25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Виховна година "Ми і наші справи"

Про матеріал
Мета: сприяти вихованню в учнів бажання творити добрі справи, любити людей, поважати їх; навчати бути толерантними у ставленні до інших, самовдосконалюватися.
Перегляд файлу

Виховна година на тему: "Ми і наші вчинки"

Мета: сприяти вихованню в учнів бажання творити добрі справи, любити

людей, поважати їх; навчати бути толерантними у ставленні до інших,

самовдосконалюватися.

Обладнання: кольорові фломастери, скотч, вислови, прислів’я та приказки про добро ,квіти, кольорові олівці, тлумачення слова «невіглас», пам’ятка, краплинка, папір,парасольки чорна і кольорова, тексти про вчинок, мал.. казкових героїв,сердечко, грілка, дзеркало ,коробочка для листочків, смітник, дощові краплинки з описом вчинків.

Хід заняття

І. Організаційна частина

Вчитель . Доброго дня !-мовлю за звичаєм.

  • Доброго дня!- кожному зичу я.
  • Доброго дня!- вам гості бажаємо.
  • Доброго дня!-гостей ми вітаємо.

     Ви усміхніться у відповідь , люди!

      Бо добрі слова для кожного любі!

 

Створення позитивного настрою

 

Вчитель. - Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.

- Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.

- Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.

- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки в гору.

- Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, поплескайте в долоні. Нехай чудовий настрій супроводжує вас протягом всієї години.

Вчитель Сьогодні діти ми з вами проведемо  нашу виховну годину « Ми і наші вчинки».А що  таке вчинок?

 

Вчинок – це те, як людина діє, яку справу вона робить - добру або погану.

Складання кластера до слова

Вчинки

Вчитель Діти,я познайомлю вас із нашою гостею. Це свічечка. Погляньте, яка у неї вогненна зачіска. Вам приємно дивитися на її полум’я? А якщо піднести руки ближче до вогника, що ми відчуємо? (Тепло). Як вигадаєте, чи може людина світитися, як свічка, і дарувати світло і тепло?(Так) За якої умови це може статися? (Коли людина робить добрі справи, гарні вчинки).

       У доброї людини очі сяють, як зорі, а своїми добрими вчинками вона заспокоює,ніби притягує до себе. Якщо накрити свічку скляним ковпаком, то побачимо: світло є, а тепла ми не відчуваємо. Запалена свічка-добра, щира людина, а свічка накрита ковпаком-людина, яка дбає тільки про себе. Нехай свічечка залишиться з нами і нагадує нам, якою людиною треба бути.

 

1. Добро і зло – це зовсім не сусіди.

Живуть вони на двох материках.

На першому , де, Зло, там завше біди,

 Там де Добро - приносить щастя птах.

 

2.В країні зла чорніє день і нічка

Росте там сад, мов хащі в бур’янах ,

Тече у нім зловісна чорна річка,

Що не насниться в найстрашніших снах…

 

3.Тамде добро панує – там усюди

Буяє цвіт, дерева у плодах,

І в мирі там живуть скрізь добрі люди,

Не знають. що це «горе», «зло» і «страх».

 

4.Сміється на весь світ Добра країна,

 І плаче на весь світ країна Зла,

Завжди Добро хай обира людина,

Щоби у щасті й радості жила!

 

Учитель. 

Країна Добрих Вчинків.

Легенда  про Добро .

 Боги  вирішили  створити світ. Вони створили  зорі , Місяць , Сонце, моря, гори,  квіти. Потім  вони створили людину. І нарешті вони створили Добро. Задумались Боги ,куди сховати Добро,щоб людина не  знайшла  його     відразу. "Давайте ,сховаємо   на найвищій  гірській вершині"- сказав один.                        «Давайте ,сховаємо його на зворотній стороні Місяця - сказав інший. "Ми сховаємо його в серці  людини. Вона  буде  шукати  Добро  по всьому   Всесвіті ,не підозрюючи ,що носить  в собі"- запропонував наступний.

                                                                                                                       

 Вчитель. Чому вчить нас ця легенда? 
 Учень . У серці кожної людини   закладена  зернина добра ,яка повинна прорости добрими вчинками.  

Вчитель. До нас завітала королева Доброти

Доброта.  Так . Я-доброта.

               Не сама  до вас прийшла.

               Я сестричок привела.

Вони допоможуть вам зрозуміти , що у світі потрібно жити чесно, бути добрим до всіх , щоб душа була чистою і світлою.

Чуйність. Якщо у світі переважатиме чуйність, то зникне кривда і біль.

Любов . Якщо у світі є любов,то не буде війни. А діти будуть щасливими і радісними.

Щедрість. Якщо у світі переважає щедрість, то всі  ситі  й немає голоду, бо щедрий поділиться з усіма.

Прихильність. Якщо є прихильність ,то немає задавак і забіяк, а всі люди ставляться одне до одного по - дружньому, поважають одне одного.

Співчуття. Якщо переважає співчуття, то біда відступає, тому що люди допомагають одне одному словом і ділом, говорять щирі та добрі слова.

Ласка. Якщо переважає ласка, то не  залишаться в душах кришталики льду, а всім буде тепло і затишно.

Складання вірша про те, яким потрібно бути в житті.

Щедро ллє проміння сонце

У твоє й моє …(віконце)

Щоб в теплі ми виростали

Й світло людям …(дарували)

Й  де б ми в світі не були,

Щоб завжди любов…( несли).

Щастя , радість і тепло,

Щоб чудово всім…( було).

Світ прийшли ми : я і ти –

Для любові й …(доброти).

Будь привітним і прихильним,

Добрим , лагідним і …(сильним)

Вчися правдою прожити,

Теплим словом вмій …(зігріти)

Вчись завжди допомагати

І людині …(співчувати)

Намагайся так прожити,

Щоб , як сонечко…(світити)

І в душі завжди нести

Теплий промінь…(доброти)

Пісня  « Якщо добрий ти»

Вчитель. Діти , уявимо , що ми з вами художники. Яким кольором ми  намалювали добрі вчинки  ( погані вчинки) ?

Гра « Збери дерева Добра і Зла». Вправа « Магніт»

Прикріпити листочки до дерев (щедрість, брехливість, ввічливість, допомога. Ненависть, байдужість, любов, чуйність, злість, щирість, співчуття, вдячність, уважність, піклування,заздрість)

Вчитель.  Чи повинні ми дякувати за добрі вчинки ? ( так)

  • За добрі вчинки ми повинні дякувати, але за власні добрі справи  ми не маємо чекати на  подяку

1.Добро спішіть творити, люди,

Воно, як сонце , серце зігріва.

В добрі нам всім зручніше буде,

Без нього затишку нема.

2.Живіть , добро звершайте

Та нагород за це не вимагайте!

Хай оживає істинна стара :

Людина починається з добра.

3.Зробив добро для тебе чоловік -

Ти вдячний будь йому навік.

Зробив добро ти  чоловіку –

Приємно буде вам обом.

4.Добро твориться просто – ні за так,

Так ,я к цвіте мак.

Як хмарка вється  і сміється пташка,

Як трудиться мурашка – горопашка.

Учитель. Що може кожен з вас доброго зробити?

1.Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу хатку пластилінову зліпити.

А біля неї тин, а поруч квіти,

А далі граються маленькі діти.

 

2.Що можу я на світі доброго зробити?

Природу можу, ліс, річки любити,

Кота і песика приблудного нагодувати,

І годівничку для птахів побудувати. 

4.Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу математику учити,

Писати вчитись і учити рідну мову,

Щоб грамотно вести мені розмову.

5.Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу вдома прибирати й гарно шити,

Я можу радувати тата й маму,

Коли я роблю такі добрі справи.

6.Я можу радувати дідуся й бабусю,

Як прийду в гості і привітно посміхнуся,

І защебечу, цим здоров’я їм додам,

Хоча у мене є багато інших справ.

 

7.Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу намагатись не грішити,

Зусилля мої не будуть марні,

Бо я роблю такі справи гарні.

 

8.Що можу я найкраще у житті зробити?

Я можу все його іншим присвятити

Я буду Бога й ближнього любити

Тільки добро на світі буду я творити.

Пісня. «Даруй добро»

                            

   Вчитель. Назвіть добрі вчинки класу?      
1. Участь у акціях «Милосерддя», «Червоного хреста» .  2.Збереження шкільного майна .  3.Прибирання класу. 4.Поливання квітів.

Вчитель .Кожен з вас робив хороші вчинки .Зараз ми з вами прокладемо  з ваших ніжок «Стежину Добрих справ»

Гра « І я…»

Як би ви поводились в таких випадках

  • бабуся захворіла , і я…..
  • впала маленька сестричка, плаче, і я…
  • маленький братик не може заснути, і я…
  • мама втомлена прийшла з роботи , і я…
  • тато майструє щось у майстерні, і я…
  • наближається мамине свято , і я…

Вчитель.  Вправа « Магічна  свічка»

У народі кажуть : « Добро творить дива».Запалимо свічку та уявимо, що вона магічна, і відтепер усі, хто візьме її до рук,перетвориться на чарівника. Фантазуйте, уявіть, що кожен із вас став добрим чарівником. Що ви зробили б, ставши ним»

* Якби я став чарівником , я зробив би….

Вчитель . Кажуть добра людина схожа на ясне сонечко. Чому?(Вона всіх уміє зігріти своєю любовю , ласкою, допомогою)

  • А з чим можна порівняти  добру людину?

1. З небом безмежним в погідну днину…

2.З сонцем , що сяє і всіх зігріває…

3.З ніжністю мами , що нас обнімає…

4.І з джерельцем , що дає нам водиці…

5.з ніжним теплом і усмішкою тата..

6.І з вітерцем , що злітає крилато…

7.З хлібом духмяним, що з печі виймають

8.З веснами ще, як сади зацвітають…

9.З чистими росами, ніжними квітами…

10.І з вечорами , що йдуть оксамитками…

11.з теплим світанням , що ллє промінцями…

12.З чуйність, ласкою й казкою мами.

 

1.Добро творити на Землі

Людині лиш дано.

І навіть діточки малі

Всі знають це давно.

2.Краса і море доброти

Оточує нас всіх.

Подібним будь до сонця ти,

Щоб зазвучав твій сміх.

3.Щоб ти освітлював всім шлях ,

Як сонце з висоти.

Хай сяє усмішка в очах.

Будь завжди добрим ти.

Пісня « Пісня на добро»

Вчитель. Добра вчить нас книга слова Божого - Біблія. У ній Господь навчає людей : « Люби ближнього свого як себе самого». Прости кривдникові своєму. Краще бути скривдженим і ображеним, ніж кривдити й ображати самому. Кожній людині потрібно дотримуватись  таких сім тілесних доброчинностей:

Голодного нагодувати.

Спраглого  напоїти.

Голого одягнути.

 Подорожнього в дім прийняти.

Слабшого захистити.

Недужого  відвідати.

Померлого поховати.

І коли ви будете дотримуватись цих доброчинностей, то виростете по – справжньому добрими людьми.

Вчитель. Зазвичай людина намагається робити добрі вчинки, але не завжди у неї все  виходить   Людина своїми вчинками впливає на своє життя.                      Посієш звичку-пожнеш характер. Посієш характер-пожнеш долю. Запишіть  на аркуші свій поганий вчинок за який вам соромно перед батьками , вчителями,друзями. А тепер розірвіть і викиньте  в  торбинку щоб ніколи не повторювати його.

Ой, до нас зазирнула дощова хмаринка.. Пропонує подружитися і запрошує до своєї країни.                                                                                                            

              Хмаринка вчинків

      Незвичайна хмаринка – «хмаринка вчинків». Пішов рясний дощ. Розкриємо парасольки. Діти розкрили парасольки – яскраву та чорну.

Гра « Кольорові парасольки»

Кожній групі на стіл «впала» дощова  краплинка, яка розповідає про людські вчинки. Оцініть їх і станьте під відповідну парасольку.

Яскрава – гарний, добрий вчинок, прояв милосердя.

Чорна – негативний вчинок, прояв неповаги, злості.

  • Захищати слабшого
  • Допомагати мамі мити  посуд  
  • Не слухати батьків
  • Допомагати друзям у біді
  • Сваритися
  • Добре вчитися, багато читати
  • Обманювати , хвалитися
  • Шанувати працю інших людей
  • Ображати інших
  • Ділитися тим , що в тебе є
  • Чинити комусь зле, якщо він цього не бачить.
  • Ображати тварин
  • Насміхатися з чужого горя.
  • Берегти рідну природу та охороняти її.

Гра « Посели героїв у будинок».

Завдання –гра «Знайти  пару»

- Як можна зробити світ добрішим?

Для цього потрібно знайти другу половинку вислову й скласти пораду.

1.Роби добро…                              6. як хочеш , щоб вони ставились до тебе.

2.На зло завжди..                                      5.своїх батьків.

3.Будь прикладом…                                  4.немов Господові, а не людям!

4.Усе, що чините, робіть від душі…      2 плати добром.

5.Завжди слухайся і поважай..                       1остерігайся зла!

                                                                          3..для інших людей.

6.Стався до людей так..

Правила добра (вірші дітей)

1.Щоб добрим чоловіком стати,

Потрібно правила добра всім знати

Найперше з правил цих чудесних

Уміння бути добрим, чесним.

2.А друге правило таке:

Шануй ти маму й тата,

Люби сестер, братів, людей,

Добро сам будеш мати.

3.А третє правило просте:

Щоб мати серце золоте

Зла на людей ти не тримай,

Учителів не забувай. 

4.Добро ти людям поспішай творити,

Усіх розумій, поважай і люби.

Так буде легше і біль пережити,

Й здоров’я буде більше тобі.

5.Твори ти добро, твори все для щастя,

Твори для життя кожну мить.

Тоді лиш у ньому, йдучи повз напасті,

На радість, на долю добро буде жить.  

 

6.Добро-це як казка, добро-це як свято

А зло-це бездушність й злиденність душі.

Тож будьмо багаті, і будьмо добріші,

І зло переможемо ми на Землі.

 Вчитель.

У кожної людини є її Ангел-охоронець, який охороняє нас від біди. Якщо людина робить добрі справи, Ангел радіє, а якщо злі — пла­че, тужить, утрачає свої сили. Я ба­жаю вам, щоб ви робили тільки доб­ро, щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди допомагав у скруті.
Пам'ятайте правила доб­роти:
• Допомагайте слабким, малень­ким, хворим, старим, тим, хто по­трапив у біду.
• Вибачайте помилки іншим.
• Не будьте жадібними.
• Жалійте інших.
• Творіть добро і пам'ятайте, що ми —люди.
 Діти отримують пам'ятки доброти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КЗ « Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 13

Луцької міської ради»

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

 

«Ми і наші вчинки»

у 3-А класі

 

 

Вчитель : Романюк Л.В.

doc
Додано
13 вересня 2019
Переглядів
678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку