людей, поважати їх; навчати бути толерантними у ставленні до інших,
самовдосконалюватися.
Обладнання: кольорові фломастери, скотч, вислови, прислів’я та приказки про добро ,квіти, кольорові олівці, тлумачення слова «невіглас», пам’ятка, краплинка, папір,парасольки чорна і кольорова, тексти про вчинок, мал.. казкових героїв,сердечко, грілка, дзеркало ,коробочка для листочків, смітник, дощові краплинки з описом вчинків.
Хід заняття
І. Організаційна частина
Вчитель . Доброго дня !-мовлю за звичаєм.
Ви усміхніться у відповідь , люди!
Бо добрі слова для кожного любі!
Створення позитивного настрою
Вчитель. - Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.
- Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.
- Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.
- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки в гору.
- Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, поплескайте в долоні. Нехай чудовий настрій супроводжує вас протягом всієї години.
Вчитель Сьогодні діти ми з вами проведемо нашу виховну годину « Ми і наші вчинки».А що таке вчинок?
Вчинок – це те, як людина діє, яку справу вона робить - добру або погану.
Складання кластера до слова
Вчинки
Вчитель Діти,я познайомлю вас із нашою гостею. Це свічечка. Погляньте, яка у неї вогненна зачіска. Вам приємно дивитися на її полум’я? А якщо піднести руки ближче до вогника, що ми відчуємо? (Тепло). Як вигадаєте, чи може людина світитися, як свічка, і дарувати світло і тепло?(Так) За якої умови це може статися? (Коли людина робить добрі справи, гарні вчинки).
У доброї людини очі сяють, як зорі, а своїми добрими вчинками вона заспокоює,ніби притягує до себе. Якщо накрити свічку скляним ковпаком, то побачимо: світло є, а тепла ми не відчуваємо. Запалена свічка-добра, щира людина, а свічка накрита ковпаком-людина, яка дбає тільки про себе. Нехай свічечка залишиться з нами і нагадує нам, якою людиною треба бути.
1. Добро і зло – це зовсім не сусіди.
Живуть вони на двох материках.
На першому , де, Зло, там завше біди,
Там де Добро - приносить щастя птах.
2.В країні зла чорніє день і нічка
Росте там сад, мов хащі в бур’янах ,
Тече у нім зловісна чорна річка,
Що не насниться в найстрашніших снах…
3.Тамде добро панує – там усюди
Буяє цвіт, дерева у плодах,
І в мирі там живуть скрізь добрі люди,
Не знають. що це «горе», «зло» і «страх».
4.Сміється на весь світ Добра країна,
І плаче на весь світ країна Зла,
Завжди Добро хай обира людина,
Щоби у щасті й радості жила!
Учитель.
Країна Добрих Вчинків.
Легенда про Добро .
Боги вирішили створити світ. Вони створили зорі , Місяць , Сонце, моря, гори, квіти. Потім вони створили людину. І нарешті вони створили Добро. Задумались Боги ,куди сховати Добро,щоб людина не знайшла його відразу. "Давайте ,сховаємо на найвищій гірській вершині"- сказав один. «Давайте ,сховаємо його на зворотній стороні Місяця - сказав інший. "Ми сховаємо його в серці людини. Вона буде шукати Добро по всьому Всесвіті ,не підозрюючи ,що носить в собі"- запропонував наступний.
Вчитель. Чому вчить нас ця легенда?
Учень . У серці кожної людини закладена зернина добра ,яка повинна прорости добрими вчинками.
Вчитель. До нас завітала королева Доброти
Доброта. Так . Я-доброта.
Не сама до вас прийшла.
Я сестричок привела.
Вони допоможуть вам зрозуміти , що у світі потрібно жити чесно, бути добрим до всіх , щоб душа була чистою і світлою.
Чуйність. Якщо у світі переважатиме чуйність, то зникне кривда і біль.
Любов . Якщо у світі є любов,то не буде війни. А діти будуть щасливими і радісними.
Щедрість. Якщо у світі переважає щедрість, то всі ситі й немає голоду, бо щедрий поділиться з усіма.
Прихильність. Якщо є прихильність ,то немає задавак і забіяк, а всі люди ставляться одне до одного по - дружньому, поважають одне одного.
Співчуття. Якщо переважає співчуття, то біда відступає, тому що люди допомагають одне одному словом і ділом, говорять щирі та добрі слова.
Ласка. Якщо переважає ласка, то не залишаться в душах кришталики льду, а всім буде тепло і затишно.
Складання вірша про те, яким потрібно бути в житті.
Щедро ллє проміння сонце
У твоє й моє …(віконце)
Щоб в теплі ми виростали
Й світло людям …(дарували)
Й де б ми в світі не були,
Щоб завжди любов…( несли).
Щастя , радість і тепло,
Щоб чудово всім…( було).
Світ прийшли ми : я і ти –
Для любові й …(доброти).
Будь привітним і прихильним,
Добрим , лагідним і …(сильним)
Вчися правдою прожити,
Теплим словом вмій …(зігріти)
Вчись завжди допомагати
І людині …(співчувати)
Намагайся так прожити,
Щоб , як сонечко…(світити)
І в душі завжди нести
Теплий промінь…(доброти)
Пісня « Якщо добрий ти»
Вчитель. Діти , уявимо , що ми з вами художники. Яким кольором ми намалювали добрі вчинки ( погані вчинки) ?
Гра « Збери дерева Добра і Зла». Вправа « Магніт»
Прикріпити листочки до дерев (щедрість, брехливість, ввічливість, допомога. Ненависть, байдужість, любов, чуйність, злість, щирість, співчуття, вдячність, уважність, піклування,заздрість)
Вчитель. Чи повинні ми дякувати за добрі вчинки ? ( так)
1.Добро спішіть творити, люди,
Воно, як сонце , серце зігріва.
В добрі нам всім зручніше буде,
Без нього затишку нема.
2.Живіть , добро звершайте
Та нагород за це не вимагайте!
Хай оживає істинна стара :
Людина починається з добра.
3.Зробив добро для тебе чоловік -
Ти вдячний будь йому навік.
Зробив добро ти чоловіку –
Приємно буде вам обом.
4.Добро твориться просто – ні за так,
Так ,я к цвіте мак.
Як хмарка в’ється і сміється пташка,
Як трудиться мурашка – горопашка.
Учитель. – Що може кожен з вас доброго зробити?
1.Що можу я на світі доброго зробити?
Я можу хатку пластилінову зліпити.
А біля неї тин, а поруч квіти,
А далі граються маленькі діти.
2.Що можу я на світі доброго зробити?
Природу можу, ліс, річки любити,
Кота і песика приблудного нагодувати,
І годівничку для птахів побудувати.
4.Що можу я на світі доброго зробити?
Я можу математику учити,
Писати вчитись і учити рідну мову,
Щоб грамотно вести мені розмову.
5.Що можу я на світі доброго зробити?
Я можу вдома прибирати й гарно шити,
Я можу радувати тата й маму,
Коли я роблю такі добрі справи.
6.Я можу радувати дідуся й бабусю,
Як прийду в гості і привітно посміхнуся,
І защебечу, цим здоров’я їм додам,
Хоча у мене є багато інших справ.
7.Що можу я на світі доброго зробити?
Я можу намагатись не грішити,
Зусилля мої не будуть марні,
Бо я роблю такі справи гарні.
8.Що можу я найкраще у житті зробити?
Я можу все його іншим присвятити
Я буду Бога й ближнього любити
Тільки добро на світі буду я творити.
Пісня. «Даруй добро»
Вчитель. Назвіть добрі вчинки класу?
1. Участь у акціях «Милосерддя», «Червоного хреста» . 2.Збереження шкільного майна . 3.Прибирання класу. 4.Поливання квітів.
Вчитель .Кожен з вас робив хороші вчинки .Зараз ми з вами прокладемо з ваших ніжок «Стежину Добрих справ»
Гра « І я…»
Як би ви поводились в таких випадках
Вчитель. Вправа « Магічна свічка»
У народі кажуть : « Добро творить дива».Запалимо свічку та уявимо, що вона магічна, і відтепер усі, хто візьме її до рук,перетвориться на чарівника. Фантазуйте, уявіть, що кожен із вас став добрим чарівником. Що ви зробили б, ставши ним»
* Якби я став чарівником , я зробив би….
Вчитель . Кажуть добра людина схожа на ясне сонечко. Чому?(Вона всіх уміє зігріти своєю любов’ю , ласкою, допомогою)
1. З небом безмежним в погідну днину…
2.З сонцем , що сяє і всіх зігріває…
3.З ніжністю мами , що нас обнімає…
4.І з джерельцем , що дає нам водиці…
5.з ніжним теплом і усмішкою тата..
6.І з вітерцем , що злітає крилато…
7.З хлібом духмяним, що з печі виймають
8.З веснами ще, як сади зацвітають…
9.З чистими росами, ніжними квітами…
10.І з вечорами , що йдуть оксамитками…
11.з теплим світанням , що ллє промінцями…
12.З чуйність, ласкою й казкою мами.
1.Добро творити на Землі
Людині лиш дано.
І навіть діточки малі
Всі знають це давно.
2.Краса і море доброти
Оточує нас всіх.
Подібним будь до сонця ти,
Щоб зазвучав твій сміх.
3.Щоб ти освітлював всім шлях ,
Як сонце з висоти.
Хай сяє усмішка в очах.
Будь завжди добрим ти.
Пісня « Пісня на добро»
Вчитель. Добра вчить нас книга слова Божого - Біблія. У ній Господь навчає людей : « Люби ближнього свого як себе самого». Прости кривдникові своєму. Краще бути скривдженим і ображеним, ніж кривдити й ображати самому. Кожній людині потрібно дотримуватись таких сім тілесних доброчинностей:
Голодного нагодувати.
Спраглого напоїти.
Голого одягнути.
Подорожнього в дім прийняти.
Слабшого захистити.
Недужого відвідати.
Померлого поховати.
І коли ви будете дотримуватись цих доброчинностей, то виростете по – справжньому добрими людьми.
Вчитель. Зазвичай людина намагається робити добрі вчинки, але не завжди у неї все виходить Людина своїми вчинками впливає на своє життя. Посієш звичку-пожнеш характер. Посієш характер-пожнеш долю. Запишіть на аркуші свій поганий вчинок за який вам соромно перед батьками , вчителями,друзями. А тепер розірвіть і викиньте в торбинку щоб ніколи не повторювати його.
Ой, до нас зазирнула дощова хмаринка.. Пропонує подружитися і запрошує до своєї країни.
Хмаринка вчинків
Незвичайна хмаринка – «хмаринка вчинків». Пішов рясний дощ. Розкриємо парасольки. Діти розкрили парасольки – яскраву та чорну.
Гра « Кольорові парасольки»
Кожній групі на стіл «впала» дощова краплинка, яка розповідає про людські вчинки. Оцініть їх і станьте під відповідну парасольку.
Яскрава – гарний, добрий вчинок, прояв милосердя.
Чорна – негативний вчинок, прояв неповаги, злості.
Гра « Посели героїв у будинок».
Завдання –гра «Знайти пару»
- Як можна зробити світ добрішим?
Для цього потрібно знайти другу половинку вислову й скласти пораду.
1.Роби добро… 6. як хочеш , щоб вони ставились до тебе.
2.На зло завжди.. 5.своїх батьків.
3.Будь прикладом… 4.немов Господові, а не людям!
4.Усе, що чините, робіть від душі… 2 плати добром.
5.Завжди слухайся і поважай.. 1остерігайся зла!
3..для інших людей.
6.Стався до людей так..
Правила добра (вірші дітей)
1.Щоб добрим чоловіком стати,
Потрібно правила добра всім знати
Найперше з правил цих чудесних
Уміння бути добрим, чесним.
2.А друге правило таке:
Шануй ти маму й тата,
Люби сестер, братів, людей,
Добро сам будеш мати.
3.А третє правило просте:
Щоб мати серце золоте
Зла на людей ти не тримай,
Учителів не забувай.
4.Добро ти людям поспішай творити,
Усіх розумій, поважай і люби.
Так буде легше і біль пережити,
Й здоров’я буде більше тобі.
5.Твори ти добро, твори все для щастя,
Твори для життя кожну мить.
Тоді лиш у ньому, йдучи повз напасті,
На радість, на долю добро буде жить.
6.Добро-це як казка, добро-це як свято
А зло-це бездушність й злиденність душі.
Тож будьмо багаті, і будьмо добріші,
І зло переможемо ми на Землі.
Вчитель.
КЗ « Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 13
Луцької міської ради»
Виховна година
«Ми і наші вчинки»
у 3-А класі
Вчитель : Романюк Л.В.