Дата:
Тема: Порядок і дисципліна.
Мета: ознайомити учнів із правилами, які допомагають підтримувати дисципліну в школі; вчити підтримувати порядок на робочому місці; виховувати дисциплінованість і охайність.
Обладнання: ілюстрації до теми, «правила для учнів», мікрофон (для гри), ілюстр. «Ледача подушка».портрет В.Сухомлинського.
Тип уроку: комбінований
Література: Гнатюк О.В. Основи здоров’я : підруч. для 2-го кл. загальноос- віт. навч. закл. / О.В. Гнатюк. — К. : Генеза, 2012. — 112 с.
Хід уроку
I. Організація початку уроку
1.Привітання
- Вже пролунав для вас нас дзвінок,
Який всіх скликав на урок.
Я щиро рада вас вітати,
здоров’я й щастя побажати.
І працювати будем гарно, гарно,
щоб нам урок пройшов не марно.
Почути хочемо в кінці,
що всі ми просто молодці!
2.Знайомство
- Діти мене звати……......... І сьогодні я проведу у вас урок основи здоров’я.
3.Перевірка готовності до уроку
- Перевірте чи все необхідне для уроку у вас є. На парті повинні лежати: підручник, зошит, щоденник та пенал. Все зайве приберіть.
II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
3.1. Відгадування загадки.
Чистенькі віконця
Сміються до сонця.
Діточки довкола.
Наша люба ,рідна… (Школа.) (Мал.)
3.2. Бесіда.
— Подобається вам навчатися у школі?
— Чи є у вас у школі друзі?
— Чи із задоволенням ви приходите до школи?
III. Повідомлення теми і мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 22-23)
— Ви вже знаєте, що в кожній школі існують правила для учнів, які допомагають підтримувати порядок і дисципліну, добре вчитися та перебувати в безпеці. їх повинні виконувати всі без винятку.
— Розгляньте малюнок на с. 22. Давайте прочитаємо та запам’ятаємо
правила для учнів:
1. Приходити до школи завчасно. (На дошку)
2.Не приносити сторонніх предметів.
3.Підтримувати порядок, не псувати шкільного майна.
4.Не бігати по коридорах і сходах, не штовхатися, не ставити підніжок, не з’їжджати по перилах.
5.Не заходити до спортивної зали без вчителя.
6.Після закінчення уроків організовано вийти з класу.
— Розгляньте малюнки на с. 23. Продовжіть перелік правил.
— Під час уроків:
(уважно) слухати вчителя, не заважати;
(піднімати руку), коли потрібно звернутися до вчителя або якщо хочеш відповісти на його запитання;
не розмовляти, не вигукувати, не користуватися (мобільним телефоном).
— Що таке дисципліна? ( Дисципліна – це встановлений порядок, дотримання якого є обов’язковим для всіх членів колективу. )
— Які правила для учнів ви знаєте? (1.Приходити до школи завчасно.2. Не приносити сторонніх предметів.3. Підтримувати порядок, не псувати шкільного майна.4. Не бігати по коридорах і сходах, не штовхатися, не ставити підніжок, не з’їжджати по перилах.5. Не заходити до спортивної зали без вчителя.6. Після закінчення уроків організовано вийти з класу)
— Чи всіх правил ви дотримуєтеся?
2.Гра «Мікрофон»
— Якого порядку та дисципліни треба дотримуватися вдома? (Своєчасно робити ранкову зарядку, прибирати ліжко, вчасно приймати їжу, мити посуд, ходити на прогулянку, прибирати свої речі, слідкувати за одягом та взуттям, тобто дотримуватися режиму дня.)
2. Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто вже так втомився?
І на ліво нахилився.
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати .
Руки вгору, руки вниз,
Вгору трохи подивись
Руки склали як вітряк
І покрутимося так
Вище руки підійміть
і спокійно опустіть
Будем дружно ми сідати.
І до праці приступати.
V. Узагальнення та систематизація знань
1. Обговорення ситуації
- Діти я зараз вам зачитаю ситуацію, а ви повинні відповісти на запитання.
- Сьогодні ти проспав, оскільки вчора ввечері ліг пізно, довго переглядав мультики і, звісно ж, не виспався. Тепер кидаєшся по квартирі у пошуках портфеля. Ага, ось він! Чомусь він валяється в коридорі, а не на своєму місці біля столу. Де ж зошит з математики? Як важко його знайти, вірніше, відкопати, на столі в одній великій купі паперів, журналів, ручок, фломастерів, наклейок, книг і малюнків! Нарешті зошит знайдений. Ой, він увесь у плямах А, це ж ти вчора робив уроки й одночасно їв бутерброд, а він упав прямо на зошит, та ще, як на зло, маслом униз! «Закон бутерброда». Ах, сьогодні ще і малювання!
Альбому немає. і пензликів. Десь ти їх бачив. Нарешті альбом знайдений, ти кидаєш його в портфель, туди ж запихаєш спортивний костюм, натягуєш пом’яту шкільну форму (ти ж полінувався вчора акуратно повісити її в шафу) і вискакуєш з дому, жуючи на ходу яблуко. Прибігаєш до школи розпатланий, не виспався, виявивши, що замість зошита з математики ти взяв зошит з англійської мови, пензлики все-таки забув, а фізкультури взагалі сьогодні немає, і спортивна форма тобі, виявляється, зовсім не потрібна. У результаті ти весь день ходиш злим, твій настрій зіпсований.
— Чи потрапляв ти у такі ситуації?
— Що слід робити, щоб уникнути таких ситуацій?
— Звичайнісінький розпорядок дня допоможе тобі впоратися з багатьма труднощами, адже ти добре почуватимешся, будеш бадьорим і веселим. У такому настрої все дається набагато легше, а навчання — в першу чергу.
-Твої успіхи здебільшого залежать від порядку і дисципліни.
-Приділивши невеликий час наведенню ладу і виконанню, на твій погляд, нудних справ, ти отримуєш більше часу на заняття справами, які тобі до душі. Тобі не знадобиться постійно ритися у завалах речей, у пошуках потрібного. Ти не відволікатимешся на дрібниці і непотрібні справи.
-Дисципліна і порядок здатні значно полегшити тобі навчання й отримати гарні результати.
2. Гра «Додай словечко»
Як прокинувся — вставай, ліні волі не (давай)
У школі, в класі не брудни, сміття бачиш — (підніми)
Квітку роса умила, а тебе умиє (мило)
3. Читання й обговорення оповідання В. Сухомлинського
Ледача подушка
Маленькій Яринці треба рано вставати, щоб до школи йти, а не хочеться, ой як не хочеться! Ввечері питає Яринка у дідуся:
- Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати i йти до школи.
- Це подушка в тебе ледача,- відповів дідусь.
- А що ж їй зробити, щоб вона не була ледачою?
- Знаю я таємницю,- пошепки сказав дідусь.- Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками - вона і не буде ледачою.
- Справді? - зраділа Яринка.- Я так i зроблю завтра.
Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але треба ж нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити.
Схопилась Яринка швиденько, одяглася, взяла подушку, винесла на подвір'я, поклала на лавку - та кулачками її, кулачками. Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко - та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.
(На дошку.)
Бесіда
- Про кого розповілося в оповідання? (про Яринку, дідуся та ледачу подушку)
- Куди ходила Яринка? (до школи)
- Хто дав пораду дівчинці? (дідусь)
- Як назвав подушку дідусь? (ледача)
- Як провчила Яринка подушку?( взяла подушку, винесла на подвір'я, поклала на лавку - та кулачками її, кулачками)
- Чи допомогла порада дідуся? (так)
VI. Підсумок уроку
— Які правила допомагають підтримувати дисципліну в школі?
— Які правила поведінки під час уроку ви запам’ятали?
— Які правила поведінки на перерві ви запам’ятали?
— Для чого потрібні порядок та дисципліна?
— Який порядок має бути вдома?