Виховна година "Людина - частина Всесвіту"

Про матеріал
Мета:Вчити дітей розуміти закони світу; формувати у вихованців прагнення жити у мирі та злагоді; розвивати розуміння причетності до всіх подій, які відбуваються у світі, у державі; виховувати уміння аргументовано відстоювати власні погляди і позиції,відчуття єдності із соціумом; вчити цінувати милосердя; готовити школярів психологічно до сприйняття дорослого життя.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Форма проведення : Круглий стіл

 

 

Мета:Вчити дітей розуміти закони світу; формувати у вихованців прагнення жити у мирі та злагоді; розвивати розуміння причетності до всіх подій, які відбуваються у світі, у державі; виховувати уміння аргументовано відстоювати власні погляди і позиції,відчуття єдності із соціумом; вчити цінувати милосердя; готовити школярів психологічно до сприйняття дорослого життя.

 

Обладнання: Мультимедійна дошка, словники,повітряні кульки, зерно пшениці,кольорові паперові долоньки,Скринька для спалювання,  клей, книжкова виставка « Пізнай себе».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І.Вступна частина.

 

1. Організаційна і нервово – психологічна підготовка учнів до години спілкування.

 

1) Поетична хвилинка.

Погляньте! Світ такий, як казка!

У пахощах, у звуках, кольорах.

Від сонця нам струмить любов і ласка.

Земля,як у віночку, вся в квітках!

Відчуйте запахи чарівні,

Що від землі ідуть , від квітів і від трав,

А поять нас струмки й дерева дивні…

Я хочу, щоб це кожен увібрав.

Послухай пісню пташки на світанні

І звуки лісу, поля і небес.

Яка гармонія, яке міцне єднання

Краси і щастя, радості й чудес.

 

 

2) Привітання вихователя з учнями:

Доброго радісного дня усім присутнім! Я запрошую вас до круглого столу. Сьогодні ми сядемо як в добрі лицарські часи за дружній стіл переговорів для чистої, щирої бесіди. Почнемо миролюбні переговори, обмін думками про мир і злагоду у колективі.

Тож всідайтесь зручніше,

 Запросимо тишу,

 Руки потиснемо в дружнім вітанні.

 Посмішки щирі усім подаруєм .

 Ми – діти Всесвіту –

 Це без вагання!

 

 

2. Перевірка домашнього завдання.

Домашнім завданням вам було скласти стислу розповідь про себе « Я можу сказати про себе , що я людина бо…»

 

1)Учні читають свої міні – твори і разом з вихователем аналізують їх.

 

Вірш В. Симоненка « Ти знаєш що ти людина!», читає Завалій Роман

 

 

2)Обговорення поезії:

  • Що вас вразило найбільше у творі?
  • Чому потрібно спішити жити?
  • Що означають слова « Гляди ж не проспи !»

 

 

3. Вступна бесіда. Підготовка до основної частини.

  Із появою на світ ви одержали не лише право на ім’я, а й право любити той край, де народились

  Земля наша рідна – це наша Україна. Вічний символ українства – золотий колосок пшениці, що тягнеться до чистого неба. Я кожному із вас вручаю по зернинці у ваші долоні, щоб ця зернинка доброти дала щедрі сходи людяності, доброти, щиросердечності.

 

1) Вихователь виконує авторську пісню «Доброта» .

 

Візьму у долоні свою доброту

І кожній дитині її віднесу.

Розтопить байдужості й черствості лід

У кожного в серці залишить хай слід

У кожного в серці залишить хай слід

   Доброта – добринка, маленька стежинка

   До людського серденька тебе приведе.

    І у кожнім домі, і у кожнім слові,

   Як весняна квіточка вона розцвіте.

Краплинки – добриночки дощик проллє,

Веселкою знову життя розцвіте.

І стане щасливішим кожне маля,

Добром хай розквітне вкраїнська земля,

Добром хай розквітне вкраїнська земля!

 

 

2) Вправа  «Відкрий своє серце»

Мабуть на світі немає жодної людини, яка б не замислювалася над змістом життя,над вічним питанням. Як і для чого ми живемо?Давайте відкриємо свої серця і дамо відповіді на запитання:

 

  1. Чи можна виміряти цінність людського життя?
  2. Хто визначає моральні орієнтири в житті людини?
  3. У чому полягає сила людського духу?
  4. У чому відмінність між буденним і моральними обов’язками?
  5. Як ви розумієте слова В.Шекспіра: «Людина – це сад, а наша воля – його садівник.»

4.  Повідомлення теми і мети .

Сьогодні ми поговоримо про людство,людину, про себе. Будемо вчитися шукати своє місце у житті, жити за законами добра, совісті, справедливості, поважаючи права кожної людини, вчитись толерантно ставитись до людей.

 

Тема нашого круглого столу: « Людина – частина Всесвіту».

 

 

II.ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

1. Первинне ознайомлення з темою. Всебічний аналіз теми.

 

1) Проблемне запитання: Як ви розумієте тему години спілкування?

 

2) Відповіді учнів:

 

-Людина стає людиною, особистістю тільки серед людей, тому що тільки завдяки іншим людина пізнає себе, навколишній світ, свої можливості, здібності.

 

-Кожна дитина стає людиною тільки в суспільстві. Були випадки,коли маленькі діти потрапляли до тварин і зростали разом з ними. Вони не вміли ходити на двох ногах, ні розмовляти, не могли мислити як люди.

 

а)Уривок з мультфільму « Мауглі».

 

б)Перегляд документальних фактів.

 

- Ми – частинка Всесвіту. Бо ми тісно пов’язані з природою, з життям.

 

-Ми усі різні,але у кожного із нас є багато спільного. Ми маємо одну землю. І нам потрібно зберегти мир і спокій на планеті. І в першу чергу у класному колективі, бо наш клас і є маленький всесвіт.

 

    -Ми люди! Найрозумніші істоти всесвіту. Ми живемо на найпрекраснішій   

    планеті! Ми діти сонця! Здорова людина може жити тільки в здоровому  

    середовищі.

 

2. Виконання пробних вправ і завдань з ціллю уточнення і корекції одержаних знань.

 

  1. Асоціативний кущ «Особистість учня».

 

                   -Ціннісне ставлення до суспільства і  

                    держави

                   - Ціннісне ставлення до людей

 

                   - Ціннісне ставлення до себе

 

                  - Ставлення до природи    

                  - Ціннісне ставлення до мистецтва

 

 

 

Кожен із вас неповторна особистість. Ви є великою цінністю тому, що маєте совість, сумління, розум. Тому постійно потрібно працювати над своїм самовдосконаленням, саморозвитком, виховувати у собі толерантність,терпимість, бажання зрозуміти один одного, вміти слухати навіть тоді, коли думки інших не схожі на твої.

 

 

2) Словникова робота.

 

Толерантність - це здатність без агресії сприймати думки, поведінку, форми самовираження та спосіб життя іншої людини, які відрізняються від власних.

 

3)Логопедична хвилинка

Толерантність. – кожен знає,

Нетерпимість обминає.

Толерантність зустрічаємо,

Толерантних поважаємо

 

4) Фізкультхвилинка.

5) Практична робота:

На ваших партах лежать долоньки синього, червоного та зеленого кольорів. На синіх - напишіть ті риси характеру, які б ви хотіли викорінити із свого життя. На червоних – ті, які хотіли б лишити із того що у вас є. На зелених – ті риси характеру, які хотіли б набути.

 

Сині зберемо і спалимо. Червоні залишимо при собі, а зелені приклеїмо на символічне дерево Добра. Будемо поливати його щирістю,теплотою серця,гарними справами і всі хороші якості приживуться серед нас.

 

 

6) Вправа «Стежина життя»

 Життя кожного із нас залежить від нас самих. Чи воно буде кришталево-чистим ,як вода,чи сірим і непроглядним, як осінній туман!

    Дорогі діти, ви стоїте на порозі дорослого життя. Воно здається таким довгим. Але пам’ятайте: насправді життя дуже коротке. Намагайтеся,щоб кожен день не пройшов марно, прагніть зробити якнайбільше корисних справ, щоб оточуючі відгукувались про вас . як про добрих, чуйних і щирих.

 

  Юність – це пік життя. Уявіть себе філософами – мандрівниками, які подорожують своїм майбутнім. Стежина життя…Кожна людина повинна гідно пройти нею узявши з собою…

Давайте зараз поміркуємо, що з собою потрібно взяти!

 

  1. Я візьму знання і мудрість. Без знань у світі не прожити.
  2. Я візьму любов до праці. Хто дбає, той і має. Життя не терпить нероб і гультяїв, воно скидає їх на смітник.
  3. Потрібно взяти любов.  Любов окрилює,дає змогу прощати і вчить навіть у негативі бачити позитив.
  4. Справедливість теж необхідна у житті.
  5. Без доброти і милосердя в житті не обійтися.
  6. Я взяв би хороших друзів, тому що разом легше переживати труднощі.
  7. Потрібно взяти здоров’я, бо без нього все інше не стане у пригоді.

       8. Ще потрібно взяти професію.

 

Ви всі чудово справились із завданням. Життєвий багаж людина наповнює на протязі всього життя. Нехай ваш життєвий багаж буде наповнений тільки потрібними у  житті речами.

 

 

7) Вправа «Мандрівка у психологію».

Те, що людина може володіти уявленням про своє «Я», ставить її вище від    інших істот, що живуть на землі. Бажання пізнати себе, сформувати  свій характер, розвивати здібності і волю на благо людей – все це необхідно людині для повноцінного життя.

  Отже, яке воно власне наше « Я»?

 

    Кожна людина бачить себе з різних куточків зору. Тому розділяють :

 

« Реальне Я» - якою людина уявляє себе насправді в даний момент.

 

« Динамічне Я» - якою людина хоче стати.

 

« Фантастичне Я» - якою людина бачить себе в мріях.

 

« Майбутнє Я» - якою людина може стати.

 

« Ідеалізоване Я» - Якою людині приємно було б себе бачити.

 

 

8) Інтерпретація  Крилатих висловів .

 

( Учні аналізують вислови видатних людей)

 

Життя, так само, як і байку, цінують не за довжину, а за зміст.( Сенека)

 

Від руки, що дарує троянди завжди віє їх ароматом( Китайське прислів’я)

 

Усяку людину слід судити за її справами.( Сервантес)

 

Умій прощати всім, а собі ніколи. ( Народна мудрість)

 

Не бійся друзів – найгірше, що вони можуть зробити – це зрадити тебе. Не бійся ворогів – найгірше , що вони можуть зробити – це вбити тебе. Бійся байдужих. Через їхню мовчазну згоду у світі є і зрада, і вбивство. (Р. Еберхарт).

 

 

9) Гра « Продовж думку»

 

Щоб бути людиною потрібно:

 

  • Бути благородним
  • Допомагати іншим, турбуватись один про одного
  • Допомагати кожному у біді
  • Своїми діями примножувати добро і дарувати людям радість
  • Не бути слабкодухим , безпринципним
  • Не бути байдужим
  • Мати в душі святині та істини

 

 

3. Осмислення, узагальнення вивченого.

 

  1. Вправа «Самодослідження»

У різних життєвих ситуаціях залишайтесь на висоті. Ніколи не втрачайте віри. Життя смугасте. У ньому чергуються успіхи і невдачі, злети і падіння. Будьте вище від заздрощів, пліток, образ.

 

Людство йде дорогою людяності і добра. Але чому зла не стає менше? Що потрібно для того ,щоб не робити зло? Ми постійно повинні працювати над собою. А це означає:

 

-Пізнати самого себе;

-Опанувати мистецтво управління собою;

- Слухати голос совісті;

- Навчитися робити правильний вибір;

- Формувати у собі готовність до вчинку.

- Пам’ятати, Що ми – люди!

 

ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

 

1. Пояснення домашнього завдання.

Я думаю, що кожному із вас буде цікаво дізнатися про свою особистість. Я вам роздам запитання до тесту. Ваше завдання – дати правильні відповіді і на наступній годині спілкування проаналізуємо ваші результати.

 

Тест  “Визначення самооцінки”

Тест включає 32 судження, з приводу яких можливі п’ять варіантів відповідей, кожна з яких кодується балами за схемою:

 дуже часто – 4 бали;

 часто – 3 бали;

 інколи – 2 бали;

 рідко – 1 бал;

 ніколи – 0 балів.

Судження:

 1. Мені хочеться, щоб мої друзі мене підбадьорювали.

 2. Постійно відчуваю відповідальність за доручену мені роботу.

 3. Я турбуюсь за своє майбутнє.

 4. Багато хто мене ненавидить.

 5. Я володію меншою ініціативою, ніж інші.

 6. Я турбуюсь за свій психічний стан.

 7. Я боюсь виглядати дурнем.

 8. Зовнішній вигляд інших набагато кращий ніж мій.

 9. Я боюсь виступати з промовою перед незнайомими людьми.

10. Я допускаюсь помилок.

 11. Як шкода, що я не вмію як слід розмовляти з людьми.

 12. Як шкода, що мені не вистачає впевненості у собі.

 13 . Мені б хотілось, щоб мої дії частіше схвалювали інші.

 14. Я надто скромний.

 15. Моє життя безкорисне.

 16. Багато хто неправильної думки про мене.

 17. Мені ні з ким поділитися своїми думками.

 18. Люди чекають від мене багато.

 19. Люди не дуже цікавляться моїми досягненнями.

 20. Я трохи бентежусь(ніяковію).

 21. Я відчуваю, що багато людей не розуміють мене.

 22. Я не відчуваю. себе в небезпеці.

 23. Я часто хвилююсь і даремно.

 24. Я ніяковію, коли вхожу до кімнати, де вже сидять люди.

 25. Я себе постійно відчуваю скутим.

 26. Я думаю що люди говорять про мене за моєю спиною.

 27. Я впевнений, що люди майже все сприймають набагато легше, ніж я.

 28. Мені здається, що зі мною має трапитись яка-небудь неприємність.

 29. Мене хвилює думка про те, як люди ставляться до мене.

 30. Як шкода, що я не такий комунікабельний.

 31. У суперечках я висловлююсь лише тоді, коли впевнений у своїй правоті.

 32. Я думаю про те, чого чекають від мене друзі.

 Для того щоб визначити рівень самооцінки, необхідно звести бали за всіма 32 судженнями.

Сума балів від 0 – 25 свідчить про високий рівень самооцінки, за якою людина правильно реагує на зауваження інших і рідко сумнівається у своїх діях.

Сума балів від 26 – 45 свідчить про середній рівень самооцінки, за якого людина рідко страждає від “комплексу неповноцінності” і лише час від часу намагається прислухатися до думки  інших.

Сума балів від 46 – 128 вказує на низький рівень самооцінки, за яким людина хворобливо переносить критичні зауваження на свою адресу, намагається завжди рахуватися з думками інших і часто страждає від “комплексу неповноцінності”.

 

2. Підведення підсумків години спілкування.

 

1)Гра «Відгадай символи»

Міжнародний День миру встановлено резолюцією Асамблеї ООН від 30 листопада і відмічається у третій вівторок вересня.

 У великих і маленьких містах збираються люди різних статусів і професій, щоб потиснути один одному руки і сказати всіма своїми думками і вчинками: « Мир назавжди».

 

( Пісня « Мир» сл.. Ткача муз. О. Пушкаренка)

 Людина здавна створює різні символи.

Які символи ви знаєте?

 

  • Символ кохання – троянда;
  • Символ сімейного добробуту – Лелека;
  • Символ достатку – Пшеничне колосся;
  •  Символ миру – Білий голуб.

 

 

2)Вправа «Кулька мрій».

Зараз ми, всі присутні, вийдемо на вулицю, зробимо велике коло, задумаємо бажання і випустимо у вись символічну кулю миру і злагоди.

  Нехай вона разом із нашими мріями, надіями злетить високо у небо і понесе всьому світові звістку про те, що всі ми хочемо жити у мирі.

   Хай кожен день буде сповнений миру та розуміння. Бо ми – Діти Всесвіту.

 

Поки у небі є свято веселок і крил,

Поки є на землі роса і колосся –

Я – живу!

Поки гори в нас є і могутнє Дніпро,

Поки віру плекаю, щоб збулося добро –

Я – живу!

( Учні разом із гостями роблять велике коло і випускають символічну  Кулю Миру у вись)

 

3)Оцінювання учнів.

-Дорогі діти! Сьогодні ви всі добре підготувались до круглого столу. За вашу участь

Кожен із вас отримає:

 

Хто активно працював – отримує червону кульку;

Хто - добре, зелені кульки;

Хто малоактивно  – отримує сині кульки.

 (Звучить  пісня « Україна» )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 жовтня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку