Я знаю, що зараз багато вчителів складають свої виховні години з цієї теми є багато варіантів але кожен складає для свого класу. Тож я пропоную і свій.
Конспект виховної години
на тему:
«Державні та народні символи України»
(з учнями 1 класу)
Програмовий зміст: продовжувати формувати уявлення дітей про рідний край. Розширювати знання про те, що наша Батьківщина – Україна, люди, які живуть в Україні – українці, український народ. Закріпити знання про народні ( верба, калина) та державні символи: герб, прапор, гімн, символічним значенням кольорів прапора та тризуба; правилами поведінки при використанні державної символіки. Розвивати національну свідомість, самосвідомість, мислення. Виховувати громадянські почуття, любов до своєї Батьківщини, гордість за неї, повагу до державних символів.
Хід заняття.
Комунікативна діяльність.
- Скажіть, діти, хто ви за національністю?( Українці.)
- А як називається країна українців? (Україна.)
- А які ще ви знаєте країни?
- А за допомогою чого можна розрізнити ці країни? (прапор, герб, мова). Слайд №1
- Все це називається національна державна символіка.
Пізнавальна діяльність.
- Послухайте легенду про три основні державні символи України.
Колись давно жила жінка. І було в неї три сини. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Попідростали сини і вирішили піти в світ прославляти свою країну і матір. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про свою країну подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син в люди. І за трипроменеву корону , яка зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя дали першому синові ім’я Тризуб.
Настала черга середнього сина. Йому мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми звитяжними справами прославив син матір. І одержав він ім’я Прапор.
А там, де був наймолодший син, завжди лунала пісня. Адже мати сину подарувала соловейків голос. І одержав син за свій голос і великий спів ім’я Гімн.
І з того часу ідуть три брати поруч – Тризуб, Прапор, Гімн – і прославляють свою неньку Україну.
- Отже, золотий тризуб на блакитному тлі – це символ влади, це частина корони, яку носив київський Князь. Слайд №2.
- Де ми можемо побачити зображення герба? ( відповіді дітей) Слайд №3.
- Прапор України – синьо - жовтий стяг. Хто знає, що означають ці кольори? (відповіді дітей). Слайд №4.
- Де ми можемо побачити прапор? Слайд №5.
- Національний гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності.
- - Як повинен поводити себе українець під час звучання цієї пісні?
- - В яких випадках ми чуємо цю пісню? (відповіді дітей).
- Але, крім держаних існують і народні символи. Їх часто називають скарбами народу.
І одним із таких скарбів є верба. Чим же заслужило це дерево таку шану?
Вербу українці висаджували біля ставків та криниць, вона оберігала річки та джерела від замулювання. У народі кажуть: «Там, де живе верба, - жили і річки». Слайд №6.
З верби плетуть кошики, гілочкою верби вітають зі святом вербної неділі перед Великоднем.
- А зараз відгадайте загадку.
У віночку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина) Слайд №7.
Любиш Україну – посади калину.
Дівчина у вінку – мов калина у цвіту.
Фізхвилинка:
Ми крокуєм, ми крокуєм, (крокуємо на місці)
Україною мандруєм.
Ось побачили Карпати.
Як вершини нам дістати? (піднімають руки вгору)
Заглядаємо в озерця, (нахили тулуба вперед)
Не торкнутися нам денця.
Порівняйтесь, усміхніться, (посміхаються
Батьківщині поклоніться. І вклоняються)
Перетворювальна діяльність.
Робота з коректурними таблицями №3-30 «Українські символи та обереги »
Гра «Назви одним словом»
- Писанкарство, лозоплетіння – це….;
- Герб, гімн, прапор – це….;
- Калина, верба - це….;
- Віночок, сорочка, шаровари – це….
Вправа «Знайди і накрий фішками»
- Головне місто України;
Оцінно-контрольна діяльність.
- Діти багато чого змінилось з часом, і одягають зараз не так як раніше, і страви змінились. Я пропоную вам пограти в гра «Раніше і тепер», пропоную зіставити те, як було раніше з тим , як тепер.
- Зараз жінки носять сукні, а колись….;
- У дівчаток на голові бантики, а колись….;
- У давнину чоловіки носили шаровари, а тепер….;
- Раніше їздили на….., а тепер на автомобілях.
Підсумок.
- Що сьогодні вас зацікавило?
- Що нового дізнались?
- Які слова запам’ятали?