Перший урок в 1 класі на тему "Моя рідна школа"

Про матеріал

Перший урок в 1 класі на тему "Моя рідна школа".Метою уроку є ознайомити учнів з однокласниками, правилами поведінки та життя в класній родині, предметами, які будуть вивчатися у першому класі. Вчити проявляти доброзичливість, щирість, приязнь у ставленні до однокласників. Створити ситуацію радості, щастя, успіху. Розвивати позитивні емоції. Виховувати ціннісне ставлення один до одного, бажання робити добро.

Перегляд файлу

Перший урок в 1 класі

 

Тема: "Моя рідна школа"

 

Мета: Познайомити учнів з однокласниками, правилами поведінки та життя

в класній родині, предметами, які будуть вивчатися у першому класі.  Вчити проявляти доброзичливість, щирість, приязнь у ставленні до однокласників. Створити ситуацію радості, щастя, успіху. Розвивати позитивні емоції. Виховувати ціннісне ставлення один до одного, бажання робити добро.

 

Обладнання: намальованi синички з буквами ш, к, о, л, а у дзьобиках, запис на дошцi, м’яка iграшка пiвник, казковi персонажi (Півник, Мишка, Бджiлка, Мудра Сова, Бiлочка, Сонечко з промінчиками), iлюстративний матерiал на шкiльну тематику, роздатковий матерiал для кожного учня «Розфарбуй».

 

Хiд уроку

І. Актуалізація знань.

        1.Органiзацiя класу.

        2. Вступне слово вчителя.

 

                      Учител:.

                                       Добрий день, мої любi дiти!

                                       Ви прийшли нинi в перший клас.

                                       Вчитись будете разом й радiти,

                                       І рости кожен день i час.

 

                                       Школа дверi для вас вiдчинила

                                       І запрошує вчитися вас,

                                       Бо знання — це велика сила!

                                       Тож навчайтеся! В добрий час!

 

Сьогоднi Ви стали учнями, розпочалося Ваше шкiльне життя. Я вiтаю Вас iз першим навчальним днем, iз першим шкiльним святом, iз першим уроком. Але щоб наш урок мiг продовжуватися далi, нам слiд познайомитися. Знайомитись будемо по особливому. Допоможуть нам у цьому чарівні свічечки.

3. Знайомство з учнями

Я гадаю не помилюся, якщо скажу, що найулюбленішим святом для кожного з вас є свій день народження. Сьогодні у нас день народження нашого класу.

 На дні народження нашого класу, як і на кожному святі, у нас будуть тістечка та свічки. Але свічки ми будемо запалювати трохи інакше, ніж удома. Запаленою свічкою запалюють свічку на тістечку і промовляють своє прізвище, ім’я, по батькові. Запаливши усі свічки, усі навколо разом задмухують.

 - Ось і народилася нова шкільна сімя. Вітаємо Вас, діти з цим радісним днем. Бажаємо успіхів у навчанні. Щоб Ви завжди були доррими, слухняними дітьми і ніколи не засмучували своїх батьків.

-  Ми проведемо разом чотири роки, протягом яких нас очiкує багато цiкавого. Від сьогоднi у вас з’являться новi друзi, з якими ви дiлитимете свої радощi й сумнiви, перемоги й невдачi, будете вчитися разом робити гарнi справи. Отже, сьогоднi народжується ще одна шкiльна родина.

   4. Складання «Словничка ласкавих імен»

- Давайте спробуємо скласти «усний словничок ласкавих імен». Почнемо із

сусідів по парті (наприклад, за партою сидять Галя та Микола). Галя,

спробуй пригадати якомога більше ласкавих найменувань для Миколи, а

Микола для Галі (Галочка, Галюня, Галюся, Галинонька тощо; Миколко,

Миколчику тощо).

- Бачите, скільки добрих і ласкавих слів можна згадати для кожного імені.

- Їх приємно і говорити, і слухати. Ніколи не забувайте, звертаючись до

товариша або подруги, назвати його по імені, уживайте у своїй мові

якомога більше ласкавих слів.

- Чи відоно Вам, що означає кожне Ваше ім'я?

- Чи є діти, в яких однакові імена? Але придивіться, чи однакові вони як

люди.

- Що ви помітили?

- Подивіться один на одного, на себе у дзеркало, на сусіда по парті.

(Висновок про унікальність портрета (зовнішності) кожної людини).

- Що сталося б, якби всі ми були однакові, схожі?

-  Спробуємо дізнатися разом, чим кожен із нас відрізняється від іншого:

Порівняння ваги, зросту.

Порівняння почерку.

Напиши, як тебе звуть, якесь речення (слово). Потім аркуші перемішаємо.

Спробуйте знайти свій аркуш.

Що допомогло тобі це зробити?

    5. Гра «Упізнай»

Обирається ведучий, якому зав'язують очі. Діти (3¬5 осіб) підходять до

нього, доторкаються до спини та говорять щось приємне (або називають

його ласкаво). Ведучий має вгадати по голосу, хто до нього доторкнувся.

Як ти здогадався, хто до тебе доторкнувся?

Розповідь на уяву (або загадування бажань кожним).

   6. Уяви собі чарівну країну Доброти. Спробуй розповісти, які люди в ній

мешкають, як вони поводяться, яких правил у житті завжди дотримуються...

Закінчи речення: 

Я подружу у щколі…

 Я хочу подружити…

    7. Стежечка до серця

            На дошці підготовлені паперові сердечка із іменами або фото. За бажанням учні підійшовши до дошки і крейдою малюють стежечку від свого серця до того з ким бажає подружитися, або хто кому подобається.

II. Актуалiзацiя опорних знань.

   1) Вiдгадайте загадку:

По подвiр’ю ходить птах

І спiває по складах. (Пiвник.)

— До нас на перший урок завiтав Пiвник-трудiвник, який рано-вранцi всiх будить до школи, до того ж не сам, а разом зi своїми друзями — пташками.

Учитель показує класу картинки iз зображенням синичок, які у дзьобиках тримають букви.

— Як називаються цi птахи? (Синички.)

— Що синички принесли вам у дзьобиках? (Букви.)

Нам треба скласти з поданих букв слово. (Дiти складають слово школа.)

III. Повiдомления теми i мети уроку.

— Тема нашого уроку — «Моя рiдна школа».

— А для чого потрiбна школа? (Вiдповiдi учнiв.)

— Так, правильно. Iнодi люди думають, що школа — це лише примiщення, в якому знаходяться дiти. Але це не так. Школа — це велика країна Знань. Вона подарує вам багато нових знань, розкриє багато секретів. Ви пройдете багатьма стежками цієї країни, i я думаю, вам це сподобається.

ІVРобота над темою.

 Уявна подорож коридорами школи.

— Знову нашому Пiвнику не сидиться. Вiн хоче разом з вами подорожувати Країною Знань. Рушаймо в подорож!

     1. Зупинка «Математична».

— На цiй зупинцi нас чекає казковий герой Мишка.

Раз, два, три, чотири, п’ять —

Вмiють дiтки рахувать.

Дуже точна це наука,

І її всi дiтки вчать.

Всiм вона потрiбна, знайте,

Математику вивчайте!

— Мишка хоче перевiрити, чи знаєте ви математику.

Порахуйте від 1 до 10.

Порахуйте від 10 до 1.

Порахуйте, скiльки хлопчикiв i дiвчаток у класi.

\Складiть приклад i скажіть, на скільки дівчат більше, ніж хлопчиків.

Згадайте геометричнi фiгури. (Учитель показує геометричну фiгуру, що складається з рiзних фiгур.) Скiльки геометричних фiгур тут заховано?

— Молодцi! Впорались iз завданням. Продовжимо нашу подорож.

      2. Зупинка «Мовна».

— На нас чекас мудра Бджiлка. Вона знає, що це ваш перший урок i, можливо, хтось iще не вмiє писати. Але вона впевнена, що ви можете «надрукувати» своє iм’я. Давайте потринуємось граючись.

     3) Гра «Букви на спині»

          - Об’єднавшись у пари, учні один одному пишуь пальчиком на спині букви. Ті учні, які відгадали написані букви, вважаються самими дружніми.

- Вiзьмiть бiлi аркушi паперу у формi сонячних променiв, якi лежать у вас на партi, виберiть фломастер, колiр якого схожий на ваше iм’я, та «надрукуйте» своє iм’я великими лiтерами. І ми утворимо iз цих променiв-iмен сонечко, яке свiтитиме в нашiй школi.

Учитель допомагає учням, яким важко виконати завдання.

— Хто вже написав, покажiть нашому Пiвнику i мудрiй Бджiлцi своє iм’я.

— Молодцi! Усi впоралися iз завданням.

Учитель прикрiплює променi-iмена до жовтого кола на дошцi.

— Яке гарне сонечко свiтитиме в нашiй школi! Мандруємо далi!

Зупинка «Спортивна».

— На цiй зупинцi чекає на нас швидка Бiлочка. Хто з вас знає, на якому уроцi ви будете займатися спортом?

V. Фізкультхвилинка 

         а)    Встаньте ті, що… (або крок у перед)

  • люблять собак;
  • люблять компютер;
  • не запізнюються;
  • у кого є братик;
  • завжди ввічливий;
  • завжди чесний;
  • не кричить;
  • любить весну;
  • вважає себе відповідальним;
  • хоче стати мільйонером;
  • читає;
  • вміє рахувати;
  • вміє малювати;
  • щвидко бігати;
  • голосно співати;
  • весело гратися;
  • дружити.

                                                                  б) Хто там, хто вже там стомився,

                                                                       Мов вербичка, похилився?

                                                                       Треба дружно всiм нам встати,

                                                                       Фiзкультпаузу почати.

                                                                       Лапки в боки, вушка вгору.

                                                                        Скачуть бiлочки по бору.

                                                                        Кожний ранок на галявi

                                                                         Спритно роблять вiльнi вправи.

                                                            Раз, два, три, чотири, три, чотири, раз, два.

                                                            Щоби ніжки не боліли, й не боліла голова.

                                                             Потомилися звiрята i пiшли вiдпочивати.

                                                             — Ну як, вiдпочили? Тодi рушаймо далi!

VІ. Осмислення знань.

     1. Зупинка «Природнича».

— Зустрiчає нас веселий Жираф i хоче перевiрити, що ви знаєте про навколишнiй свiт, природу, природнi явища.

     2. Гра «Вгадай, хто це?» (Загадки про тварин, рослини, природнi явища за вибором учителя.)

Як рушає мандрувати, —

треба з ліжечок вставати.

Як іде за обрій спати, —

час малятам спочивати. (Сонце)

 

Хоч без крил, але літаю,

вербі коси розплітаю.

Погойдаю в лісі гілку,

заколишу в квітці бджілку.

Якщо добре розлютити,

можу шкоди наробити. (Вітер)

 

Хтось у лузі біля річки

погубив барвисті стрічки.

Дощик вгледів, підібрав,

небеса підперезав. (Веселка)

 

Трох-торох, трох-торох,

з неба сиплеться горох:

не солодкий та смачний,

а холодний, льодяний. (Град)

 

Чарівник прийшов у ліс,

фарби, пензлика приніс.

У діброві та садочку

стали жовтими листочки. (Жовтень, осінь)

 

Зрілі вишні у садку,

і сунички у ліску,

теплі дні, барвисті квіти

нам дарує щедре … (літо).

 

Де пройшла краса-дівиця —

там травиця зелениться,

пишно квіти зацвітають,

і пташки пісень співають. (Весна)

 

Хто вночі у лісі, полі

побілив усе довкола?

Хто смереку і ялину

вбрав у сніжну кожушину? (Зима)

 

- Усе це ви будете вивчати на уроцi «Я i Украна».

- Молодцi! Вирушаймо знову в дорогу!

    3. Зупинка Хлопчика-читайлика.

— Нас зустрiчає Хлопчик-читайлик. Вiн знає, що деякi з вас уже вмiють читати. А хто ще не вмiє, обов’язково навчиться, адже для цього ви й прийшли до школи. Вiн упевнений, що треба вмiти не тiльки читати, а й уважно слухати i запам’ятовувати, тому Хлопчик-читайлик хоче вас перевiрити i пропонує вам цiкаву гру.

    4. Гра «3 якої казки?»

«...А Пiвник тим часом замiсив тiсто, принiс дрова, розпалив у печi, а Мишенята танцюють та в iгри граються...» (Колосок.)

«...Кiзонько моя мила, Кiзонько моя люба, чи ти пила, чи ти їла?..» (Коза-дереза.)

«...Не їж мене, я тобi пiсеньку заспiваю... (Колобок.)

«...От Котик почув Пiвника, прибiг, забрав його у Лисички i понiс додому.» (Котик i Пiвник.)

«...Хто, хто тут живе?»

- Я — Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побiгайчик!

- А ти хто така? (Рукавичка.)

- Молодцi!

- До Хлопчика-читайлика завiтав злий чарiвник i переплутав букви в словах, якi вiн приготував для вас.

   5. Гра «Утвори слова».

 

З        ВIНОК

П        УЧКА

Ш      ЛІВЦІ

О       ОШИТ

Р       ОРТФЕЛЬ

ДЗ     КОЛЯР

 

Учнi, якi першими утворили слова, виходять до дошки i з‘єднують першi лiтери з рештою слова за допомогою чорного маркера.

— Молодцi! Ви щойно пройшли першою стежкою Країни Знань, упоралися з усiма завданнями.   Країна Знань має свої закони, і ви їх повинні знати.

Заходить учитель — треба встать.

Коли сідать дозволить, сядь.

 Встати хочеш — не гукай.

 А тільки руку піднімай.

 У школі парти бережи      

І на парті не лежи.

 Щоб урок минув не марно,

Треба сісти рівно, гарно.

Щоб не сутулилася спина,

Сядемо рівно неодмінно.

Уважно вчителя ти слухай

І не поводься ,як папуга.

Прізвиськ дітям не давай,

А дівчаток захищай!

Клас і школу бережи,

З цього дня вони твої!

   6.. Практична робота.

— Пiвник задоволений вашими вiдповiдями i, як нагороду, пропонує дуже цiкаве завдання намалювати портрет свого друга.

             Розрізаоть  листівку ламаною лінією. Учні знаходять свою половинку. Знайшовши молюють один одного, як найкраще.

VIІ. Пiдсумок уроку.

— Ось i добiг кiнця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань — стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радiсним i цiкавим! Нехай наша школа стане для вас другою домiвкою!

  1. Гра «Так – ні»
  • Ушколу треба приходити вчасно.
  • Можна запізнюватись на урок.
  • На уроці треба бути уважним і старанним.
  • На уроці можна вигукувати.
  • Під час перерви можна бігати по класу.
  • Потрібно бути ввічливим школярем.       

    2. Гра «Спасибі,що допоміг…»

                 Ми овсім недавно разом, але багато в чому допомагали один одному. Учні по черзі підходять один до одного і долоньки у долонько, очі в очі кажуть: «Дякую, що ти мені допоміг…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
3 липня 2018
Переглядів
853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку