Виховна година" Математичний квест у 1 класі"

Про матеріал

Квест сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощі, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, вчить мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності,стимулює інтерес учнів, забезпечує активну участь всіх учасників, згуртовує колектив учнів.

Я у своєму квесті використала математичні загадки,логічні та віршовані задачі, ребуси слів, в яких є назви цифер, лабіринти, кросворд. Саме такі математичні завдання дають можливість розвивати в дітей математичні здібності, логічне мислення. Це дозволяє більш активніше використовувати математичні знання в повсякденному житті.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Математичний квест

у 1 класі

                                                            Підготувала вчитель початкових класів
                                                             Долгова
                                                             Ольга Володимирівна

 

 

Мета:

 

На основі цікавих математичних завдань формувати стійкий інтерес учнів до  вивченння  математики.
Розвивати кмітливість,спостережливість, уміння логічно мислити, працювати  у команді.
Активізувати розумову діяльність шляхом створення спеціальних умов для виконання завдань, які потребують достатньої свідомості й зрілості учнів, здатності до подолання спеціально створених перешкод.


 

Завдання: відвідавши  станції, вислухавши легенду керівника кожної станції виконати завдання,отримати відповідну кількість стрічок, за які у фіналі гри можна придбати призи.

 

ВАЖЛИВО:

  • До гри учні запрошуються за допомогою оголошення.
  • В кожній команді має бути по 3 учнів.
  • Назву команди, емблему, девіз учасники придумують з допомогою батьків та вчителя.
  • Командира команди діти можуть вибрати за допомогою лічилки.
  • Перед початком гри усі команди збираються в класі і вчитель  ознайомлює всіх з правилами гри.
  • В грі можуть брати участь одночасно до 7 команд.
  • Заздалегідь готується великий малюнок – карта міста Математики, на якій позначаються конкретні зони класу для кожної вулиці.
  • Усі команди отримують маршрутні листи певного кольору з картами маршруту.
  • Кожна команда іде точно за своїм маршрутом з помічником вчителя( учнем 5 класу).
  • Завдання для станцій вчитель підбирає  враховуючи вік учасників.
  • На кожній станції кожна команда повинна отримати стрічку певного кольору, які потім обміняють на призи.
  • На уроках музики вивчити пісню Наталі Май  « Веселка»
  • Керівниками станцій можна запросити батьків або учнів старшокласників.
  • Призи обираються організаторами свята, це можуть бути як сувеніри, так і солодкі подарунки.
  • Станції оформлюються вчителем та батьками відповідно до назви завдань які на ній виконуються

 

 

За кілька днів до проведення квесту в класі з’являється оголошення.

Оголошення

Увага! Увага! Увага!

Всі розумники та розумниці, запрошуємо Вас на гру - подорож у місто Математики, яка називається «Кмітливе око та гострий розум» . Під час подорожі ви побуваєте на різних вулицях міста, зустрінетеся з мешканцями міста та виконаєте їхні завдання. Працювати треба в команді по 3. Кожній команді треба придумати назву, девіз, емблему. Усі учасники отримають призи.
Чекаємо вас 18  січня  2017 року о 12 годині !

 

Хід заходу

Вчитель

ДІти, сьогодні на мій телефон прийшло SM - повідомлення « Ласкаво просимо в гості до нашого міста ….».

Назву міста ніяк не прочитаю. Допоможіть. Яке слово сховалося серед цих букв?

Мтаеамитак

Вчитель

Дійсно,діти, ви відправитеся до міста Математика.

Ця подорож вимагатиме від вас хоробрості знань і умінь.

Подорожувати ви будете командами, які утворили за своїм бажанням.

Команди, рівняйсь, струнко. Командирам  приготуватися і здати рапорти про готовність до проведення гри-подорожі до міста Математики «Кмітливе око та гострий розум».

Командир. Команда, рівняйсь, струнко.

Наша команда …………!

Наш девіз (команди проговорюють свій девіз, а командир підходить до вчителя і здає рапорт).

Вчитель. Вільно (після того як командири здадуть рапорти). Команди, рівняйсь, струнко. Слухай умови проведення гри- подорожі.
Усі команди отримують запрошення до Міста Математики( маршрутні листи з картами маршруту). Разом з вами в подорож відправляються мої помічники – 5класники. На кожній вулиці міста у них  можна попросити допомоги, але лише один раз. Ваша мета – пройти якомога швидше свій шлях і виконати всі завдання мешканців міста. На кожній станції ви повинні отримати стрічку певного кольору Кожна команда іде точно за своїм маршрутом. Але всі ви повинні зустрітися на майдані Підсумку, де кожна команда обміняє свої стрічки на призи.

Командири, отримайте свої запрошення.

Командири отримують маршрутні листки

 

 

Назва станції

Відмітка про отримання стрічки певного кольору

1

Вулиця Загадкова

 

2

Вулиця Логічна

 

3

Вулиця Ребусидія

 

4

Вулиця Магічна

 

5

Вулиця Лабіринтова

 

6

Вулиця Кросвордія

 

7

Вулиця Задачна

 

8

Майдан Підсумку

 

 

Вчитель

А зараз заплющте всі очі. Давайте плеснемо тричі у долоні  та скажемо «   Кожен першокласник, посміхнись, місто Математики перед нами з’явись!»

На дошці (екрані) з’являється малюнок – схема міста Математики( зони  вулиць позначені у класі)

Командири отримують маршрутні листки і через дві хвилини за командою вчителя вирушають у путь.
Вулиця Загадкова

(станція де треба відгадати загадки, керівник станції – дівчинка Загадка)

Дівчинка Загадка

Добрий день, діти. Ви – мої найулюбленіші гості. А ми – українці – хлібосольний народ. Своїх гостей завжди зустрічаємо хлібом – сіллю та запрошуємо до столу скуштувати смачні страви. Вас я хочу «пригостити» «Загадковим асорті». Відгадаєте мої загадки, отримаєте стрічку червоного кольору.

  1. Два братики – вусатики,

В обох жовтенькі сорочки.

Стоять в кутку два братики,

Повисували язички.

                                     Черевички

  1. Мій рогатий кінь триногий,

Добре знає всі дороги.

Як захоче, він стоїть,

А скажу – і побіжить.

                                   Велосипед

  1. Під одною шапкою

Чотири братика стоять.

                                  Стіл

  1. Два кільця, два кінця,

А посередині цвях.

                                   Ножиці

  1. Два скельця, три дужки –

На ніс і на вушка.

                                   Окуляри

  1. Кожушок п’ять ріжків має,

П’ять братів туди ховає,

У деньок морозний там

Тепло й хороше братам.

                                   Рукавичка

  1. Всім прохожим я моргаю,

Щоб пильно глянули на мене.

           Очей же я аж троє маю:

Червоне, жовте і зелене.

                                   Світлофор

  1. Дерев’яне, а не полінце,

Шість дірочок має,

Весело співає.

                                   Сопілка

  1. У двох матерів по п’ять синів,

У всіх одне ім’я.

                                   Пальці

  1.          Один вхід, три виходи.

                                   Сорочка

Дівчинка Загадка

Підводить підсумок, вручає червону стрічку.

 

Вулиця Логічна

(станція де треба розв’язати логічні вправи та задачі, керівник станції – пані Логіка)

Пані Логіка

Доброго дня, діти! Рада вас вітати на своїй вулиці. Я – пані Логіка.

Я  - Логіка, наука, друзі,

І цікава дуже – дуже!

Я розум розвиваю,

Вірно мислити навчаю.

А зараз я перевірю вашу кмітливість.

В мене є багато друзів першокласників у лісовій школі. Серед них – Слоненятко. Йому додому задали задачу. Вже півдня сидить біля річки, мучається!

Мусить Слоненятко набрати із річки

Рівно – рівно літр водички.

В Слоненятка дві банки є.

Тільки як він літр наллє?

Ось у мене відерце з водою. Та й баночки є – 3л і 2л.

Покажіть, як Слоненятку це зробити.

Діти практично показують розв’язання цієї задачі.

Пані Логіка

Там біля річки я бачила таке. Двоє батьків, двоє синів та дідусь з онуком піймали по 5 окунів, а всього 15. Як це могло статися?

        Діти повинні дати змістовну відповідь.

Пані Логіка

Діти, а ще я знаю сімю Зайчиків, у якій є 3 дочки, кожна з них має по 2 брати. Як це може бути? Скільки всього дітей у цій сімї?

        Діти дають змістовну відповідь.

Пані Логіка

Підводить підсумок, вручає помаранчеву стрічку.

 

Вулиця Ребусидія

 (станція де треба відгадити ребуси, керівник станції – Карлсон)

Карлсон

Привіт, малюки! Вітаю вас на моїй вулиці!

        Я – Карлсон - красивий, розумний і  в міру повненький  чоловік  у самому розквіті  сил.

        Живу  в маленькому будиночку на даху за великою  димовою трубою.

Вмію літати , бо в мене на спині моторчик, у якого є глухівник, котрий я використовую, щоб не шуміти, коли літаю в якості  привида. Дуже полюбляю солодке. І Малюка.

         І мені більше ничого не треба. Крім… Можливо, який-небудь торт величезний, гори шоколаду и, мабуть, який-небудь превеликий -великий пакет цукерок, і все

          Малюку додому задали розгадати ребуси. Частину з них він не може прочитати, просить мене допомогти. А я такий симпатичний, в повному розквіті сил чоловік не можу це зробити – я не вчився в школі, ребусів розгадувати не вмію. Виручайте! Розгадаєте ребуси – подарую вам жовту стрічку!

Ребуси

 c 3 ж (стриж);          

  3 буна (трибуна);

с 3 бок (стрибок);

100 лиця (столиця);

100вп (стовп);                                 

       ак 3 са (актриса);                               

       г 1 а (година);                                 

       ві 3 на (вітрина);

пі 2 л (підвал);                                

мі 100 (місто);

7’я (сім’я);                                     

 3 зуб (тризуб);

100 ляр (столяр).     

                      

Карлсон

Підводить підсумок, вручає жовту стрічку.

 

Вулиця Магічна

(станція де треба розібратися з магічними квадратами, керівник станції – Магічний Квадрат)

Магічний Квадрат

Мої вітання вам, діти! Чи пізнали ви мене?
Тоді послухайте загадку.

Чотири рівні сторони,

Є й кути – прямі вони.

Знають учні всі підряд,

Що фігура ця …( квадрат)

                                                                                  Панішко Ф В

Сьогодні я не простий квадрат, а Магічний Квадрат.

У нашій сімї я не один – у мене багато братів. Але з двома з них трапилася біда – загубилися деякі їхні числа.

Спробуйте числа дописати,

«Магічними» знову зробити квадрати:

У рядках, стовпцях, навкіс –

Будуть суми рівні скрізь!

  • У квадратах використовуються одноцифрові числа;
  • ключ до першого квадрата (сума чисел) – 15;
  • ключ до другого – 18.

Магічний Квадрат

Підводить підсумок, вручає зелену стрічку.

 

Вулиця Лабіринтова

(станція де треба пройти лабіринти, керівник станції – Совуня із Смішариків)

Совуня

Здрастуйте, діти!

Я - Совуня — спортивна й енергійна сова на пенсії.

Я жіночка дисциплінована, відповідальна і трохи педантична. Завжди чітко слідую своїм інструкціям і приписам, ніколи не спізнююся, домагаюся щоб і інші Смішарики дотримувалися цих правил.

Я дуже енергійна, не можу сидіти без діла, а якщо справ немає, то обов'язково їх придумаю. Якщо настрій друзів на нулі, то я швиденько його підніму.

Взагалі, я  - майстер на всі руки! І спортсменка, і чудовий кухар, і дивовижний доктор - і все в одній особі!

А ще я щедра на поради, готова простягнути руку допомоги кожному, хто її потребує.

Я  спостережлива і схильна до аналізу, тому замість того, щоб витрачати час на марні емоції, завжди  стараюся знайти вихід зі сформованої ситуації. Знаю відповіді на будь-яке питання.

Але сьогодні я вперше розгубилася, мені потрібна ваша допомога.
Треба розібратися ось з цими лабіринтами.

Справитеся – отримаєте голубу стрічку.

D:\1-37625.jpg

 D:\70b05394c2e13f71155f47d9b221c402.jpg

 

 

Совуня

Підводить підсумок, вручає голубу стрічку.

 

Вулиця Кросвордія

(станція де треба розгадити кросворди, керівник станції – Геній Євгенійович Чудаков  )

Геній Євгенійович Чудаков 

         Доброго вам дня, діти!
          Я - Геній Євгенійович Чудаков — професор. Дружу з фіксиками, оберігаю школу, в якій  вони навчаються. Маю свою лабораторію, де і знаходиться  школа фіксиків. Як я з ними познайомився?  Дідус спас мені життя, коли мене вдарило струмом.

Я  чоловік добрий, але трішечки незібраний. завжди щось забуваю та постійно щось шукаю.              

        Знайомство фіксиками для мене просто порятунок – вони постійно допомагають мені в моїх експериментах, дослідах, в обстеженнях різних знахідок. Але сьогодні їх немає в нашому місті, вони у відрядженні. А мені треба терміново розібратися з моєю новою знахідкою - математичним кросвордом.

          Коли я сьогодні по телефону розмовляв із Совунькою, вона сказала, що ви можете з цим справитися. Розв’яжете кросворд, отримаєте синю стрічку.

 

Кросворд можна роздрукувати у любій формі, але завдання в ньому такі:

  1. Геометрична фігура
  2. Геометрична фігура
  3. Число, яке отримують при додаванні
  4. Ним вимірюють рідину
  5. Одиниця довжини
  6. Одиниця маси

Відповіді: 1. Квадрат 2. Трикутник 3. Сума 4. Літр 5. Сантиметр 6. Кілограм

 

Геній Євгенійович Чудаков 

Підводить підсумок, вручає синю стрічку.

 

Вулиця Задачна

(станція де треба розв’язати віршовані задачки, керівники станції –  Мінус і Плюс)
Плюс і Мінус разом

Ми вас вітаємо, діти! Ласкаво просимо на Задачну вулицю

Знаки ми математичні,

Дуже гарні, симпатичні!

Плюс:

Я - плюс, 
І цим я пишаюся! 
Я з’єднаю два числа,
Щоб в сумі сила їх зросла!

Мінус:

Я — тире в граматиці

А кто я в математиці?

Так, я – Мінус, віднімання знак.

Відняти щось – це я мастак!
 

Плюс і Мінус (разом):

Правильно поставте нас –

Буде з прикладом гаразд!

Ті, хто любить рахувати, можуть з нами віршовані задачки розв’язати.

 

 Віршовані задачі

  1. Мишка в полі працювала,

Пшеничні зернята збирала,

Шість зернин вона знайшла,

Потім ще чотири.

Поки в нірку їх несла –

 Дві зернини загубила.

 Хто тепер з вас відповість,

 Скільки мишка зерен з’їсть?
Відповідь:  8.

  1. Лісом до бабусі йшла

Червона Шапочка мала.

В лісі вовчика зустріла,

Пиріжками пригостила.

Ще лишилося в онуки

Пиріжків чотири штуки.

У було спочатку сім.

Скільки сірий вовчик з’їв?
Відповідь: 7.

  1. Круть і Верть зерно з поля носили,

Бо дуже вони пиріжечки любили.

Круть знайшов п’ять і заніс їх до хати.

Вертю вдалось лише два відшукати.

Порахуйте, любі малята,

Скільки зерен знайшли мишенята?

Відповідь: 7.

  1. Бабуся моя у селі не бідує, 

Худобину має — її не рахує. 

Я буду по пам’яті всіх називати, 

А ви намагайтеся порахувати:

Свиня, порося, каченя Сірий Дзьобик, 

Корова, коза, кошеня, песик Тобік. 

Ви приклад складіть і обчисліть його. 

Так скільки тварин у бабусі всього?

Відповідь: 7.

  1. Зайчик з білочкою — друзі, 

Краков’як танцюють в лузі. 

Бабачиха з бабаком 

Втішаються гопаком. 

Шість барсучат теж діло знають — 

Вони всі польку полюбляють. 

Хто з вас перший порахує, 

Скільки пар звірят танцює?

Відповідь: 5.

  1. На узліссі три дубки, 

І під кожним два грибки. 

А подалі, близ ялин, 

Виростає ще один. 

Відповісти хто б хотів, 

Скільки всіх росте грибів?

Відповідь: 7.

  1. Скільки пташок невеличких 

Злетілося до годівнички? — 

Горобців сварливих пара, 

І синичок також пара, 

Пара сизих голубів 

І дві пари снігурів.

Відповідь: 10.

  1. Три сороки на вербі

Крик вчинили на селі.

Два десятки ще граків

Виводили дружний спів.

І сказати треба в лад,

Скільки птахів там кричать?

Відповідь: 23.

  1. У Лізи десять мармеладок,

І  Алінка має п'ять.

Допоможемо дівчаткам

Мармеладки порахувать.

Відповідь: 15.

  1.                 П’ятнадцять черв’яків було,

Курчатка десять з’їли.

А мама-квочка в них пита:

«А скільки мамі залишили?»

Відповідь:  5.

  1.                   Білочка грибочки рахувала:

20 штук усіх!

10 у дупло сховала.

Скільки на дереві залишилось їх?

Відповідь:  10.

 

Плюс і Мінус

Підводять підсумок, вручають фіолетову стрічку.

 

 

Майдан Підсумку

Всі команди збираються разом

Зустрічають учасників гри мер міста –Кмітливе Око та його заступник Гострий Розум

Кмітливе Око

Діти, ви сьогодні просто молодці! Кожна команда справилася з завданнями. Я бачу у вас в руках різнокольорові стрічки.

По скільки у вас їх? А що можна утворити з цих кольорів?

Давайте створимо велику веселку у нас у класі  і хай вона стане символом

Гострий Розум

А я пропоную заспівати пісню про веселку!

Всі разом співають пісню «Веселка» Наталії Май.

Веселка
Слова: Наталія Май           
Музика: Наталія Май

Краплю дощика берем,

Трішки сонця додаєм,

Світанкової роси,

Жменьку радості для всіх.

 

Приспів:

Подивись на небо -

Кольори ясні,

Сумувать не треба –

Просто посміхнись!

Подивись на небо -

Сонце золоте,

Сумувать не треба –

Все на краще йде!

 

Слово лагідне скажи,

Теплий погляд залиши,

І добрішим стане світ

Й наша пісня задзвенить!

 

Приспів. (2)

Кмітливе Око

А тепер обміняємо стрічки на призи

Призи на майдан!

Заносяться скрині 7- ми  кольорів.

Гострий Розум

Зверніть увагу на ваші маршрутні листи.

Кожна команда знайде свої призи у скрині того кольору, який має ваш маршрутний лист.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

Кравець Н.В.Квестманія. Методичний посібник – 2017 рік, - 116   с.

Кудикіна Н. Педагогічне керівництво інтелектуальними іграми у позаурочному навчально-виховному процесі// Початкова школа. – Моцик Н. Д., Іванова Л. С. Позакласна робота з математики у початкових класах. Методичний посібник. – Тернопіль: Астон, 2001.- 138 с.

Сокол І.М. Впровадження квест-технологіх в освітній процес: навчальний посібник/ І.М.Сокол. – Запоріжжя: Акцент Інвест-трейд, 2013. – 87 с.

Сухарева Л. С.  Збірник задач з математики. 1—4 класи. — Х.: Вид-во «Ранок», 2010. — 224 с. - (Навчаємо молодших школярів).

Сухарева Л. С.  Логічні ігри. 1—4 класи. — Х.: Вид-во «Ранок», 2012. — 192 с.-  (Навчаємо молодших школярів).

 

docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
1854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку