забезпечуються права, які декларуються в Конвенції. Але якщо ти знатимеш свої права, тобі легше буде захистити себе. Тільки не забувай – такі самі права як і ти має кожна людина! Реалізуючи свої права, намагайся поважати права інших, поставити себе на їх місце. Спробуй зробити це – і ти побачиш, як зміниться світ і люди, що тебе оточують.
1