Виховна година в 1 класі "Державні та народні символи України"

Про матеріал

Я знаю, що зараз багато вчителів складають свої виховні години з цієї теми є багато варіантів але кожен складає для свого класу. Тож я пропоную і свій.

Перегляд файлу

 

Конспект  виховної години

на тему:

«Державні та народні символи України»

(з учнями 1 класу)

Програмовий зміст: продовжувати формувати уявлення дітей про рідний край. Розширювати знання про те, що наша Батьківщина – Україна, люди, які живуть в Україні – українці, український народ. Закріпити знання про народні ( верба, калина) та державні символи: герб, прапор, гімн, символічним значенням кольорів прапора та тризуба; правилами поведінки при використанні державної символіки. Розвивати національну свідомість, самосвідомість, мислення.  Виховувати громадянські почуття, любов до своєї Батьківщини, гордість за неї, повагу до державних символів.
                                                  Хід заняття.
Комунікативна діяльність.
- Скажіть, діти, хто ви за національністю?( Українці.)
- А як називається країна українців? (Україна.)
- А які ще ви знаєте країни?
- А за допомогою чого можна розрізнити ці країни? (прапор, герб, мова). Слайд №1
- Все це називається національна  державна символіка.

Пізнавальна діяльність.
- Послухайте легенду про три основні державні символи України.
         Колись давно жила жінка. І було в неї три сини. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Попідростали сини і вирішили піти в світ прославляти свою країну і матір. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про свою країну подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син в люди. І за трипроменеву корону , яка зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя дали першому синові імя Тризуб.
      Настала черга середнього сина. Йому мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми звитяжними справами прославив син матір. І одержав він імя Прапор.
      А там, де був наймолодший син, завжди лунала пісня. Адже мати сину подарувала соловейків голос. І одержав син за свій голос і великий спів імя Гімн.

       І з того часу ідуть три брати поруч – Тризуб, Прапор, Гімн – і прославляють свою неньку Україну.
- Отже, золотий тризуб на блакитному тлі  – це символ влади, це частина корони,  яку носив київський Князь. Слайд №2.
- Де ми можемо побачити зображення герба? ( відповіді дітей) Слайд №3.

- Прапор України – синьо - жовтий стяг. Хто знає, що означають ці кольори? (відповіді дітей). Слайд №4.

- Де ми можемо побачити прапор? Слайд №5.

- Національний гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності.

- -  Як повинен поводити себе українець під час звучання цієї пісні?
-  - В яких випадках  ми чуємо цю пісню? (відповіді дітей).


 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Але, крім держаних існують і народні символи. Їх часто називають скарбами народу.
      І одним із таких скарбів є верба. Чим же заслужило це дерево таку шану?
Вербу українці висаджували біля ставків та криниць, вона оберігала річки та джерела від замулювання. У народі кажуть: «Там, де живе верба, - жили і річки». Слайд №6.
  З верби плетуть кошики, гілочкою верби вітають зі святом вербної неділі перед Великоднем.
- А зараз відгадайте загадку.
                 У віночку зеленолистім,
                 У червоному намисті,
                  Видивляється у воду

                  На свою хорошу вроду. (Калина) Слайд №7.

  • А знаєте чому кущ назвали калиною? Ось послухайте легенду.
  • Калинка – це імя української дівчинки. Ішла вона якось повз городи і натрапили на криницю. Задивилась Калинонька на свою вроду, а з  криниці голос: «Не дивись довго у воду, калиною станеш». Не послухалась дівчинка і перетворилась на кущ. Зашуміла листям, потягнулась гілочками до людей, до сонечка, до вітру: «Поверніть мені дівочу красу», але ніхто її не почув. Минав час. Пролітав мимо журавель, задивився на калину – сумну та самотню – накинув на неї чарівне намисто і вкрилась калина червоними ягодами.
  • Про калину складено багато віршів , пісень, прислів’їв. А які ви знаєте прислів’я? (Діти називають прислів’я).
    Без верби і калини -  немає України.

Любиш Україну – посади калину.
Дівчина у вінку – мов калина у цвіту.

  • Як люди використовують ягоди та цвіт калини? (відповіді дітей: калина лікує від застуди, варять варення, саджають біля будинків).

 

Фізхвилинка:
Ми крокуєм, ми крокуєм,         (крокуємо на місці)
Україною мандруєм.
Ось побачили Карпати.
Як вершини нам дістати?          (піднімають руки вгору)
Заглядаємо в озерця,                 (нахили тулуба вперед)
Не торкнутися нам денця.
Порівняйтесь, усміхніться,        (посміхаються
Батьківщині поклоніться.           І вклоняються)
Перетворювальна діяльність.
Робота з коректурними таблицями №3-30 «Українські символи та обереги »
 

Гра «Назви одним словом»
- Писанкарство, лозоплетіння – це….;
- Герб, гімн, прапор – це….;

- Калина, верба - це….;
- Віночок, сорочка, шаровари – це….

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа  «Знайди і накрий фішками»
- Головне місто України;

  • - Державні символи України;
    - Рослинні обереги;
    - Національний одяг для дівчаток;
    - Народні ремесла, якими займаються українці.

 

Оцінно-контрольна діяльність.

- Діти багато чого змінилось з часом, і одягають зараз не так як раніше, і страви змінились. Я пропоную вам пограти в гра «Раніше і тепер», пропоную зіставити те, як було раніше з тим , як тепер.
- Зараз жінки носять сукні, а колись….;
- У дівчаток на голові бантики, а колись….;
- У давнину чоловіки носили шаровари, а тепер….;
- Раніше їздили на….., а тепер на автомобілях.

 

Підсумок.
- Що сьогодні вас зацікавило?
- Що нового дізнались?
- Які слова запам’ятали?

 

doc
Додано
4 липня 2018
Переглядів
6155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку